Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
    Mag ik mijn niet gebruikte topics dan verkopen?
    Niet aan mij, want ik zou met twee zeker toekomen.
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      [MOD OFF]
      vb.:
      2 topics/week voor niet-betalende leden.
      4 topics/week voor betalende leden.

Zo wordt de stortvloed aan topics in de fotohoek beperkt en krijgt elk topic meer aandacht.
      Hetgeen iedereen ten goede zal komen.
      Ik beklaag de mods die dat in het snuitje moeten houden. (misschien kan dat automatisch, daar heb ik geen verstand van... ben een "gebruiker" zoals mijn ventje mij noemt )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
        Ik beklaag de mods die dat in het snuitje moeten houden. (misschien kan dat automatisch, daar heb ik geen verstand van... ben een "gebruiker" zoals mijn ventje mij noemt )
        Daar hoeft idd geen kat tss te komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
          dat is niet eens zo'n slecht idee, die beperking voor niet betalende leden in showcase
          Dat is commercieel denken. Ik denk dat dit geen goed idee is, het geeft de boodschap dat als je geen VZW lid bent je beperkt bent in het aantal foto's en als je betaald mag je er veel meer (goed of slecht) posten. Neen ,iedereen is verplicht goede foto's te plaatsen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          en het idee van 1 foto per topic lijkt mij niet zo super. dan komen er gewoon meer topics waardoor het weer verwarrend wordt hé.
          als ik bvb 3 goeie foto's heb van een onderwerp, dan laat ik die liefst alledrie zien, en dan liever in 1 topic, dan in 3 verschillende topics...
          Dat klopt gedeeltelijk, soms heb je inderdaad meerdere foto's nodig om iets te vertellen, maar soms is het (kijk eens bij mensen en modellen) 3x hetzelfde model net in iets andere pose (soms nog met vervolg/part 1 - 2 - 3), (of in dieren) 3x dezelfde vogel die eens naar de andere kant kijkt.

Zoals reeds eerder gezegd "een fotograaf moet ook kunnen selecteren", als je dit kan post dan 1 goede in showcase, kan je zelf niet kiezen post er dan 3 in beoordeling en laat anderen dmv beoordeling voor jou kiezen welke foto de betere is. Heb je echt meer beelden nodig om iets te vertellen dan is er nog fotoverhalen.

Zoals ik eerder al vermelde, het aantal topics in beoordeling zal stijgen en de reactie's in de zin van beoordeling ook (velen zien enkel naar quantiteit ipv kwaliteit). Voor hen die toch in showcase posten zal het extra overwegen het niveau van hun werk ten goede komen. Mogelijk kan zo beter het doel bereiken van wat showcase moet zijn, "een weerspiegeling van uw beste werk, iets waar je zelf echt tevreden over bent, iets wat je eventueel zou tentoon stellen".
          Last edited by photogRAF; 8 januari 2009, 19:10.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Dat is commercieel denken. Ik denk dat dit geen goed idee is, het geeft de boodschap dat als je geen VZW lid bent je beperkt bent in het aantal foto's en als je betaald mag je er veel meer (goed of slecht) posten. Neen ,iedereen is verplicht goede foto's te plaatsen.
            Er is toch niets verkeerd aan een beetje commercieel denken? Uiteraard moet iedereen goede foto's posten. Nu is er trouwens nog veel minder beperking. Iederéén kan nu pér dag 3 foto's (goed of slecht) in Showcase posten. Mijn voorstel is hoedanook een beperking, geen uitbreiding.
            Last edited by hvr_oosterzele; 8 januari 2009, 19:17.

Comment

mijn visie:

nog meer regeltjes en meer positieve of negatieve discriminatie tussen VZW leden en niet vzw leden maken het allemaal nog complexer.

straks moeten we een ingangsexamen houden voor iemand zijn eerste foto post in showcase.

