Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF overbewerkte foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HOF overbewerkte foto's

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Ik denk dat we in een tijd zijn gekomen, en dat is tevens een jammere tendens in de hedendaagse maatschappij, dat niet het beeld belangrijk is, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt.
    het beeld EN de manier waarop het gepresenteerd wordt is belangrijk, is altijd zo geweest zowel in de fotografie als in de schilderkunst (denk maar eens aan een doek zonder kader en met een kader). Vergelijk maar eens de kaders (zowel voor fotografie als schilderijen) van vroeger en nu .... volledig verschillend en dan zwijg ik nog over de verschillende technieken zowel in fotografie als schilderkunst e.a. kunsten .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
      maar wat mij vooral stoort is dat vele gaan overscherpen...
      Inderdaad, ik heb dat onlangs ook nog aangehaald toen ik zelf voor de zoveelste keer "onscherpe commentaar" kreeg op één van mijn foto's hier.
      De mensen die zoiets zeggen hebben volgens mij nooit een tentoonstelling met échte foto's bezocht, en zitten alleen maar naar een monitor vol pixels te staren.
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
        Misschien ligt het aan mezelf, maar in de HOF staan deze week (bijna) enkel, - weliswaar mooie, sommige prachtige, - overbewerkte foto's. Het lijkt een tendens te worden dat enkel de sterk nabewerkte opnames nog de ereplaats halen; Waar blijven de natuurlijke, "ik heb vastgelegd wat ik zag", plaatjes?
        ga eens een paar boeken huren over natuurschilders of natuurfotografen en laat me eens weten wanneer je een puur natuur (zoals het menselijk oog het ziet) vindt ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Seger Van Saefthinge Bekijk bericht
          Wanneer men naar de criteria zoekt die men mogelijk hanteert om iemand in de hof te plaatsen, dan moet men zich in de plaats stellen van hen die de keuze moeten maken. Meestal hebben keuzedames of -heren doelstellingen. Welke zou hier de doelstelling zijn?

Als ik naar de rechterbovenhoek kijk, dan denk ik zo: hits misschien. Dus het aangehaalde forumlid heeft waarschijnlijk gelijk. Als gevolg daarvan zie je een lief katje, wat kalenderfoto's, een gewaagde madam in zwart-wit, een hdr en de onvermijdelijke macro opname.

Ondanks dit alles droom ik ook natuurlijk in die hof te komen, maar helaas, helaas ook ik ben nog lang niet in staat de geschikte foto's te maken.
          Ik mag ook nomineren maar ik kijk NIET naar het aantal hits alleen dat kost me enorm veel tijd omdat juist de topics met veel hits steeds bovenaan blijven staan behalve in de minder bezochte onderdelen.

Dus elkeen die mag nomineren heeft zijn eigen criteria, op voorwaarde dat de foto eruit springt om de een of andere reden.
          Ik ga ook zien in ALLE onderwerpen (en zowel in fotobeoordeling als in showcase) en niet enkel in bv het forumonderdeel natuurfotografie ... kan jij je voorstellen welke tijd dit in beslag neemt?

Niet iedereen die mag nomineren doet dit elke week, dat is jammer, anders was er misschien meer diversiteit elke week, maar iedereen die mag nomineren is OOK achter de schermen bezig en dat mag je niet onderschatten (daar gaat enorm veel vrijwillige tijd in).
          groetjes linda16093

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
            het beeld EN de manier waarop het gepresenteerd wordt is belangrijk, is altijd zo geweest zowel in de fotografie als in de schilderkunst (denk maar eens aan een doek zonder kader en met een kader). Vergelijk maar eens de kaders (zowel voor fotografie als schilderijen) van vroeger en nu .... volledig verschillend en dan zwijg ik nog over de verschillende technieken zowel in fotografie als schilderkunst e.a. kunsten .....
            Goh... kaders, daar had ik nog niet aan gedacht. Juist ja... ook daar kan je totaal de fout in gaan, door het verkeerde lettertype te kiezen voor je handtekening .

