Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Laten we hopen dat stijl bergaf maar weer eens bergop gaat worden...

Mvg,
    Frederic
    .....volkomen gelijk Frederic, maar we hopen al zo lang.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Als ik ook maar eens mijn mening mag zeggen als beginnende (nog altijd ja) fotograaf..

Ikzelf heb ook nooit nieveel schone fotos, omdat ik mss iets teveel kritiek geef op me eigen fotos.. Wrm doe ik dat, omdat ik zowiezo weet dat ik nog niet kan wat de meesten dan wel weer kunnen..
      Ik heb dan wel eens geluk met een goeie foto, dus ben ik er inderdaad wat fier op!
      Niet om te zeggen van WAAAW, maar gewoon, dat ik zeg van kijk, das nu eens ne schone foto, daar zit iets in..

Voor jullie zit er dan mss niets in, dat kan ik verstaan, maar dat is dan ook wrm ik hem in Showcase plaats, zodat de mensen ECHTE kritiek gaan geven en zeggen van, dat is niet goed en dat is zeker niet goed en wanneer ik dan hoor dat het eigenlijk niet showcase waardig is, weet ik dan ook wel dat ik nog heel veel moet leren.

Als ik deze zou in foto beoordeling zetten (zoals ik in het begin deed) bv:

Ik had een post van Anouk @ Pukema Rock -> Als beginner vond ik deze nog redelijk goed.. Terwijl ik dan in showcase zag dat iemand ook fotos had getrokken en kwazie dezelfde smaak waren in mijn ogen, was er al meer dan 10x naar gekeken en de reacties, jah da zal wel snel 20x meer geweest zijn

Bij deze vind ik het geen slecht gedacht om te kunnen 1 foto per week in de showcase steken..
      De mensen zouden idd meer naar fotobeoordeling gaan zien en mss daar ook eens wat meer kritiek! Kritiek zoals het moet.. en niet van : Waw, prachtige plaat
      Daar zijn we niets mee als beginner, ik wil leren fotograferen, ik wil veel leren, maar hier op de forum kan soms nieveel geleerd worden, of je moet het zelf gaan vragen aan ene, hoe hij die ene foto heeft getrokken.

Grtjs
      Yannick Desmet 2021
      yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
        of je moet het zelf gaan vragen aan ene, hoe hij die ene foto heeft getrokken.
        wat is daar mis mee??
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op zich niet zoveel, maar het is ook handig om te leren uit je eigen fotos..
          Want bepaalde mensen hebben nog moeite met compo en wat moet je dan al leren over bv hdr.. als ge me verstaat.

Grtjs
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            .....volkomen gelijk Frederic, maar we hopen al zo lang.
            Ik denk dat je nog wel jaren mag hopen.

Zojuist heb ik mij bedankt als medewerker werkgroep Forumstructuur.
            Voor mij is dit echt verloren tijd geweest.

mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht

Fotografie is schrijven met licht.
              Jij hebt zonet het licht gezien.

Eén conclusie: maak snel die foto

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

als men nu kijkt naar de meest bezochte forumonderdelen, valt het allemaal best mee hoor.
                bij de meeste staan nog opnamen van een paar dagen terug op de eerste bladzijde.
                dus te veel uploaden........nee hoor.
                heb het niet over het niveau van de opnamen, maar daar ging het ook niet (alleen) om!
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  als men nu kijkt naar de meest bezochte forumonderdelen, valt het allemaal best mee hoor.
                  bij de meeste staan nog opnamen van een paar dagen terug op de eerste bladzijde.
                  dus te veel uploaden........nee hoor.
                  heb het niet over het niveau van de opnamen, maar daar ging het ook niet (alleen) om!
                  grt,bouk.
                  Met dit gegeven kun jij er nog wel een ander forum erbij nemen.
                  In Duitsland heb je nog een fotoforum met meer dan 150.000 leden misschien is dit iets voor je.
                  mvg
                  Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                    Wat mij een beetje verontrust is dat de mensen die in de werkgroep zitten om een aantal dingen te veranderen er blijkbaar van overtuigd zijn dat die veranderingen niet echt nodig zijn. 't is toch maar op vraag van een kleine minderheid lastigaards die altijd maar zit te klagen.

Veel verandering moeten we dus niet verwachten
                    En...

Wees voorzichtig met te lang aan je duim te zuigen, want dan kant het op den duur pijn doen.

Als je niet weet wie zitting heeft in de werkgroep, dan kun je beter niets schrijven.

mvg
                    Antoine
                    En...

mvg
                    Antoine
                    Tiens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door armani
                      Wat mij een beetje verontrust is dat de mensen die in de werkgroep zitten om een aantal dingen te veranderen er blijkbaar van overtuigd zijn dat die veranderingen niet echt nodig zijn. 't is toch maar op vraag van een kleine minderheid lastigaards die altijd maar zit te klagen.

Veel verandering moeten we dus niet verwachten
                      En...

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
                      Wees voorzichtig met te lang aan je duim te zuigen, want dan kant het op den duur pijn doen.

