Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Maar als betalend lid maak je wel kwalitatief betere foto's.
    Nog zo eentje en we zitten aan de nieuw patatten.
    wanneer je naam op BD niet in het goede schuifje ligt sta je nergens wat beoordelen betreft

Comment

=vinstermik;wanneer je naam op BD niet in het goede schuifje ligt sta je nergens wat beoordelen betreft

Zelf al meermaals ondervonden.

Walter
      D850

Comment

Wat mij een beetje verontrust is dat de mensen die in de werkgroep zitten om een aantal dingen te veranderen er blijkbaar van overtuigd zijn dat die veranderingen niet echt nodig zijn. 't is toch maar op vraag van een kleine minderheid lastigaards die altijd maar zit te klagen.

Veel verandering moeten we dus niet verwachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
          Wat mij een beetje verontrust is dat de mensen die in de werkgroep zitten om een aantal dingen te veranderen er blijkbaar van overtuigd zijn dat die veranderingen niet echt nodig zijn. 't is toch maar op vraag van een kleine minderheid lastigaards die altijd maar zit te klagen.

Wees voorzichtig met te lang aan je duim te zuigen, want dan kant het op den duur pijn doen.

Als je niet weet wie zitting heeft in de werkgroep, dan kun je beter niets schrijven.

mvg
          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Inderdaad. En dan hebben we ook nog geen rekening gehouden met de mensen die helemaal níét kunnen lezen.
            en

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Wees voorzichtig met te lang aan je duim te zuigen, want dan kant het op den duur pijn doen.
            vatten het zo een beetje samen. De problemen minimaliseren en kritiek weglachen. En als het even kan, op de man spelen. Bon je doet maar. Tot daar mijn inbreng.

Comment

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat beperking in showcase (welke dan ook) deze tot gevolg heeft dat ergens anders een verschuiving zal plaatsvinden.

Deze verschuiving zal waarschijnlijk plaatsvinden naar Fotobeoordeling.
              Deze toeloop in Fotobeoordeling zal niet gepaard gaan met meer reacties aldaar.
              Zij die in showcase vertoeven komen nu niet in Fotobeoordeling en zullen dit in de toekomst ook niet doen.
              Dan speelt er ook nog het fenomeen ONS KENT ONS, dit is gewoon onoverkomelijk.
              We delen namelijk onze hobby met anderen en daardoor ontstaan er ook groepjes/vrienden.

De kwaliteit in showcase krijgen we hiermee dus niet naar een hoger niveau getild.

BD staat nu eenmaal open voor iedereen en dat is heel mooi maar ook tevens ook het grote probleem wat zich nu afspeelt.

Omdat er met zoveel facetten rekening moet worden gehouden ligt de oplossing niet direct voor de hand.
              Iets afleren is moeilijker dan aanleren.
              Ik ben zelf dan ook eerder geneigd om fotobeoordeling in zijn geheel te laten vervallen.
              SC wordt dan Fotodiscussie en als uithangbord voor BD en de betere foto’s komt iets geheel nieuws.
              Dit nieuwe moet iets zijn waar de lat dan ook heel hoog ligt en waar naar mijn mening geen reacties kunnen worden geplaatst.
              Drie subforums, waar verwacht en ook gehoopt wordt dat er een reactie wordt geplaatst is teveel van het goede.

Ieder voorstel heeft zijn voor- en nadelen, zo ook mijn voorstel.
              Ik kan iedereen verzekeren dat de werkgroep een oplossing zoekt die voor een ieder, binnen de doelstelling van BD, acceptabel is.
              Eenvoudig is dit niet, want dan was het allang gerealiseerd, dus even geduld A.U.B.
              mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht

Dit is dus niet op de man spelen.

De mensen van de werkgroep hebben zich juist aangemeld omdat ze vinden dat er iets moet worden veranderd.
                Het is niet iets van een knop omdraaien en klaar is kees.

mvg
                Antoine

Comment

Deze toeloop in Fotobeoordeling zal niet gepaard gaan met meer reacties aldaar.Zij die in showcase vertoeven komen nu niet in Fotobeoordeling en zullen dit in de toekomst ook niet doen.
                  Antoine, da's iets dat je toch niet kan voorspellen. Ik heb eerder de indruk dat het reageergedrag afhankelijk is van het postgedrag. M.a.w. waar men post, daar reageert men.

