Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
    besef je eigenlijk zelf niet hoe neerbuigend dit overkomt tegenover mensen die met goede bedoelingen iets willen leren, beginners worden hier dikwijls hard aangepakt met alle demotivatie van dien. Waarom zijn 'wij' allemaal zo veel beter dan de rest dan? omdat we betalen ? (laat me niet lachen, dat is op zich geen garantie voor kwaliteit toch) en diegenen die hier beginnen posten kunnen altijd gemotiveerd worden om te betalen mochten ze het gevoel krijgen dat dit forum een steentje bijdraag tot iets waarvan ze kunnen leren!

Over showcase, ik heb het zelf ook al gezegd, sommige leden krijgen hier 'fan' beoordelingen en anderen niet, tja... iedereen heeft zijn mening erover en sommigen zullen volgens mij er nooit van overtuigd geraken dat ze eigenlijk zo niemand vooruit helpen met alleen mensen uit te lachen om hun taalfouten en hun eigen 'kliek' lof te prijzen. voor iemand die echt wil leren helpt dit niet en krijg je alleen meer frustraties
    Ik heb zoiets van schaf showcase maar af voor mij...
    Misschien even opmerken dat een "beginner", behalve fotokes kijken, geen affaires heeft in "Showcase".
    Een beginner (zoals ik dus) plaatst foto's in beoordeling, laat ze beoordelen en leert daar uit. Eens het beginnerstadium voorbij kan zij of hij eens denken aan een volgens haar of hem goeie plaat in "Showcase" te plaatsen.

Als "beginner" ben ik bv "Showcase kijken" op landschappen en architectuur beetje beu. Ik verwacht daar Mooie foto's te zien, geen kiekjes. Te vaak zie je daar spijtig genoeg gewoon simpele kiekjes, waarbij dat zelfs de gebruikte technieken nog niet eens goed toegepast zijn.

Wat ik in het kiekjesgeval nog erger vind zijn de comentaren van enkelen. Comentaren met veel hartjes en zoentjes en wat dan ook voor, ocharme, een kiekje.
    Zo mis je verdorie vaak prachtige opnames, gewoon door niets lerende amateurs of beginnelingen die zichzelf zo goed vinden.

Een beginner.....

Jan

Comment

Mijn god seg, wat een discussie.
      Hetgeen ik hier ga neerschrijven is niet bedoeld als aanval naar iemand, het zijn slechts mijn bedenkingen:

Het is inderdaad een gegeven dat hosting van dit soort site (gezien het aantal bezoekers, bandbreedte, hosting space) wat geld kost... Maar het kost ook geen fortuinen meer he...
      En de banner bovenaan de pagina, dient toch ook iets op te brengen???
      Ik versta inderdaad het feit dat geld op niemands rug groeit, maar misschien krijg je makkelijker jaarlijkse bijdragen vast als je het bedrag wat laat zakken...
      Ik ken de onkosten van BD natuurlijk niet, en kan me daar dan ook moeilijk een echt beeld van vormen. Dus vooraleer je die dingen doorvoert, is het misschien tof om "jan modaal" even in te lichten over de kosten enzo, op die manier zullen mensen volgens mij makkelijker geneigd zijn om te zeggen "bwaa ja, als we daarmee bd levende kunnen houden"
      Zoals in elke vereniging moet je inderdaad zorgen dat de kosten gedekt zijn, maar als ik 30 euro per jaar moet betalen om enkele foto's te mogen posten, waar toch bijna niet op gereageerd wordt, dan stel ik mij de vraag waar het voordeel zit van het lidmaatschap... Kan ook zijn dat ik gewoon niet op de hoogte ben van de activiteiten die door BD georganiseerd worden en waar ik door lidmaatschap gratis of goedkoper aan kan deelnemen.
      Als dit niet het geval is, kan je misschien eerder proberen te opteren om een gesponsord evenement te organiseren waar je inkom voor vraagt. Dat is ook een vorm van inkomen natuurlijk...

Naast het hele gegeven van geld voor posten van meer foto's vind ik persoonlijk dat er inderdaad WEL een onderscheid gemaakt mag worden tussen Showcase en fotobeoordeling...
      Misschien moet je de commentmogelijkheid in Showcase gewoon afzetten... Die tak van de site dient toch om dingen te tonen, niet om beoordelingen te krijgen... of ben ik daar mis mee...
      Vroeger had je toch een beginners gedeelte en een gevorderd gedeelte... specifiek voor beoordeling.
      Ik vond dat destijds alleszins een goed format.

