Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Euh, mag het melden van glaswerk en technische machines dan in de signatuur ? Is ook reclame ...

Ja, regelkes, zwijg me erover. in puntjes 8.3 staan een paar paradoxale items, allee, voor mij toch, maar ja, ik ben dan ook ne ambetante ...
    Wensen is niet gelijk aan verboden. Het duidt er gewoon op dat men het liever (niet) heeft, maar er is geen dwangmatigheid op gezet.
    Ik wens de loto te winnen ....
    Ik wens foto's te zien over SD's ...
    Je snapt me wel
    Wat verder wordt het zogezegde verbod dit dan nog eens dieper de grond in geboord door de melding sat er uitzonderingen zijn toegestaan ....
    En uiteindelijk wie beslist ? Daar kan volgens diezelfde regelmentering één persoon didactoriaal over beslissen want er kan dan daarover niet gediscuteerd worden of verklaard.
    Integendeel, je mag zelfs niets in twijfel trekken ... Maar soit, dit laatste is hier [Off-topic] en dit zou dus in feite mogen verwijderd worden.
    Dus, 8.3 kan je regelrecht (is niet regel van regelgeving) de bak in kieperen of je verandert wensen door verboden, willen niet, mag niet ....
    Maar, ik heb bij registratie de voorwaarden gelezen en goedgekeurd , (ik moet wel zeggen dat er in 2002 heel wat minder dergelijke leestekst te vinden was ter aanvaarding) maar wel die van dat ogenblik en niet de aanpassing, dus daar hebben we opnieuw een probleem.

Nu, in feite mogen dan trheads die één of andere firma in het zwart zetten of wit in plaatsen ook niet, tenzij je die uitzonderingsvoorwaarde erbij neemt.
    Het vermelden van glaswerk en andere technische machienes is toegelaten omdat er een vak voor voorzien is.

"Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan."
    Deze zin is toch duidelijk.

"Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben."
    Dit is toch duidelijk

"Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden"
    Deze toch ook
    Voor de rest
    "Het vermelden van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst."
    valt alles hieronder, de niet commerciele en de URL's die niets met fotografie te maken hebben of die van geen belang zijn.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      "Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan."
      Deze zin is toch duidelijk.
      Een URL in je sig plaatsen ≠ reclame maken voor een URL.
      Reclame maken is iets actief aanprijzen.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Kunnen we nu terug naar de vraag van TS i.p.v het geneuzel in handtekeningen.

Indien dit niet mogelijk is dan houd ik dit topic voor gezien.
        mvg
        Antoine

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Hallo jongens en meisjes

De fotobeoordeling van mensen en modellen loopt voor geen meter en ik vind dat zo sneu voor de TS-ers!!!
        Zouden mensen van hier bereid zijn om elke dag 1 of 2 foto's te beoordelen in beoordeling? (madmax, marius, jim, fotodan, luckyluc, en de hele rambam )
        Dat maakt het dan ook aantrekkelijker om in beoordeling te plaatsen.
        Ik vind het zo sneu anders, mensen rijgen amper feedback.
        Thanks!!!!!
        Ik reken op jullie kanjers!

Comment

Eens met 'Feb'
          Strik genomen moet je dan ook alle 'waarheen topic' verbieden, daar waar je inkom moet betalen.
          Dit lijkt me meer reklame, omdat je daarmee een bepaald doelpubliek aanspreekt.

,-n*k*
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

mvg
            Antoine
            Inderdaad, mea culpa, en alles off-topic mag verwijderd worden volgens de regelkes. Waar wachten we nog op.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Inderdaad, mea culpa, en alles off-topic mag verwijderd worden volgens de regelkes. Waar wachten we nog op.
              Op de moderator

Ik weet niet meer of het al gezegd is, mischien zou het het aantal topics per blad groter moeten zijn. als je niet meer op het eerste blad staat heb je nog weinig kans dat er zal gereageerd worden. Een oneindige blz mischien in plaats van de verschillende blz.
              Robby G L

Comment

Hey juppekes

Eens de andere kant

Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Toch eigenaardig dat er een dank u en met bloemen zonder potten wordt geworpen dat er direkt wordt gereageerd door de mods en het bestuur.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er de indruk wordt gewekt dat er niets goed is op BD wat natuurrlijk niet het geval is. Ik zou zeggen dat het hier gaat over irritatie
                  dat niet levensbedreigend is maar soms wat ongemak veroorzaakt.

