Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geef mij goede redenen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geef mij goede redenen ...

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

    men gaat dit eerder beschouwen als iets voor amateurs.
    voor studio-klusjes heeft men nog altijd de S2 in de 'aanbieding'...

    Comment


    • #17
      Re: Geef mij goede redenen ...

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      ....... gisteren de superpot van lotto gewonnen
      Dan zou ik geen M8/9 maar een S2 kopen .
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Geef mij goede redenen ...

        Iemand die een Leica koopt;
        - hoeft niet dagenlang specificaties te vergelijken
        - maakt zich geen zorgen over het aantal focus punten, AF snelheid en/of focus tracking
        - weet dat hij gezien de huidige (fora) opvattingen een ergonomisch onding in handen heeft
        - kijkt niet neer op mensen met een D-SLR, die heeft hij/zij vermoedelijk zelf ook
        enz enz

        Comment


        • #19
          Re: Geef mij goede redenen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Het is mijn oprechte mening dat we over 10jaar niet meer spreken over DSLR's. De eerste stappen zijn al gezet.
          Wat komt dan in de plaats ?
          "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

          Comment


          • #20
            Re: Geef mij goede redenen ...

            Oorspronkelijk geplaatst door paul' Bekijk bericht
            Wat komt dan in de plaats ?
            Camera's zoals de Panasonic DMC-G1: grote sensor en verwisselbare lenzen, maar geen spiegel meer, en dan met een EVF.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Geef mij goede redenen ...

              Waar ik het voor zou kopen.
              Lenzen scherp vol open, geen corner softness.
              Goede breedhoek lenzen.

              En het is klein he
              Leica M + 50mm 1.4, 35mm 2.0 en 90mm 2.0
              Ideaal om 3 weken door Birma te reizen zonder op kwaliteit in te boeten.
              Op film uiteraard.

              Niet ter vervanging van mijn 5DII ofzo.
              Ik wil een bessa of M6 en een leica 35mm 2.0, 50mm 1.4 en 90mm 2.0.
              Momenteel werk ik analoog met Olympus OM, zeer tevreden over maar wil die lenzen niet sleuren op reis.

              Gewone M9s enz gaan geen collectors items worden, net als gewone M6en enz dat niet worden.
              En die M9's gaan sneller in waarde dalen dan M6en gewoon minder snel dan een 5D ofzo.

              Meeste fotografen die leica kopen kopen leica voor het glas, als je niet snapt waarom heb je zeker geen leica nodig.
              Zelf zie ik niet zoveel in een digitale leica, de prijs is absurd, de iso niet wauw, dus je kan evengoed film schieten.
              Natuurlijk wel een nodige ontwikkeling voor leica en de M9 is een van de beste digicams ooit.
              Last edited by Pen F; 14 november 2009, 16:54.
              http://aljocha.tumblr

              Comment


              • #22
                Re: Geef mij goede redenen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                Wat is daar dan anders aan?
                Kan je dat eens kort uitleggen?
                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Camera's zoals de Panasonic DMC-G1: grote sensor en verwisselbare lenzen, maar geen spiegel meer, en dan met een EVF.
                Zeer juist.
                Hoe geniaal een SLR voor analoge fotografie was, zo inefficient is dit met een DSLR ;
                Een DSLR heeft een onnodige mechaniek om het licht te reflecteren (...spiegel, ...pentaprism) ;
                Sensorgrootte is beperkt om dezelfde redenen - wie wil een camera van 3 kg ?
                Deze mechaniek maakt een DSLR onnodig duur en onnodig zwaar ;
                Vreet onmengen energie om de onnodige mechaniek te bewegen - batteriepacks zijn schering en inslag;
                Bij focale lengten kleiner als 50mm moeten de ontwerpers serieuze toeren uithalen om een lens scherp te laten focussen (bij een DSLR - retrofocus design) bij een Leica M bv. is dit niet nodig.
                Dit maakt tevens de lenzen onnnodig zwaar en duur;
                Niet-retrofocus lenzen zijn goedkoper, lichter en gewoon beter.

                Kortom de cameras kunnen lichter, goedkoper en beter van kwaliteit gebouwd worden.

