Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Bedankt voor het begrip

Maar ik laat me niet van de wijs brengen

Ik zal blijven doen waar ik mee ben (posten in SC)

Met weg te blijven geven we onszelf ongelijk

Ik sta daar volledig achter..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Erger nog Tim, dit is openlijk vragen om te komen 'pissen' .

Nu, het is duidelijk, BD is goed ziek. BD was niet ziek. BD is ziek geworden door te snel te groeien. Hoog tijd dus om die wildgroei aan banden te leggen. Ik zie hier en daar al gevestigde waarden het nest verlaten. Hoe ver gaat de RvB het laten komen alvorens in te grijpen?
      Groot gelijk Hans, ik voel me hier helemaal geen gevestigde waarde integendeel, maar als ik hier sommigen hun bemerkingen lees dan zou je bijna moeten gaan geloven dat senior member zijn hier een schande is geworden ...
      Er zijn er hier al veel vertrokken die schitterend werk konden neerzetten, en dat zullen er in de toekomst alleen maar meer worden… Persoonlijk zie ik BD er niet beter op worden, wel commerciëler , de commercie zal altijd winnen wees gerust, nu er is gelukkig meer dan BD al blijft het een jammere zaak…

Ik blijf er bij dat de enige mogelijkheid berperken van het aantal te openen showtopics ( of dat nu beoordeling is of SC maakt me nog niks uit, van mij mag dit gerust samen gesmeten worden want nu is dit toch al lang geen criteria meer ) . Wat mij betreft zou er bvb gerust een beperking mogen komen tot bvb 2 per week met telkens 3 foto’s , of de vzw’ers meer moeten kunnen dat laat ik nog in het midden, je zal het niveau wel zien stijgen, dumpwerk zal nooit te vermijden zijn maar het zal het doorlopen van de topics toch al een pak makkelijker maken.
      Last edited by RDB; 12 januari 2009, 13:33.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        Ik moet eerlijk toegeven, dat sinds ik alleen nog maar in beginnershoek plaats, ik nog nooit zoveel reacties gekregen heb, dan in Sc... Waarom? Misschien heel erg makkelijk uit te leggen.. Er hoeft geen discussie meer te zijn omtrent Showcase-waardigheid, er wordt volledig neutraal gekeken naar de platen die ik post.. Verder hoef ik me ook niet meer te verantwoorden of een plaat van mij hand al dan niet goed genoeg is, om in dit topic te plaatsen... Bijkomend voordeel is nog dat ik meer gegronde kritieken krijg over wat dan zoal beter zou kunnen betreffende mijn foto's.. En ik hoop ook, dat de beginnershoek ook wat meer aandacht krijgt, dan nu het geval is..

Noem het maar een experiment van mijzelf, voor mijn plaatjes maakt het IMHO niets uit..De ene zal beter of slechter zijn dan de andere...En alles gaat ook wat gemutlicher...

Mijn conclusie: (al zal het niet meteen de juiste zijn), foto's plaatsen in 1 algemeen gedeelte, wat wel onderverdeeld kan worden in architectuur, sport, landschappen, mensen en modellen etc.. etc....
        En geen showcase meer....

Showcase zou een expositieforum moeten zijn, maar de mogelijkheid tot reageren is eigenlijk in contradictie tot de showcase 'an sich'...

Eigenlijk is de HoF het enige showcase-gedeelte op BD, de platen die daar uitverkozen worden, staan er, worden geexposeerd, en eenmaal in de HoF, is m.i. alleen een welverdiende felicitatie op zijn plaats, ipv beoordelen oid..

Ik pleit dus voor een algemeen gedeelte, onderverdeeld in de diverse onderwerpen, zoals hierboven in mijn post al aangehaald is..

Aldus mijn bescheiden mening..

