Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exifs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Exifs

    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    En war zegt dit over deze persoon?
    Als je A zegt .......

    Grtz

    Louis
    Beetje olie op het vuur gooien
    Denk dat dit niet de intentie van uw topic was. Of wel?

    Comment


    • #17
      Re: Exifs

      Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
      Nee, maar voor veel beginners mss wel.
      Ik vond dat tijdens de eerste weken dat ik met fotografie begon toch wel interessant om weten. (maar vond het toen ook bijna nergens terug)
      Beginners hebben VOORAL niks aan exif. Zet je camera op auto.
      Plaatst hun op Cloud 7 zonder inhoud.

      Enne

      Doe eens moeite om te KIJKEN naar je foto in plaats van het oneindige geëmmer over EXIF.

      Leer kijken.
      Leer kijken.
      Leer kijken.


      Don Quichote aka Nerdi.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #18
        Re: Exifs

        zucht

        Comment


        • #19
          Re: Exifs

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
          het kan toch geen kwaad om EXIF erin te laten
          wie dan de EXIF wil zien die kan er naar zien
          en wie niet die hoeft niet
          Nee natuurlijk niet, maar het is ook niet dat ik ze er expres uithaal of weglaat hoor.
          Ik ben alleen van menig dat een beginner er niet veel aan heeft.

          en daarbij komt dat bij gebruik van PS en de functie "save voor the web & devices" raak je die info kwijt en ik ga nou niet mijn werkwijze aanpassen maar ben zeker niet te beroerd om de EXIF te geven mocht daar ooit behoefte aan bestaat maar dat denk ik niet in mijn geval
          Ik moet zelf nog veel leren!

          Groet!

          Comment


          • #20
            Re: Exifs

            Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Beetje olie op het vuur gooien
            Denk dat dit niet de intentie van uw topic was. Of wel?
            Daarom staat de "Ignore stand" hier ook aan

            Comment


            • #21
              Re: Exifs

              Algemeen gesproken: Als ik een wedstrijd beoordeel wil ik een afdruk op papier, zonder text en titel.
              Het leven kan toch zo eenvoudig zijn. Zucht.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #22
                Re: Exifs

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Algemeen gesproken: Als ik een wedstrijd beoordeel wil ik een afdruk op papier, zonder text en titel.
                Het leven kan toch zo eenvoudig zijn. Zucht.
                Daar ben ik het volledig met eens.
                Je moet een foto niet beoordelen op zijn instellingen, 100 % mee eens, maar soms stel je je wel de vraag op welke manier iets tot stand is gekomen en kan je, als beginnend fotograaf, je er wel een beeld van vormen, van wat kan en moet.

                Grtz

                Louis
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #23
                  Re: Exifs

                  vroeger met filmrolletjes kon je als de foto's waren ontwikkeld ook niet zien welke exif info erbij zit
                  als er toen een foto in een magazine stond kon men er ook niet uit opmaken welke instellingen men gebruikte
                  dus waarom moet dat nu wel ineens?
                  waarom zit men constant zo te hameren op die exif info?
                  daar ben je dus niet veel mee vind ik

                  Comment


                  • #24
                    Re: Exifs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    vroeger met filmrolletjes kon je als de foto's waren ontwikkeld ook niet zien welke exif info erbij zit
                    als er toen een foto in een magazine stond kon men er ook niet uit opmaken welke instellingen men gebruikte
                    dus waarom moet dat nu wel ineens?
                    waarom zit men constant zo te hameren op die exif info?
                    daar ben je dus niet veel mee vind ik
                    Vroeger schreef men brieven met de hand of eventueel een schrijfmachine.
                    Nu hebben we computer, internet en alle toestanden er omheen.
                    We gebruiken het met zijn allen, laat ons zeggen 99 %.
                    Waarom zouden we de informatie die we nu kunnen verkrijgen door de exifs niet gebruiken om ons een beeld te vormen van het hoe?