Comment

en bewust dit deel niet mee genomen????

mijn eigen quote
              volledig verschillend en dan zwijg ik nog over de verschillende technieken zowel in fotografie als schilderkunst e.a. kunsten .....
              ik had het niet alleen over kaders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Een HOF-plaatsje is een bekroning, zonder meer! En ook ik zou daar graag op een dagje met m'n foto willen tussen prijken, want ik zou liegen moest ik dat niet willen. Maar ik rij niet bij het Ferrari-team.
                Tja... iedereen heeft zo zijn doelstellingen, maar de mijne is geenszins in de HOF geraken.
                Ik probeer met plezier te fotograferen, en af en toe maak ik eens een foto die ik zelf mooi vind en het klinkt misschien raar, maar meer moet dat voor mij niet zijn. Dan mag de rest van de wereld er niets aan vinden, maar als ik hem zelf goed vind, da's genoeg. Ik was even geleden terug begonnen met foto's posten, maar eigenlijk vind ik daar zelf helemaal niets aan. Ik mis een beetje het waarom, voor mezelf dan. De HOF is een gevoelige snaar voor sommigen en waarschijnlijk een streefdoel voor velen hier op BD, maar mij kan men er niet blij mee maken.
                Intussen rijd ik rustig verder met mijn Twingo .

Comment

en bewust dit deel niet mee genomen????

mijn eigen quote

ik had het niet alleen over kaders
                  Inderdaad, bewust gedaan...

Edit...
                  Ik dacht dat we elkaar aan het aanvullen waren, en niet direct een andere stelling aannemen.
                  Het is echter zo, dat een goed beeld, wanneer slecht gepresenteerd, reacties krijgt over wat er schort in de nabewerking, maar dat maakt het beeld niet slecht.
                  Wanneer hetzelfde beeld "beter" gepresenteerd wordt, valt het veel meer op. Het maakt het beeld echter niet slecht, maar het zal nooit de HOF halen.
                  Last edited by FestinaLente; 29 juli 2009, 10:43.

Comment

Ik mag ook nomineren maar ik kijk NIET naar het aantal hits alleen dat kost me enorm veel tijd omdat juist de topics met veel hits steeds bovenaan blijven staan behalve in de minder bezochte onderdelen.

Dus elkeen die mag nomineren heeft zijn eigen criteria, op voorwaarde dat de foto eruit springt om de een of andere reden.
                    Ik ga ook zien in ALLE onderwerpen (en zowel in fotobeoordeling als in showcase) en niet enkel in bv het forumonderdeel natuurfotografie ... kan jij je voorstellen welke tijd dit in beslag neemt?

Niet iedereen die mag nomineren doet dit elke week, dat is jammer, anders was er misschien meer diversiteit elke week, maar iedereen die mag nomineren is OOK achter de schermen bezig en dat mag je niet onderschatten (daar gaat enorm veel vrijwillige tijd in).
                    groetjes linda16093

Nu dacht ik warempel dat enkel mods dit privilege hadden om die nominaties te doen en dat steeds dezelfde chief de beslissing nam.
                    Ben jij mss bevoorrecht? Of ontgaat er mij hier iets?
                    Een klare uitleg over de procédure ware hier meer dan wenselijk.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Als het recept van de HOF uitgeschreven wordt, dan wordt het recept weer bekritiseerd.
                      Juist, en daarom is het belangrijk dat het recept goed is. Iedereen eet graag lekkere soep.
                      De topicstrater heeft eigenlijk geen punt, als je kijkt naar de HOF's van de voorbije weken. Daar staan amper "over"bewerkte foto's in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Nu dacht ik warempel dat enkel mods dit privilege hadden om die nominaties te doen en dat steeds dezelfde chief de beslissing nam.

