Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Bart; mijn steun & begrip heb je. Laat je niet beïnvloeden door mensen die hier typisch "de eerste post" zetten, of hun adepten.
    Het blootleggen van de pijnpunten van BD is toch al een tijdje overbodig, zie de vele threads ivm de problematiek "showcase" & het al dan niet geven van kritiek. In plaats daarvan had ik het énorm geapprecieerd als mij iemand onder die critici zou tonen hoe je dan wel hoort te reageren op een post zoals "Roos en Noot".

    Wat er in die thread gebeurd is, is toch net het omgekeerde van "make-happy" berichten of gepis. Er wordt toch kritiek gegeven? Toon ons dan AUB waar we in de fout gaan. Op den duur ga ik gewoon niet meer durven reageren op foto's
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #32
      Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

      Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
      Klopt, maar ik zie helemaal geen probleem in een vlugge "make happy" reactie. Een aanmoediging is soms alles wat een fotograaf nodig heeft om zich verder te ontplooien.
      Ik denk dat hij, Jochem, eens tussen de regels moet leren lezen.

      Comment


      • #33
        Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Tja, de waarheid doet pijn hee Lut.

        Ik zal het dan bondiger houden;

        Bart; mijn steun & begrip heb je. Laat je niet beïnvloeden door mensen die hier typisch "de eerste post" zetten, of hun adepten.
        Wil je me nu eens uitleggen waarvoor je steun en begrip geeft, want ik weet nog altijd niet wat Bart wil zeggen, EN... dat meen ik. Ik dacht hem te begrijpen, en zelfs even op dezelfde golflengte te kunnen meedenken, maar... jammer mijn verstand schiet weer tekort.
        Ik heb ook nog steeds niet op "noot en roos" gereageerd, omdat het veel te moeilijke foto's voor me zijn. Ik meen in dit topic wel een hint gegeven te hebben, naar wat er werkelijk schort... mja, 't is zo niet begrepen, zoals sommige posts van bouk het ook niet zijn, voor hem die hem niet kent.

        Comment


        • #34
          Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
          Als dat laatste op mij bedoeld is kan ik je geruststellen: mijn reacties zijn altijd minstens even gemotiveerd als die van jou
          Hey Pixations,

          Nee hoor, ik heb het niet over jou. Ik heb het over héél andere mensen.

          Aandacht-zieke individuen, die in naam van "het meeste posts halen per uur" steeds als eerste reageren op eender welke thread, ook al is hun inbreng in de discusie nihil en hun fotografisch kunnen ondermaats.

          Let op; ik heb niks persoonlijks tegen deze mensen. Ik heb er eerder compassie mee. Maar de admins hier zouden moeten beseffen dat een eerste reply in een thread doorgaans de toon zet voor de rest van de discussie. Dat is een wet van de forum-dynamiek.
          Concreter; men zou dit soort mensen moeten begeleiden in plaats van aan te moedigen, het zou het gemiddeld niveau van deze site enorm de hoogte in tillen.

          @FestinaLente;
          1) mijn naam is Jochen, met een N
          2) er zijn mensen die 's nachts slapen
          3) ik ben je geen uitleg verschuldigd, mijn reply was gericht naar Bart
          4) de brandstapel (met mij erboven op) zal ook zonder jou wel branden hoor. Je hoeft zo geen moeite te doen.

          Mvg,

          J.
          Last edited by Jochen; 27 januari 2009, 07:36.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #35
            Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart 26 Bekijk bericht
            Monseigneur le Moderateur,

            Je moet niet in je gat gebeten zijn dat ik neerkijk op je forum, want dat is niet zo.
            Ik vraag enkel nog eens om rustig te lezen wat er allemaal geschreven is. Ik probeer gewoon iets aan te kaarten wat blijkbaar een heel gevoelig en ontvlambaar thema is. IK krijg de zoveelste reactie dat ik niet tegen een beetje kritiek zou kunnen, terwijl juist niemand van die reagerenden tegen het beetje kritiek van mij kan??? Wat een omgekeerde wereld.
            Ik maak er liever geen persoonskwestie van. Ik probeer iets constructiefs bij te dragen aan het forum en hoe wordt er gereageerd?
            Ik werd gewoon geïrriteerd door de zoveelste blijk van het niet goed lezen wat er staat....
            Diegenen die het hevigst reageren zijn misschien aangesproken?

