Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken
Er is op de showcase van vandaag geen enkele plaats meer om bedenkingen bij een foto of opbouwende kritiek te geven. Indien je niet door te shockeren iemand wijst op de lamentabele foto's die hij plaatst .....zal hij door de dozijnen andere karakterloze reacties met een maximum aan hartjes en duimen omhoog denken dat hij/zij erg goed bezig is.....ongeacht de goede bedoelingen van diegenen die eerlijke kritiek gaven.Er is niemand die nog durft gewoon om een eerlijke mening te geven uit angst dat hij/zij door de meute als snob of wijsneus bestempeld wordt. Ik durf wedden dat indien men anoniem(zonder herkenbare tekens zoals omkadering of signature) zijn foto's zou plaatsen in showcase er binnen zeer korte tijd wel zou blijken welke foto's goed of minder goed ontvangen worden door de beoordelaars. Op een showcasewaardige foto staat in dat geval dan helemaal geen leeftijd of kennis of jaren ervaring......enkel de kwaliteit of originaliteit van de geplaatste foto is dan doorslaggevend. Het al of niet bekommentarieren van foto's op showcase is vandaag de dag een duidelijk geval van " ons kent ons" oftewel "ik krab uwe rug als jij de mijne krabt" of " ik zal maar een gunstige reactie plaatsen om er zelf ook ééntje te krijgen". Anoniem stemmen via een puntensysteem o.i.d op anonieme foto's zou het eerlijkste zijn. Zover wil echt niemand het drijven en het zal ook moeilijk zijn om zoiets te verwezelijken.....maar ondertussen hopen er toch ook heel wat mensen op enige verandering wat de showcase betreft..... en enkel de showcase.
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck
Bekijk bericht
Comment