Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    In de sticky van showcase staat het volgende:
    Akkoord, maar als je dat aanhaalt in een ondermaats topic, dan krijg je meteen een meute over je heen, of een moderator die zegt dat de TS daar zelf over moet beslissen waar hij z'n foto's plaatst.
    Kortom, je zegt beter niet als iets niet in ShowCase hoort. Gevolg: als je het niet zegt is de TS zich van niets bewust en post daar lustig verder, al dan niet ondermaats...

Mvg,
    Frederic

Comment

Wat een problemen.... men zou haast vergeten dat er een oorlog aan de gang is in de gazastrook.

schaf verdomme de opsplitsing tussen showcase en photobeoordeling af. Een showcase is trouwens altijd een fotobeoordeling. je ziet het werk graag of niet. Wat voor de één prachtig is is voor de ander ****. trouwens goeie werken komen altijd bovendrijven no matter what.

(opbouwende) kritiek krijgen is de beste leerschool. en dat gebeurt hier veel te weinig. werk daar maar eerst eens aan ipv van te denken dat de ene beter is dan de andere. we werken trouwens allen aan een zelfde doel. dat ene once in a life time shot!

my 2 cents. You can shoot me now.
      Dare to be different than the pack...
      https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
        Wat een problemen.... men zou haast vergeten dat er een oorlog aan de gang is in de gazastrook.
        Wat is dat nu voor een compleet van de pot gerukte opmerking??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Zonder betalende leden kan je deze site na een tijdje enkel nog runnen op ajuinschillen en nog meer reclamebanners.
          Ik zou niet op mij rekenen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Misschien moet er inderdaad maar 1 categorie zijn, alleen fotobeoordeling, met de mogelijkheid om de fotos te beoordelen met punten. Naar gelang het aantal punten of gewoon "showcase waardig j/n" gaat de foto (of het volledige topic) naar de categorie showcase, dit zou uiteraard automatisch moeten gaan, de mods kunnen niet alle fotos gaan nazien en ze verplaatsen.
            I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Het probleem is gewoon dat door de stortvloed van topics in showcase veel topics de aandacht niet meer krijgen die ze verdienen.
              Als ik zie dat in bepaalde gevallen de TS zelf al schopjes begint te geven om zijn/haar topic terug onder de aandacht te brengen, dan zegt dat m.i. genoeg.

Showcase staat al lang niet meer synoniem voor kwaliteit.
              De kwaliteit is zeker aanwezig, alleen moet je soms een paar topics doorworstelen om ze te vinden.

In de sticky van showcase staat het volgende:

Ticor ik snap dat wel ...Maar wie twijfeld er al eens niet aan zijn fotos?
              Ik ben nooit zeker over mijn fotos of die echt een goede responce gaan krijgen hoor? Laat staan dat ze dan ooit eens in de showcase gaan komen.

Ik heb een idee.

Iedereen verplicht in de beoordeling te posten met een rating.Van 0 tot 10..Elke persoon die gemiddeld laat ons zeggen boven de 7 punten komt gedurende een maand krijgt een ster achter zijn naam en kan naar de showcase...
              Lachwekkend nie??? Vind ik ook..

Als iedereen zijn fotos zelf moet gaan becritiseren voor hij ze in showcase gaat durven zetten dan kan je misschien het nieveau zo op die mannier omhoog brengen maar dan krijg je gemengde klasses. Andere gaan niet meer anders durven posten dan in de showcase.

Ik ga in ieder geval een goed nadenken over mijn kwaliteiten en kijken of ik wel showcase waardig ben......jullie ook??
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor
                [MOD OFF]
                vb.:
                2 topics/week voor niet-betalende leden.
                4 topics/week voor betalende leden.
                Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemd idee. Dit doet niets aan kwaliteit.
                Als je betaalt mag je meer brol posten ( grapje)
                Dit impliceert ergens dat betalende leden betere fotografen zijn. Dat zou gemiddeld wel eens kunnen kloppen maar er is geen oorzakelijk verband (hoop ik -). Maar ik ervaar dit eerder een soort druk om betalend lid te worden. Eerlijk gezegd werkt zoiets averechts bij mij. Uiteindelijk gaat de discussie over de beperking van het aantal SC post op basis van kwaliteit. Als je die logica volgt moet je IMO ook kwaliteitscriteria hanteren om betalend lid te mogen worden.