Henri
                        Medewerkers zijn mensen die door het bestuur aangezocht worden omdat ze bepaalde verdienste voor dit forum hebben. Op één of andere manier had ik die ooit ook, en werd ik daarvoor ook gevraagd, en was ik dit kortstondig, vandaar dat ik het systeem ken.
                        Eén persoon kiest de foto's die in de HOF komen. De medewerkers, en de meeste moderators zijn dit ook, kunnen foto's nomineren die zij goed vinden, uit de foto's van de voorbije week (soms wijkt men daar wel van af en is het een maand) en deze komen per week in een topic in de medewerkershoek. De persoon die de eindselectie maakt kan uit deze foto's de beste uitkiezen, maar wijkt daar soms ook van af, en kiest dan zelf nog andere foto's. Dit gebeurt ook als er niet genoeg nominaties zijn.
                        M.a.w. de eindselectie gebeurt door één persoon, die die zware taak wekelijks op zich neemt.

Comment

Medewerkers zijn mensen die door het bestuur aangezocht worden .
                          correctie, niet alle medewerkers worden door het bestuur "aangezocht" (jij was dt misschien wel)
                          Op de AV in Antwerpen werden er verschillende medewerkers gevraagd o.a. voor de werkgroep SD, waar o.a. ik me voor aangeboden heb ... op vrijwillige basis en zonder vriendjespolitiek (mochten bepaalde mensen dit denken) ...

Comment

Medewerkers zijn mensen die door het bestuur aangezocht worden omdat ze bepaalde verdienste voor dit forum hebben. Op één of andere manier had ik die ooit ook, en werd ik daarvoor ook gevraagd, en was ik dit kortstondig, vandaar dat ik het systeem ken.
                            Eén persoon kiest de foto's die in de HOF komen. De medewerkers, en de meeste moderators zijn dit ook, kunnen foto's nomineren die zij goed vinden, uit de foto's van de voorbije week (soms wijkt men daar wel van af en is het een maand) en deze komen per week in een topic in de medewerkershoek. De persoon die de eindselectie maakt kan uit deze foto's de beste uitkiezen, maar wijkt daar soms ook van af, en kiest dan zelf nog andere foto's. Dit gebeurt ook als er niet genoeg nominaties zijn.
                            M.a.w. de eindselectie gebeurt door één persoon, die die zware taak wekelijks op zich neemt.
                            Dank voor deze info maar ik kan enkel maar vaststellen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Het ware wenselijk dat er een volledig doorzichtige en klare lijst zou gepubliceerd worden waarin duidelijk alle personen vermeld worden met hun specifieke opdrachten en verantwoordelijkheden (bestaande lijsten lijken mij onvolledig en achterhaald).
                            Ik denk dat ik hier niet alleen sta met die bemerking. Er zijn heel wat voorschriften maar alles is zeer verspreid en laat aan duidelijkheid veel te wensen over. Hoe kan iemand zonder "vermelde jobfunctie" zo maar bepaalde interventies uitvoeren achter de schermen? Zijn er dingen die het daglicht niet mogen zien?

Henri

Comment

correctie, niet alle medewerkers worden door het bestuur "aangezocht" (jij was dt misschien wel)
                              Op de AV in Antwerpen werden er verschillende medewerkers gevraagd o.a. voor de werkgroep SD, waar o.a. ik me voor aangeboden heb ... op vrijwillige basis en zonder vriendjespolitiek (mochten bepaalde mensen dit denken) ...
                              Nog maar eens een ander geluid? Waar is de logica?

I rest my Case.

Henri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht

Henri
                                Neen Henri, niet enkel mods mogen nomineren (ooit was dit wel zo, als ik me niet vergis)ook medewerkers , op de laatste AV is dit dan ook verduidelijkt, dus de groep die kan nomineren (want niet iedereen doet dit, ook niet elke mod) is dus eigenlijk vergroot, de uiteindelijke selectie ligt wel nog bij 1 persoon (waarom niet), het zoeken naar foto's om te nomineren is tijdrovend, dat kan ik je verzekeren... en tracht ik bewust te doen in alle categoriën dus alleen ik kom er nu niet meer toe om zelf nog iets te posten (ook privé is het heel druk)
                                eens zal het wel beteren hoop ik
                                groetjes linda

Comment

Working...
                                X