Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    prima!! zolang dat dat dan maar voor iedereen geldt, beginner, junior, of senior member, zonder aansziens des persoons...of het aantal jaartjes op Bd...
    Wordt er ergens iets anders beweerd?
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Wordt er ergens iets anders beweerd?
      Hmmmm... mss nog es ff tussen de regeltjes doorlezen??? Dit topic behelst meer dan alleen maar het aantal geposte foto's in showcase hoor, al pretendeert men hier dat dit zeker niet het geval is.. 'geloven doe ik in de kerk, daarbuiten nog steeds niet...

Comment

Lees mijn verzoek in #209 maar zoals het er staat.
        Wie het schoentje past trekke het aan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          Lees mijn verzoek in #209 maar zoals het er staat.
          Wie het schoentje past trekke het aan!

gaf je ook geen ongelijk toch??

Comment

Hmmmm... mss nog es ff tussen de regeltjes doorlezen??? Dit topic behelst meer dan alleen maar het aantal geposte foto's in showcase hoor, al pretendeert men hier dat dit zeker niet het geval is.. 'geloven doe ik in de kerk, daarbuiten nog steeds niet...

Absoluut,denk dat de aandachtigen onder ons het nu wel al lang doorhebben hoor.Het gaat erom dat een aantal longtime members "hun" BD van vroeger niet meer herkent.Ik kan mij voorstellen dat hier vroeger,met véééééél minder leden een gemoedelijke stemming heerste,een ons kent ons sfeertje.Sommigen van deze members hebben misschien mee aan de wieg gestaan van BD.En nu wekt het irritatie dat iederéén aan DSLR fotografie gaat doen. En dat sommige opvattingen over fotografie die toen golden,en die wat geënt waren op de beroepsfotografie,nu wat afbrokkelen.En dat ze doorheen tientallen posts moeten waden om hun maten van vroeger nog te vinden.En dat zomaar niet iedereen van die nieuwlichters hen het respect betuigt waar ze gevoelsmatig recht op menen te hebben.
            Tja,het is niet anders hé.Deze situatie kun je zo transponeren naar andere verenigingen die door een of andere oorzaak plots groeien.Krék dezelfde irritaties,pure groeipijnen.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Absoluut,denk dat de aandachtigen onder ons het nu wel al lang doorhebben hoor.Het gaat erom dat een aantal longtime members "hun" BD van vroeger niet meer herkent.Ik kan mij voorstellen dat hier vroeger,met véééééél minder leden een gemoedelijke stemming heerste,een ons kent ons sfeertje.Sommigen van deze members hebben misschien mee aan de wieg gestaan van BD.En nu wekt het irritatie dat iederéén aan DSLR fotografie gaat doen. En dat sommige opvattingen over fotografie die toen golden,en die wat geënt waren op de beroepsfotografie,nu wat afbrokkelen.En dat ze doorheen tientallen posts moeten waden om hun maten van vroeger nog te vinden.En dat zomaar niet iedereen van die nieuwlichters hen het respect betuigt waar ze gevoelsmatig recht op menen te hebben.
              Tja,het is niet anders hé.Deze situatie kun je zo transponeren naar andere verenigingen die door een of andere oorzaak plots groeien.Krék dezelfde irritaties,pure groeipijnen.
              Walter
              Dat zie je toch verkeerd. Dat dit groeipijnen zijn is juist. Maar BD is al lang door het ons kent ons sfeertje waar jij het over hebt. DAt was al voorbij eind 2002 en toen had hier zo goed als niemand een DSLR want dat was niet betaalbaar voor de meeste. Daar gaat het hier echt niet over.
              Het gaat over teveel posts die zomaar online gezet worden. Ik ben daar zelf ook schuldig aan hoor. Door het aantal posts te beperken ga je iedereen vooruithelpen. Want het zal verplichten keuzes te maken en dat alleen al helpt je fotografie vooruit. Tegelijkertijd staat niet zomaar alles online en is het voor iedereen nieuw of niet aangenamer vertoeven op het forum. En meer mensen zullen je posts zien met meer kans op waardevolle kritieken. Ook dat weer is goed voor iedereen.