Groetjes, alex!
        ben ik volldig mee eens al zijn er hier nog steeds die hun eigen sterk aangesproken voelen...En ik noem geen namen..Wat een selectief gedoe zeg....Ik moet er bijna van
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Groot gelijk Hans, ik voel me hier helemaal geen gevestigde waarde integendeel, maar als ik hier sommigen hun bemerkingen lees dan zou je bijna moeten gaan geloven dat senior member zijn hier een schande is geworden ...
          Er zijn er hier al veel vertrokken die schitterend werk konden neerzetten, en dat zullen er in de toekomst alleen maar meer worden… Persoonlijk zie ik BD er niet beter op worden, wel commerciëler , de commercie zal altijd winnen wees gerust, nu er is gelukkig meer dan BD al blijft het een jammere zaak…

Over drijft ge nu nie een beetje? Ge doet bijna of we een plaag zijn.Tis door zo een opmerkingen wat deze Topic doet ontploffen.. Of mogen niet BD,s geen mening hebben. En dat zeggen dat je geen gevestigde waarde meer hebt....
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Over drijft ge nu nie een beetje? Ge doet bijna of we een plaag zijn.Tis door zo een opmerkingen wat deze Topic doet ontploffen.. Of mogen niet BD,s geen mening hebben. En dat zeggen dat je geen gevestigde waarde meer hebt....
            Voel je jezelf dan aangesproken misschien , aan jou om namen te noemen hé , veel praat maar als het er op aankomt moet je ook to the point komen.
            Nu doen jullie maar verder hoor, ik ben er vrij zeker van dat dit een onomkeerbare situatie is waarin BD is verzeild geraakt, fotograferen is populair en betaalbaar geworden en da's alleen maar goed maar als je niet onder ogen ziet dat hier de laatste maanden ontzettend topics geopend worden waarvan je jezelf toch de vraag moet stellen of ze hier thuishoren tja...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik vraag me af waarom jij alles zo persoonlijk opneemt?
              Jij hebt het over niet-BD'ers? Ben jij dan geen BD'er?
              Elk geregistreerd lid is toch een BD'er.

Het is gewoon een feit dat de kwaliteit van de foto's achteruit is gegaan.
              Dat komt voor een deel doordat men foto's de hemel inprijst die kwaliteit missen.
              Wat je krijgt is dat beginnende fotografen dat nog gaan geloven ook en zichzelf niet meer gaan verbeteren, omdat ze denken dat ze al topfoto's maken.

Ik ben op andere sites al verschillende keren met mijn gezicht tegen de deur gelopen met foto's die hier prachtig worden bevonden. Dat zet je wel met je voetjes op de grond en daar leer ik veel van...Je moet natuurlijk wel willen leren he.
              Mvg Tim

Comment

Wat mij betreft zou er bvb gerust een beperking mogen komen tot bvb 2 per week met telkens 3 foto’s , of de vzw’ers meer moeten kunnen dat laat ik nog in het midden, je zal het niveau wel zien stijgen, dumpwerk zal nooit te vermijden zijn maar het zal het doorlopen van de topics toch al een pak makkelijker maken.
                I'll vote for that !
                't Is in ieder geval het proberen waard...
                En iedereen zal een pak meer nadenken alvorens een foto te plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                  't Is in ieder geval het proberen waard...
                  Is zeker het proberen waard, is ook de enige oplossing waarbij je geen gans team aan moderators moet extra aanwerven

Comment

Mensen,
                    Stilaan begint dit topic een partijtje modder smijten te worden.
                    Volgens mij komt hier niemand dan ook maar iets mee vooruit.

Hou deze discussie AUB constructief, voor je mening uitkomen is ieders vol recht maar de mening van iemand anders respecteren mag ook best hoor.

