Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Dankzij Jos Vanhengel is er hier een mooi overzicht . . . Jos, mooi werk hoor Grafiekjes zeggen meer dan cijfertjes. Een verslag van de werkgroep staat in het VZW forum.

Aantal topics per dag in de Fotohoek:

Aantal topics op de andere subforums:

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Aantal topics per dag in de Fotohoek:
      Kan het zijn dat showcase mensen en modellen vergeten is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Kan het zijn dat showcase mensen en modellen vergeten is ?
        Klopt Chris. Foutje!

Na middernacht (= afsluiting van de maand) post ik een nieuwe grafiek.

Ik kan je wel vertellen dat "Showcase Mensen & Modellen" (68 draadjes) op dit moment de Beginnershoek voorbijgestoken heeft met 2 topics.

Gelieve in gedachten te houden dat dit de resultaten zijn van een erg korte periode.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

En je hebt tweemaal beoordeling dieren .

Er zijn hier een aantal mensen goed bezig .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
            En je hebt tweemaal beoordeling dieren .

Er zijn hier een aantal mensen goed bezig .
            Doeme toch!

Als compensatie de tussenstand op dit moment:

Onderstaande grafiek is aangepast, alsook 2 grafieken hierboven.

Last edited by Jos Vanhengel; 1 maart 2009, 06:51.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Men is tot niets verplicht, behalve, die dingen die men als afspraken voorop stelt aan de leden, en waarmee men leden binnenhaalt.
              Dit klopt maar dat doen ze eigenlijk al hoor, het statuut van de VZW zegt immers :
              Art. 3 Par 2 Punt b :
              Een electronisch platform aan te bieden, waarop informatie, vorming en uitwisseling mogelijk is.

Naar mijn mening voldoet BelgiumDigital dus volledig aan dit voornemen. Het forum is er immers.

De enige die hier niets hoeven, zijn de forumleden niet-vzw-lid of vzw-lid. Zij gaan geen engagementen aan.
              Je bent door vzw-lid te worden toch volgende engagementen aangegaan :
              Art 8 :
              De leden van de vereniging zijn verplicht
              a. de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven;
              b. de belangen van de vereniging of een van haar organen niet te schaden.

Over werkgroepen, polls en dergelijke wordt er absoluut niet gesproken. Je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat enkel datgene wat officieel op de AV wordt beslist en gestemd door de aanwezige leden, bindend is voor de RvB als uitvoerend en beslissend orgaan van BelgiumDigital.

Het oprichten van de werkgroep op zich was voor mij al een duidelijk teken dat de RvB het probleem erkent en van mening is dat er iets moet veranderen.
              De opmerking van Wim ivm de forumleiding en RvB is volledig juist, er zijn immers maar 2 personen van de RvB die zich met het forum bezig houden. En denk nu niet dat de rest niets doet he, er zijn meer dan genoeg dingen buiten het forum waar iedereen meer dan genoeg zijn bezigheid mee heeft.

Wat ik niet begrijp is waarom alles nu plotseling zo snel moet gaan en waarom men maar blijft pushen. Ik heb niet de indruk dat de vooropgestelde problemen zich pas de laatste weken aan het ontwikkelen zijn maar al veel langer. Toch werd er pas recent een serieuze opmerking over gemaakt en nu moet het plotseling allemaal morgen opgelost zijn, bij wijze van spreken. Sorry hoor, maar begrijpen wie begrijpen kan.

PS : zie voorgaande aub als een algemene opmerking en niet naar iemand persoonlijk.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Wim... sorry, maar de manier waarop je het hier voorstelt, lijkt me toch een tikkeltje fout. Het ontstaan van de VZW staat beschreven in de link VZW hierboven.
                De VZW is ontstaan uit dit forum, en haal dit forum weg van de VZW, dan is 't gedaan. Geen reklame-inkomsten meer, geen leden meer, einde VZW.
                Men is tot niets verplicht, behalve, die dingen die men als afspraken voorop stelt aan de leden, en waarmee men leden binnenhaalt. De VZW heeft er alle belang bij dat dit forum goed draait en niveau haalt. Het aantal hits is immers bepalend voor reklame-inkomsten. De enige die hier niets hoeven, zijn de forumleden niet-vzw-lid of vzw-lid. Zij gaan geen engagementen aan.
                Ik was iets later dan mijn voorganger
                Last edited by Wim1960; 1 maart 2009, 00:04.
                Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Sorry Wim, maar hier ga ik niet mee akkoord. Het minste wat kan is een samenvatting van alle aangehaalde problemen en argumenten en dan een samenvatting van de eventuele richting die men wil varen, alhoewel de poll niet alles dekkend was en de aangehaalde problemen dit eerder wel zijn.
                  Nu komt het over... Jullie hebben je grieven geuit. We hebben en petit comitéé iets weerhouden en dat werken we uit en dat wordt het. Dit is geen inspraak!
                  ok wim , daar heb je gelijk in , ik heb net geïnformeerd, er wordt nog even gekeken hoe ze het op papier willen zetten, maar er is al een voorproefje. hierboven.
                  Het is onderweg.
                  Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                  Canon eos 7D Mijn site

