Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Ik weet eigenlijk nog altijd niet wat vele mensen hebben tegen het bekijken van een minder mooie foto
    Ik weet eigenlijk nog altijd niet wat vele mensen hebben tegen het bekijken van minder mooie films en het lezen van minder mooie boeken .

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ik weet eigenlijk nog altijd niet wat vele mensen hebben tegen het bekijken van minder mooie films en het lezen van minder mooie boeken .

Gaan die dan ook reclameren aan de kassa om te zeggen dat dit niet meer mag
      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digiluc Bekijk bericht
        Het bovenstaande ga ik even proberen.

Even een ideetje onder de aandacht brengen waar ik al een tijdje zit over te denken, eigenlijk vanaf het moment dat ik mijn foto's uit mijn begintijd aan een grondige controle onderwierp en er een hoop weggooide.

Beginners zullen vaak hun eigen fouten niet onderkennen en veel sneller tevreden zijn met hun werk. Ik kan best begrijpen dat iemand zo tevreden is over zijn vooruitgang dat hij zijn eigen foto aanziet als een showcasefoto. Laten we er even van uitgaan dat de mindere foto's in showcase voor het grootste gedeelte (maar zeker niet altijd) door beginners worden geplaatst die dat vaak zelfs met de beste bedoelingen doen.

Een mogelijke oplossing is misschien om nieuwe leden een soort proefperiode laten te draaien (bvb. 6 maanden) waarbinnen zij slechts in bepaalde onderdelen kunnen posten, maar in ieder geval uitgesloten zijn van rechtstrreekse posting in showcase. Indien dit te realiseren is kunnen eventueel tijdens deze periode beelden van nieuwe leden die duidelijk showcase-niveau halen door de moderators doorgesluist worden naar het betreffende showcase-forumonderdeel.

Eventueel kan men deze eerste periode uitbreiden met een tweede periode (van eventueel weer zes maanden)van een beperkt aantal postings per week in showcase.

Je gaat een hoop mensen hebben die het na deze proefperiode al lang hebben opgegeven (die heb je nu trouwens ook) maar die dan tenminste geen mindere beelden in showcase hebben gepost.

Voor de andere categorie ga ik er van uit dat de meesten na deze periode te hebben doorlopen de nodige kennis en inzichten hebben opgedaan om voor zichzelf te kunnen uitmaken welke foto's voldoen voor showcase en ten volle op het forum kunnen worden losgelaten.

Ik hoop dat deze gedachten kunnen bijdragen tot een constructieve oplossing maar schiet aub niet op de pianist als ook dit niet helpt.

Mvg,

Luc

Twee bedenkingen hierbij:
        ik hoop dan wel dat de beoordelers van al dat fotomateriaal meer doen dan alleen maar foto's beoordelen op hun technische merites .( zie bv. discussie "jeugdherberg" in ondermeer Sc natuur-en landschappen)
        ik hoop dan ook dat de aangeleverde foto's volledig moeten gezuiverd zijn van exif en/of signature,of dat nieuwe showcase zal een onbereikbare droom blijven voor velen , en een thuishaven van een besloten,elitair, ons kent ons kliekje.En ik bedoel hier niets persoonlijk naar BD mee , noch viseer ik welbepaalde personen. Het zit gewoon in de aard van het beestje "mens" ingebakken,dat na vrij korte tijd zo'n verzanding intreedt.

Walter
        Last edited by Phororhacos; 20 januari 2009, 14:53. Reden: tikfout
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya
          Ik weet eigenlijk nog altijd niet wat vele mensen hebben tegen het bekijken van een minder mooie foto
          Ik denk niet dat heel deze discussie om bovenstaande zin om draait maar wel om het feit dat showcase zijn eigen naam eer kan aandoen. Als iedereen alles in showcase post dan is er ook geen sprake meer van een showcase en kan men ook heel de structuur van beginnershoek, beoordeling en showcase afschaffen. Ik denk echter niet dat dat de leefbaarheid van het forum ten goede komt.

Er zijn volgens mij maar twee manieren om showcase terug zijn naam waardig te maken en dat is :
          - een beetje zelfdiscipline van iedereen maar het is al duidelijk bewezen dat velen het daar moeilijk mee hebben.
          - ofwel een bepaalde regulerende factor hoe dat dan ook ingevuld mag worden.

Ik ben zelf absoluut geen veelposter en zal ook al wel eens een foto gepost hebben die absoluut niet voldeed aan de geldende vereisten maar ik probeer kritisch te zijn op mijn eigen werk. Ik neem regelmatig tijdens een daguitstap 50 tot 100 foto,s waarvan ik er vaak geen enkele overtuigend genoeg vind voor showcase. Anderen maken van diezelfde 50 tot 100 foto's iedere dag een showcase-post van drie foto's.