BD staat nu eenmaal open voor iedereen en dat is heel mooi maar ook tevens ook het grote probleem wat zich nu afspeelt.
                  Da's inderdaad het probleem, maar daarmee zeg je eigenlijk dat een vorm van beperking zich opdringt, op alle niveaus.

Ik ben zelf dan ook eerder geneigd om fotobeoordeling in zijn geheel te laten vervallen.
                  SC wordt dan Fotodiscussie en als uithangbord voor BD en de betere foto’s komt iets geheel nieuws.
                  Dit nieuwe moet iets zijn waar de lat dan ook heel hoog ligt en waar naar mijn mening geen reacties kunnen worden geplaatst.
                  Antoine, is dit niet het probleem gewoon verleggen ? Is het de naam "showcase" die het verschil maakt ? Er is toch de HOF ? Is dat al niet een "supershowcase" ?

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Antoine, da's iets dat je toch niet kan voorspellen. Ik heb eerder de indruk dat het reageergedrag afhankelijk is van het postgedrag. M.a.w. waar men post, daar reageert men.

Da's inderdaad het probleem, maar daarmee zeg je eigenlijk dat een vorm van beperking zich opdringt, op alle niveaus.

Antoine, is dit niet het probleem gewoon verleggen ? Is het de naam "showcase" die het verschil maakt ? Er is toch de HOF ? Is dat al niet een "supershowcase" ?

Mvg

Chris
                    Ik ben blij met deze reactie.

Dit geeft maar eens aan dat op alle voorstellen die er gemaakt worden overal wat op aan te merken is. Iedereen heeft namelijk zijn eigen idee.

Als je het HOF als afspiegeling wilt nemen, dan ben ik dit niet met je eens.
                    Het HOF is namelijk een nominatie van een zeer kleine groep mensen, je weet net zo goed als ik dat de mensen die mogen nomineren groot is echter het is maar een zeer klein aantal die de moeite hiervoor neemt.
                    Dit is hetzelfde als een reactie plaatsen, het is geheel vrijwillig en je bent nergens toe verplicht. Het systeem rekent wel op vele racties.

Zolang de doelstelling van BD gelijk blijft, is er ook geen eenvoudige oplossing te bedenken. Wanneer je die doelstelling bijsteld dan wordt het heel eenvoudig.

Bijvoorbeeld:
                    BD is alleen bedoeld voor de gevorderde fotograaf of BD is alleen bestemd voor fotografen met een DSLR of BD is alleen bestemd voor de Pro Fotografen.

Echter:

BD staat open voor iedereen.

Ik verplaats met mijn voorstel het probleem niet, want het aanpassen van de forumregels in SC brengt namelijk geen oplossing, iets afleren lukt bijna nooit wel kun je iemand iets nieuws aanleren.

Vandaar dat je SC gewoon moet laten zoals het is (alleen andere benaming), fotobeoordeling kun je dan laten vervallen want het merendeel zit toch al in SC.

Je maakt dan iets geheel nieuws, waarin de lat hoog ligt en waar een beperking op aantal topics en foto's vast ligt. Aan dit nieuwe moet iedereen wennen.
                    Dit is veel eenvoudiger dan oude forumregeltjes aan te passen die toch niemand leest of gelezen heeft.

mvg
                    Antoine
                    Last edited by antoine200; 2 maart 2009, 14:30.

Comment

Zij die in showcase vertoeven komen nu niet in Fotobeoordeling en zullen dit in de toekomst ook niet doen
                      Correcte inschatting imo.

Ik verplaats met mijn voorstel het probleem niet, want het aanpassen van de forumregels in SC brengt namelijk geen oplossing, iets afleren lukt bijna nooit wel kun je iemand iets nieuws aanleren.

Vandaar dat je SC gewoon moet laten zoals het is (alleen andere benaming), fotobeoordeling kun je dan laten vervallen want het merendeel zit toch al in SC.

Je maakt dan iets geheel nieuws, waarin de lat hoog ligt en waar een beperking op aantal topics en foto's vast ligt. Aan dit nieuwe moet iedereen wennen.
                      Dit is veel eenvoudiger dan oude forumregeltjes aan te passen die toch niemand leest of gelezen heeft.