Ik dacht aan Mods die niet showcase waardige entries verzetten naar beoordeling.
                Maar krijg je natuurlijk een gekleurd beeld (zie Trebs draadje van een eindje terug).
                Maar misschien toch een oplossing volgens mij.
                De omgekeerde reis kan ook natuurlijk.

Punten lijken me ook leuk maar dan gewoon als beoordeling, niet als showcase criterium.
                Jeroen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                  Maar ik ervaar dit eerder een soort druk om betalend lid te worden.
                  Prima toch?

Niet betalende leden kunnen minder posten = minder posts in Showcase
                  Meer betalende leden = meer inkomsten om BD draaiende te houden

Dus iedereen wint

Comment

hmm leuk topic!

en veel zever ook in sommig posts.

beperking op sc! ok geen probleem, maar zeker geen onderscheid beginnen maken tss betalende en niet betalende leden.

posten in sc is idd net de gemakkelijkste keuze, zelf kan je een foto goe vinden een ander kan hen gelijk oe de grond in boren!

het is hier al een aantal keren aangehaald, bij posten in beoordeling zou er dan ook een beoordeling moeten gegeven worden en tips! als dit met MANIEREN & RESPECT gebeurt zal dit ongetwijfeld evolueren in een hogere kwaliteit op't forum.
                    niet iedereen kan een opleiding fotografie of photoshop volgen maar internet en boeken zijn ook al een zeer goede bron om, als je het zelf wilt, veel bij te leren. vul dit dan aan met een "opbouwende" beoordeling en we komen al een heel eind verder!

een TS moet dan natuurlijk ook openstaan voor de beoordeling en tips die gepost worden! Je weet dat je een foto voor de leeuwen gooit en dat er pos & neg opmerkingen kunnen komen!
                    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                      Als je betaalt mag je meer brol posten ( grapje)
                      Neen, maar wij betalen wel omdat anderen hun brol kunnen posten
                      Ik verwacht niet dat er veel zal veranderen, BD wil zoveel mogelijk leden ronselen natuurlijk, en dat is hun goed recht maar ik blijf er bij dat er zoals het er nu voorstaat er maar bitter weinig meerwaarde is met de groene bolletje...
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Het lidgeld dat een lid betaalt dient vooral om deze site in de lucht te kunnen houden, dat was voor mij trouwens ook de ENIGE reden waarom ik ooit begonnen ben om lidgeld te betalen, ik heb er NOOIT iets voor terug gevraagd, en dat is volgens mij de enige juiste instelling. Toen ik de eerste keer mijn lidgeld betaald heb ( ik was amper 3 maanden lid op BD ) had ik geen flauw idee wat zoiets allemaal kost, ondertussen weet ik wel beter en beschouw ik 30€ zelfs als een hele kleine bijdrage. Tweehonderd of 300 betalende leden zijn bijlange niet voldoende om dit alles optimaal te laten draaien maar het helpt zeker voor een groot deel mee.

Ikzelf ( ja, ook RVB leden betalen hun bijdrage ) beschouw mijn 30€ als solidariteitsbijdrage aan dit forum, niet meer, niet minder, en als het over solidariteit gaat, vraag je toch niets specifieks inde plaats???? Of moet het altijd zijn : voor wat hoort wat?
                        Last edited by Franciskine; 9 januari 2009, 10:32.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Solidariteit is idd een aspect ja, maar jullie zien toch ook dat het kwaliteitsniveau hier naar beneden gaat simpelweg omwille van het feit dat er hier door veel beginners ( met alle respect trouwens ) iedere dag wordt gepost met alle gevolgen van dien, ze krijgen geen komment’s , tips meer enz… is dat dan positief ?
                          Zoals Hans al voorstelde is het helemaal niet zo slecht volgens mij, niet VZW leden kunnen 2x per week hun beste fotowerk tonen, dat zal het aantal komments al aanzwengelen en zodoende zullen deze mensen ook wat opsteken. De betalende leden laat je iets meer toe, hierdoor zul je enkel maar meer betalende leden krijgen ( ipv leden die je nu zal verliezen )…
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Volledig mee eens!
                            Trouwens, 1 foto per topic, waar slaat dat op...? Sommige presentaties dienen in reeks te staan. 't is trouwens veel moeilijker een mooie reeks te maken, dan 1 foto te posten. Die ene foto kan een lucky shot zijn, een volledige reeks zal nooit een lucky shot zijn!
                            Mvg,
                            Frederic
                            Plaats de (volgens u de) beste op BD en zet een link naar de anderen op uw persoonlijke webruimte. Echt geïnteresseerden en vrienden zullen wel een kijkje gaan nemen.