Een goede raad : kijk eens naar de fotografen die er voor jou bovenuitsteken op dit forum en bekijk de frequentie eens waarmee zij posten. Je zal ervan verbaasd zijn hoe weinig zij vaak posten. Ook dat is een kenmerk van de echt goede fotografen : zij weten dan het kaf van het koren te scheiden.

Mvg,

Luc
          Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

Comment

Gaan die dan ook reclameren aan de kassa om te zeggen dat dit niet meer mag
            Wel, als een boekhandel of videotheek dat doet kan hij inderdaad binnen de kortste keren zijn deuren sluiten .

Comment

Hey juppekes

Het is soms precies of dat hun leven er vanaf hangt
              Als jij naar een kunstmuseum zou gaan met het idee enkele uurtjes gezellig van kunst te kunnen genieten, maar dan kom je tot de constatering dat amper 20-30% aan je verwachtingen voldoet en al de rest gaat van 'kladblaadjes-met-kriebels-erop' tot 'de-dertien-in-een-dozijn-kunstwerken-die-je-wekelijks-op-elke-rommelmarkt-kan-zien' zal je volgens mij ook niet echt tevreden en voldaan naar buitenwandelen.

Wat zou jij dan hebben tegen die mindere werken...? Zou het dan ook, zijn alsof je leven ervan afhangt...?

Mvg,
              Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Als jij naar een kunstmuseum zou gaan met het idee enkele uurtjes gezellig van kunst te kunnen genieten, maar dan kom je tot de constatering dat amper 20-30% aan je verwachtingen voldoet en al de rest gaat van 'kladblaadjes-met-kriebels-erop' tot 'de-dertien-in-een-dozijn-kunstwerken-die-je-wekelijks-op-elke-rommelmarkt-kan-zien' zal je volgens mij ook niet echt tevreden en voldaan naar buitenwandelen.

Wat zou jij dan hebben tegen die mindere werken...? Zou het dan ook, zijn alsof je leven ervan afhangt...?

Of als je naar een rockconcert gaat en ze spelen maar 20-30% goede nummers en de rest modderen ze maar wat aan?

Comment

'k weet er nog één!

als je op restaurant wordt geïnviteerd en
                  enkel het voorgerecht en het dessert waren lekker?

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    'k weet er nog één!

hihihi

of wacht.... je gaat naar een Miss verkiezing en... never mind

Comment

hihihi

Dit gaat slecht aflopen...
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

Mvg,
                        Frederic
                        Ik zou zeggen volgende keer beter

Of als je naar een rockconcert gaat en ze spelen maar 20-30% goede nummers en de rest modderen ze maar wat aan?

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        'k weet er nog één!

mm

hihihi

Bootjes

Comment

Hey juppekes

Ook als dit keer na keer na keer na keer zo is, en je op den duur constateert dat het aandeel goede kunst/nummers/missen/gerechten mindert in de tijd, dat terwijl je enkele jaren geleden naar een museum/rockconcert/missverkiezing/restaurant ging het merendeel kwaliteit was wat je voor je geld kreeg...? Ik dacht het niet hé!

Mvg,
                          Frederic

Comment

amai zeg , precies nen hoop oude venten aan den toog......wat een gezaag.....
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              amai zeg , precies nen hoop oude venten aan den toog.....
                              Welkom bij BD, en pakt u ook eentje

Comment

Blijkbaar zijn er enkele problemen (ik probeer samen te vatten):

- Veel te veel topics met foto’s.
                                - Veel topics in SC die daar niet thuishoren, maar die daar

ofwel geplaatst worden omdat ze commentaar zouden krijgen
                                ofwel omdat ze zichzelf te hoog inschatten

- Wel commentaar in beginnershoek en SC, maar weinig tot geen commentaar in fotobeoordeling

In mijn ogen zijn foto’s SC waardig wanneer je ze zelf int groot aan je muur wilt hangen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de meesten elke week meer dan één reeks van drie fotograferen die ze zelf waardig vinden hun muur te verfraaien.

Dus beperking op SC tot één topic in de week lijkt me geen probleem.

Schaf vervolgens commentaar geven in SC af, en mensen zullen al niet naar SC gaan om daar commentaar te krijgen.

Laat mod’s op eigen houtje topics verplaatsen naar fotobeoordeling die niet voldoen aan het SC criteria.

En eventueel breid je dit uit met een beperking in beoordeling, maar daar geloof ik minder in. Wel kan er hier ook strenger gemodereerd worden (dan vooral naar mensen die geen kritiek verdragen).

Ik zou zelf ook niet de onderverdelingen wegdoen. Zelf ben ik minder in bv transport geïnteresseerd, dus laat me die dan in mijn weinige BD tijd, niet tegenkomen.

Misschien zijn dit onzinnige oplossingen, misschien is dit net wat er nodig is.

Comment

Working...
                                X