Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's en kritiek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Jochen
    Originally posted by Cyrox
    Ik ben er van overtuigd dat de toevloed van middelmatige foto's zal verminderen als er eens iets anders dan "prachtig" of "mooi" als commentaar geleverd wordt. Misschien gaat men met die commentaren in het achterhoofd toch iets strenger zijn voor zichzelf wat selectie betreft, op die manier zou het "probleem" wel eens zichzelf kunnen oplossen.
    Ik dacht dat ook, maar het is vechten tegen de bierkaai. Ik geef enkel nog commentaar als ik écht meen dat ik het een prachtshot vindt. Met "lichte, opbouwende kritiek" ben ik gestopt omdat ik merk dat dat niet gewaardeerd wordt (tja, de mensen VERWACHTEN ook niet van kritiek te krijgen hee? Daarvoor dient het "bordeel..." forum).

Het probleem is ook wel dat niet iedereen (lees: de meesten niet) consequent zijn in hun commentaren. Zij houden het bij "mooi", en "knap", en als jij dan je échte mening geeft, dan valt JOUW post uit de toon, en dan ben JIJ "die rare kwiebus met zijn afwijkende mening"
    Blijven volhouden Jochen ! Uw commentaren worden wel gewaardeerd !
    Wie geen ernstige en opbouwende commentaar verwacht moet geen foto's posten, zelfs niet in showcase. Die moet zijn foto's aan zijn Moeke laten zien zoals iemand eerder schreef
    Het verschil is m.i. in showcase moet ge geen commentaar geven het is vrij het te doen en mag worden verwacht, daar waar dat in "beoordeel mijn foto" wel degelijk moet. Een miniem verschil wat mij betreft.

Comment

Ik ben er van overtuigd dat de toevloed van middelmatige foto's zal verminderen als er eens iets anders dan "prachtig" of "mooi" als commentaar geleverd wordt. Misschien gaat men met die commentaren in het achterhoofd toch iets strenger zijn voor zichzelf wat selectie betreft, op die manier zou het "probleem" wel eens zichzelf kunnen oplossen.
      Ben ik volledig mee akkoord, én iedereen wordt er beter van.

Comment

Hoe dat ik op een foto reageer daar beslis ik zelf over.Al zeg ik 10x prachtig of 10x mooi,dit wil niet zeggen dat ik dit niet meen.
        Ik typ maar met 1 of 2 vingers en ben ook niet van plan om een gans verhaal gaan te maken om dan alleen maar te bedoelen dat een foto mooi of prachtig is.
        Als ik het mondeling zou doen zou het ook kort zijn.
        Anders moeten ze maar een forum maken voor de kunstenaars en een voor simpelen zoals ik.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Heel juist Cois! Het zou tenslotte erg zijn als mensen beginnen te dicteren hoe andere mensen moeten of niet mogen reageren.

Maar wat betreft dat opsplitsen: waar moet ik dan als simpele kunstenaar naartoe?
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Hallo John,

Een beetje rustig joh niet te gauw op je tenen getrapt zijn , ik geloof niet dat Cois zegt dat JIJ jouw gevoelens niet meer zou mogen uiten, maar dat slechts HIJ er niet voor voelt een lang verhaal te schrijven wanneer HIJ bedoelt dat iets mooi is. Soms, als ik zin heb in lezen, heb ik je verhalen met belangstelling en veelal met een smile gelezen. Wat mij betreft ga je daar gewoon mee door, immers ik beslis uiteindelijk ook zelf wat ik lees en wat niet. Voor wat betreft hetgeen we schrijven/zeggen, geldt uiteindelijk dat altijd het respect voor de ander overeind blijft. Leden die dat niet doen, zo heeft de ervaring ook geleerd, krijgen uiteindelijk toch de deksel op de neus. Maar daar weten we alles van! Moet trouwens zeggen, dat ik je al heel wat milder vindt, zeker gelet op je woordkeus. Hoe zou het eigenlijk zijn met ..... Uiteindelijk is niemand besmet voor het leven toch ...... Goh, kerst naderd!!

Jan
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

sorry, Jan, 'k wist al dat ik alweer een beetje te hard van leer getrokken was, en had zelfs mijn idiote reply al gewist. maar omdat je er ondertussen al een reactie op gegeven had, en ik ondertussen de tekst al Ctrl-c gedaan had, kan ik die al evengoed terug laten zien.

originally posted by Cois

Hoe dat ik op een foto reageer daar beslis ik zelf over.Al zeg ik 10x prachtig of 10x mooi,dit wil niet zeggen dat ik dit niet meen.
              en ben ook niet van plan om een gans verhaal gaan te maken om dan alleen maar te bedoelen dat een foto mooi of prachtig is.
              wat krijgen we nu: ga je beginnen zagen tegen mij, cois

'k hoop da'k toch nog af en toe eens eens verhaaltje mag vertellen. iemand de grond inboren kan ik ook wel hoor, nogal straf zelfs, maar dat vind ik eigenlijk niet zo plezant.