                -m-
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Geef mij goede redenen ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  .... waarom iemand een Leica camera koopt?
                  Wat zijn de pro's van een Leica M8/M9 tov een Canon, Nikon, Pentax bvb?
                  Omdat je er echt véél zin en geld voor hebt!
                  Andere redenen zijn er helaas niet!
                  Miss ook nog, om uit te pakken, maar dat is niet mijn ding en interesseert mij totaal niet.
                  Eenmaal deftig afgedrukt en dat eventueel, maar uitzonderlijk tot formaat A3+, dat is wat mij interesseert.
                  Spijtig voor de meeste believers, maar dan liggen de kaarten ineens helemaal anders
                  SF
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geef mij goede redenen ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    Eenmaal deftig afgedrukt en dat eventueel, maar uitzonderlijk tot formaat A3+, dat is wat mij interesseert.
                    SF
                    Dat verklaart veel!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geef mij goede redenen ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Iemand die een Leica koopt;
                      - hoeft niet dagenlang specificaties te vergelijken
                      - maakt zich geen zorgen over het aantal focus punten, AF snelheid en/of focus tracking
                      - weet dat hij gezien de huidige (fora) opvattingen een ergonomisch onding in handen heeft
                      - kijkt niet neer op mensen met een D-SLR, die heeft hij/zij vermoedelijk zelf ook
                      enz enz
                      Klopt ongeveer.

                      Nu, dat deze vraag er komt van iemand die redelijk 'nieuw' is in fotografie kan ik begrijpen, de toestellen zijn nl nogal prijzig naast huidige digitale reflexen. Ik ga geen redenen opsommen om een Leica te kopen, dat is absoluut zinloos.
                      Als je toch echt interesse hebt kan je trachten eens een weekje met een Leica te fotograferen. Dan zijn er twee mogelijkheden; je kan nooit meer zonder, of hij is waardeloos voor jou manier van fotograferen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geef mij goede redenen ...

                        Oordeel niet over een Leica als je er nog nooit mee "gewerkt" of en "gevoeld" hebt. Superieure bouwkwaliteit en lenskwaliteit hebben een hoge prijs. Wat even belangrijk is, is het ontdekken van een andere manier van fotograferen. Bewuster nadenken over de bouwstenen van de fotografie : diafragma, snelheid, focus, scherptediepte, werken met vaste brandpunten (niet altijd maar zoomen) omdat je manueel werkt. Omdat ik kennis gemaakt heb met fotografie in de tijd dat alles manueel moest ingesteld was, wilde ik terug naar de basis. Voor mij goede redenen om die investering te doen en mij creatief te kunnen uitleven. Dat andere dat doen met ander (dsrl, compact) en goedkoper materiaal is hun goed recht.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geef mij goede redenen ...

                          Topic verplaatst naar geschikter forum . . .
                          Last edited by Franciskine; 14 november 2009, 22:40.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Geef mij goede redenen ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door leikar Bekijk bericht
                            Bewuster nadenken over de bouwstenen van de fotografie : diafragma, snelheid, focus, scherptediepte, werken met vaste brandpunten (niet altijd maar zoomen) omdat je manueel werkt.
                            Focussen met een meetzoeker is inderdaad iets helemaal anders, maar in de rest volg ik toch niet. Wat ik mij soms afvraag: is Leica de enigste die meetzoeker-camera's produceert?
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #29
                              Re: Geef mij goede redenen ...

                              wat voor mij ook nog een reden is, om graag met dit merk te werken, is de mooie afwerking.. alles is van een soort industriele kwaliteit en design, die typisch duits is..

                              de lenzen zijn erg goed te noemen, stevig, zwaar en soms ook erg onhandig om mee te werken.. qua optiek zijn ze erg goed... het is allemaal glas en metaal in zo'n ding..

                              als ik alleen al kijk, naar bijvoorbeeld de elpro-voorzetoptiek, dat zijn niet zomaar vergrootglaasjes die je voor je lens zet, maar zelfs deze simpele dingetjes lijken wel gemaakt om een leven lang mee te gaan en optisch van zeer hoge kwaliteit!


                              en last but not least... ik heb nog nooit behoefte gehad om een flitser op mijn leica te gebruiken..

                              wat overigens niet wil zeggen dat leica's perfect zijn, want dat is geen enkele camera, ook leica niet.. voor mij is het gewoon enorme fun, om naast mijn dslr es met dit ding op pad te gaan..het zet me altijd weer met beide benen op de grond.

                              groetjes, Alex!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Geef mij goede redenen ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                                Focussen met een meetzoeker is inderdaad iets helemaal anders, maar in de rest volg ik toch niet. Wat ik mij soms afvraag: is Leica de enigste die meetzoeker-camera's produceert?
                                nikon heeft lang meetzoeker-camera's gemaakt, om maar een voorbeeld te noemen, en natuurlijk ook contax, die bv de G2 heeft gemaakt.. 1 van de allerbeste en geavanceerdste meetzoekercamera's die zijn gemaakt.. mooi ding, met toppieglaswerk en TTL-metering etc..

                                Comment

                                Working...
                                X