            Gegroet,

            Le Bartvingtcinq
            Ik zal niet snel reageren in een dergelijk topic.
            Maar je hebt me op een slechte dag

            Je kan misschien beter zelf eens even rustig lezen wat je schrijft. (zie het rode kleurtje Bart 26)
            Niet dat ik zonder fouten schrijf hoor.

            Heb je zelf wel begrepen hoe deze reply overkomt?
            Voor mij komt die 'nogal uit de hoogte' over.
            En dat is iets wat hier op het forum niet thuis hoort.
            Niet van 'pas geregistreerden' en niet van 'reeds lang geregistreerden'.
            Niet van 'VZW leden' en ook niet van 'niet VZW leden'.
            (Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben )
            Voor alle duidelijkheid: dit is mijn gedacht en zeker geen verwijt aan wie dan ook.

            Het lijkt het ondertussen wel duidelijk dat er na al dit soort topics wat meer verdraagzaamheid moet komen onder alle gebruikers van dit forum.
            Laat ons dit even met z'n allen in gedachten houden en het zal overal veel leuker worden.

            Met vriendelijke groet,
            Wilfried
            Last edited by webwil; 27 januari 2009, 09:20. Reden: enkele schrijffoutjes aangepast ;-)
            The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

            Comment


            • #36
              Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              @FestinaLente;
              1) mijn naam is Jochen, met een N
              2) er zijn mensen die 's nachts slapen
              3) ik ben je geen uitleg verschuldigd, mijn reply was gericht naar Bart
              4) de brandstapel (met mij erboven op) zal ook zonder jou wel branden hoor. Je hoeft zo geen moeite te doen.

              Mvg,

              J.
              Constructief meedenken in een post blijkt niet direct je sterk te zijn. Ik heb het nochtans geprobeerd in deze thread...
              Mijn beste Jochen met een N,
              1. Wanneer en hoeveel ik slaap daar heb jij je niet mee te moeien.
              2. Je bent me geen uitleg verschuldigd, maar ik blijf erbij dat ik niet begrijp waar je sympathie vandaan komt en waarvoor je sympathie hebt. Ik zie in deze post een teleurgestelde Bart, die niet het antwoord krijgt dat hij verwacht op zijn vragen.
              Hij verdedigt zich m.i. op de verkeerde manier, door te zeggen dat hij nog onzichtbare pareltjes heeft. Ik heb dat tot op nu niet in vraag gesteld, om reden dat ik hem niet verder in een hoekje wil drummen, waar hij zichzelf ingewerkt heeft. Het is misschien jammer dat anderen dit wel doen.
              3. Uw reacties op dit topic zijn niet echt constructief te noemen. Ik heb je trouwens ook nog niet op de foto's van Bart26 zien reageren.
              4. Misschien heb je een stuk gelijk dat de eerste post een trend zet. Ik ben dan misschien wel de trendsetter geweest in deze discussie, waar ik meende constructief te willen bijdragen. De trend van deze post is pas omgeslagen wanneer Bart zelf aangaf dat "hij niet bij het clubje behoorde" en "dat hij elders onzichtbare pareltjes had". M.a.w. hij haalt hier een beetje het onheil over zichzelf heen, maar niet van mij.
              Mijn vraag tot verduidelijking van jou antwoord is dan ook een doelbewuste vraag, want als je dit draadje gevolgd had, i.p.v. vluchtig overlezen, zou je tot dezelfde conclusie gekomen zijn dan ik.
              5. Op geen enkele manier meen ik hier Bart gekleineerd te hebben, zelfs niet tegen hem ingegaan, en toch kom jij die hem steunt, mij hier naar de brandstapel verwensen. Ik heb gereageerd omdat ik me aangesproken voelde door jou post omdat jij schreef : "
              Bart; mijn steun & begrip heb je. Laat je niet beïnvloeden door mensen die hier typisch "de eerste post" zetten, of hun adepten." en ik hier de eerste post geopend had.
              M.a.w. ik hoef geen uitleg, maar vandaag, ben jij de tweede op dit forum, binnen de week die op mijn negeerlijst gaat. Sorry, maar ik hou niet van holle woorden en zinloze commentaren. En als je meent dat het eerste commentaar van bouk op noot en roos zinloos was, wel... leer echt eens tussen de regels lezen en probeer dan te zien wat hij schrijft.