'k vertel persoonlijk veel liever verhaaltjes, vooral als er al een dozijn forumleden met "mooi" of "niet mooi" geantwoord hebben.

niet dat ik daardoor mijn veel te grote mond ga houden hoor, maar een verwittigd man is een gelocked topic of twee waard.

heb je daar iet iets op tegen, cois? weet je wat: foert! 'k heb wel iets beters te doen dan me ietwat in te laten met dat soort gezeik van jou. dada jongen, veel plezier nog.

'k hoop dat je nog honderden, wat zeg ik, voor mijn part duizenden keren mag zeggen: "mooi". en als je al evenveel duizenden keren zegt "niet mooi", vind ik dat eigenlijk even goed. het zal me namelijk curryworst wezen.

niet dat ik iets tegen jou heb hoor, cois: maar nu komt het bij mij over alsof niemand nog een verhaaltje mag vertellen, kritiek schandalig is, en je zelf niet uit je woorden komt.

nu komt het bij mij over alsof me ik moet laten dicteren wat er op mijn tong ligt. het spijt me vriendelijk, maar dat is absoluut een onmogelijke opdracht.

@ alle forumleden: voor die ene keer dat ik mijn scheldtirades (goed wetend dat ik daarmee meestal fout zit) achterwege probeer te laten, voelde ik me hier persoonlijk aangevallen omdat mijn verhaaltjes (die wel recht uit mijn hart komen), ook al niet geapprecieerd worden. misschien heb ik het wel verkeerd begrepen (zoals gewoonlijk), maar op den duur weet ik ook niet meer hoe ik mezelf mag zijn.

Comment

Wijze woorden,Jan. Het probleem van al die letterkes hier is dat je niet altijd 100 percent weet wat de ander bedoelt (weet je zelfs niet altijd als je iemand voor je hebt zitten) en het beste is elkaar wat krediet te geven (kan gevaarlijk zijn:als je mij krediet geeft ga ik daar dadelijk ene mee drinken ).

Dus niet dadelijk in de hogere versnelling schakelen,John. Slecht voor je bloeddruk!En jij kan als je wil erg verstandig reageren!BD is groter geworden,veel nieuwe leden,iedereen kent niet iedereen meer.Soms vind ik het ook minder plezant hoor.Maar we hebben allen dezelfde passie en hobby,dus geef elkaar wat krediet.

En de kerstgedachte van Jan wil ik ook wel uitdragen.Daarom doet me die topic hier eigenlijk al veel plezier.Gestart en gedragen door Sonyke die we nog niet zo heel lang geleden tijdens een avondje op café over de streep hebben moeten trekken om toch op BD te blijven.Goed dat je er nog bent,Willy!('k had precies beter voor pastoor gegaan )

Danny's Photosite

Comment

Hoi John,

Je hoeft echt niet verontschuldigen hoor, maar viel me op dat je bezig was je reply aan te passen/uit te breiden. Het was net alsof je als maar bozer werd. (even mijn gevoel beschrijven hier in Friesland, achter het scherm) Toen ik me er wat in verdiepte, besloot ik m'n hierboven gegeven reply neer te pennen. Affijn, gelet op jouw reactie, was dat dus achteraf gezien niet nodig geweest. Bon, ga nu kijken of ik een pc van de kids aan de praat kan krijgen. Aan jou en een ieder dit leest: een goed weekend.

Jan
                  You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Originally posted by jamonadap
                    Aan jou en een ieder dit leest: een goed weekend.

Jan
                    Merci Jan en tot over een week he

mvg,
                    Z900
                    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

weet je wat: 'k was al langer van plan om even geen kritiek meer te geven (vraag het maar aan de mods), niet alleen omdat een zekere ... hoe heet-ie-ook-alweer er even niet meer is, maar omdat ik nog steeds op mijn paard kruip, elke keer als iemand die zelfs maar durft te vernoemen (zoals in een vorig topic iets te veel gebeurd was) begon ik het al op voorhand serieus lastig te krijgen

ken je hem: diegene waardoor mijn woordkeuze er met de seconde minder milder op wordt

't is nog iets te vroeg om kerstmis te wensen, 'k dacht dat het vandaag sinterklaas was.