Eigenlijk vind ik het betreurenswaardig dat sommigen dit willen afdoen als een soort snobisme, elitair zijn enz. Dat is gewoon blind zijn voor de realiteit.
              Natuurlijk zijn het vooral de slechte foto's die ergernis opwekken. Dat is hetzelfde voor nieuw en ervaren forumleden. Het gaat ook niet over een gebrek aan respect. Maar niemand kan ontkennen dat ervaring belangrijk is, maakt niet uit waar het over gaat. Die mensen hun mening daar zou iedereen eens goed over moeten nadenken. Want ook dat kan je vooruit helpen. Niemand verplicht je ermee akkoord te zijn.

Maak er dus niet van wat het niet is omdat je je aangesproken voelt. Maar denk er eens over na ipv een beperking direct als een soort censuur en klasse verdeling te zien.

Comment

Phororhacos, dit is méér dan enkel groeipijnen ...

BD was en zou nog steeds een fotografieforum moeten zijn waar in SC de beste foto's getoond mogen worden. Maar door de overload aan geplaatste kiekjes in showcase is de lol er af. Vergeet niet dat het nog steeds hoofdzakelijk amateurfotografen zijn die hier komen (ook professionals komen hier voor het merendeel voor de hobby) en dat die altijd bereid zijn geweest om de beginners te helpen maar de onbeschofte reacties van sommigen hebben er voor gezoprgd dat ze er geen zin meer in hebben. Lang niet door iedereen maar een paar van dat soort opmerkingen en je hebt het wel gehad. En doordat velen denken dat als ze maar een dure camera hebben met de beste lenzen ze zonder meer in SC kunnen posten krijg je de overload. het is een neerwaartse spiraal die doorbroken zou moeten worden en ik ben bang dat het daar al heel lang veel te laat voor is ....
                Ik heb mijn best gedaan maar het heeft niet geholpen en ik heb idd de handdoek in de ring gegooid. Jammer, ik heb het hier lange tijd erg naar mijn zin gehad.

Zoals ik ook al in een ander topic heb gezegd ... momenteel is éénoog de koning in dit land der blinden. Als een horizon maar recht staat, het onderwerp op exact 1/3 staat en de foto is scherp, is de foto voor velen al HOF waardig en dus zeker SC waardig ...

Gr. X.

Comment

prima!! zolang dat dat dan maar voor iedereen geldt, beginner, junior, of senior member, zonder aansziens des persoons...of het aantal jaartjes op Bd...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Walter
                  Wil iemand dan om de liefde Gods mijn groene bol eventjes verwijderen, mijn "Senior member " uitgummen, en de vele posts teniet doen...
                  dan kan ik heel misschien op gelijke voet met sommige stijfkoppen hier praten...
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

excusez moi.... ik plaats al niet meer in Showcase...dus weer meer ruimte voor de betere platen zou ik zeggen...

Comment

excusez moi.... ik plaats al niet meer in Showcase...dus weer meer ruimte voor de betere platen zou ik zeggen...
                      .......en dat is nu precies wat ik verwacht had, je aangesproken voelen en meteen in de aanval gaan. Lees de vorige post van Kariboe nog eens enkele malen goed door en als je het dan nog niet snapt ga dan een andere hobby zoeken waar je jezelf kunt "uitleven".
                      Ik wil er weer op uit om foto's te trekken én de betere hier te laten zien, maar door op ieder topic aan te blijven vallen en steeds alles in het negatieve te trekken maak je van vele topics een rotzooitje.
                      (ik zal voorlopig alleen nog maar meelezen, lijkt me beter voor mijn gerzondheid)
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                        .......en dat is nu precies wat ik verwacht had, je aangesproken voelen en meteen in de aanval gaan. Lees de vorige post van Kariboe nog eens enkele malen goed door en als je het dan nog niet snapt ga dan een andere hobby zoeken waar je jezelf kunt "uitleven".
                        Ik wil er weer op uit om foto's te trekken én de betere hier te laten zien, maar door op ieder topic aan te blijven vallen en steeds alles in het negatieve te trekken maak je van vele topics een rotzooitje.
                        (ik zal voorlopig alleen nog maar meelezen, lijkt me beter voor mijn gerzondheid)