Heel simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Neen, maar wij betalen wel omdat anderen hun brol kunnen posten Ik verwacht niet dat er veel zal veranderen, BD wil zoveel mogelijk leden ronselen natuurlijk, en dat is hun goed recht maar ik blijf er bij dat er zoals het er nu voorstaat er maar bitter weinig meerwaarde is met de groene bolletje...
                              besef je eigenlijk zelf niet hoe neerbuigend dit overkomt tegenover mensen die met goede bedoelingen iets willen leren, beginners worden hier dikwijls hard aangepakt met alle demotivatie van dien. Waarom zijn 'wij' allemaal zo veel beter dan de rest dan? omdat we betalen ? (laat me niet lachen, dat is op zich geen garantie voor kwaliteit toch) en diegenen die hier beginnen posten kunnen altijd gemotiveerd worden om te betalen mochten ze het gevoel krijgen dat dit forum een steentje bijdraag tot iets waarvan ze kunnen leren!

Over showcase, ik heb het zelf ook al gezegd, sommige leden krijgen hier 'fan' beoordelingen en anderen niet, tja... iedereen heeft zijn mening erover en sommigen zullen volgens mij er nooit van overtuigd geraken dat ze eigenlijk zo niemand vooruit helpen met alleen mensen uit te lachen om hun taalfouten en hun eigen 'kliek' lof te prijzen. voor iemand die echt wil leren helpt dit niet en krijg je alleen meer frustraties
                              Ik heb zoiets van schaf showcase maar af voor mij...
                              smile ! ...it confuses people ...

Comment

Je kent me duidelijk niet , daar is helemaal niks neerbuigend aan, het enige wat ik vaststel is dat heel veel beginners hier niks meer kunnen leren omdat er simpelweg teveel gedumpt wordt, da’s het enige dat ik bedoel. Dat er hier fancomments komen daar kan ik inkomen, maar 90% van de topics waar fancomments komen zijn dan ook topics waar er best kwalitatief materiaal wordt getoond…
                                Dat de betalende leden iets meer kunnen tonen wat is het probleem , ik kan me niet inbeelden dat je als beginner ( en die moeten van mij helemaal niks betalen , niemand moet dat trouwens ik ook niet ) wekelijks 4 topics met topplaten zal presenteren, 2 zal al ruim voldoende zijn , je zal er dan wel betere en deftigere comments op krijgen

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                                besef je eigenlijk zelf niet hoe neerbuigend dit overkomt tegenover mensen die met goede bedoelingen iets willen leren, beginners worden hier dikwijls hard aangepakt met alle demotivatie van dien. Waarom zijn 'wij' allemaal zo veel beter dan de rest dan? omdat we betalen ? (laat me niet lachen, dat is op zich geen garantie voor kwaliteit toch) en diegenen die hier beginnen posten kunnen altijd gemotiveerd worden om te betalen mochten ze het gevoel krijgen dat dit forum een steentje bijdraag tot iets waarvan ze kunnen leren!

Over showcase, ik heb het zelf ook al gezegd, sommige leden krijgen hier 'fan' beoordelingen en anderen niet, tja... iedereen heeft zijn mening erover en sommigen zullen volgens mij er nooit van overtuigd geraken dat ze eigenlijk zo niemand vooruit helpen met alleen mensen uit te lachen om hun taalfouten en hun eigen 'kliek' lof te prijzen. voor iemand die echt wil leren helpt dit niet en krijg je alleen meer frustraties
                                Ik heb zoiets van schaf showcase maar af voor mij...

Comment

Working...
                                X