Maar nogmaals het is spijtig dat er hier in dit topic door de mod's en mensen van het bestuur niet zo wordt gereageerd als in uw bedank topic. Het zou opklarend werken als we ook eens de visie van deze mensen zouden horen. Eens uitleggen het hoe en waarom. Dit zou een constructief gesprek kunnen zijn waar dan tenminste de misverstanden uit de weg kunnen geruimd worden.Want ik denk dat er een groot aantal misverstanden de ronde doen.
                  Robby G L

Comment

sorry, even ON topic:
                    Kweenie of het kan helpen, maar op (zonder reclame te maken ) photosig.com wordt er onderscheid gemaakt tussen een "critique" en een "comment". Ik weet er het fijne niet van, maar een critique moet voldoen aan een bepaalde lengte - dus de korte bemerkingen "Mooi", "Crappy", "Wow", etc.. worden niet "aanvaard" als volwaardige (conforme) critiques (wel als comment denk ik).
                    Ieder photosig-lid dan ook beoordelingen geven aan deze critiques (helpful, no opinion, unhelpful). En de makers ervan krijgen dan punten ..

Ik weet dat dit ook verre van ideaal is, maar op die manier kan je wel een (meer) geloofwaardige reputatie opbouwen en wordt je niet alleen op het aantal posts "beoordeeld".

<offtopic>
                    @Fotofolio: ik hoop ten zeerste dat je niet verdwijnt van dit forum, jouw blog en foto's (+de uitleg) inspireren mij enorm! ik denk dat menig onder ons kan leren van jouw ervaring..
                    </offtopic>

btw: ik weet dat ikzelf eigenlijk niet moet spreken over langere commentaren geven maar anayway.. my 50c
                    (damn, da's hier al de langste post ooit op dit forum hip hip hoi )
                    -flickr-

Comment

Purlut,
                      We pakken de draad dan maar zelf weer op.

Er is nog een reden waarom ik denk dat er iets moet gedaan worden aan een functioneel account namelijk:
                      Hier verschijnen berichten van het BD-team. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, (soms) enkel replies doen. Algemene 'polls' van het teamworden ook in dit forum geplaatst.

Als je nu hier kijk dan zou LesC ook al op 16 maart 2008 moderator zijn.

Op het moment dat iemand besluit moderator te worden krijg hij het member moderator.
                      In alle oude en nieuwe topics is dit dan zichtbaar en nergens staat natuurlijk MODOFF cq MODON.

En wanneer je besluit te stoppen met moderator dan blijf die stomme MODOFF en MODON in het topic staan.

mvg
                      Antoine
                      Last edited by antoine200; 17 september 2009, 20:03.

Comment

Antoine,
                        je hebt hier een punt, maar, functioneel is dit moeilijk werken ...
                        Je meldt je aan als niet-mod. Je leest, replied, ... op diverse topics tot plots er een topic is waar je dringend moet ingrijpen... 99% kans dat je dat doet onder je dan geldende account omdat het moeilijk is als schizofreen te werken ....
                        OK, je schakelt over naar MOD en daar repliceer je enkele keren als mod tot plots je je eigen menig wil geven ... In het heetst van de strijd vergeet je gegarandeerd je ander uniform aan te trekken....

Je snapt me wel.

In feite zouden mods personen meoten zijn die met fotografie niets te maken hebben en enkel oog hebben voor gedragsmentaliteit, niet meer niet min, maar dat is een haalbare kaart.
                        Modderren, jawel geen spelfout, op een regelgeving waar geen waardeschaal kan bij geplaatst worden is even moeilijk als zeggen dat iets moeilijk is. Heel subjectief en vooral, je stoot hoe dan ook personen ermee tegen de borst terwijl het dan voor anderen dan weer subliem is. Denk maar eens over de uitspraak: Ge zijt ne kloef.
                        Daar kan je nu echt alle kanten mee uit. Heeft de persoon die de uitspraak doet een innerlijk pretje en denkt hij aan een bepaalde situatie, of meent hij werkelijk dat je te dom, lomp bent. Naast geschreven taal, gesproken taal maakt gezichtsuitdrukking deel aan de betekenis van de zin. Ook voor fotografie geldt dit. Emotie is dat bij fotografie.

ZO is ook een waardeoordeel over een foto even moelijk en blijven mods verder modderren

Purlut,

Er is nog een reden waarom ik denk dat er iets moet gedaan worden aan een functioneel account namelijk:
                        Hier verschijnen berichten van het BD-team. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, (soms) enkel replies doen. Algemene 'polls' van het teamworden ook in dit forum geplaatst.

Op het moment dat iemand besluit moderator te worden krijg hij het member moderator.
                        In alle oude en nieuwe topics is dit dan zichtbaar en nergens staat natuurlijk MODOFF cq MODON.

En wanneer je besluit te stoppen met moderator dan blijf die stomme MODOFF en MODON in het topic staan.

mvg
                        Antoine
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Antoine,
                          je hebt hier een punt, maar, functioneel is dit moeilijk werken ...
                          Je meldt je aan als niet-mod. Je leest, replied, ... op diverse topics tot plots er een topic is waar je dringend moet ingrijpen... 99% kans dat je dat doet onder je dan geldende account omdat het moeilijk is als schizofreen te werken ....
                          OK, je schakelt over naar MOD en daar repliceer je enkele keren als mod tot plots je je eigen menig wil geven ... In het heetst van de strijd vergeet je gegarandeerd je ander uniform aan te trekken....

