Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Ik ben op andere sites al verschillende keren met mijn gezicht tegen de deur gelopen met foto's die hier prachtig worden bevonden. Dat zet je wel met je voetjes op de grond en daar leer ik veel van...Je moet natuurlijk wel willen leren he.
    Op zich is dit wel waar maar op sommige andere fora wordt toch ook wel eens overdreven negatief gereageerd hè Ik zal maar geen namen noemen maar dat azijnzeikerij vind ik nu ook niet nodig. Daar schik je beginnende fotografen ook alleen maar mee af.

Ik denk dat de fotohoek als volgt ingevoerd zou kunnen worden:

Één foto-beoordelingsforum (eventueel wel per onderdeel) waarin net als nu gereageerd kan worden, zowel positief als negatief. Dus gewoon met de gebruikelijke kritieken danwel duimpjes/ hartjes etc. etc. Maar, In dit forum kunnen de kijkers naast het geven van een reactie óók via een cijfer (bijv. tussen 1 en 5) aangeven of ze de foto showcasewaardig vinden. Bij een minimaal aantal behaalde punten komt de foto in de showcase. Het plaatsen van maximaal 3 foto's in één topic moet wel mogelijk blijven maar er moet dan wel per foto een cijferbeoordeling worden gegeven zodat niet automatisch alle foto's in een topic naar de Showcase gaan bij voldoende punten. (Sterker nog, ik zou ervoor pleiten dat maximaal één foto per topic naar de showcase kan)

Het Showcaseforum zou eigenlijk een soort HoF moeten zijn waarin (net als in de huidige HoF) niet gereageerd kan worden én waarin je alléén kunt komen door goede cijferbeoordelingen te krijgen in het beoordelingsforum. Het geven van een reactie kan natuurlijk nog steeds gewoon in het beoordelingstopic.

Verder zou wat mij beteft een restrictie moeten komen in het aantal te plaatsen foto's per week. Bijvoorbeeld maximaal 2 of 3 topics. En dan niet per onderdeel, maar gewoon niet meer dan bijv. 3 topics in totaal. Op deze wijze wordt er minder gepost en dus (en dit is misschien wel het belangrijkste) met meer aandacht naar de geplaatste platen gekeken en wordt een foto in de showcase weer iets om trots op te kunnen zijn

My 2 cents, doe ermee wat je wil
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Als amateurfotograaf hoeft BD voor mij helemaal niet de populairste site zijn, ik zie veel liever hoogwaardige foto’s verschijnen in de plaats , maar ik begrijp dat er tegenwoordig veel meer zijn die simpelweg liever veel op hun foto’s krijgen dan echt daadwerkelijke informatieve comments…
      Ik blijf me nog steeds de vraag stellen waarom er velen bang zijn van een beperking van het aantal te openen topics, hebben jullie echt zoveel lof nodig om met deze hobby verder te kunnen … Zelfs de beste en meest ervaren fotografen hier hebben volgens mij voldoende aan 2 topics per week .

Ik maak nog het liefst vanal fotos van mijn kids om eerlijk te zijn en dat was voor ik op BD kwam nu ruim 3 maand geleden denk ik mijn grootste passie..En daarvoor heb ik een 1O jaar geleden foto academie gedaan in Hasselt waar ik niets anders deed dan zwartwit fotografie..Dat was echt niet gemakkelijk en zeer fustrerend soms om ook maar 1 goeie foto klaar te krijgen.
      Met de digitale fotografie is het anders,gemakkelijker en sneller om een foto te bekijken en te beoordelen. Ik zet mijn fotos hier op BD omdat ik er voldoening van heb en niet omdat ik wil dat iedereen en er bij zet.. Gewoon uit interesse wat er iemand van vind. Thats all.
      Van bewerkingen weet ik niets af en die dat wel kunnen zullen wel altijd een licht voordeel hebben van de twijfel. Er staan genoeg fotobewerkingen op dit forum en daar kan je echt veel mee bereiken om die foto nog perfecter te maken.Maar het zal nooit mijn bedoeling zijn om altijd in de HOF te komen. Daar zijn er hier veel meer die die drive hebben en de techniek.
      Ik laat dat aan hun over..Ik heb echt geen lof nodig om te kunnen meedraaien op BD want het is en blijft een fijne hobby.

