Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
    Daar zou ik toch enorm mee oppassen met die cijfertjes! Er zijn er misschien 30 die het zeggen, er zijn er misschien 100 x meer die het denken maar het hier niet neerschrijven omdat: ze het niet durven, ze vinden dat er belangrijker dingen zijn in het leven, ze deze thread niet lezen, ze er geen tijd voor hebben, ze er geen goesting voor hebben, ze denken als het bij BD helemaal uit de hand loopt gaan we wel ergens anders kijken. De grootste fout die BD nu kan maken is de problemen minimaliseren en afwentelen op een kleine minderheid klagers.
    Inderdaad. En dan hebben we ook nog geen rekening gehouden met de mensen die helemaal níét kunnen lezen.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Je kan de situatie ook anders bekijken: stel dat er 30 geregistreerden hun ongenoegen ventileren op de site. Op een totaal van 7000 actieve gebruikers vertegenwoordigen zij een schamele 0,4 %. Welke gek houdt dáár rekening mee?
      Hoe kom je aan het getal van 7.000 actieve gebruikers ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Hoe kom je aan het getal van 7.000 actieve gebruikers ?
        Kijk eens onderaan deze pagina.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Kijk eens onderaan deze pagina.
          En wat is de definitie van een actief lid op BD?
          Is 1 keer per 6 maanden inloggen zonder iets neer te schrijven actief zijn?
          Of moet men minstens 1 keer per 3 maanden een topic starten/reactie geven?

In ieder geval posten niet alle 'actieve' leden hier foto's, want anders was het nog erger gesteld dan dat het nu al is.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Of moet men minstens 1 keer per 3 maanden een topic starten/reactie geven?
            Uit de statistieken blijkt dat 648 mensen in één week een topic startte.
            Er zijn m.i. meer topicstarters dan mensen die enkel reageren. Zouden dat er 100 zijn, die alleen maar reageren ? OK, 100.
            750 mensen per week x 4 = 3000 per maand = 9000 per drie maanden.
            Jaja... 't kan kloppen, 't zijn er zelfs meer.
            Oeps... nu ga ik er wel van uit dat het telkens andere mensen zijn die reageren en ook telkens andere mensen zijn die posten. Iets klopt er waarschijnlijk niet...
            M.a.w. de enige zekerheid is dat 648 mensen een topic startte in één week.

Ik zou ook eens graag weten waar het cijfertje van 7.000 vandaan komt...

Comment

Als er aan het aantal maanden niets gewijzigd is, dan zou het dit betekenen.
              Actief zijn = inloggen

Comment

Uit deze cijfers kan je helemaal niets leren. Zij behandelen - ocharme - 10 dagen BD.

Deze grafieken zijn gepubliceerd, om voor de bezoekers aanschouwelijk te maken dat er op de achtergrond wel degelijk een werkgroep bezig is.

De enige conclusie die je uit deze cijfers mag trekken: dit is geen prutsforumpje; veranderingen zullen behoedzaam en weloverwogen doorgevoerd moeten worden.

Je kan de situatie ook anders bekijken: stel dat er 30 geregistreerden hun ongenoegen ventileren op de site. Op een totaal van 7000 actieve gebruikers vertegenwoordigen zij een schamele 0,4 %. Welke gek houdt dáár rekening mee?

Gelukkig zijn ze hier in de achtergrond goed gek.
                Jos, dat bedoelde ik nu ook.
                Met een respect voor de moeite voor het verzamelen en visueel voorstellen van de data.
                Dat slechts 30 mensen ... reageren ... is even gevaarlijk als zeggen dat er 100 niet durven ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  Het zijn juist deze topics, die mij er (nog) van weerhouden om betalend lid van BD te worden...
                  Maar als betalend lid maak je wel kwalitatief betere foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Maar als betalend lid maak je wel kwalitatief betere foto's.
                    Dan zou ik je bij deze willen vragen om deze stelling eens te onderbouwen, want voor mij is deze redenatie totaal ernaast.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Hoi,

Ik heb een beetje gelezen hier wat er zowel gedacht wordt.

