Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightvibe.be zoekt fotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    De zon gaat voor niets op.

    Als je heel je weekend moet opofferen, investeren in duur materiaal, je auto verslijten, dagen foto's bewerken en enkel een 'dank u' krijgt, dan kan je beter in de horeca gaan bijverdienen in t zwart.

    Ms zijn mensen van 18 nog zo zot, maar die hebben geen professioneel materiaal.
    Het is niet zo dat je je hele weekend op hoef te offeren. Op grote festivals willen wij graag minimaal 200 goede foto's. Als je een beetje ervaring hebt kan je deze binnen een uur schieten. Uiteraard hebben wij een voorkeur voor foto's overdag en 's avonds (bij outdoor festivals). Bij indoor events maakt dit (uiteraard) vrij weinig uit. En je kan natuurlijk de rest van het festival/feest voor niks bezoeken, of terug naar huis gaan.

    Financieel leggen wij er ook op toe. Mochten we in de toekomst meer inkomsten hebben wordt dit na aftrek van de kosten onderverdeelt onder de crew (dus ook fotografen)

    Foto's uitzoeken hoeft ook niet. Als de fotograaf dit zelf wil doen is dat geen probleem en wij controleren zowieso alsnog alle fotos voordat ze online gaan.

    Het kost je dus minimaal 1 a 2 uur per feest incl gratis VIP ticket. Wij krijgen zo goed als altijd 2 VIP tickets per event, dus soms kan je zelfs iemand meenemen en heb je €100 + aan gratis kaarten. En na het feest de foto's op internet zetten. Dit moet uiteraard wel zo snel mogelijk gebeuren, zodat wij ze binnen 24 uur op de site kunnen zetten!.Je naam wordt vermeld op de website en je kunt ze (mits onze naam er bijstaat) ook op een eigen website zetten. De kosten van de hosting zijn zo'n €160 per jaar, maar daar hoeft de fotograaf (uiteraard) niet aan mee te betalen.

    @ Havik: Wij willen ons in de toekomst wel wat breder gaan orienteren, maar vanwege het gebrek aan fotografen is dat op dit moment erg lastig. Ik studeer zelf in Tilburg (NL) en werk in het weekend, en de andere fotograaf werkt fulltime, dus wij willen af en toe ook wel eens een vrije avond hebben

    Het is ook ideaal voor mensen die een opleiding met fotografie volgen en graag op een leuke manier meer ervaring op willen doen.
    Last edited by Tibbi3; 23 september 2010, 17:36.

    Comment


    • #32
      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tibbi3 Bekijk bericht
      Het is niet zo dat je je hele weekend op hoef te offeren. Op grote festivals willen wij graag minimaal 200 goede foto's. Als je een beetje ervaring hebt kan je deze binnen een uur schieten.
      Sorry, maar dat is larie.

      Tenzij je 200 exact dezelfde shots wil hebben van dezelfde groep. Maar heb je dan 200 foto's die stuk voor stuk interessant zijn? Als je een boeiende reportage wil maken, heb je foto's nodig van alle groepen, en 5 tot 20 foto's per groep, en da's al veel te veel.
      pixelpusher

      Comment


      • #33
        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tibbi3 Bekijk bericht
        @ Havik: Wij willen ons in de toekomst wel wat breder gaan orienteren, maar vanwege het gebrek aan fotografen is dat op dit moment erg lastig. Ik studeer zelf in Tilburg (NL) en werk in het weekend, en de andere fotograaf werkt fulltime, dus wij willen af en toe ook wel eens een vrije avond hebben
        Toevalling geen fotograaf nodig voor Rock Ternat :-)
        Last edited by havik; 25 september 2010, 12:36.
        Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
        Mijne Flickr
        Mijn site

        Comment


        • #34
          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

          Oorspronkelijk geplaatst door havik Bekijk bericht
          ).