Schrijf neer wat volgens jou organisatorisch kan verbeteren aan BD, het bestuur en de mensen die de werkgroep forumstructuur vertegenwoordigen zullen er zeker en vast de goede voorstellen uit halen.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Voel je jezelf dan aangesproken misschien , aan jou om namen te noemen hé , veel praat maar als het er op aankomt moet je ook to the point komen.
                      Nu doen jullie maar verder hoor, ik ben er vrij zeker van dat dit een onomkeerbare situatie is waarin BD is verzeild geraakt, fotograferen is populair en betaalbaar geworden en da's alleen maar goed maar als je niet onder ogen ziet dat hier de laatste maanden ontzettend topics geopend worden waarvan je jezelf toch de vraag moet stellen of ze hier thuishoren tja...
                      Het wil zeggen dat de populariteit van deze site zichzelf overtroefd beste RDB. Met clicks site of the year kan je dat niet ontkennen toch? En ik wil hier niemand tegen zijn persoonlijke schenen stampen hoor.. Als het er op aan komt dan mag iedereen zijn zegje hier doen en ik ben al overgestapt naar beoordeling omdat ik mij neerleg bij de argumenten van de BD leden. Zo begripvol ben ik nu eenmaal..
                      Als ik nog niet to the point ben gekomen dan weet ik het niet..Je neemt het hier duidelijk op voor de BD leden en dat is je recht maar echt rechtvaardig is het niet echt..

En ik ga mij niet excuseren voor je verkeerde opvatting want als er 1 iemand is die hier de regels wil volgen dan ben ik het zeker en ik hoop dat ze mij en mijn fotos misschien nog wel vaker gaan beoordelen..Of heb ik hier een beroordeler minder nu ?

Het is je goed recht ...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ik vraag me af waarom jij alles zo persoonlijk opneemt?
                        Jij hebt het over niet-BD'ers? Ben jij dan geen BD'er?
                        Elk geregistreerd lid is toch een BD'er.

Het is gewoon een feit dat de kwaliteit van de foto's achteruit is gegaan.
                        Dat komt voor een deel doordat men foto's de hemel inprijst die kwaliteit missen.
                        Wat je krijgt is dat beginnende fotografen dat nog gaan geloven ook en zichzelf niet meer gaan verbeteren, omdat ze denken dat ze al topfoto's maken.

Ik ben op andere sites al verschillende keren met mijn gezicht tegen de deur gelopen met foto's die hier prachtig worden bevonden. Dat zet je wel met je voetjes op de grond en daar leer ik veel van...Je moet natuurlijk wel willen leren he.

Das nu toch wat ik wil zeggen nondepie..Maar leest er hier dan niemand iets of wat??
                        Ik zeg nogmaals...Ik begrijp het..en voel me niet persoonlijk aangesproken.
                        En ik mag het hopen dat ik een BD er mag zijn..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Als ik op foto's die niet in showcase staan net zoveel reacties kreeg als foto's die ik wel in showcase zet, dan zou ik showcase nog lang niet gebruikt hebben, omdat ik mijn foto's nog niet goed genoeg vind. Maar het gebeurt te vaak dat er op foto's die niet in showcase staan helemaal niet gereageerd wordt en dat werkt voor een nieuweling frustrerend. Je krijgt als nieuweling dan idd het gevoel dat beginnelingen lastig gevonden worden.
                          We zijn tenslotte allemaal hier begonnen om onze kennis en kunde te vergroten en tips te krijgen om beter te worden.
                          Soms bekruipt me het gevoel dat bepaalde leden dit wel eens vergeten, dat ook zij ooit beginneling zijn geweest.
                          Ik zou het trouwens toejuichen als je foto's voor showcase beperkt, dan wordt er misschien weer wat meer aandacht besteed aan datgene waar we allemaal voor hier zijn. Het leren van elkaars en eigen inzichten door ook naar de minder perfecte foto's te kijken en becommentariëren.

Ik kom nog steeds met groot plezier op het forum en zal dit ook blijven doen, ik heb hier al heel veel geleerd en kennis opgedaan. Bedankt voor het kijken en reageren op mijn foto's.

