Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Als ik in Showcase een dergelijke foto zie die me niet echt aanspreekt of waar ik niet meteen iets positief aan zie, reageer ik er meestal niet op, want je mag er van uit gaan dat de fotograaf in kwestie zelf trots is op het beeld dat hij/zij post. Daarboven wordt gelijk welke vorm van kritiek zélden geapprecieerd (voorbeelden genoeg de laatste tijd...). Dan is het toch de beste optie om gewoon geen commentaar te geven?
    Juist ! Dat is DE oplossing. Ik vind dat we dat allemaal moeten doen.

Comment

Juist, dan zijn we er .... en dan blijft de fotograaf overtuigd van de kwaliteit omdat er dan altijd nog mensen wel positieve comments zullen geven . Als een foto je niet aanspreekt in SC kun je dat gewoon uitspreken. Onderbouwde comment is hier niet verplicht. Ik blijf erbij, zoiezo als iemand om onderbouwd comment vraagt of welke uitvoering beter is, deze direct naar beoordeling gezwierd kan worden.

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
        Juist, dan zijn we er .... en dan blijft de fotograaf overtuigd van de kwaliteit omdat er dan altijd nog mensen wel positieve comments zullen geven . Als een foto je niet aanspreekt in SC kun je dat gewoon uitspreken. Onderbouwde comment is hier niet verplicht. Ik blijf erbij, zoiezo als iemand om onderbouwd comment vraagt of welke uitvoering beter is, deze direct naar beoordeling gezwierd kan worden.

Gr. X.
        Vind dat je gelijk hebt.
        Er is kritiek, negatieve kritiek en opbouwende kritiek.

Oudere mensen blijven oudere mensen, de omschrijvingen maken ze niet jonger
        Zo is dat ook met kritiek he.
        Fatsoenlijk durven zeggen waar het op staat. Punt.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht

Gr. X.
          Tenzij iedereen dezelfde regel aanhoudt, dan krijgen foto's die niet aanspreken gewoon geen comments, en wordt toch ook een zeker signaal gestuurd... Begrijp me niet verkeerd, ik hoor zelf ook liever dat er iets mis is met m'n foto dan dat er geen reacties op komen, maar met het huidige "klimaat" in showcase is het dikwijls een gewaagde zet om kritiek te geven. Er moet maar iemand zeggen dat hij/zij de foto niet showcasewaardig vindt, en er springen 5 mensen op om de OP te verdedigen

Belangrijker dan enige vorm van verandering in de forumstructruur, is een verandering van mentaliteit...
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Belangrijker dan enige vorm van verandering in de forumstructruur, is een verandering van mentaliteit...
            Voor meer dan 100% akkoord.

Comment

En daar zit ook volgens mij de kern van de zaak. En dat is een werk van lange adem dat begint bij onszelf.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Tenzij iedereen dezelfde regel aanhoudt, dan krijgen foto's die niet aanspreken gewoon geen comments, en wordt toch ook een zeker signaal gestuurd... Begrijp me niet verkeerd, ik hoor zelf ook liever dat er iets mis is met m'n foto dan dat er geen reacties op komen, maar met het huidige "klimaat" in showcase is het dikwijls een gewaagde zet om kritiek te geven. Er moet maar iemand zeggen dat hij/zij de foto niet showcasewaardig vindt, en er springen 5 mensen op om de OP te verdedigen
                De laatste tijd verschijnen er zelfs foto's van gevestigde waardes die in vergelijking met hun vroegere inzendingen "niet voldoen" aan SC en wie zou daar wel iets op durven zeggen.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  De laatste tijd verschijnen er zelfs foto's van gevestigde waardes die in vergelijking met hun vroegere inzendingen "niet voldoen" aan SC en wie zou daar wel iets op durven zeggen.

Mvg.
                  Robert
                  Ik denk dat het niet alleen om durven gaat.
                  Je moet er ook maar zin in hebben.
                  Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd, de PM's vlogen mij om de oren.