Comment

Wat ik niet begrijp is waarom alles nu plotseling zo snel moet gaan en waarom men maar blijft pushen. Ik heb niet de indruk dat de vooropgestelde problemen zich pas de laatste weken aan het ontwikkelen zijn maar al veel langer. Toch werd er pas recent een serieuze opmerking over gemaakt en nu moet het plotseling allemaal morgen opgelost zijn, bij wijze van spreken. Sorry hoor, maar begrijpen wie begrijpen kan.
                    Er is al veel eerder aan de bel getrokken. Al jaren geleden en ook toen is erover gesproken. Alleen toen is er niets aan gedaan omdat dat werd tegengehouden. Nu een aantal maanden geleden is men overgegaan tot het splitsen van de forums wat (begrijpelijk) niet geleid heeft tot het gewenste resultaat, integendeel ... Overigens, het probleem ligt niet aan de scheiding van de forums maar aan de regels die aan de forums gesteld worden. Ik blijf erbij ... waarom ook in SC zetten dat men harde kritieken mag verwachten. In SC hóren enkel ohs en ahs en als je een foto niet mooi vind kun je dat uiteraard ook schrijven. Maar géén kritieken hoe het beter kan of wat er niet mooi aan is. De mensen die dat soort kritieken wensen die moeten posten in beoordeling. Laat de mensen aangeven hoeveel (jaar) ervaring ze hebben in de fotografie en baseer daar de titels op als junior, member of senior. En modereer erop dat als iemand om comment vraagt door de topic naar beoordeling te zwieren. Niemand hoeft mij overigens te vertellen hoeveel werk dat is degenen die al langer bij het forum zitten weten waarom. Het zal een hele inhaalslag worden maar dat is het gevolg van het te lang laten slepen van dit probleem. Al jaren heeft de kwantiteit van forumleden bovenaan gestaan ipv kwaliteit.

Gr. X.

Comment

Het is heel tof te ZIEN dat het begin is gemaakt. Laat ons hopen dat het eindresultaat soelaas zal brengen voor wat door velen als ergernissen en problemen naar voor gebracht wordt. In deze optiek moet ik mijn bedenking over meedenken misschien nog herzien.
                      Er zitten een paar opvallende zaken in de statistieken, waarmee ik vooral duid op de heel populaire beginnershoek, en het gegeven dat fotobeoordeling steeds achterop hinkt. Het waarom daarvan is een interessant gegeven dat niet uit statistieken te halen is, maar waarover her en der verspreid al meningen staan. Op zich is het niet erg, maar eigenlijk staat er dat er meer expositieplaatjes gepost worden, dan foto's die voor verbetering vatbaar zijn, en dit terwijl toch iedereen zich wil verbeteren...

Mvg

Chris

Comment

We hebben en petit comitéé iets weerhouden en dat werken we uit en dat wordt het. Dit is geen inspraak!

Nu is dat in de praktijk wel vaak hetgeen het beste werkt.Ben zelf ook een fan van democratie hoor,en je kunt daar nog verder in gaan à la Schumacher "small is beautiful",zodat ook minderheden hun stem zwaarder kan doorwegen,maar dat gaat pas traag en onwerkbaar!In real life,en daar bestaat litteratuur over,blijkt het welbevinden van mensen het hoogst in "verlichte dictaturen".
                        Ons welbevinden gaat vaak inderdaad gebukt onder eindeloze discussies en een ruzieachtige sfeer.De achilleshiel hier is dan natuurlijk dat eventuele "duisternis" in dat petit comité aanwezig is.
                        Zonder ook maar een bal te snappen van wat er zich achter de schermen allemaal afspeelt hoop ik dus dat in dat petit comité mensen zitten die iets weg hebben van de mytische koningen van vroeger:met héle grote oren,zodat zij niet alleen de loudmouths hun geroep ontvangen maar ook de stille signalen waarnemen.
                        Ondertussen ben ik razend niewsgierig gemaakt door Festina Lente:wat was daar zo onaangenaam dat je er weer weg wilde?(Ja je hebt nu wel A gezegd natuurlijk )
                        Tot slot nog mijn bewondering voor Jos Vanhengel zijn grafieken:wauw!