              Comment


              • #37
                Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                En hop de brandstapel staat in de fik. Daar ga ik! Watch me burn! Woohoo!

                Allee, ik zal het spelleke meespelen. Het maakt me toch niks uit.

                Wat is het toch met die "groene bol"? Het lijkt mensen echt te veranderen.

                1. Je deed enorm kleinerend met je replys. De eerste omdat je nog niet de moeite nam mijn naam juist te spellen, de tweede omdat je "nu" vroeg om uitleg, om 2h 's nachts. Vandaar mijn opmerking. Maar je leert het niet vermits je nu weer begint met "beste Jochen met een N...". Of mag elke vorm van respect verdwijnen eens je zo'n bol hebt?

                2. Als Bart zegt dat hij pareltjes heeft, en dat hij die niet laat zien, dan komt dat omdat hij niks kan leren met eventuele kritieken op zo'n fotos. Het feit dat men op dit forum hem om deze opmerking in de hoek drukt is zeer pijnlijk. Niet voor hem, maar voor dit forum. Het feit dat je dit gedrag goedkeurt, is ook pijnlijk. Niet voor Bart. Voor jou. Misschien "verdedig" je graag de BD-community waartoe je behoort. Dat is begrijpelijk, maar ik zou toch selectiever zijn hoor. Niet alles wat uitgaat van de meerderheid is per definitie "goed" voor de community hier. Nietszeggende posts in "beoordeel" bvb. Als senior met enig gewicht kan je het niveau opkrikken door daar tegen in te gaan.

                3. Het feit dat ik geen constructieve bijdrage heb geleverd aan Bart's thread (of aan enige andere thread in showcase/beoordeling) heeft een grondige reden. Get this; ooit was ook ik een echte "BD-senior" zoals jij nu. Het komt hierop neer; als goede bijdragen aan threads, én een financiële bijdrage, niet worden gewaardeerd (in de vorm een eigen subforum, een safe-haven, een stilte in de storm, want dat is waar wij indertijd om smeekten), tja dan stop ik met beoordelingen te posten hee. Er zijn veel "ex-seniors" zoals ik. Ofwel zijn ze al lang vertrokken naar elders, ofwel posten ze enkel nog in bepaalde subfora, en als het hen echt nuttig lijkt om dat te doen. Ik val in de 2e kategorie. Ik post nog hoofdzakelijk in het reisforum, en dan vooral als het om eco-reizen gaat. Iemand op pad helpen bij het realiseren van zo'n (droom-)reis staat wat mij betreft hoger dan het in stand houden van oude vetes.

                4. Ik vrees dat je de verkeerde conclusie trekt. Mijn opmerking ivm "eerste post is vaak trendsetter in een thread" gaat over threads in showcase/beoordeling. Het gaat niet over jou. Is dat ook een gevolg van de groene bol; denken dat alles om jou draait?