Soit, kan zijn dat ik dingen gezegd heb die fout zijn door mijn onwetendheid. Op voorhand excuses dan, maar dit was mijn visie ...

Comment

Door hvr_oosterzele
        "Maar ik ervaar dit eerder een soort druk om betalend lid te worden."
        Prima toch?
        Dat nu net niet!
        Omdat er een verkeerde intentie achter zit. Je moet lid worden om te kunnen posten (ik overdrijf wat). Als ik moet lid worden om te kunnen participeren ben ik weg.

De reden van Franciskine is voor mij de enige correcte.
        Het lidgeld dat een lid betaalt dient vooral om deze site in de lucht te kunnen houden, dat was voor mij trouwens ook de ENIGE reden waarom ik ooit begonnen ben om lidgeld te betalen
        en
        ... als het over solidariteit gaat, vraag je toch niets specifieks inde plaats????
        Bon, hierdoor wel aan het denken gezet en als ik mijn eigen logica volg moet wel ik betalend lid worden.

Ben wel ook nieuwsgierig naar wat Boke78 aanhaalde:
        Ik ken de onkosten van BD natuurlijk niet, en kan me daar dan ook moeilijk een echt beeld van vormen. Dus vooraleer je die dingen doorvoert, is het misschien tof om "jan modaal" even in te lichten over de kosten enzo, op die manier zullen mensen volgens mij makkelijker geneigd zijn om te zeggen "bwaa ja, als we daarmee bd levende kunnen houden
        @Nuchter Jan: Second that

Where do I sign? On the dotted line. (ra ra wie )
        Last edited by jeroen.s; 9 januari 2009, 11:22.
        Jeroen

Comment

Om even op m'n eigen vraag te antwoorden wat de voordelen zijn... ff gaan lezen:

Voor 2008 gelden alvast volgende voordelen:

* Je hebt inspraak in het bestuur van de Belgiumdigital vzw, via het private vzw-leden forum en via de Algemene vergadering die twee keer per jaar wordt georganiseerd (de tweede van 2008 gaat door op 4 oktober 2008, ergens in het Antwerpse)
          * Je krijgt een lidkaart en keycord (verzendingen gebeuren 4x per jaar: jan., april, juli, okt.)
          * Je bent verzekerd bij ‘officieel door BD georganiseerde SD's’. Deze SD’s moeten aangevraagd worden bij de SD-coördinator Ludo.
          * Je maakt kans mooie prijzen te winnen op de Algemene Vergaderingen. (Bij de laatste AV waren dat 2 printers, en aankoopbonnen met een gezamenlijke waarde van 250€)
          * Korting bij gadgets (straps en badges) en boeken (BoF 2007 en nu ook BoF 2008)
          * Je kan gebruik maken van de BD Flits-set. (Reserveren via Hesy)
          * Voordelige aanbieding van Sitehosting voor 2008 (Idem 2007)
          * Vanaf 11 september 2008 kan je je eigen portfolio aanmaken op de BD-server. Je publiceert dan je beste foto's en brengt ze onder de aandacht van de vele BD-bezoekers!

Kan je misschien een onderscheid maken... Mensen die steunend lid kunnen worden... voor ... een kleiner bedrag. Ik persoonlijk neem niet deel aan SD's, heb geen nood aan een BD flitsset, hoef geen lidkaart noch BD gadgets, heb m'n eigen photohosting bij zenfolio, ...

Dus als je extra inkomsten wil, vraag dan 5 euro voor steunende leden... waardoor je bijvoorbeeld wel een paar foto's meer kan hosten, maar waardoor je geen medezeggenschap krijgt op AV's, geen verzekering, geen korting op prullaria, ...

'k Blijf erbij... ik snap de onkosten... maar als ik 30 euro moet betalen voor 90% dingen die ik niet gebruik...dan zeg ik nee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
            Mijn god seg, wat een discussie.
            Hetgeen ik hier ga neerschrijven is niet bedoeld als aanval naar iemand, het zijn slechts mijn bedenkingen:

Het is inderdaad een gegeven dat hosting van dit soort site (gezien het aantal bezoekers, bandbreedte, hosting space) wat geld kost... Maar het kost ook geen fortuinen meer he...
            Ik versta inderdaad het feit dat geld op niemands rug groeit, maar misschien krijg je makkelijker jaarlijkse bijdragen vast als je het bedrag wat laat zakken...
            Ik ken de onkosten van BD natuurlijk niet, en kan me daar dan ook moeilijk een echt beeld van vormen. Dus vooraleer je die dingen doorvoert, is het misschien tof om "jan modaal" even in te lichten over de kosten enzo, op die manier zullen mensen volgens mij makkelijker geneigd zijn om te zeggen "bwaa ja, als we daarmee bd levende kunnen houden"
            Zoals in elke vereniging moet je inderdaad zorgen dat de kosten gedekt zijn, maar als ik 30 euro per jaar moet betalen om enkele foto's te mogen posten, waar toch bijna niet op gereageerd wordt, dan stel ik mij de vraag waar het voordeel zit van het lidmaatschap... Kan ook zijn dat ik gewoon niet op de hoogte ben van de activiteiten die door BD georganiseerd worden en waar ik door lidmaatschap gratis of goedkoper aan kan deelnemen.
            Als dit niet het geval is, kan je misschien eerder proberen te opteren om een gesponsord evenement te organiseren waar je inkom voor vraagt. Dat is ook een vorm van inkomen natuurlijk...

Naast het hele gegeven van geld voor posten van meer foto's vind ik persoonlijk dat er inderdaad WEL een onderscheid gemaakt mag worden tussen Showcase en fotobeoordeling...
            Misschien moet je de commentmogelijkheid in Showcase gewoon afzetten... Die tak van de site dient toch om dingen te tonen, niet om beoordelingen te krijgen... of ben ik daar mis mee...
            Vroeger had je toch een beginners gedeelte en een gevorderd gedeelte... specifiek voor beoordeling.

Soit, kan zijn dat ik dingen gezegd heb die fout zijn door mijn onwetendheid. Op voorhand excuses dan, maar dit was mijn visie ...
            De tips,de kennis,de voorbeelden,hoe begin ik eraan,en ga zo maar verder,is ZEKER dit bedrag waard.Als je ziet wat je hier allemaal bijleerd is het bedrag van de cursus héééééééééééééééél klein.
            OK zelf nog geen groene bol maar dat gaat veranderen.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Wat is dat nu voor een compleet van de pot gerukte opmerking??
              Wilde hier mee aanhalen dat dit echt much ado about nothing is. Er zijn serieusere probs in de wereld dan iemand die nu al dan niet een foto post in showcase.... that's all...
              Dare to be different than the pack...
              https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

De voordelen die betalende leden hebben kan je hier vinden en hoe je kan inschrijven vind je dan weer hier. Betalende leden krijgen dan ook tijdens de algemene vergadering een gedetailleerd overzicht van de inkomsten en uitgaven als ook een verslag hiervan. Dan zie je wel dat de onkosten niet niets zijn en dat de ledenbijdrage bijlange niet voldoende is om de site draaiende te houden.
                Natuurlijk zijn centen alleen niet voldoende, om alles in goede banen te leiden heb je binnen die leden nog medewerkers, moderators... kortom mensen die zich belangenloos inzetten voor BD en die zijn even hard nodig.
                Misschien moet je de commentmogelijkheid in Showcase gewoon afzetten... Die tak van de site dient toch om dingen te tonen, niet om beoordelingen te krijgen... of ben ik daar mis mee....
                Als je de mogelijkheid van commentaar afzet dan wordt showcase een album zonder interactie, en interactie/deelnemen of hoe je het ook noemt is volgens mij juist de essentie van een forum.
                Foto's tonen zonder commentaar daarvoor kan je als betalend lid al een albumgallerij aanmaken.
                Als je terug naar vroeger kijkt:
                Maar, het probleem was toen dat je in wat nu beoordeling is maar 1 foto mocht posten en veel mensen liever 3 beelden posten, om die reden kwamen deze beelden dan in showcase (waarop dan ook veel negatieve commentaar kwam).
                Neen, terug gaan naar de oude situatie is terug naar af, die verandering is destijds een stap in de goede richting geweest.
                Nu mag je zolwel in showcase als beoordeling 3 foto's per topic posten, de reden dat mensen hun foto's liever in showcase plaatsen is omdat er meer respons op komt.

