Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

    Oorspronkelijk geplaatst door Bart 26 Bekijk bericht
    ...
    Hoe ga je beelden bekritiseren? => Eerlijk.
    Hoe ga je beelden bekijken? Zoals ik ze zelf zie en in functie van wat de poster ermee wil laten zien.
    Waar let je op als je beelden beoordeeld? => Inhoud, kwaliteit en techniek.
    Wat doe ik met een persoonlijk oordeel? => Een oordeel is altijd persoonlijk, anders moet je geen mening geven maar een jury samenstellen.

    Het is misschien wel zo dat sommigen het wat minder cru kunnen formuleren maar bij sommige foto's (algemeen gezien en daarom dus niet de hier aangehaalde) snap ik zelfs de positieve commentaar niet altijd.
    Iedereen probeert iets goed te tonen en daar is hij zelf van overtuigd want anders zou hij het niet posten, maar het is niet altijd zo dat wat je zelf goed vindt een ander ook goed moet vinden.
    Een reactie is niet altijd wat je gehoopt had dat het zou worden ... daar moet je mee leren leven. Lukt dit niet, plaats je foto's dan in een familie-album en iedereen zal zeggen dat ze prachtig zijn.
    Verder denk ik dat er meer problemen zijn bij het krijgen van reacties dan bij het geven ervan.

    U bent leerkracht? Uw leerlingen verwachten vermoedelijk af en toe ook wat meer puntjes omdat ze denken hun best gedaan te hebben ... tot ze dat rode cijfer zien en soms tot hun grote verbazing met een grote teleurstelling huiswaarts moeten keren.
    Last edited by VerSeg; 27 januari 2009, 23:22.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Beelden en kritiek - showcase én fotobeoordeling

      In Algemeen verwacht ik constructieve discussie geen ruzietopics
      Deze discussie kan enlkel maar in de negatieve zin evolueren, daarom gaat er ook een slotje op
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment

      Working...
      X