Maak gewoon voor jezelf uit of je liever 1 steengoeie foto post en 20 reacties krijgt dan 5 foto's met slechts enkele reacties. Een beetje zelfdiscipline mag wel.

Er zijn trouwens mensen die altijd meer tijd en goesting hebben om te fotograferen terwijl om tegenovergestelde redenen anderen maar af en toe een foto kunnen posten.

Feit is dat BD een enorm succes kent en dit laat zich voelen.

Ik ken andere fora die wegens hun succes slechts af en toe nieuwe (gratis) leden toelaten, of na uitnodiging zich kunnen registreren en na 6 maand inactiviteit geschorst worden.

Missch eens voor de VZW-leden een discussiepunt op een AVG
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                mijn visie:

nog meer regeltjes en meer positieve of negatieve discriminatie tussen VZW leden en niet vzw leden maken het allemaal nog complexer.

straks moeten we een ingangsexamen houden voor iemand zijn eerste foto post in showcase.

Maak gewoon voor jezelf uit of je liever 1 steengoeie foto post en 20 reacties krijgt dan 5 foto's met slechts enkele reacties. Een beetje zelfdiscipline mag wel.

Er zijn trouwens mensen die altijd meer tijd en goesting hebben om te fotograferen terwijl om tegenovergestelde redenen anderen maar af en toe een foto kunnen posten.

Ik ken andere fora die wegens hun succes slechts af en toe nieuwe (gratis) leden toelaten, of na uitnodiging zich kunnen registreren en na 6 maand inactiviteit geschorst worden.

Volledig mee eens!
                Trouwens, 1 foto per topic, waar slaat dat op...? Sommige presentaties dienen in reeks te staan. 't is trouwens veel moeilijker een mooie reeks te maken, dan 1 foto te posten. Die ene foto kan een lucky shot zijn, een volledige reeks zal nooit een lucky shot zijn!

Mvg,
                Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF
                  Neen ,iedereen is verplicht goede foto's te plaatsen.
                  Ik dacht dat dit juist wél de bedoeling was van Showcase . Althans foto's waarvan je zelf denkt dat ze goed zijn en waar je strenge kritiek mag op verwachten, dat was toch aanvankelijk de bedoeling? Nu krijg je alleen oooh's en aaah's en als er eens iemand zijn gedacht durft zeggen is't spel.
                  Komma geplaatst, misschien duidelijker. IEDEREEN IS VERPLICHT GOEDE FOTO'S TE PLAATSEN !
                  Wat betreft die OOOh en AAAH's en die kritiek dat klopt, en dat het streng mag zijn klopt ook.
                  Maar dan kom je er bij dat iedereen een foto anders bekijkt, men kan een foto beoordelen op:
                  • techniek
                  • inhoud
                  • onderwerp
                  • artistieke meerwaarde
                  • ....

Meestal komt men hier aan een beoordeling op techniek en dan op onderwerp (mooi of niet). Een goede foto is zoveel meer dan levels en curves, maar daarvoor moet je elke foto plaatsen in z'n context en dan moet je naar die diepere achterliggende betekenis van die foto kunnen gaan, waarom is die foto gemaakt.
                  't is trouwens veel moeilijker een mooie reeks te maken, dan 1 foto te posten. Die ene foto kan een lucky shot zijn, een volledige reeks zal nooit een lucky shot zijn!
                  Klopt ook gedeeltelijk, als je beoordeeld op techniek bij een reportage, anders is het gewoon herhalen. En de foto gemaakt op "het beslissende moment" is altijd beter dan die van juist ervoor of erna.

Misschien moeten we het hele gegeven maar bekijken als een fenomeen van de tijd, het "post fotografie" of digitale tijdperk waarin we met z'n allen lijden aan de "Beeldincontinentie", we kunnen ze niet meer ophouden al die beelden die we schieten, we moeten ze kwijt.
                  Last edited by photogRAF; 8 januari 2009, 19:52.
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Akkoord. Misschien kan er ook, in navolging met andere sites, een beperking ingebouwd worden op het aantal posts dat kan gestart worden per week en kan er dan ook een verschil gemaakt worden tussen betalende leden en niet betalende leden. Dat is zo op de meeste sites dat ik ken, behalve op BD. Dat hoeft niet op alle forum onderdelen maar vb enkel op Showcase.