Niet meer of niet minder.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ik zie de laatste tijd alsmaar meer posts op showcase waar men buiten een klein verschil in bewerking of inhoud twee of drie nagenoeg exact dezelfde foto's upload. Blijkbaar zijn meerdere fotografen van mening dat wanneer je twee of drie foto's tegelijkertijd upload er altijd wel ééntje is wat beter is dan de anderen en dat je ongeacht de waarde van de andere foto's altijd wel een goeie kritiek krijgt. Dit wil volgens mij alleen maar zeggen dat degene die de foto's plaatst niet zeker is van de waarde van zijn eigen werkjes. Showcase is toch een onderdeel waar je alleen het beste werk van jezelf laat zien......of een foto waar je zelf erg uitermate fier op bent. Zou het dan niet beter zijn om de stortvloed aan foto's in Showcase te beperken.... waardoor je als fotograaf geneigd bent om wat langer na te denken over de INHOUD en COMPOSITIE van je geplaatste werk. Ik persoonlijk kan het niet bevatten dat je haast alle dagen twee of drie foto's plaatst waarop je uitermate fier bent.
        Ook de comments op deze stortvloed van foto's beginnen erg vlak en zonder inhoud te zijn....zo vlak dat je makkelijk via copy en paste elke foto kunt beoordelen zonder dat het iemand opvalt.

Ik hoor hier graag de meningen van anderen....dus laat maar horen.
        Ik herhaal nog eens de post van de TS. Gewoon om dat we precies een beetje aan 't afdwalen zijn .

Comment

Heb het niet allemaal doorgelezen, vooral het heen en weer getrap niet

Mijn persoonlijke mening over een paar punten:

- Punten, sterren en dat soort onzin, werkt niet. Is al een keer geweest en was toen ook al een rel van hier tot gaat niet meer.

- Aantal platen per topic naar 1 stuk is een optie, maar niet handig. Soms zit je met de vraag, die of die? En de 2 en 3-luiken dan? Of Lana's 9 luikjes?
          Zelf post ik meestal 1 plaat per topic, hoewel ik daar de laatste weken ook een paar keer van afgeweken ben.

- Ben best voorstander van 2 of 3 topics max per week, hoewel ik vaak niet verder kom dan 2. Dat voorkomt het spammen met teveel dezelfde platen van 1 model bijvoorbeeld. < kijkt schuldig >

- Toelatingsexamen.. naaa... kinderachtig. Zelfde voor modverplaatsing als een foto niet showcasewaardig is. Als een mod dit bij mij zou flikken, word ik boos.
          Ik zie liever de negatieve commentaren om bij te leren.

- Meer rechten voor betalende leden tov niet-betalende. Zou een optie zijn. Komt op meerdere fora voor. Maar dan krijg je weer van die 2-kampen. Ook zo kinderachtig voor zo'n publiek forum als BD.

- Minder forumonderdelen. Graag. Ik zie veel te veel mooie platen in beoordeling die ook in showcase hadden kunnen staan. Beperk je met die andere platen dan tot beginnershoek.
          Mensen krijgen snel genoeg door als de reacties negatief zijn dat ze 'verkeerd' zitten.

- Meer reacties op andere platen en minder fanclubjes. Toppie!! Maar hoe?

Succes met de beslissingen. Ik zal vanaf nu minder gaan plaatsen.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Zelfs plaatsing in de HoF zorgt af en toe nog voor discussie... Dus we kunnen nog wel ff doorgaan zo.....(voorbeelden te over voor wie de diverse foto-onderdelen een beetje volgt...)

Wordt nog een moeilijk verhaal zo hoor......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Heb het niet allemaal doorgelezen, vooral het heen en weer getrap niet

Mijn persoonlijke mening over een paar punten:

- Punten, sterren en dat soort onzin, werkt niet. Is al een keer geweest en was toen ook al een rel van hier tot gaat niet meer.

- Aantal platen per topic naar 1 stuk is een optie, maar niet handig. Soms zit je met de vraag, die of die? En de 2 en 3-luiken dan? Of Lana's 9 luikjes?
              Zelf post ik meestal 1 plaat per topic, hoewel ik daar de laatste weken ook een paar keer van afgeweken ben. Blij voorstander om het aantal te beperken, links naar de andere kunnen perfect bijgevoegd worden

- Ben best voorstander van 2 of 3 topics max per week, hoewel ik vaak niet verder kom dan 2. Dat voorkomt het spammen met teveel dezelfde platen van 1 model bijvoorbeeld. < kijkt schuldig > Maakt volgens mij niet zoveel uit