Als je niet weet wie zitting heeft in de werkgroep, dan kun je beter niets schrijven.

mvg
                      Antoine
                      En...

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200

mvg
                      Antoine
                      Tiens

Ik kan je verzekeren dat al de leden van de werkgroep hun best hebben gedaan om de roep van de BD leden te vertegenwoordigen.
                      Gezien het feit dat er ook niet met de werkgroep fatsoenlijk gecommuniceerd wordt is het verloren tijd om hier verder aan deel te nemen.

Men wil denkelijk niets veranderen, er zijn achter de schermen meer mening verschillen dan dat wij hier met ons allen kunnen bedenken.

Tevens denk ik dat de RvB denkt dat wij blij mogen zijn dat het forum ter beschikking gesteld wordt aan de leden, ze vergeten echter dat er zonder dit forum er geen BD is.

mvg
                      Antoine
                      Last edited by antoine200; 23 maart 2009, 13:51.

Comment

Ik kan je verzekeren dat al de leden van de werkgroep hun best hebben gedaan om de roep van de BD leden te vertegenwoordigen.
                        Gezien het feit dat er ook niet met de werkgroep fatsoenlijk gecommuniceerd wordt is het verloren tijd om hieraan deel te nemen.

Men wil denkelijk niets veranderen, er zijn achter de schermen meer mening verschillen dan dat wij hier met ons allen kunnen bedenken.

Tevens denk ik dat de RvB denkt dat wij blij mogen zijn dat het forum ter beschikking gesteld wordt aan de leden, ze vergeten echter dat er zonder dit forum er geen BD is.
                        Dank! Zeer verhelderend. Ook al vindt er geen communicatie plaats, het is al langere tijd duidelijk dat de het nieuwe beleid dat zo'n jaar of wat geleden begon, langzaam maar zeker door de oude kliek wordt teruggedraaid. Vernieuwers worden monddood gemaakt of eruitgewerkt en vervangen door jaknikkers die (nog) niet beseffen wat de gevolgen zijn. Waar hebben we dat meer gezien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Dank! Zeer verhelderend. Ook al vindt er geen communicatie plaats, het is al langere tijd duidelijk dat de het nieuwe beleid dat zo'n jaar of wat geleden begon, langzaam maar zeker door de oude kliek wordt teruggedraaid. Vernieuwers worden monddood gemaakt of eruitgewerkt en vervangen door jaknikkers die (nog) niet beseffen wat de gevolgen zijn. Waar hebben we dat meer gezien?
                          Deze mening deel ik ook, en ik wil er nog - op persoonlijke titel - aan toevoegen dat je gerust kunt stellen dat je ook de woorden "zo'n jaar of wat geleden" kunt vervangen door "sinds de terugkeer van de oude voorzittter" de afgang van BD zich heeft ingezet.
                          Dit zal mij niet in dank worden afgenomen maar ook daar kan ik niet wakker van liggen dus.

EDIT: mijn excuses, zie post #422
                          Last edited by jan.brouwers; 24 maart 2009, 18:42.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                            Deze mening deel ik ook, en ik wil er nog - op persoonlijke titel - aan toevoegen dat je gerust kunt stellen dat je ook de woorden "zo'n jaar of wat geleden" kunt vervangen door "sinds de terugkeer van de oude voorzittter" de afgang van BD zich heeft ingezet.
                            Nee hoor, ook voor die tijd en nadat de oude voorzitter was afgetreden. Het ligt niet (enkel) aan de voorzitter ...
                            Been there ...

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ik zie de laatste tijd alsmaar meer posts op showcase waar men buiten een klein verschil in bewerking of inhoud twee of drie nagenoeg exact dezelfde foto's upload. Blijkbaar zijn meerdere fotografen van mening dat wanneer je twee of drie foto's tegelijkertijd upload er altijd wel ééntje is wat beter is dan de anderen en dat je ongeacht de waarde van de andere foto's altijd wel een goeie kritiek krijgt. Dit wil volgens mij alleen maar zeggen dat degene die de foto's plaatst niet zeker is van de waarde van zijn eigen werkjes. Showcase is toch een onderdeel waar je alleen het beste werk van jezelf laat zien......of een foto waar je zelf erg uitermate fier op bent. Zou het dan niet beter zijn om de stortvloed aan foto's in Showcase te beperken.... waardoor je als fotograaf geneigd bent om wat langer na te denken over de INHOUD en COMPOSITIE van je geplaatste werk. Ik persoonlijk kan het niet bevatten dat je haast alle dagen twee of drie foto's plaatst waarop je uitermate fier bent.
                              Ook de comments op deze stortvloed van foto's beginnen erg vlak en zonder inhoud te zijn....zo vlak dat je makkelijk via copy en paste elke foto kunt beoordelen zonder dat het iemand opvalt.

Ik hoor hier graag de meningen van anderen....dus laat maar horen.
                              en zo is dit topic begonnen!!!!
                              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                en zo is dit topic begonnen!!!!
                                grt,bouk.
                                Maw nu kunnen er weer 17 pagina's volgeschreven worden zonder dat er ook maar iets verandert.
                                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                                X