Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightvibe.be zoekt fotografen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Jij denkt nog altijd dat ik voor mezelf spreek. Als die software analysten u altijd zoveel uitleg moeten geven als dat ik hier al gedaan heb om je te laten snappen dat ik niet voor mezelf spreek heb ik daar serieus medelijden mee.
    En wat is er mis met het voorstel om de pro's de eerste 3 liedjes te laten doen en de anderen de rest van het concert. Laat die mensen ongehinderd werken is het enige wat ik wil zeggen!! En nee het gaat dan NIET over mij, je kan dat gerust op de site van belga zien. Ik denk dat ik al 3 concerten voor hen gedaan heb en heb er in totaal al 129 gedaan (speciaal voor u getelt).
    Het maakt mij niet uit hoeveel concerten je al dan niet voor Belga gedaan hebt. Jij maakt niet uit wie de pro is en wie niet, en met wat voor toestel ze dan mogen fotograferen. Je schrijft dat het niet over jezelf gaat, maar je voelt je wel aangesproken als ik het over de pro heb. Make up your mind!
    pixelpusher

    Comment


    • #77
      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

      Opeens veel reacties op 1 dag

      Begint wel erg off-topic te geraken. Ik las (20 reacties terug ofzo) dat we gek zijn dat er geld op toeleggen. Misschien wel, maar daarom is het ook een hobby. Ik doe ook de opleiding International Event Music Entertainment in Tilburg, en dit is altijd goed meegenomen.

      Ik heb zelf ook nog nooit bier oid op me camera gehad. Alleen bij Tomorrowland moest ik tijdens de beste acts mijn camera op 3 meter hoog houden om door het publiek te komen, maar dat terzijde

      Comment


      • #78
        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Het maakt mij niet uit hoeveel concerten je al dan niet voor Belga gedaan hebt. Jij maakt niet uit wie de pro is en wie niet, en met wat voor toestel ze dan mogen fotograferen. Je schrijft dat het niet over jezelf gaat, maar je voelt je wel aangesproken als ik het over de pro heb. Make up your mind!
        De definitie van pro is simpel hoor, iemand die zijn geld verdient.
        Woordenboek zegt: iemand die als beroep beoefent.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #79
          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          De definitie van pro is simpel hoor, iemand die zijn geld verdient.
          Woordenboek zegt: iemand die als beroep beoefent.
          Goed goed, dan mag jij je, omdat je 3 opdrachten voor Belga gedaan hebt, en zelfstandige in bijberoep bent, je pro noemen. Mijn opinie blijft dezelfde: als je vindt dat de amateurs niet in de frontstage horen, dan moet je gaan klagen bij de organisatie van dat event. Goed dan? Of mis ik nu 'respect' voor de collega beroepsfotograaf?
          pixelpusher

          Comment


          • #80
            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

            *off topic*
            Binnenkort moet de organisator heel de zaal frontstage maken.
            */off topic*

