Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exifs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Exifs

    Een prominent BD-lid?
    Eerder iemand die zich graag bezighoudt met het eindeloos benadrukken van de regeltjes: bovenstaande informatie komt rechtstreeks uit het forumreglement.

    EXIF is way overrated.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #47
      Re: Exifs

      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Een prominent BD-lid?
      Eerder iemand die zich graag bezighoudt met het eindeloos benadrukken van de regeltjes: bovenstaande informatie komt rechtstreeks uit het forumreglement.

      EXIF is way overrated.
      So what??? Dan gaan de mensen zich misschien eens proberen te houden aan de regeltjes.
      Natuurlijk zijn wetten en regeltjes gemaakt om met de voeten getreden te worden.
      Als je ze wil overtreden, ga bvb. naar Engeland en ga daar rechts rijden. Problem solved.

      Grtz

      Louis
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #48
        Re: Exifs

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        So what??? Dan gaan de mensen zich misschien eens proberen te houden aan de regeltjes.
        Natuurlijk zijn wetten en regeltjes gemaakt om met de voeten getreden te worden.
        Als je ze wil overtreden, ga bvb. naar Engeland en ga daar rechts rijden. Problem solved.

        Grtz

        Louis
        voor zover ik weet staat er nergens in de regels dat je exif verplicht moet vermelden !!
        en dat zal er ook nooit in komen denk ik
        en nogmaals efix is way overrated!!

        neem dat nu eens aan
        met exif ben je niets maar dan ook niets !
        men kan een foto zo bewerken met fotoshop enzo dat je met uw exif gegevens totaal niets bent

        Comment


        • #49
          Re: Exifs

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          voor zover ik weet staat er nergens in de regels dat je exif verplicht moet vermelden !!
          en dat zal er ook nooit in komen denk ik
          en nogmaals efix is way overrated!!

          neem dat nu eens aan
          met exif ben je niets maar dan ook niets !
          men kan een foto zo bewerken met fotoshop enzo dat je met uw exif gegevens totaal niets bent
          En wat doe je dan met gevallen zoals Ann75???
          Had wel erg handig geweest. Je kan je wel best verstoppen door ze niet te vermelden.
          Heb dikwijls het gevoel dat men iets te verbergen heeft, en indien niet, waarom ze niet openbaar maken.

          Geheimen???????

          Grtz

          Louis
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #50
            Re: Exifs

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            En wat doe je dan met gevallen zoals Ann75???
            Had wel erg handig geweest. Je kan je wel best verstoppen door ze niet te vermelden.
            Heb dikwijls het gevoel dat men iets te verbergen heeft, en indien niet, waarom ze niet openbaar maken.

            Geheimen???????

            Grtz

            Louis
            waarom moet jij die weten? wat zijn jou redenen?
            en kom nu niet af met van die gegevens kan je veel leren ivm met een foto
            dat is zever in pakjes
            ik snap al ten eerste niet dat je exif gegevens nodig hebt om een foto te beoordelen
            je beoordeelt ten eerste al een foto hoedat die eruit ziet en niet met welken exif gegevens dat die gemaakt is !!!
            dat schrijf je letterlijk in je eerste post, dat je dat een fundamenteel gegeven vind om een foto te beoordelen
            waar ben je dan mee bezig? als je dat nodig hebt om een foto te beoordelen
            er zijn een aantal personen er die die gegevens liever niet laten zien,hun redenen moet ik niet weten, dat is hun goed recht om dat zo te doen
            en in een aantal gevallen door bewerking met bepaalde programma's gaan ze eruit
            oa als je uw foto's bewerkt voor website door fotoshop
            en zo'n geval als Ann is een slecht voorbeeld om toch maar die exif gegevens verplicht te maken, dat zijn slechte redenen om toch maar iets te gaan verplichten (weer iets bij verplichten, weeral een stom regeltje erbij)
            zo'n geval als Ann kan je nog steeds voorhebben al verplicht je die exif gegevens
            je kan namelijk vrij makkelijk die gegevens bewerken of namaken
            wat zijn uw redenen om dat perse te willen verplichten?
            het is niet omdat een persoon zoiets doet om wat aandacht te trekken dat de andere 89999 posters dit ook doen of dat van zin zijn
            iets verplichten is werkt meestal het omgekeerde (oa bij mij werkt dat zeker niet)
            hoe meer regeltjes en verplichtingen,hoe minder plezier en goesting men heeft om een foto te gaan posten
            er zijn al veel te veel regeltjes en plichten om een foto te posten
            men heeft meer moeite om al die dingen na te lezen dan een foto te posten
            Last edited by Gert1971; 5 september 2010, 23:02.

            Comment


            • #51
              Re: Exifs

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              So what??? Dan gaan de mensen zich misschien eens proberen te houden aan de regeltjes.
              Daar hebben we moderatoren voor. Het is trouwens maar een advies en geen regel. Toch is het blijkbaar een persoonlijke missie van het betreffende "prominente" BD-lid om tot vervelens toe dit lapje tekst bij zowat elke post in FB waar geen exif vermeld is te plaatsen. Dat, terwijl hij evengoed inhoudelijke commentaar over de foto zou kunnen geven. Ik kan met de beste wil van de wereld de blinde idolatrie voor onze bekendste veelposter hier niet begrijpen. Misschien moet ik ook eens beginnen met het plaatsen van korte, weinigzeggende, ironische of sarcastisch berichtjes in plaats van inhoudelijk, uitgebreid en mét argumentatie te reageren.