Ik zeg alleen maar, dat ik in beginnershoek plaats,en meer ruimte overlaat voor showcase...., niets meer of minder dan dat..Naar mijn mening gaat dit topic over het aantal foto's in showcase beperken, dus dat doe ik dan ook in de geest van dit topic, en terug naar de beginnershoek... (en daar staan foto's van meerdere TS die soms volledig genegeerd worden of onderuitgehaald, terwijl ze juist daar plaatsen om wat te leren van de beteren hier.
                        ( sommigen nemen er zeer zeker de moeite voor, terwijl je sommige 'cracks' daar nooit of te immer tegenkomt met de degelijke en opbouwende adviezen...)
                        Vervolgens wordt , na een tijdje, dezelfde TS verweten, dat ze qua niveau op hetzelfde blijven hangen, snapshots, c.q. niet verder komen dan wat vakantiekiekjes oid......Zolang men halstarrig weigert om de moeite te nemen om de beginnershoek of zelfs fotobeoordeling de aandacht te geven die ze verdienen, zal op den duur idd meer in showcase geplaatst worden, omdat daar automatisch meer naar gekeken wordt...

Dus degenen, die nu lopen te klagen dat het te druk wordt in showcase, hadden er beter aan gedaan om eerst de beginners wat meer aandacht te geven, zodoende zal hun niveau ook stijgen, en zal men uiteindelijk en hopelijk ook tot showcase-waardige foto's kunnen komen.. Nu is het een verhaaltje van mosterd na de maaltijd geworden.. en wordt er gejammerd... Als ik een leerling verpleegkundige moet opleiden, dien ik ook mijn kennnis over te dragen, zodat deze beginner, later ook deskundig genoeg is om op een verantwoorde manier te werken.. Doe ik dit niet, dan moet ik later toch ook niet zeggen, kijk es wat een amateur, bakt er helemaal niks van.... Ik was er namelijk zelf bij, toen ik het liet gebeuren....

Had een paar pagina's terug zelf al voorgesteld om een algemeen gedeelte te maken, met de verschillende onderwerpen, zonder showcase-gehalte eraan vastgeplakt. Vervolgens zullen de betere platen er automatisch uitgevist worden voor bv de HoF oid.. Niets negatiefs of rotzooi-achtigs hieraan, lijkt me.....

Ik voel me dus niet aangevallen oid... verder bepaal ik mijn hobby's (gelukkig) nog altijd zelf...

Met vriendelijke groet, Alex..

Comment

Het is niet de bedoeling dat er niet meer in showcase gepost word......enkel dat de personen die er willen posten toch een klein beetje overwegen wat ze er plaatsen. Het is ook niet de bedoeling(althans voor mij toch niet) om enkel de senior of pro toegang te geven tot showcase......beginner,gevorderde, superfotograaf o.i.d speelt helemaal geen rol. Zolang de fotograaf er maar foto's plaatst waar er wat over nagedacht is qua inhoud, verdeling, originaliteit. Het grote probleem op showcase is nu volgens mij dat sommigen blijkbaar denken dat ze in series MOETEN posten of toch minstens één foto per dag . Je ziet dan vaak foto's waarvan ik het gevoel krijg dat de fotograaf moet gedacht hebben; "oei ik heb vandaag nog geen foto.....snel nog ééntje maken en plaatsen".
                          Indien je het aantal foto's per week b.v. beperkt neem je ook dat gevoel weg. Fotografen kunnen dan nog steeds tientallen of honderden foto's per week maken indien ze dat wensen......maar ze zullen hopelijk dan nog enkel de beste van deze foto's kunnen laten bewonderen. Niet de hoeveelheid van foto's maar de kwaliteit ervan moet van belang zijn op showcase. Maakt mij totaal niks uit wie ze er plaatst.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik zeg alleen maar, dat ik in beginnershoek plaats,en meer ruimte overlaat voor showcase...., niets meer of minder dan dat..Naar mijn mening gaat dit topic over het aantal foto's in showcase beperken, dus dat doe ik dan ook in de geest van dit topic, en terug naar de beginnershoek... (en daar staan foto's van meerdere TS die soms volledig genegeerd worden of onderuitgehaald, terwijl ze juist daar plaatsen om wat te leren van de beteren hier.
                            ( sommigen nemen er zeer zeker de moeite voor, terwijl je sommige 'cracks' daar nooit of te immer tegenkomt met de degelijke en opbouwende adviezen...)
                            Vervolgens wordt , na een tijdje, dezelfde TS verweten, dat ze qua niveau op hetzelfde blijven hangen, snapshots, c.q. niet verder komen dan wat vakantiekiekjes oid
                            OK ! Ik kan je gedachtegang volgen.
                            Ik geef toe, ik kom in de sectie 'beginners' niet (meer) ! Ik heb het een tijdje echt bewust gedaan, maar na een paar minder aangename aanvaringen (met vervelende verwijten tot gevolg) was de zin eerder wat verdwenen... Ik wik en weeg nochtans mijn woorden, maar niet iedereen staat evenveel open voor kritiek.