Mocht er een beperking komen van 1 foto per showcase-topic zou er automatisch een verschuiving komen van een groot aantal foto's naar beoordeling. Het aantal commentaren in beoordeling zal automatisch volgen. Wat over blijft in showcase zijn beelden die stuk voor stuk op zich staan (die niet de reeks nodig hebben om goed te zijn, en ja laat er dan misschien af en toe een lucky shot bij zijn).
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                  Er zijn serieusere probs in de wereld dan iemand die nu al dan niet een foto post in showcase....
                  OT : Dus mag er over niets meer nagedacht of gediscussieerd worden tot alle wereldproblemen opgelost zijn? Moet plezante boel zijn bij jou thuis .
                  Last edited by hvr_oosterzele; 9 januari 2009, 12:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                    Dat nu net niet!
                    Omdat er een verkeerde intentie achter zit. Je moet lid worden om te kunnen posten (ik overdrijf wat). Als ik moet lid worden om te kunnen participeren ben ik weg.
                    Voor zover ik zie ben je er nog niet eens .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      OT : Dus mag er over niets meer nagedacht of gediscussieerd worden tot alle wereldproblemen opgelost zijn? Moet plezante boel zijn bij jou thuis .
                      Dat is het absoluut niet, het is maar hoe je het bekijkt en relativeerd. ik wilde enkel het contrast aanhalen dat is alles. no big deal. zoals deze hele discussie die al veel te lang duurt en voor mij totaal onzinnig is. Laat de mensen hun foto's posten waarop zij fier zijn. en geef hen de nodige opbouwende kritiek, alleen dan kun je leren. Trouwens jullie hebben jullie "HOF" voor de uitschieters, niet???
                      Dare to be different than the pack...
                      https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

*Ding dong*

-Goeiedag
                        + Goeiedag
                        - Ik kom langs om xxxxxxx te steunen. Vindt u dat ook geen mooi initiatief dat u wil helpen te blijven bestaan?
                        + Jazeker. Ik wil graag helpen, ik will er dan wel twee kopen.
                        - Ha neen, als je wil helpen, moet je er minstens 10 kopen. Je mag altijd het geld geven voor die twee stuks hoor, maar je krijgt er niets voor terug.
                        + Sorry, niet geïnteresseerd. ("wat een boer")

Oftewel: hoe een volledig vrijwillige bijdrage evolueert tot een verplicht alombesproken minimum waar dan verzachtende tegenprestaties aan gekoppeld worden.

Eventuele gelijkenissen berusten op louter toeval

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                          zoals deze hele discussie die al veel te lang duurt en voor mij totaal onzinnig is.
                          Kijk, dat zijn nu eens nét het type reacties die mijn bloeddruk doen stijgen en mijn goesting om mijn bijdrage te hernieuwen doen dalen. Een groentje, amper 176 posts, geregistreerd sinds deze zomer, zelf niet eens betalend lid, komt hier zeggen dan wij al véél te lang over iets aan het discussiëren zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            ...
                            Als iedereen zijn fotos zelf moet gaan becritiseren voor hij ze in showcase gaat durven zetten dan kan je misschien het nieveau zo op die mannier omhoog brengen maar dan krijg je gemengde klasses. Andere gaan niet meer anders durven posten dan in de showcase.
                            ...
                            Dat is toch minimumvereiste niet.

Daarom dat ik een beperking op het aantal post in de fotohoek geen slechte zaak zou vinden.
                            Of dat nu een algemene beperking is (iedereen, vzw-lid of niet evenveel max. topics/week) of niet.
                            Het zet ons misschien aan om eerst na te denken alvorens foto's te dumpen in een moment van euforie.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Dat is toch minimumvereiste niet.

Daarom dat ik een beperking op het aantal post in de fotohoek geen slechte zaak zou vinden.
                              Of dat nu een algemene beperking is (iedereen, vzw-lid of niet evenveel max. topics/week) of niet.
                              Het zet ons misschien aan om eerst na te denken alvorens foto's te dumpen in een moment van euforie.
                              Inderdaad, vandaar dat ik ook voorstander ben 1 foto per SC topic, of dat nu een reeks is of niet, die ene foto moet er bovenuit steken! De rest kun je dan achter een link zetten.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

'k Blijf erbij... ik snap de onkosten... maar als ik 30 euro moet betalen voor 90% dingen die ik niet gebruik...dan zeg ik nee...
                                Gelukkig denk ik anders, en vele anderen ook, ik versta onder solidariteit iets geven zonder dat je absoluut iets terug verwacht . . . zoals ik hoger al heb vermeld, de enige reden waarom ik ooit als beginnend lid 30€ bijdrage ben gaan betalen, is gewoon om deze site in de lucht te kunnen houden.... niet meer, niet minder en dat moet volgens mij de hoofdgedachte blijven . . . ik geef ook aan cliniclowns en andere goede doelen, daar verwacht ik ook niets voor terug.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X