Is het misschien geen idee om de rubriek op te splitsen in studio en niet studio ?

Ik roep ook maar wat :-)

Ik snap dat dit het probleem van de 'niet showcase waardige' foto's niet oplost, maar misschien toch wel een wenselijke scheiding.

Rob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Als er aan het aantal maanden niets gewijzigd is, dan zou het dit betekenen.
                        Actief zijn = inloggen
                        Ik vraag me dit al langer af:

Velen hebben Firefox, en als die opstart, is dat met alle tabs die ingesteld zijn.
                        Als BD er 1 van is, ga ik dan elke keer online op BD als ik firefox opstart? , zelfs als ik niet op die tab surf. Ik vermoed van wel.
                        Dpaul.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                          Ik vraag me dit al langer af:

Velen hebben Firefox, en als die opstart, is dat met alle tabs die ingesteld zijn.
                          Als BD er 1 van is, ga ik dan elke keer online op BD als ik firefox opstart? , zelfs als ik niet op die tab surf. Ik vermoed van wel.
                          Dpaul.
                          Dat stel je zelf in he, bij mij start firefow met één pagina op, nl. google
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Dat weet ik ook wel, het is juist een feature om verschillende pagina's tegelijk op te starten.
                            En het zou kunnen dat vele gebruikers die dit ook doen, de stats "vervalsen" op die manier.
                            Maar ik wet het niet zeker.

Dpaul
                            DPaul - A.FIAP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Da's juist, maar dat was de vraag niet, Francis. De vraag is of je telkens meetelt als actief gebruiker, telkens het tabblad opent. Het is gewoon om een beeld te krijgen wat men als actief gebruiker aanziet, en hoe relatief men het getal 7.000 moet bekijken.
                              Ik log bijna dagelijks in op BD, soms via verschillende PC's. Ben ik nu één actieve gebruiker op die drie maanden, of telt elke inlog mee ?

Mijn vermoeden gaat wel uit naar dat er effectief op drie maanden 7.000 verschillende gebruikers inloggen, maar zijn dit dan actieve gebruikers ? Is een lezer een actieve gebruiker ? Is iemand die een lens te koop komt aan bieden een actieve gebruiker ? Ja en neen... Uit de tabellen die Jos ter beschikking stelt, blijkt dat er op 10 dagen tijd, ongeveer 650 topicstarters zijn, verspreid over het ganse forum. Da's m.i. best veel. Zijn topicstarters actieve gebruikers ? Stel ze plaatsen hun foto, en doen niet meer dan dat. Er zijn er dus zo, en redelijk veel zelfs... Zijn die mensen actief op BD ? M.a.w. wat is activiteit ?
                              De 7.000 die Jos aanhaalt is m.i. een cijfer dat men heel relatief moet bekijken.

Ik vraag me trouwens af, hoe Jos aan het ciijfer 30 komt ? Alleen al in de poll van het VZW-forum, waar ik, en het weze inmiddels duidelijk dat ik voorstander ben van verandering, en er waren er nog meer, die zich niet in de poll konden terugvinden, en die niet meestemden, waren er 82 mensen die gestemd hebben, en er slechts 9 kozen, om alles te laten zoals het was, maakt dat dat er 73 mensen waren die opteerden voor veranderingen.
                              Als je dit cijfer bekijkt, is slechts 1/8 van de mensen die stemden tevreden. De mensen die stemden zijn mensen die enige betrokkenheid voelen, naar ik mag aannemen. Dit zijn m.i. actieve gebruikers.

Cijfers zijn allemaal zeer relatief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                De vraag is of je telkens meetelt als actief gebruiker, telkens het tabblad opent. Het is gewoon om een beeld te krijgen wat men als actief gebruiker aanziet, en hoe relatief men het getal 7.000 moet bekijken.

Cijfers zijn allemaal zeer relatief...
                                .... en zelfs als jet het NIET opent, volgens mij tel je dan wel mee.

Dpaul.
                                DPaul - A.FIAP

Comment

Working...
                                X