                5. Idem wat betreft je laatste opmerking; dit gaat niet om jou. Lees maar na. Ik veroordeel jou nergens tot de brandstapel. Ik zeg net het omgekeerde; dat deze site er een handje van weg heeft om mensen zoals Bart (die kwaliteit zoeken in de vorm van contructieve replies) en mensen zoals ik (die durven de vinger op de wonde te leggen) publiekelijk te verketteren. Dat ik gelijk heb, daar is jouw reply alvast getuige van.

                Je hebt misschien gemerkt dat ik in deze reply het vaak heb over de "groene bol". Dat heeft een reden; ik vermoedde al dat de brandstapel zou worden aangestoken door een groene bol. Ik had echter al meer replies verwacht. Misschien begint het bij velen te dagen en is de tijd rijp voor een kentering in de negatieve spiraal waarin BD zich bevindt. Misschien hoop ik teveel.

                Anyway, ik vind dat je als "groene bol" een positief verschil kan maken, of gewoon meelopen. Het eerste is veel moeilijker dan het tweede natuurlijk.

                Mvg,

                J.

                By the way; de dag dat ik ga zoeken naar een diepere mening tussen de regels van een post van Bouk, en die diepere mening ook daadwerkelijk vind, is de dag dat ik mijn eigen hoed opeet (ik zal er me speciaal een hoed voor kopen!).
                Last edited by Jochen; 27 januari 2009, 14:47.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #38
                  Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Je hebt misschien gemerkt dat ik in deze reply het vaak heb over de "groene bol". Dat heeft een reden; ik vermoedde al dat de brandstapel zou worden aangestoken door een groene bol. Ik had echter al meer replies verwacht. Misschien begint het bij velen te dagen en is de tijd rijp voor een kentering in de negatieve spiraal waarin BD zich bevindt. Misschien hoop ik teveel.
                  Het is jammer dat je je zo snel geviseerd voelt, want Festina is een nu eens een groene bol waarvan ik vind dat hij serieus veel moeite doet om een meerwaarde te leveren voor het forum. Zowel op de publieke forums als "achter de schermen" (dat zie je idd niet). De problematiek die je aankaart is gekend, daar hoef je niet over te twijfelen. En er wordt aan gewerkt. Maar je kunt niet verwachten dat een complex probleem waarbij een verschil in mentaliteit tussen leden en een toenemende populariteit van het forum aan de basis ligt, zomaar in 1-2-3 opgelost geraakt hé.

                  Ik ken je voorgeschiedenis op BD niet, en ik begrijp dat er vanuit BD links en rechts al fouten gemaakt zijn, maar het lijkt me dat je je (oude) grieven toch moeilijk achter je kan laten (?)

                  In ieder geval: die brandstapel is nergens voor nodig. Ik ben er van overtuigd dat niemand in deze discussie erop uit is om een ander te pakken.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                    ?? Ik voel me niet geviseerd. Het is misschien eerder Festina die zich geviseerd voelde. Zie zijn opmerkingen aan mijn adres; hij dacht dat ik het meermaals over hem had.

                    Of bedoel je mijn opmerking ivm de "brandstapel"? Dat schrijf ik omdat ik verwacht dat de aloude BD-forum-dynamiek zijn kop zal opsteken. Misschien was ik fout. Alhoewel, wat nog niet is kan nog komen. Mijn reply is één uur oud.

                    Als het probleem al erkend wordt, dan zijn we al een stap verder, en het doet alvast deugd dat te horen. Nu, ik verwacht niet op 1-2-3 verbetering, maar... dit euvel dateert al van minimum zo'n 5 jaar geleden hoor. Dat was ongeveer het tijdperk van mijn "voorgeschiedenis".

                    Wat betreft oude grieven; ik ontken ze niet, maar ze zijn weldegelijk gegrond hee. Daarom ook dat ik ze inderdaad (nog) niet achter me kan laten. Al zou ik niks liever doen dan dat. Is het feit dat ik hier blijf aandringen op een verbetering niet eerder iets dat in mijn voordeel zou moeten pleiten ipv in mijn nadeel?