(voor je mij afschiet, ik ben vanaf eind deze maand mijn groene bol kwijt - dergelijke aanpassing zou mij kunnen doen overwegen mijn bol te houden)
                    Ik kan hierin volgen eigenlijk, ik heb me de laatste week al enkele keren afgevraagd wat de waarde nog is van dienen bol , in elk geval zitten er hier enkele wijsneuzen die denken dat die groene bol wil zeggen dat ze mogen op onze kop schijten , sorry maar als het op die manier verder moet dan heeft dien bol eigenlijk geen meerwaarde meer voor mij
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Het zijn juist deze topics, die mij er (nog) van weerhouden om betalend lid van BD te worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        mijn visie:

Als betalend lid wil ik dan wel een site waar de kwaliteit op een hoger niveau staat dan bv op sites waar het helemaal geen cent kost. Indien er mensen zijn die geen 30 Euro per jaar over hebben om lid te worden van een "betere site" dan hoeft je hen toch ook niet te belonen met ong dezelfde opties als een betalend lid. Wat zijn de voordelen die betalende leden nu nog genieten. Een fotoalbum kan je elders gewoon gratis aanmaken......kosteloos gebruik van studiomateriaal???? Ik heb mijn eigen materiaal. De kartonnen lidkaart???

Het kleine beetje kennis en niveau van sommige fotografen dat ik soms op deze site nog kan vinden maakt dat ik betalend lid blijf. Ik weet dat er heel wat mensen stilletjes aan balen van hetgene men hier dagelijks in showcase komt storten aan rommel. Velen van hen zijn betalend lid. Zonder betalende leden kan je deze site na een tijdje enkel nog runnen op ajuinschillen en nog meer reclamebanners.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Als betalend lid wil ik dan wel een site waar de kwaliteit op een hoger niveau staat dan bv op sites waar het helemaal geen cent kost. Indien er mensen zijn die geen 30 Euro per jaar over hebben om lid te worden van een "betere site" dan hoeft je hen toch ook niet te belonen met ong dezelfde opties als een betalend lid. Wat zijn de voordelen die betalende leden nu nog genieten. Een fotoalbum kan je elders gewoon gratis aanmaken......kosteloos gebruik van studiomateriaal???? Ik heb mijn eigen materiaal. De kartonnen lidkaart???

Het kleine beetje kennis en niveau van sommige fotografen dat ik soms op deze site nog kan vinden maakt dat ik betalend lid blijf. Ik weet dat er heel wat mensen stilletjes aan balen van hetgene men hier dagelijks in showcase komt storten aan rommel. Velen van hen zijn betalend lid. Zonder betalende leden kan je deze site na een tijdje enkel nog runnen op ajuinschillen en nog meer reclamebanners.

Als je morgen deze site gaat comersialiseren dan vrees ik dat het einde nabij is van BD. Tenminste zo denk ik erover. Ik wil graag 30 euro lidgeld betalen om hier posts en van alle voordelen te genieten die BD biedt maar er zijn er die er anders over denken die hier publiekelijk iets willen bijleren of gewoon eens komen piepen tijdelijk of permanent.
                          De organisatie heeft er toch voor gekozen om een vrije registratie te starten en dus iedereen te laten deelnemen aan discussies.
                          Ik vind wel de mening om het aantal posts te beperken een goed idee waar weloverwogen moet over nagedacht worden maar een verschil maken tussen Leden en niet leden?
                          Trouwens ik dacht dat ik ook lid was? Of is dat pas als je betaald? IK zorg er toch ook voor dat BD plus minus 40 kliks per dag van mij krijgt? Tis alleen maar goed voor de statistieken van de site en dus ook goed voor de populariteit ervan...