- Toelatingsexamen.. naaa... kinderachtig. Zelfde voor modverplaatsing als een foto niet showcasewaardig is. Als een mod dit bij mij zou flikken, word ik boos.
              Ik zie liever de negatieve commentaren om bij te leren. Akoord

- Meer rechten voor betalende leden tov niet-betalende. Zou een optie zijn. Komt op meerdere fora voor. Maar dan krijg je weer van die 2-kampen. Ook zo kinderachtig voor zo'n publiek forum als BD. Dit kan zeker een optie zijn, vind ik niet bepaald kinderachtig, indien goed uitgewerkt

- Minder forumonderdelen. Graag. Ik zie veel te veel mooie platen in beoordeling die ook in showcase hadden kunnen staan. Beperk je met die andere platen dan tot beginnershoek. Zou voor beginnershoek en Fotobeoordeling gaan eventueel met een optie zodat de mooiste foto's wel uitgekozen worden, enkel in de praktijk moeilijk objectief te verwezenlijken
              Mensen krijgen snel genoeg door als de reacties negatief zijn dat ze 'verkeerd' zitten.
              Probleem is dat niet iedereen dit aanvaardt

- Meer reacties op andere platen en minder fanclubjes. Toppie!! Maar hoe?

Succes met de beslissingen. Ik zal vanaf nu minder gaan plaatsen.

Geen gemakkelijke beslissing, me dunkt..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hmm minder foto's in 1 post hoeft niet echt en dat is nu al beperkt dacht ik toch? Want de foto's overlopen in 1 post dat is toch handig. En met de huidige beperking van 3 foto's zit je toch goed dacht ik.

Maar minder posts dat is wel goed. Het is juist dat klikken op een post iets zien dat je totaal niet interesseert back doen en hop volgende ook niet interessant enz dat vind ik irritant. En dan stop je al snel met verder kijken.

Daarom dat ik het goed vind van veel forums te houden. Vroeger was alles in 1 forum en dat was echt niet beter. Model fotografie is echt mijn ding niet. Dus ook geen zin om dan continu daarop te stuiten moest er maar 1 forum zijn. Anderen vinden landschap of macro enz maar niks. En de uitzonderlijk goeie die ga je toch terugvinden in de HOF.

Een jury en sterren enz nee dat werkt niet dat is hier ook al bewezen in het verleden.

Comment

Damn.. zit nu al met een probleem met welke van de drie ik zal plaatsen hahahaha. Dat lukt nooit LOL
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Damn.. zit nu al met een probleem met welke van de drie ik zal plaatsen hahahaha. Dat lukt nooit LOL
                    Zelfhulpgroep opstarten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                      Zelfhulpgroep opstarten ?
                      Zoiets ja hahaha.

Heb al genoeg dilemma's krijg ik dit ook nog
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Wat mij betreft zou er bvb gerust een beperking mogen komen tot bvb 2 per week met telkens 3 foto’s , of de vzw’ers meer moeten kunnen dat laat ik nog in het midden
                        Voor mij ook ok. Dat zijn wel nog altijd 300 (!) foto's op een jaar...

Minder topics zou het voor mij alleszins terug leuker maken. De fun is er hier voor mij een beetje af. Het is echt te groot geworden.
                        Vraag is natuurlijk of het écht verschil gaat maken. Wat zou de impact zijn van deze maatregel ? Is er uberhaupt een impact ?
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Ik blijf er bij dat de enige mogelijkheid berperken van het aantal te openen showtopics ( of dat nu beoordeling is of SC maakt me nog niks uit, van mij mag dit gerust samen gesmeten worden want nu is dit toch al lang geen criteria meer ) . Wat mij betreft zou er bvb gerust een beperking mogen komen tot bvb 2 per week met telkens 3 foto’s , of de vzw’ers meer moeten kunnen dat laat ik nog in het midden, je zal het niveau wel zien stijgen, dumpwerk zal nooit te vermijden zijn maar het zal het doorlopen van de topics toch al een pak makkelijker maken.
                          Dit zou ik ook wel zien zitten. Ik denk dat het dan toch terug een beetje leuker gaat zijn om hier rond te hangen. Het voorbije jaar ben ik steeds minder en minder komen kijken hier. Het is gewoon te groot geworden...
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik volg. Minder posts/week voor iedereen zou een goeie zaak zijn denk ik.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              We gaan er nog komen. Voor mijn bol gaat het te laat zijn vrees ik, maar wie weet komt die later nog terug hé, als er iets serieus veranderd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Ik hoop dat je fotoposts bedoelde?
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X