Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Voor digitale fotografie, is het leica concept het enige juiste. Als ze maar iets goedkoper waren zou ik niet twijfelen. Het is mijn oprechte mening dat we over 10jaar niet meer spreken over DSLR's. De eerste stappen zijn al gezet.
-m-
nb. in afwachting gebruik ik een Canon G10. Close enough voorlopig.
Ik denk toch serieus erover na, die X1 eens van nader te bekijken.... bijzonder leuk ding om altijd bij te hebben lijkt me. Zelfs met zijn vaste brandpunt....
Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
nadeel is al voldoende aangehaald, prijs maar wordt voor een groot deel bepaalt door vraag. M8 is in prijs blijven stijgen tot de komst v/d m8+, DSLR's zijn al in prijs gedaald voor je de winkel uitgaat.
Is niet echt geschikt voor grote tele
perceptie, niettegenstaande dat de beeldkwaliteit v/d leica M9 beter is dan van bvb een 5dmkii, blijft het moeilijk van klanten te overtuigen dat voor studio werk dit klein ogend ding evengoed is, men gaat dit eerder beschouwen als iets voor amateurs.
voordelen
heeft snel, weliswaar manueel, en accuraat focus systeem (range finder)
toestel is compact, alsook de lenzen
zeer geschikt voor reportage doeleinden
zeer goede kwaliteit
geen AA-filter (M9)
langere levensduur dan populaire DLSR's
worden waarschijnlijk collector items, en behoud beter zijn waarde
Verwacht dat binnen de 5 jaar huidige DSLR's grotendeels vervangen zullen zijn door de zogenaamde EVIL (Electronic Viewfinder and Interchangeable Lenses)toestellen.
Zullen ook compacter gebouwd worden, alsook de lenzen, moeten enkel nog een goed AF-systeem uitdokteren
Ik denk toch serieus erover na, die X1 eens van nader te bekijken.... bijzonder leuk ding om altijd bij te hebben lijkt me. Zelfs met zijn vaste brandpunt....
zou eerder de ricoh, de olympus EP1, of panasonic eens bekijken.
voor wat ik als gezien heb is de beeldkwaliteit v/d ricoh toch beter dan de x1.
Nikon en Sony komen waarschijnlijk kortelings met gelijkaardige toestellen op de markt.
men gaat dit eerder beschouwen als iets voor amateurs.
Dat is nu net een van de grote voordelen van een Leica en daardoor zeer geliefd bij persfotografen. Aandacht trekken met een D1 + dikke lens is in sommige situaties uit den boze.
Ik herinner me verhalen van enkele jaren geleden dat de Leica fabriek op sluiten stond. Hopelijk zitten ze nu weer op het goede spoor, want het is een monument in de fotografie.
Comment