Eerlijk gezegd, hier zou ik zelf niet opgekomen zijn. Dit is een grote stap in de goede richting.

Absoluut noodzakelijk. Ook als er andere topics hierover worden geopend mogen de Mod's niet reageren. Op te nemen in de forumregels dat dit niet open staat ter discussie (zoals de Hof nu)

Drie subforums, waar verwacht en ook gehoopt wordt dat er een reactie wordt geplaatst is teveel van het goede.
                      Zeer juist. Alleen, bij een samengaan van fotobeoordeling en SC kan dit onoverzichtelijk worden. Ik vrees dat er toch een beperking van te plaatsen foto's noodzakelijk zal zijn in dit forumonderdeel.

Nogmaals, jullie zijn bezig.

Comment

Als er geen reacties meer mogelijk zouden zijn in de nieuwe showcase, dan zal ik het ook laten om mijn foto's daar te posten.
                        Reacties zijn nu eenmaal een onderdeel van een forum. Ook een topfoto kan leuke/leerzame reacties opleveren. Een foto wordt nl. door iedereen weer anders bekeken.
                        Bovendien zal de TS steeds weer PM's beantwoorden met dezelfde vragen (exif, werkzwijze enz...).
                        Dat zal misschien leuk zijn voor één keer, maar als je dat voor elke foto in de 'nieuwe showcase' moet doen...

Als ik geen reactie wens op een foto dan post ik hem niet op een forum.

Juist mijn gedacht.
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Als er geen reacties meer mogelijk zouden zijn in de nieuwe showcase, dan zal ik het ook laten om mijn foto's daar te posten.
                          Reacties zijn nu eenmaal een onderdeel van een forum. Ook een topfoto kan leuke/leerzame reacties opleveren. Een foto wordt nl. door iedereen weer anders bekeken.
                          Bovendien zal de TS steeds weer PM's beantwoorden met dezelfde vragen (exif, werkzwijze enz...).
                          Dat zal misschien leuk zijn voor één keer, maar als je dat voor elke foto in de 'nieuwe showcase' moet doen...

Juist mijn gedacht.
                          Tim,
                          Je bent al aan het huilen voordat je geslagen bent.
                          Mijn voorstel is maar een voorstel en niet meer dan dat en zo zijn er nog een paar voorstellen. Zij worden allen bekeken op voor en nadelen.

Ik kan het niet genoeg HERHALEN dit alles moet wel passen binnen de doelstelling van BD.

mvg
                          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Zit wel wat in... daarom post ik zo weinig .

Comment

Ik snap het niet echt vrees ik
                              Men wil iedereen doen posten in beoordeling terwijl men al maanden klaagt dat de topic's te vlug op de tweede pagina komen ....als we met z'n allen daar posten ja...dan staat een topic dezelfde dag nog op de derde pagina
                              Kan iemand dit eens uitleggen?
                              Ik begrijp Tim hoor, zou precies hetzelfde doen.

Waarom kan gewoon een beperking niet? Veel minder werk voor de moderators.
                              En voor de mensen die een reactie geven, als er minder mag gepost worden gaan die misschien al rapper een keer kijken bij beoordeling en daar een reactie geven.

Het is niet mijn bedoeling om onrust of herrie te maken, dit is enkel een vraag!
                              Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                                Ik snap het niet echt vrees ik
                                Men wil iedereen doen posten in beoordeling terwijl men al maanden klaagt dat de topic's te vlug op de tweede pagina komen ....als we met z'n allen daar posten ja...dan staat een topic dezelfde dag nog op de derde pagina
                                Kan iemand dit eens uitleggen?
                                Het probleem is dat iedereen zichzelf moet beperken door zelfkritischer te zijn. Nu lijkt het er teveel op dat er aan geheugenkaartdumping gedaan wordt, zeker in SC Mensen & Modellen. Er zijn er (zal maar geen namen noemen) die daar elke dag een topic aanmaken, en dat terwijl ze nog hun eerste showcasewaardige foto moeten maken...
                                Ze doen maar wat, en iedere moderator laat ze maar doen. Dat is de fout in het systeem. Moderators zijn er om in te grijpen, leden zijn er om zelfkritischer te zijn.
                                Een goede combinatie van die 2 factoren zou het forum alleen maar ten goede komen. Laten we hopen dat stijl bergaf maar weer eens bergop gaat worden...

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X