Maar je hebt gelijk : de beginnershoek heeft slechts zin als er ook gereageerd wordt. Ik neem mij voor om daar regelmatig mijn bijdrage te leveren...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Vervolgens wordt , na een tijdje, dezelfde TS verweten, dat ze qua niveau op hetzelfde blijven hangen, snapshots, c.q. niet verder komen dan wat vakantiekiekjes oid......Zolang men halstarrig weigert om de moeite te nemen om de beginnershoek of zelfs fotobeoordeling de aandacht te geven die ze verdienen, zal op den duur idd meer in showcase geplaatst worden, omdat daar automatisch meer naar gekeken wordt...

Dus degenen, die nu lopen te klagen dat het te druk wordt in showcase, hadden er beter aan gedaan om eerst de beginners wat meer aandacht te geven, zodoende zal hun niveau ook stijgen, en zal men uiteindelijk en hopelijk ook tot showcase-waardige foto's kunnen komen.. Nu is het een verhaaltje van mosterd na de maaltijd geworden.. en wordt er gejammerd... Als ik een leerling verpleegkundige moet opleiden, dien ik ook mijn kennnis over te dragen, zodat deze beginner, later ook deskundig genoeg is om op een verantwoorde manier te werken.. Doe ik dit niet, dan moet ik later toch ook niet zeggen, kijk es wat een amateur, bakt er helemaal niks van.... Ik was er namelijk zelf bij, toen ik het liet gebeuren....

Had een paar pagina's terug zelf al voorgesteld om een algemeen gedeelte te maken, met de verschillende onderwerpen, zonder showcase-gehalte eraan vastgeplakt. Vervolgens zullen de betere platen er automatisch uitgevist worden voor bv de HoF oid.. Niets negatiefs of rotzooi-achtigs hieraan, lijkt me.....

Ik voel me dus niet aangevallen oid... verder bepaal ik mijn hobby's (gelukkig) nog altijd zelf...

Met vriendelijke groet, Alex..

Totaal naast de kwestie. Dit is een forum en geen school die op leiding geeft.
                              Het is nog altijd de persoon zelf die moet willen bijleren door te zoeken , te vergelijken,.... En als je niet vindt vragen te stellen.
                              Als je denkt dat iedereen het je maar moet komen vertellen, ben je slecht bezig.
                              Bij ieder forum staat netjes een sticky die zegt wat er verlangt wordt als je een bepaald forum post. Bij showcase is dit voor mji duidelijk -> post je beste foto's (waar je trots op bent en die thuis aan de muur zou hangen)
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                                Totaal naast de kwestie. Dit is een forum en geen school die opleiding geeft.

......
                                Last edited by hvr_oosterzele; 15 januari 2009, 16:56. Reden: was maar een flauw grapje van me

Comment

Working...
                                X