          Moest de Ts niet enkel mensen zoeken voor boenk feestjes (en de leeftijd iets optrekken) had ik mij zo opgegeven.
          @TS, succes met je zoektocht.
          Vind ik ergens ook wel. Als ik een accreditatie en gratis toegang voor bv BIM-fest of Sinners Day zou krijgen, zou ik niet twijfelen, maar niet om tussen 18 jarigen en boenke boenke muziek te staan. Dan is mijn vrije tijd me meer waard.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #35
            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

            Dat kan ik goed begrijpen. Iedereen zijn ding natuurlijk.

            Iedereen sowieso al bedankt voor jullie reactie's

            Comment


            • #36
              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

              @ ts

              spijtig genoeg draait de wereld bij vele mensen maar om één ding...GELD.

              Ik vind het persoonlijk een leuk initiatief, en ben zelf sinds augustus dit jaar ook op deze manier voor een andere "medium" bezig.

              Wat wil je nog meer, je mag zelf optredens uitkiezen, je mag zelf optredens toevoegen aan de kalender, je mag af en toe "een reporter" meenemen...en je naam wordt vermeld bij de foto's op de website.
              Heb zo Antilliaanse Feesten, Monster Jam, Keith Caputo (effenaar) voorlopig al gedaan, en er zullen er zeker nog vele volgen... alleen al de ervaring die je ermee opdoet is onbetaalbaar!

              Spijtig dat het niet echt mijn muziekgenre is ( en ook te oud ben), anders had je een kandidaat meer...

              Succes met je zoektocht

              groeten, Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #37
                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                @Tibbie: zoeken jullie fotografen voor van die "boenk boenk" fuifen? Of spreken we ook over andere evenementen en festivals?

                Zitten jullie in een bepaalde regio of gaat dit over heel België (Vlaanderen)?
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #38
                  Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                  Leeftijdsgrens is zoals ik al zei een indicatie.

                  Ardesign en Havik gaan binnenkort een avond voor ons op pad, en zij zijn de 30 ook al gepaseerd, is dus geen vereiste.

                  Op dit moment zitten wij inderdaad nog vooral in de dance scene. Indien er meer fotografen voor ons op pad kunnen, gaan we zeer zeker ook naar andere genre's kijken.

                  We concentreren ons op de regio's zeeland (NL), Antwerpen, Oost-Vlaanderen en eventueel West-Vlaanderen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                    yup yup

                    En ondertussen heb ik mij ook nog eens ingeschreven voor http://www.facebook.com/home.php?#!/...163775&index=1

                    Beetje extra ervaring en tips opdoen is nooit slecht denk ik.

                    't worden drukke weken
                    Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
                    Mijne Flickr
                    Mijn site

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                      Goed bezig!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ms zijn mensen van 18 nog zo zot, maar die hebben geen professioneel materiaal.
                        Beetje snelle reactie vind ik, ikzelf ben al een uitzondering op u zin.

                        En zot? Niet alles gaat om geld he.. Je krijgt er toch een mooie kans voor terug en je kan er van leren, ervan genieten als het optreden uw smaak geniet, eventueel iemand meenemen, beetje bekendheid vergaren,...
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                          degene die daar in slaagd met hetgene hier gevraagd word , das ne krak , daar heb ik respect voor...

                          binnen het uur 200 GOEDE foto's maken en dit als minimum is geen sinecure me dunkt...
                          ik ken niemand die dat kan, echt niet...
                          das om de paar seconden een foto en die moet inneens goed zijn , ja watte zeg....ze durven hier nogal wa vragen zenne .....en dan nog op een festival of bij optredens

                          ik mag al blij zijn dak een paar echt goede foto's schiet op een uur....ma ja , ik ben dan maar een amateurke he en daar word hier duidelijk niet om gevraagd....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                            Imo denk ik dat je beter af bent door zelf naar de organisatie te mailen en vragen of ze iemand nodig hebben die gratis foto's komt nemen (om te oefenen). Dan heb je ook toegang en dan krijg je tenminste ook drank. Als je voor nightvibe foto's zou nemen, dan moet je zelf je drank betalen. Dan moet je wel regelen dat je je naam of watermerk ook op de foto's mag zetten en zo maak je beetje bij beetje naam. Als je foto's goed zijn, dan kom je er wel.