Het is niet persoonlijk bedoeld en dus wou ik dit toch even kwijt maar ik ben wel de eerste die zijn steentje wil bijdragen aan de eventuele vernieuwing van de site...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Als je morgen deze site gaat comersialiseren dan vrees ik dat het einde nabij is van BD. Tenminste zo denk ik erover. Ik wil graag 30 euro lidgeld betalen om hier posts en van alle voordelen te genieten die BD biedt maar er zijn er die er anders over denken die hier publiekelijk iets willen bijleren of gewoon eens komen piepen tijdelijk of permanent.
                            De organisatie heeft er toch voor gekozen om een vrije registratie te starten en dus iedereen te laten deelnemen aan discussies.
                            We spreken ENKEL over Showcase, niet over het forum in zijn geheel.

Comment

We spreken ENKEL over Showcase, niet over het forum in zijn geheel.

Dat wist ik wel maar ik wijs ook geen vinger naar de organisatie en het is ook helemaal niet de bedoeling om iemand te becritiseren maar zeg nu zelf. Op de beoordeling heb je fotos en fotos staan die ook dikwijls beoordeeld worden zoals " post ze gewoon de volgende keer maar op showcase"..ja das gewoon de pap in de mond geven he..dat wil zeggen dat je een mensen laat voelen dat er meer in zit en te goed zijn voor de beoordeling. Als je dit van een Senior hoort dan klnikt dat als muziek in de oren.
                              Dus het is ook een beetje de schuld tussen haakjes van de meer ervaren BD,ers onder ons dit dit in de hand werken.Ik heb ook al dikwijls fotos gezien op de beoordeling die zelfs te goed zijn voor de showcase en die dadelijk naar de HOF kunnen en wat ook soms gebeurd dus ik vraag me af wat de showcase in die zin van betekenis is..En daar heb ik het eigenlijk wel mee gezegd...Showcase waardig of niet het zal altijd van de persoon zelf afhangen waar hij zijn ding wil doen..En als er een paar mensen straks gaan bepalen of je het mag of niet dan op grond van wat??????
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                                Dat wist ik wel maar ik wijs ook geen vinger naar de organisatie en het is ook helemaal niet de bedoeling om iemand te becritiseren maar zeg nu zelf. Op de beoordeling heb je fotos en fotos staan die ook dikwijls beoordeeld worden zoals " post ze gewoon de volgende keer maar op showcase"..ja das gewoon de pap in de mond geven he..dat wil zeggen dat je een mensen laat voelen dat er meer in zit en te goed zijn voor de beoordeling. Als je dit van een Senior hoort dan klnikt dat als muziek in de oren.
                                Dus het is ook een beetje de schuld tussen haakjes van de meer ervaren BD,ers onder ons dit dit in de hand werken.Ik heb ook al dikwijls fotos gezien op de beoordeling die zelfs te goed zijn voor de showcase en die dadelijk naar de HOF kunnen en wat ook soms gebeurd dus ik vraag me af wat de showcase in die zin van betekenis is..En daar heb ik het eigenlijk wel mee gezegd...Showcase waardig of niet het zal altijd van de persoon zelf afhangen waar hij zijn ding wil doen..En als er een paar mensen straks gaan bepalen of je het mag of niet dan op grond van wat??????
                                Het probleem is gewoon dat door de stortvloed van topics in showcase veel topics de aandacht niet meer krijgen die ze verdienen.
                                Als ik zie dat in bepaalde gevallen de TS zelf al schopjes begint te geven om zijn/haar topic terug onder de aandacht te brengen, dan zegt dat m.i. genoeg.

Showcase staat al lang niet meer synoniem voor kwaliteit.
                                De kwaliteit is zeker aanwezig, alleen moet je soms een paar topics doorworstelen om ze te vinden.

In de sticky van showcase staat het volgende:
                                Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
                                Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
                                Last edited by Ticor; 8 januari 2009, 21:56.
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X