            Comment


            • #81
              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Goed goed, dan mag jij je, omdat je 3 opdrachten voor Belga gedaan hebt, en zelfstandige in bijberoep bent, je pro noemen. Mijn opinie blijft dezelfde: als je vindt dat de amateurs niet in de frontstage horen, dan moet je gaan klagen bij de organisatie van dat event. Goed dan? Of mis ik nu 'respect' voor de collega beroepsfotograaf?
              Waar haal je nu weer dat ik mij pro wil noemen? Je zegt dat ik niet uitmaak wie dat pro is. Ik zeg je gewoon wat de definitie is van pro zijn en het dus zeer simpel is om te zeggen wie pro is en wie niet en dat kan dus van tijd tot tijd verschillen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #82
                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                *off topic*
                Binnenkort moet de organisator heel de zaal frontstage maken.
                */off topic*
                Sad but true
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #83
                  Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Maar die amateurs doen het dan wel met de passie voor de muziek, terwijl de "echte" journalisten hun vrije avond verloren zien om een paar foto's te nemen zonder voeling met de materie. En dat zie je dan aan het resultaat.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Grapjas, ik stond vorig jaar op suikerrock naast een fotograaf met een hybride toestel. Die mag nog 1000 x meer passie hebben dan ik die haalt nooit de beelden die ik haal. En kijk gerust eens op mijn site denk niet dat mijn concert foto's slecht zijn.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Mwahahaha, wil je eens lonen vergelijken?
                  En ik doe concertfotografie voor 90% als hobby. Maar vind wel dat er meer respect mag zijn voor mensen die er op dat moment hun boterham mee verdienen. Op de momenten dat ik er sta als "amateur" ga ik wel stapje opzij voor iemand die zijn geld er moet mee verdienen. Ik freelance ook voor Belga en hoor altijd eerst of er een vaste medewerker was voor ik foto's upload. Dus misschien ben ik dom en heb ik teveel respect voor mensen die hun boterham nog eerlijk wil verdienen. Maar ja, ik kom geen geld tekort dus ik kan dat doen. Heb ook niet de pretentie dat ik god ben en vooraan moet staan omdat ik de beste foto maak.
                  Dus, ga je nu beweren dat je geen professional bent?
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Dus, ga je nu beweren dat je geen professional bent?
                    Lees nu eens wat ik schrijf!!
                    Een pro is iemand die er zijn geld mee verdient. PUNT
                    Dus vorig jaar op suikerrock was ik pro ja. Maar op 97.67% van de concerten die ik al gedaan heb ben ik amateur. Maar het is goed jij mag mij pro noemen voor die 2.32%
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Maar op 97.67% van de concerten die ik al gedaan heb ben ik amateur.
                      En van die 98%, hoe dikwijls stond je mee in de frontstage?
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        En van die 98%, hoe dikwijls stond je mee in de frontstage?
                        99% van de tijd en 100% van de tijd maakte ik plaats voor de pro's.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          99% van de tijd en 100% van de tijd maakte ik plaats voor de pro's.
                          En hoe wist je dan wie er pro was? Aan de hand van het toestel dat ze gebruikten? De lens die er op stond? De resem armbandjes die ze een heel seizoen meedroegen? Kon je daaraan zien we er voor de job betaald werd en wie niet?
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            En hoe wist je dan wie er pro was? Aan de hand van het toestel dat ze gebruikten? De lens die er op stond? De resem armbandjes die ze een heel seizoen meedroegen? Kon je daaraan zien we er voor de job betaald werd en wie niet?
                            Oei, jij praat niet met je collega's?
                            Ik meestal wel en vraag dan ook waarvoor ze fotograferen. Denk niet dat ik al 1 concert gedaan heb waar ik die vraag niet kreeg en zelf niet gesteld heb.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                              Kijk, heel die discussie over broodroof van de beroepsfotografen of niet... eigenlijk is 't simpel: een krant stuurt zijn eigen betaalde fotograaf die de foto's neemt. Sturen ze geen fotograaf, dan hebben ze geen foto's. Maw: een krant gaat geen foto's kopen van een amateurfotograaf, dus zijn de amateurfotografen geen bedreiging voor de beroepsfotografen.
                              Dat er af en toe wat veel volk frontstage staat: akkoord. Maar dan is 't leven en laten leven hé. En 't moet ook niet altijd gemakkelijk zijn, anders is er de kick van de goeie foto ook snel vanaf ;-)
                              Wat ik veel erger vind, is dat de kranten meer en meer beroep doen op gratis amateurfotografen voor hun editoriale foto's. Dit heeft als rechtstreeks gevolg dat beroepsfotografen voor kranten bijv veel minder euro's krijgen per gepubliceerde foto, geen brandstofvergoeding meer, geen euro's meer voor verkochte foto's uit de backcatalog etc.
                              Dat is een bedreiging voor de beroepsfotograaf, niet een amateur die foto's wil trekken voor zijn site, waar 10 man en een paardekop naar toe surfen...
                              www.YourConcertShots.com

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nightvibe.be zoekt fotografen

                                steeds meer kranten geven hun reporter ook een pockertoestelletje mee en die moeten dna maar wat snapshots maken . Besparing hé
                                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                                https://sites.google.com/view/pdh65/

                                Comment

                                Working...
                                X