                            Met die 200 foto's wordt natuurlijk people shots bedoeld. Weeral de zoveelste "party picture site" die zoveel mogelijk bezoekers wil lokken (om meer advertentiegeld te krijgen) via people shots. Die zijn natuurlijk evenveel waard als de personen die erop staan.
                            Als je graag 200 keer per uur in je rug gepord wordt en ook tijdens het fotos nemen, dan moet je dit zeker doen.
                            Das trouwens ook nie zonder risico... stel dat er iemand een pint over je toestel morst....

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                              Hallo,

                              Als je 200 echt goede foto's wilt hebben, dan is het inderdaad erg aan de krappe kant. Maar het het was meer een indicatie over poster van het bericht ervoor.

                              @ Psyochodweep: Ik weet niet of je zomaar foto's mag maken voor jezelf op zo'n feest. Waarom zou de organisatie zoiets toestaan? Ze hebben er niks aan lijkt me. En drank krijg je op grote evenementen nooit. En als je dat toch eist, voor jou 10 anderen.

                              Wij zijn misschien wel "1 van 100 partyfoto sites" maar wij doen het vooral omdat we het leuk vinden. Als ik moet optellen wat wij hebben moeten toeleggen op deze site sinds de oprichting, dan is dit nog angstaanjagend veel.

                              Ik snap dat er mensen zijn die denken dat wij willen profiteren van mensen op dit forum. Laat duidelijk zijn dat dit NIET het geval is.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tibbi3 Bekijk bericht
                                Hallo,

                                Als je 200 echt goede foto's wilt hebben, dan is het inderdaad erg aan de krappe kant. Maar het het was meer een indicatie over poster van het bericht ervoor.

                                @ Psyochodweep: Ik weet niet of je zomaar foto's mag maken voor jezelf op zo'n feest. Waarom zou de organisatie zoiets toestaan? Ze hebben er niks aan lijkt me. En drank krijg je op grote evenementen nooit. En als je dat toch eist, voor jou 10 anderen.

                                Wij zijn misschien wel "1 van 100 partyfoto sites" maar wij doen het vooral omdat we het leuk vinden. Als ik moet optellen wat wij hebben moeten toeleggen op deze site sinds de oprichting, dan is dit nog angstaanjagend veel.

                                Ik snap dat er mensen zijn die denken dat wij willen profiteren van mensen op dit forum. Laat duidelijk zijn dat dit NIET het geval is.
                                Het is allemaal geven en nemen hoor, voor iemand die net begint is dit waarschijnlijk een mooie springplank, iemand die al even bezig is zal zich hier niet voor interesseren, dat is toch normaal.

                                200 foto's per uur, dat zijn 3600 seconden in totaal, dus heb je gemiddeld 13 seconden per foto, dus zo'n 5 beelden per minuut maken ... moet kunnen hoor, of ze allemaal even goed zijn laat ik in het midden.

                                Hou er ook rekening mee dat je materiaal wel 'slijt' ondertussen hé, kost ook geld hoor, maar als je er herkenning (en respect) voor terug kan krijgen blijf ik erbij dat er wel mensen zijn die dit zien zitten ... ik niet, sorry, heb al werk genoeg.

                                Als ik lees dat jullie zoveel geld in je site pompen en dat niet terug verdienen ... ben je verkeerd bezig hoor. Elke site die ik opzet (voor klanten of voor mezelf) moet zichzelf binnen de drie tot max 6 maanden staande kunnen houden op gebied van kosten en zichzelf betalen, anders afvoeren die handel ... een site die minder dan 100 unieke bezoekers (en geen page views dus) per dag 'over de vloer' krijgt is een hobby, een site met 100,000 unieke bezoekers per dag is een goudmijn en kan je per maand een 1dIV opbrengen ... sorry hoor, maar sites die geld blijven kosten omdat ze niet genoeg opbrengen vind ik te gek gewoon, je bent toch geen vzw hé, in een hobby steek je geld, in een zaak moet je geld verdienen .

                                Mark
                                Last edited by LamboCars; 5 oktober 2010, 11:47.
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X