Nu plaats ik alleen nog een reactie in SC wanneer mij een foto echt aanspreekt.
                  In mensen en modellen kom ik al helemaal niet meer, als je daar ziet hoe men elkaar benaderd dan gaat bij mij de zin over.
                  Op andere forums is het in die rubriek niet anders.
                  Vroeger deed ik veel aan portretfotografie, door de verharde mentaliteit en de concurentiestrijd heb ik deze tak vaarwel gezegd.
                  Ik wil graag van mijn hobby genieten, ook wil ik graag deze hobby delen met andere echter het moet wel leuk blijven.

Dus denk ik ook dat het grotendeels een mentaliteis kwestie is, er zal weinig aan te doen zijn want de maatschappij holt gewoon door.

mvg
                  Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Mvg.
                    Robert
                    Helaas een juiste vaststelling... Op een gegeven moment denken sommigen dat ze altijd hetzelfde niveau houden en eens "naam" gemaakt, staan al hun foto's in showcase. Ik ken beroepsfotografen die van zichzelf zeggen dat ze blij zijn dat ze 10 "goeie foto's" op een jaar maken. Hier zijn er die er 300 maken. Het verschil zit hem in de normen die men zichzelf oplegt.

Mvg

Chris

Comment

Nu plaats ik alleen nog een reactie in SC wanneer mij een foto echt aanspreekt.
                      In mensen en modellen kom ik al helemaal niet meer, als je daar ziet hoe men elkaar benaderd dan gaat bij mij de zin over.
                      Op andere forums is het in die rubriek niet anders.
                      FestinaLente heeft er in dit draadje een zeer terechte opmerking over gemaakt :
                      We zitten in een assertieve samenleving. Alleen kan nog niet iedereen, de term "assertiviteit", plaatsen in het geheel, en wordt zelfs het geven of aanvaarden van commentaren als een spel van aanval en verdediging aanzien.
                      Wel, ik vind het storend en ver van de fotografie verwijderd als men het geven van comments als een spel van aanval en verdediging gaat zien. Dit haalt de kwaliteit van het forum naar beneden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Ik ken beroepsfotografen die van zichzelf zeggen dat ze blij zijn dat ze 10 "goeie foto's" op een jaar maken.
                        Ja, dat hebben ze horen zeggen van Ansel Adams maar dat geloven ze feitelijk zelf niet. Anders hadden ze al lang een ander beroep gekozen.

"Twelve significant photographs in any one year is a good crop."
                        Ansel Adams

Comment

In mensen en modellen zie ik voor 70% lingeriefotografie; modellen met gepolijste huid en weinig mens.
                          Dit soort fotografie en met die nabewerking spreekt mij totaal niet aan.
                          Niets vernieuwend, weinig creativiteit en veel van hetzelfde. Het zou beter zijn om dit soort fotografie in een afzonderlijke categorie te plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Je vergeet er nog ééntje hé, niet iedere fotograaf is eveneens een goed schrijver en kan perfect wat hij grafisch fout ziet aan een foto ook beeldend in woorden omzetten.

Inderdaad,groot gelijk,dat is er nog één.Volgens mij loont het de moeite eerst goed te analyseren alvorens veranderingen aan te brengen in de forumstructuur.

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              In mensen en modellen zie ik voor 70% lingeriefotografie; modellen met gepolijste huid en weinig mens.
                              Dit soort fotografie en met die nabewerking spreekt mij totaal niet aan.
                              Niets vernieuwend, weinig creativiteit en veel van hetzelfde. Het zou beter zijn om dit soort fotografie in een afzonderlijke categorie te plaatsen.
                              off- topic
                              Misschien naar het nieuwe subforum strobist

On-topic
                              Ik ben het volkomen met je eens.
                              Vandaar dat ik al vele malen heb voorgesteld om bijvoorbeel de volgende indeling te maken.

X Portret/Glamour/naakt/modellen
                              X Mensen & straatfotografie
                              X Fotojournalistiek &evenementen

mvg
                              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                IVolgens mij loont het de moeite eerst goed te analyseren alvorens veranderingen aan te brengen in de forumstructuur.
                                In 't forum komen veel ideeën bij elkaar, maar ze zijn niet altijd verenigbaar, of haalbaar, of reeds in uitvoering geweest.
                                We zijn nog steeds wachtende om de werkgroep uit te breiden.

Comment

Working...
                                X