Comment

En de kerstgedachte van Jan wil ik ook wel uitdragen.Daarom doet me die topic hier eigenlijk al veel plezier.Gestart en gedragen door Sonyke die we nog niet zo heel lang geleden tijdens een avondje op café over de streep hebben moeten trekken om toch op BD te blijven.Goed dat je er nog bent,Willy!('k had precies beter voor pastoor gegaan )
                        ondertussen heeft ons Sonyke zelfs al een mooie website. 'k zal best wat minder beginnen zeveren en een beetje voortdoen aan die van mij.

(wel een beetje spijtig, willy, dat elke keer als er een foto gekwoteerd wordt, er zo'n pop-upje verschijnt. 'k heb zelfs al gezien dat de meeste van die BD-shootingdays portretten belachelijk laag gekwoteerd werden. jalouzie, waarschijnlijk: de foto's in dat album hebben soms meer dan honderd kwoteringen, maar met een gemiddelde van 2 à 3. 'k heb gisterenavond alle foto's even bekeken, met een waardering tussen 9 en 3. dus als je ergens een laag cijfer ziet staan, wil dat eigenlijk zeggen dat ik een andere foto uit dat album, veel beter vond.

ps: @ sonyke. die drie had ik dan nog gegeven aan die infra-rood-foto, met die roze tinten. 'k dacht: hee, hoe kan dat nu: moeten die niet allemaal in zwart-wit zijn?

Comment

Ola hoi the Hustler ,op deze quote was ik boos.
                          En boos ben ik niet,hé mag ik ook eens iets zeggen.
                          Hoe kan ik nu zagen met zo weinig woorden.
                          Ik wil maar zeggen laat ieder het op zijn manier doen,dat is alles.
                          En anders zeg ik het tegen zwarte Piet hoor.
                          Dus de Cois had het niet persoonlijk tegen jou,goed.
                          Curryworst eet ik ook niet graag.

mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

ok, cois. aan de quote te zien had je het toch al niet tegen mij, maar tegen cyrox.

Comment

Ik ben het volledig met Sonyke eens wat hij schrijft in het begin van de topic.
                              Ik zou voorstellen voor degene die zich te goed voelen en niet kunnen apprecieren dat prutsers (in hun ogen dan toch) en waaronder ik mezelf ook reken nog fotos plaatsen van in hun ogen ondergeschikte kwaliteit dat ze een eigen VIP-Digital forum maken .
                              Ik ben het gezeik van sommige die zich meer en beter voelen meer dan beu ,alsook de vriendjespolitiek die hier meer en meer begint te heersen.Als je een bepaald niveau moet hebben moeten ze er maar een exclusief forum van maken en mischien een proeftijd laten doorgaan waar ze het niveau moeten bewijzen aan de hand van opgelegde opdrachten,wie de norm niet haalt wordt geband.
                              Dan kunnen de kliekjes alleen hun vriendjes toelaten en de gewone amateurfotograaf die er nog plezier in schept om een foto te nemen en te tonen naar een ondergeschikt forum verwijzen.
                              Ik dacht in het begin dat dit een forum voor iedereen was ,maar na het lezen van sommige antwoorden dan begin ik serieus te twijfelen.
                              Het was me al een hele tijd opgevallen dat er bij sommigen alleen onder elkaar beoordeeld werd ,in sommige gevallen was de foto soms gelijkaardig als de foto van iemand anders en werd er daar geantwoord knap terwijl die andere die een gelijke foto poste de grond werd ingeboord.Ik heb al veel beginners daardoor zien afhaken .
                              Ik hoop dat alle azijnzeikers die over alles en nog wat zitten te mekkeren rap oprotten naar hun eigen VIP-forum en dat ze iedereen weer een gelijke kans geven.Hetzelfde met sommigen die hier al de rol van moderator overnemen ,dat de moderator zijn werk laten doen daarvoor is hij tenslotte aangesteld.
                              Ik heb nu mijne zeg gedaan en hoop dat deze zever stopt.

Toch nog vriendelijk groeten van Rusty
                              Die ook al meerdere middelmatige fotos gepost heeft.
                              Ik haat vriendjespolitiek

Comment

Ik hoop dat alle azijnzeikers die over alles en nog wat zitten te mekkeren rap oprotten naar hun eigen VIP-forum en dat ze iedereen weer een gelijke kans geven.Hetzelfde met sommigen die hier al de rol van moderator overnemen ,dat de moderator zijn werk laten doen daarvoor is hij tenslotte aangesteld.
                                Ik heb nu mijne zeg gedaan en hoop dat deze zever stopt.
                                wat scheelt er rusty, wie heeft er u verdriet aangedaan? laat het maar rap weten hee, dan zal ik tegen die snoodaard eens vierkant mijn gedacht ventileren, om het nog braafjes uit te drukken.

Comment

Working...
                                X