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Nu is dat in de praktijk wel vaak hetgeen het beste werkt.Ben zelf ook een fan van democratie hoor,en je kunt daar nog verder in gaan à la Schumacher "small is beautiful",zodat ook minderheden hun stem zwaarder kan doorwegen,maar dat gaat pas traag en onwerkbaar!In real life,en daar bestaat litteratuur over,blijkt het welbevinden van mensen het hoogst in "verlichte dictaturen".
                          Ons welbevinden gaat vaak inderdaad gebukt onder eindeloze discussies en een ruzieachtige sfeer.De achilleshiel hier is dan natuurlijk dat eventuele "duisternis" in dat petit comité aanwezig is.
                          Zonder ook maar een bal te snappen van wat er zich achter de schermen allemaal afspeelt hoop ik dus dat in dat petit comité mensen zitten die iets weg hebben van de mytische koningen van vroeger:met héle grote oren,zodat zij niet alleen de loudmouths hun geroep ontvangen maar ook de stille signalen waarnemen.
                          Ondertussen ben ik razend niewsgierig gemaakt door Festina Lente:wat was daar zo onaangenaam dat je er weer weg wilde?(Ja je hebt nu wel A gezegd natuurlijk )
                          Tot slot nog mijn bewondering voor Jos Vanhengel zijn grafieken:wauw!
                          Walter
                          Inspraak wil niet zeggen dat er grote groepen meoten zijn. Inspraak betekent inspraak in besluitvorming en niet alleen in vaststelliing.
                          En de grafiek.
                          Inderdaad mooi maar wat leren nu die cijfer alleen op zich ? Niet veel. Sorry, maar met cijfer alleen bewijs jij, ik, een ander om het even wat
                          ALs ik de cijfers zuiver bekijk, dat zie ik dat "mensen ..." heel goed scoren, "Shooting Days" niet ... maw, shooting days is wel een forumonderdeel dat misschien beter dicht gegooid wordt. Bekijk het nu eens na 28 maart. Vermoedelijk krijg ja dan andere cijfers en mogelijk andere beoordelingen en beoordelingsfouten.
                          Zo merk je ook nu raar, maar waar meer winterse taferelen dan zomerse. Hieruit besluiten dat zomerse taferelen niet meer in zijn is een fout. Ze is imemrs tijdsgebonden, ...
                          Cijfers, statistieken zijn één zaak, besluitvorming een heel andere ... Ook hierover kan veel verteld worden waarna besluitvorming van de cijfers er misschien totaal anders zullen uitzien.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

... Inderdaad mooi maar wat leren nu die cijfer alleen op zich ? Niet veel. Sorry, maar met cijfer alleen bewijs jij, ik, een ander om het even wat
                            ALs ik de cijfers zuiver bekijk, dat zie ik dat "mensen ..." heel goed scoren, "Shooting Days" niet ... maw, shooting days is wel een forumonderdeel dat misschien beter dicht gegooid wordt. Bekijk het nu eens na 28 maart. Vermoedelijk krijg ja dan andere cijfers en mogelijk andere beoordelingen en beoordelingsfouten.
                            Zo merk je ook nu raar, maar waar meer winterse taferelen dan zomerse. Hieruit besluiten dat zomerse taferelen niet meer in zijn is een fout. Ze is imemrs tijdsgebonden, ...
                            Cijfers, statistieken zijn één zaak, besluitvorming een heel andere ... Ook hierover kan veel verteld worden waarna besluitvorming van de cijfers er misschien totaal anders zullen uitzien.
                            Uit deze cijfers kan je helemaal niets leren. Zij behandelen - ocharme - 10 dagen BD.

Deze grafieken zijn gepubliceerd, om voor de bezoekers aanschouwelijk te maken dat er op de achtergrond wel degelijk een werkgroep bezig is.

De enige conclusie die je uit deze cijfers mag trekken: dit is geen prutsforumpje; veranderingen zullen behoedzaam en weloverwogen doorgevoerd moeten worden.

Je kan de situatie ook anders bekijken: stel dat er 30 geregistreerden hun ongenoegen ventileren op de site. Op een totaal van 7000 actieve gebruikers vertegenwoordigen zij een schamele 0,4 %. Welke gek houdt dáár rekening mee?

Gelukkig zijn ze hier in de achtergrond goed gek.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Wacht maar tot de kleine beestjes er zijn,grafiek zal vlug veranderen.
                              Prachtig werk Jos.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Je kan de situatie ook anders bekijken: stel dat er 30 geregistreerden hun ongenoegen ventileren op de site. Op een totaal van 7000 actieve gebruikers vertegenwoordigen zij een schamele 0,4 %. Welke gek houdt dáár rekening mee?

Daar zou ik toch enorm mee oppassen met die cijfertjes! Er zijn er misschien 30 die het zeggen, er zijn er misschien 100 x meer die het denken maar het hier niet neerschrijven omdat: ze het niet durven, ze vinden dat er belangrijker dingen zijn in het leven, ze deze thread niet lezen, ze er geen tijd voor hebben, ze er geen goesting voor hebben, ze denken als het bij BD helemaal uit de hand loopt gaan we wel ergens anders kijken. De grootste fout die BD nu kan maken is de problemen minimaliseren en afwentelen op een kleine minderheid klagers.

Comment

Working...
                                X