                    Ter info; meestal ben ik niet de eerste die op die "oude grieven" duidt, maar de mods. Nu ben ik gewoon een stapje voor. Men zegt gewoon; "ach da's weer die ouwe zaag die nogmaals zijn grieven komt uiten". Zo wordt dat geplaatst, en de BD leden slikken dat. En bijkomend; posts worden gedelete of gewijzigd. zo maakt men er zich hier steeds vanaf. Maar het probleem op zich wordt nooit aangepakt. Ik hoop nu van wel. Ik hoop het voor Bart. Ik hoop het voor alle andere "bannelingen". Ik hoop het voor iedereen die écht bezig is met fotografie, en hier écht hoort te zitten.

                    Mvg,

                    J.
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      ?? Ik voel me niet geviseerd. Het is misschien eerder Festina die zich geviseerd voelde. Zie zijn opmerkingen aan mijn adres; hij dacht dat ik het meermaals over hem had.

                      Of bedoel je mijn opmerking ivm de "brandstapel"? Dat schrijf ik omdat ik verwacht dat de aloude BD-forum-dynamiek zijn kop zal opsteken. Misschien was ik fout. Alhoewel, wat nog niet is kan nog komen. Mijn reply is één uur oud.
                      Het is idd het gevolg van een interactie, op een internetforum is er niet veel nodig om een polemiekje te creëren, nietwaar
                      Voer dezelfde discussie face to face op café en er is geen vuiltje aan de lucht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Wat betreft oude grieven; ik ontken ze niet, maar ze zijn weldegelijk gegrond hee. Daarom ook dat ik ze inderdaad (nog) niet achter me kan laten. Al zou ik niks liever doen dan dat. Is het feit dat ik hier blijf aandringen op een verbetering niet eerder iets dat in mijn voordeel zou moeten pleiten ipv in mijn nadeel?
                      Da's waar
                      Last edited by ThierryM; 27 januari 2009, 16:20.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Het is idd het gevolg van een interactie, op een internetforum is er niet veel nodig om een polemiekje te creëren, nietwaar
                        Voer dezelfde discussie face to face op café en er is geen vuiltje aan de lucht.
                        Klopt, is ook een "wet van de forum dynamiek".

                        Maar hier is er nog eentje; op een forum durft men méér dan in real life, vooral achter een nickname.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                          Mits je op mijn negeerlijst staat, Jochen kan ik je post niet lezen, 't interesseert me niet wat er allemaal staat, maar uit een quote bij Flukee
                          Wat betreft oude grieven; ik ontken ze niet, maar ze zijn weldegelijk gegrond hee. Daarom ook dat ik ze inderdaad (nog) niet achter me kan laten. Al zou ik niks liever doen dan dat. Is het feit dat ik hier blijf aandringen op een verbetering niet eerder iets dat in mijn voordeel zou moeten pleiten ipv in mijn nadeel?
                          , haal ik toch even deze tekst.

                          Aandringen op verbetering is iets wat ik al anderhalf jaar doe, maar misschien op een andere manier dan jij. Mocht ik nog meer tijd hebben, zou je me hier ongetwijfeld in de forumwerkgroep terugvinden, wat ik nog steeds overweeg, maar dan onder strikte voorwaarden, zodat ik weet dat mijn tijd niet slecht gespendeerd is. Als het meewerken aan veranderingen een maat voor niets is, dan hoeft het voor mij niet. Niet dat ik graag de dingen wil zien zoals ik ze zie, maar wel dat er pogingen tot verbetering komen.