Groetjes Wim
                          "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Ik ben trouwens van mening, dat, ondanks dat men mijn foto´s al dan niet de hemel in prijst of al dan niet de grond in boort, ik voor mijzelf altijd ruimte zie, om mijzelf te verbeteren... De perfecte plaat moet nog steeds gemaakt worden,en dat al sinds fotografie bestaat op deze aard*****.. En volgens mij, geldt dat voor iedere persoon die met een camera om zijn nek loopt... Er zijn grote prijzen gewonnen, met platen, die mss niet technisch perfect waren, maar die wel een beeld gaven, die een miljoenenpubliek aanspraken.. Kijk alleen maar es naar world press foto... Iedereen zal de perfectie proberen na te streven, maar zolang de techniek nog geen schijntje is van wat het blote oog waarneemt,(wie een betere lens weet, zeg het me, want dan koop ik hem direct) zullen we nooit of te nimmer de perfecte plaat kunnen maken.. We kunnen slechts een benadering van de werkelijkheid maken...

Een plaat spreekt je aan of niet..en idd zullen er altijd op-of aanmerkingen gemaakt kunnen worden omtrent de gebruikte techniek, compo, belichting of weet ik veel.. Ik kijk naar het verhaal wat een plaat toont, sommige platen die ik zie, zijn mss technisch niet helemaal perfect,(en zeer zeker ook die van mij) maar het algehele beeld kunnen mij doen besluiten om dit een hele mooie plaat te vinden..en dan gaat er idd een onder, of iemand anders het nou leuk vindt of niet... Het is mijn smaak en mijn voorkeur.. Een foto is iedere keer weer een unieke moment-opname, gevat in enkele tienden of honderdsten van een seconde, vastgelegd in de eeuwig durende tijd, in die zin, is eigenlijk iedere plaat uniek te noemen..Maar w.s bekijk ik het wat te filosofisch....

Groetjes, alex!

Comment

Ik ga gewoon nooit in de showcases kijken, 't is gewoon te veel, maar vroeger wilde ik al eens een woordje plegen in fotobeoordeling, maar nu dat ook in zovele onderwerpen opgesplitst is blijf ik daar ook weg.

Ik pleit er gewoon voor om terug te keren naar het vorige systeem: 1 forum fotobeoordeling (al dan niet met daarnaast een forum fotobeoordeling "extra", maar daar zie ik de zin niet van in) en dan showcases terug zoals vroeger, zonder opdeling zoals nu.

Comment

Het wil zeggen dat de populariteit van deze site zichzelf overtroefd beste RDB. Met clicks site of the year kan je dat niet ontkennen toch? En ik wil hier niemand tegen zijn persoonlijke schenen stampen hoor.. Als het er op aan komt dan mag iedereen zijn zegje hier doen en ik ben al overgestapt naar beoordeling omdat ik mij neerleg bij de argumenten van de BD leden. Zo begripvol ben ik nu eenmaal..
                                Als ik nog niet to the point ben gekomen dan weet ik het niet..Je neemt het hier duidelijk op voor de BD leden en dat is je recht maar echt rechtvaardig is het niet echt..

En ik ga mij niet excuseren voor je verkeerde opvatting want als er 1 iemand is die hier de regels wil volgen dan ben ik het zeker en ik hoop dat ze mij en mijn fotos misschien nog wel vaker gaan beoordelen..Of heb ik hier een beroordeler minder nu ?

Het is je goed recht ...
                                Als amateurfotograaf hoeft BD voor mij helemaal niet de populairste site zijn, ik zie veel liever hoogwaardige foto’s verschijnen in de plaats , maar ik begrijp dat er tegenwoordig veel meer zijn die simpelweg liever veel op hun foto’s krijgen dan echt daadwerkelijke informatieve comments…
                                Ik blijf me nog steeds de vraag stellen waarom er velen bang zijn van een beperking van het aantal te openen topics, hebben jullie echt zoveel lof nodig om met deze hobby verder te kunnen … Zelfs de beste en meest ervaren fotografen hier hebben volgens mij voldoende aan 2 topics per week .

Comment

Working...
                                X