                    Grtz

                    Louis
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Exifs

                      als ik mijn foto's door fotosoep draai voor op de website te plaatsen zit er geen exif info meer bij
                      en ik heb daar geen tijd of goesting voor om die bij elke foto bij te zetten
                      ik zie om eerlijk te zijn het nut niet echt in van die exif info
                      elke fotograaf weet wel ongeveer hoe men een bepaald effect kan creëren door aanpassing van de sluitertijd/diafragma
                      enzo....
                      ik zie totaal niet in waarom dat dit een fundamenteel gegeven zou zijn om een foto te beoordelen
                      Een foto moet men beoordelen hoedat die eruit ziet
                      en niet hoedat zijn exif gegeven ervan zijn,dat maakt een foto toch niet beter of slechter
                      dat is juist hetzelfde als er hier sommige te zitten pixelpeepen naar ruis of zogenaamde onscherpte enzo...
                      er zijn er blijkbaar die kicken op die exif info
                      Last edited by Gert1971; 18 augustus 2010, 21:08.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Exifs

                        zucht, wat word ik zo moe van die fetisj rond de exifs op BD.
                        het is door die obsessie dat BD nooit boven het amateurniveau zal uitstijgen.
                        men blijft hier hangen bij het technische aspect van de foto en verwaarloost volledig het inhoudelijke.
                        ik heb het hier al meermaals gezegd, maar het is boter aan de galg.
                        ik ben een tijdje geleden alleszins met mijn foto's uitgeweken naar een ander forum, waar het wél om goede fotografie draait. om inhoud, om concepten.

                        ik vertoef hier regelmatig in de beginnershoek en heb me maar zelden met de exifs bezig gehouden.
                        ik geef er wel comments rond belichting, compositie, esthetiek, inhoud van de beelden en geloof dat de beginner daar minstens evenveel aan heeft dan het geleuter over zijn exifs.
                        Last edited by Control-Z; 18 augustus 2010, 21:28.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Exifs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          ik ben een tijdje geleden alleszins met mijn foto's uitgeweken naar een ander forum, waar het wél om goede fotografie draait. om inhoud, om concepten.
                          En nu zijn we natuurlijk heeeeeeeel nieuwsgierig welk forum je bedoelt
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Exifs

                            Ik neem mijn foto's in RAW en wanneer ik ze naar jpeg converteer trek ik aan alle mogelijke schuifjes en sliders.

                            Witbalans, kontrast, kleurbalans, belichting, schaduw en hogelichten etc... worden aangepast....ruis wordt er uit gehaald, ...er wordt gecropt..

                            Wat schiet er dan van de originele exif nog over?

                            Als je in PS twee foto's op elkaar legt of je plakt een stukje achtergrond of wat dan ook( paste )bij aan een foto en je voegt ze samen (merge of flatten) ...welke exif krijgt je foto dan mee?

                            Ik zou die exifs alleen gebruiken/bekijken als iemand raad vraagt om een mislukte foto te beoordelen, maar zeker niet om een gelukte foto te ontleden.
                            Groetjes
                            ----JO

                            Comment


                            • #29
                              Re: Exifs

                              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                              Ik neem mijn foto's in RAW en wanneer ik ze naar jpeg converteer trek ik aan alle mogelijke schuifjes en sliders.

                              Witbalans, kontrast, kleurbalans, belichting, schaduw en hogelichten etc... worden aangepast....ruis wordt er uit gehaald, ...er wordt gecropt..
                              Maar voor onbewerkte foto's zijn dat voor velen toch interessante technische gegevens..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #30
                                Re: Exifs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                                Maar voor onbewerkte foto's zijn dat voor velen toch interessante technische gegevens..
                                En hier zit net het probleem.....

                                Ik kan niet weten of een foto wel of niet bewerkt/ontwikkeld is.

                                De poster .....die weet het wel.
                                Groetjes
                                ----JO

                                Comment

                                Working...
                                X