              Het voorbeeld van Ann75 aanhalen om EXIF vermelding te verplichten vind ik nogal simpel.

              Bah, ik begin meer en meer een afkeer te krijgen van hoe het er hier aan toegaat
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #52
                Re: Exifs

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Een prominent BD-lid?
                Eerder iemand die zich graag bezighoudt met het eindeloos benadrukken van de regeltjes: bovenstaande informatie komt rechtstreeks uit het forumreglement.

                EXIF is way overrated.
                Ach bij het sticky Beginnershoek staat het niet eens vermeld
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #53
                  Re: Exifs

                  Voor mij is dit item gesloten.
                  Heb er mijn conclusies uit getrokken en veel menselijks uit geleerd.
                  Heb er hier zien spartelen als een duivel in een wijwatervat.
                  Zal hier ook niet meer reageren.

                  Grtz

                  Louis
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Exifs

                    Ik heb vooral mensen zien argumenteren. Ik begrijp je achterdocht jegens mij of anderen echt niet, het neigt zelfs naar paranoia. Moet ik mij nu slecht voelen omwille van mijn mening, want dat is eerlijk gezegd wel het geval na je posts hier.

                    In de meeste van mijn eigen foto's zit zelfs exif, ik probeer gewoon al de hele tijd aan te geven dat die gegevens echt niet zo nuttig zijn om betere foto's te maken, en dat ze soms misleidend kunnen zijn. Exif gegevens in een samengestelde foto, of een macrofoto waar focusstacking is op toegepast is ronduit waardeloos en geeft een verkeerd beeld.

                    Ik ga het hier ook bij houden. Ik heb geprobeerd om mijn punt op een objectieve manier over te maken, blijkbaar wordt dat niet in dank afgenomen.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Exifs

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      ... Misschien moet ik ook eens beginnen met het plaatsen van korte, weinigzeggende, ironische of sarcastisch berichtjes in plaats van inhoudelijk, uitgebreid en mét argumentatie te reageren. ...
                      Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
                      Als je een ander melodietje probeert te fluiten, ben je niet meer dezelfde Thierry.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #56
                        Re: Exifs

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Toch is het blijkbaar een persoonlijke missie van het betreffende "prominente" BD-lid om tot vervelens toe dit lapje tekst bij zowat elke post in FB waar geen exif vermeld is te plaatsen. Dat, terwijl hij evengoed inhoudelijke commentaar over de foto zou kunnen geven. Ik kan met de beste wil van de wereld de blinde idolatrie voor onze bekendste veelposter hier niet begrijpen. Misschien moet ik ook eens beginnen met het plaatsen van korte, weinigzeggende, ironische of sarcastisch berichtjes in plaats van inhoudelijk, uitgebreid en mét argumentatie te reageren.

                        Bah, ik begin meer en meer een afkeer te krijgen van hoe het er hier aan toegaat
                        3.10. Kritiek, omgang en nettiquette

                        Je mag uiteraard openlijk zeggen wat je van iemands foto vindt, maar doe dat wel op een eerlijke en vriendelijke manier. Kritiek is goed, zolang deze maar opbouwend is. Doe iedereen een plezier en behandel anderen zoals jij wil dat anderen met jou omgaan. Ook al zit je alleen achter het beeldscherm, aan de andere kant van de lijn bevinden zich wel degelijk mensen, met echte gevoelens en emoties.

                        Voer discussies op een volwassen wijze, en vermijd dus persoonlijke aanvallen! Je kan ideeën en stellingen betwisten, maar niet de mensen zelf. Indien een gebruiker een andere gebruiker of een forumbeheerder aanvalt, getuigt dit van gebrek aan respect voor elkaar en voor de forumregels.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #57
                          Re: Exifs

                          Jos: je hebt groot gelijk natuurlijk.

                          Bouk: Hoewel er misschien een ondertoon van frustatie aan vasthangt is mijn bericht niet persoonlijk of kwetsend bedoeld. Als een moderator vindt dat mijn bericht onfatsoenlijk is dan mag het gerust verwijderd worden.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Exifs

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Ik heb vooral mensen zien argumenteren. Ik begrijp je achterdocht jegens mij of anderen echt niet, het neigt zelfs naar paranoia. Moet ik mij nu slecht voelen omwille van mijn mening, want dat is eerlijk gezegd wel het geval na je posts hier.

                            In de meeste van mijn eigen foto's zit zelfs exif, ik probeer gewoon al de hele tijd aan te geven dat die gegevens echt niet zo nuttig zijn om betere foto's te maken, en dat ze soms misleidend kunnen zijn. Exif gegevens in een samengestelde foto, of een macrofoto waar focusstacking is op toegepast is ronduit waardeloos en geeft een verkeerd beeld.

                            Ik ga het hier ook bij houden. Ik heb geprobeerd om mijn punt op een objectieve manier over te maken, blijkbaar wordt dat niet in dank afgenomen.


                            Ik volg je volledig

                            Comment

                            Working...
                            X