Je snapt me wel.

In feite zouden mods personen meoten zijn die met fotografie niets te maken hebben en enkel oog hebben voor gedragsmentaliteit, niet meer niet min, maar dat is een haalbare kaart.
                          Modderren, jawel geen spelfout, op een regelgeving waar geen waardeschaal kan bij geplaatst worden is even moeilijk als zeggen dat iets moeilijk is. Heel subjectief en vooral, je stoot hoe dan ook personen ermee tegen de borst terwijl het dan voor anderen dan weer subliem is. Denk maar eens over de uitspraak: Ge zijt ne kloef.
                          Daar kan je nu echt alle kanten mee uit. Heeft de persoon die de uitspraak doet een innerlijk pretje en denkt hij aan een bepaalde situatie, of meent hij werkelijk dat je te dom, lomp bent. Naast geschreven taal, gesproken taal maakt gezichtsuitdrukking deel aan de betekenis van de zin. Ook voor fotografie geldt dit. Emotie is dat bij fotografie.

ZO is ook een waardeoordeel over een foto even moelijk en blijven mods verder modderren
                          Ik snap je.
                          Misschien is er een ander oplossing hiervoor.
                          mvg
                          Antoine

Comment

mvg
                            Antoine
                            Purlut,

mvg
                            Antoine
                            Topic gaat feitelijk over het te weinig aan comments op geposte foto's.

Zullen we dan maar weer de draad oppakken Antoine

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van iemand die naar Israel op reis was geweest.

De man was met en gids aan het rondwandelen. Toen ze aan de klaagmuur kwamen kreeg hij een voledige uitleg, het hoe en waarom van deze klaagmuur.
                            Op het einde van zijn uitleg, wees hij naar een oude man en zegde dat deze man al 81 jaar iedere dag naar deze klaagmuur kwam zonder 1 dag te missen.
                            Onder de indruk van deze devotie, stapte hij naar de man toe wanneer deze gedaan had aan de klaagmuur.
                            Hij vroeg deze man of het van enig nut was geweest, om 81 jaar, iedere dag naar deze klaagmuur te komen.
                            Tot grote verbazing antwoorde hij "
                            "Maar nee, dat heeft geen enkel nut gehad, het is alsof je tegen een muur staat te praten, maar het heeft wel 81 jaar deugd gedaan om mijn gedacht eens te zeggen."
                            Daarop gaf de oude man de andere een hand, draaide zich om en ging.

Wat het gebrek aan comments betreft.
                            De mensen zijn gewoon lui. Krijgen, is iedereen er bij, moeten ze iets geven dan gebeurd de grote verdwijntruc. Uitgezonderd de enkelingen, maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
                            Robby G L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Maar nogmaals het is spijtig dat er hier in dit topic door de mod's en mensen van het bestuur niet zo wordt gereageerd als in uw bedank topic. Het zou opklarend werken als we ook eens de visie van deze mensen zouden horen. Eens uitleggen het hoe en waarom. Dit zou een constructief gesprek kunnen zijn waar dan tenminste de misverstanden uit de weg kunnen geruimd worden.Want ik denk dat er een groot aantal misverstanden de ronde doen.
                              Robby G L
                              Je weet toch waar de mods en het bestuur de laatste weken druk mee bezig zijn?
                              Juist ja, BDLive.
                              Persoonlijk ben ik al meer dan een maand meer dan 2u per avond bezig voor BD, en dit zonder het forum te bekijken.
                              Gunnen ze ons nog een moment van rust? Voor dringende zaken mag je ons roepen.

Als ieder eens voor zijn eigen deurtje veegt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                                Je weet toch waar de mods en het bestuur de laatste weken druk mee bezig zijn?
                                Juist ja, BDLive.
                                Persoonlijk ben ik al meer dan een maand meer dan 2u per avond bezig voor BD, en dit zonder het forum te bekijken.
                                Gunnen ze ons nog een moment van rust? Voor dringende zaken mag je ons roepen.

Als ieder eens voor zijn eigen deurtje veegt ...
                                Waarvoor dank

Maar dat bewijst dat er te weinig MOD'S zijn. Er wordt iets georganiseerd en er is nog weinig tijd om zich bezig te houden met de forums.
                                En een evenement organiseren zoals BD LIVE en het forum runnen met al zowie zo te weing mensen is onmogelijk.

Maar nogmaals het werk dat jullie doen wordt ten zeerste gewardeerd.
                                Robby G L

Comment

Working...
                                X