                          Jij bent misschien een oude zaag, maar ik ook, alleen heb ik een ander soort zaagblad zitten. Deze thread is niet typisch voor wat er fout loopt op BD, laat dat duidelijk wezen. Als er al iets fout loopt in deze thread, dan is de reden te zoeken in wat ik in mijn vorige thread postte.
                          Het is zoals mensen die een verkeersboete krijgen en dan beginnen jammeren dat de politie toch zo slecht is... Sorry, maar daar trap ik niet in. Titels en groene bollen interesseren mij helemaal niet. Het is iets waar sommige mensen hier te erg op gefixeerd zijn. Van mij mag men die bol direct weghalen alsook de titel. Ik blijf MIJN ding gewoon doen, maar dan wel op mijn manier, zoals ik meen dat het moet en binnen mijn beperkte mogelijkheden, en da's niet door te roepen en te tieren dat alles zo slecht is en zelf nergens constructief aan mee te werken.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                            Tjah... +

                            Haal me dan van je negeerlijst weg, want die is gebaseerd op één reply van mij die je overigens 1) verkeerd begrepen hebt en 2) waarbij je je ten onrechte geviseerd voelde, zoals ik heb uitgelegd in de post die "je niet interesseert".

                            Dan zou je ineens ook kunnen lezen dat ik weldegelijk constructieve bijdrages lever, en waar dat dan wel is, in plaats van me ten onrechte te beschuldigen van gedrag waar ik persoonlijk ook van walg.

                            Ik vind het tamelijk straf dat je mensen veroordeelt zonder hun "verdediging" te willen horen. Dat doen ze in rechtbanken in bananenrepublieken en dictaturen. Besef je wel dat je op deze manier hét grote BD-probleem net bevestigt ipv het in vraag te stellen?

                            Je bedoelt het misschien goed, maar in de praktijk wil het niet erg vlotten me dunkt...
                            Last edited by Jochen; 27 januari 2009, 18:19.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #44
                              Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                              Jongens, jongens... Drama op en top? Brandstapels zijn uit de mode en vuurke stook in uwen hof is verboden door de veldwachter

                              Mijn persoonlijke mening:
                              Goesting en smaak verschillen van mens tot mens, anders zou het maar een saaie boel zijn. Je plaatst foto's of een bericht waarvan je denkt "Dit is de foto van de eeuw" en anderen vinden het maar zus en zo. Kan gebeuren... Leer eruit of negeer het. Als het resultaat is "Ik post geen foto's meer", dan is dat jammer. Laat je niet kennen en post gewoon verder en meer. Toon mensen waar jij om draait, wat jouw ding is, geef mensen tijd om je te leren kennen, om jou te appreciëren. Maar aanvaard ook dat anderen een andere mening en goesting hebben. Ga desnoods in discussie om elkaar te begrijpen, te zien wat zij willen zeggen, waarom jij een bepaalde kijk hebt op die bepaalde foto... Daar is niks mis mee in mijn ogen, maar dat er dan drama moet uit voort vloeien, tjonge, tjonge...

                              Om even in te pikken op wat ik hier zo'n beetje lees en waar ik naar goede gewoonte mijn mening over wil geven.
                              "- de eerste reactie op een foto is de trendsetter "
                              Je zou schrik hebben om de eerste te zijn om een reactie te geven, omdat je toevallig op het zelfde tijdstip als de discussiestarter op het forum aanwezig bent. Misschien zijn dat vaak dezelfde mensen, misschien zijn die mensen zeer begaan met het forum, misschien hebben ze gewoon meer tijd of toegaan tot het internet?
                              Wees gerust, iemand met een eigen mening zal de eerste reactie negeren en een ongezouten mening geven. 't Kan toch niet erg zijn dat 34897 mensen "wooow, mooi! top!" zeggen over een foto? Misschien is die foto echt wel mooi?
                              En als jij het dan niet eens bent met die 34897 mensen, zeg waarom je het niet eens bent of vraag wat ze er zo speciaal aan vinden.
                              Heb ik als groentje ook al gedaan en ik ben hier niet voor gevierendeeld geworden (echt waar!)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                                Je zou schrik hebben om de eerste te zijn om een reactie te geven,
                                Geen angst,dat doet Bouk wel en die kan tegen een stootje.
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                                Comment

                                Working...
                                X