Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Heb je daar een link van?

Netiquette is inderdaad een belangrijk gegeven, maar met Netiquette alleen geraak je er niet, me dunkt.

Beste,met opzet plaats ik er hier geen namen bij,want dan wordt het heel snel een vuile oorlog en zijn we juist ver verwijderd van wat ik voorsta.Eenieder kan in de desbetreffende fora gaan grasduinen en wat ik beschrijf met eigen ogen aanschouwen.

Met Netiquette alleen kom je er niet:juist.De situatie is perfect vergelijkbaar met het verkeer,er moeten stokken achter de deur staan of het werkt niet.Maar omgekeerd is evenzeer waar:het strengste vlechtwerk van reglementitis werkt niet zonder goede wil,zonder campagne,zonder engagement.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Jouw reply in #195 was dan ook maar een flauwe. Alsof een reeds 7 jaar gerespecteerd lid als Kariboe hier zijn mening niet mag geven en jij amper 2 maand oud nieuwkomertje wel. Dit is nu net typerend voor wat op gans BD aan 't gebeuren is .
      Daar antwoord in nog eens niet op..En om dat telkens uit jou mond te horen..Zullen we dan maar ophouden met persoonlijk te worden meneer OosterZele?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Hou de discussie aub constructief
        en verval niet in de fouten die je van een ander ook niet verdraagt.

En daarmee is alles gezegd..dank U voor de goede raad.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Kariboe je valt jammer genoeg wel een beetje in herhaling vrees ik..Heb je het vorige allemaal gelezen ? Straffe uitspraken daar die je doet..Maar die zijn we gewoon van sommige leden hier..
          Hmmm, ik bleef toch beleefd en zo straf zijn die uitspraken toch niet ?! Het is mijn mening en die wilde ik ook even neerpennen...
          Respectvol, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Alsof een reeds 7 jaar gerespecteerd lid als Kariboe...
            Mag ik deze nog eventjes in de spotlights plaatsen... eddet allemaal goe gezien !!!
            Bedankt hoor Hans, ge moest da nie gedaan hebben...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Hey juppekes

Is het niet mogelijk om een PM te sturen naar alle actieve leden, met daarop de verschillende vragen van eventuele voorstellen om BD "beter" te doen functioneren

Een soort van enquête

Zelf anoniem als dit mogelijk is
              Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Verbeter mij als ik ongelijk heb,maar zit er niet een fundamentele denkfout in het hele "showcase" concept? Alsof daar , dag na dag , een trits wereldvermaarde topfotografen zitten te wachten op foto's , met trillerige zweethandjes binnengebracht door lageren in rang.Dat is dus niet zo hé , een hond met een hoed op kan zich hier inschrijven en wat op de showcase gaan rondhangen .En daar dingen doen die hij thuis of op het werk niet durft , beetje slijmen hier , beetje trappen daar.
                Misschien heb je wel gelijk hoor. Misschien leg ik mijn eisen wel te hoog (en samen met mij nog anderen die iets meer willen doen met hun fotografie). Misschien hoort dit forum wel toe aan de grootste groep (die jij plastisch maar onterecht omschrijft als "lageren in rang"). Ik zou het ontzettend jammer vinden, maar misschien moeten wij wel een andere plek zoeken. Het is misschien verkeerd om er van uit te gaan dat iedereen hier automatisch op zoek is naar het perfecte shot, naar die adembenemende en onderhoudende fotoreeks...

En toch, zoals het nu is ??? Het is allemaal zo vrijblijvend, zo vlak en grijs... weinig creatief, weinig inspirerend. Als het BD niet lukt om daar iets op te vinden... zoek ik toch andere mogelijkheden om mijn 'creativiteit' te testen, te toetsen, te voeden...

En wat je "netbeleefdheid" betreft - GROOT GELIJK. Net zoals in het echte leven : "wie onbeleefd is, is een boer !".
                Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Soms is het echt wel frappant : ook beelden waar dus duidelijk echt wel wat aan scheelt (kleurzweem, onscherpte, fouten in de levels) krijgen tientallen positieve reactie's.
                  Eén van dé redenen waarom ik nu al een week staak van commentaren te geven in Showcase.
                  Er worden beelden gepost die totaal onscherp zijn én tergelijker tijd vol van uitgebrande delen zitten, en nog worden ze de hemel ingeprezen, al is het dan ineens onder de noemer 'kunst'...

De andere reden heb ik al aangehaald: zitten de meeste te p***** in een topic met foto's waar serieus iets aan scheelt, en zelf doe je daar niet aan mee door eerlijk en onderbouwd de fouten aan te halen, dan ben je ineens zelf de boeman... Ah ja... one day they will learn, tenminste dat hoop ik...

Mvg,
                  Frederic

Comment

Hmmm, ik bleef toch beleefd en zo straf zijn die uitspraken toch niet ?! Het is mijn mening en die wilde ik ook even neerpennen...
                    Respectvol, Kariboe
                    We are living in a free world...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Mag ik deze nog eventjes in de spotlights plaatsen... eddet allemaal goe gezien !!!
                      Greetz, Kariboe

Het is toch mooi die vriendschap onder elkaar en zo moet het blijven vind ik..niet dan?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Het is toch mooi die vriendschap onder elkaar en zo moet het blijven vind ik..niet dan?
                        Het zou jammer zijn mocht 'die scone deugd' verloren gaan, niet dan ?
                        Greetz, Kariboe

Comment

Greetz, Kariboe
                          'k Heb het gehoord

Comment

Misschien heb je wel gelijk hoor. Misschien leg ik mijn eisen wel te hoog (en samen met mij nog anderen die iets meer willen doen met hun fotografie). Misschien hoort dit forum wel toe aan de grootste groep (die jij plastisch maar onterecht omschrijft als "lageren in rang"). Ik zou het ontzettend jammer vinden, maar misschien moeten wij wel een andere plek zoeken. Het is misschien verkeerd om er van uit te gaan dat iedereen hier automatisch op zoek is naar het perfecte shot, naar die adembenemende en onderhoudende fotoreeks...

En toch, zoals het nu is ??? Het is allemaal zo vrijblijvend, zo vlak en grijs... weinig creatief, weinig inspirerend. Als het BD niet lukt om daar iets op te vinden... zoek ik toch andere mogelijkheden om mijn 'creativiteit' te testen, te toetsen, te voeden...

En wat je "netbeleefdheid" betreft - GROOT GELIJK. Net zoals in het echte leven : "wie onbeleefd is, is een boer !".
                            Greetz, Kariboe

Ken je de term "kromspraak" uit "1984" ?Waar wordt er beweerd dat het verkeerd zou zijn op zoek te gaan naar het perfecte shot?Zeg ik niet hoor.Zelf zoek ik daar altijd naar,en ,ik denk met mij de overgrote groep mensen die post in SC." Onderschat het volk niet"
                            Het probleem dat werd aangekaart door de TS is de rugkrabberij,het wederzijdse geslijm,van vriendenklieken onder elkaar.En inderdaad,met gooien naar elkaar ,dat werkt wat verslavend,dat is maar al te menselijk,daarom ook het voorstel om in de SC anoniem te werken.Want dat is natuurlijk de oorzaak dat mensen al eens geneigd zijn een foto die niet top is ertussen te gooien,om bij de groep te blijven,om niet weg te zinken.Dit is typisch iets dat je structureel moet oplossen,dat je kun je nu weer niet met mentaliteitswijziging alleen,omdat het onderscheid tussen top en niet top ook voor de poster zelf niet altijd messcherp te trekken is.

Maarre...die "wij" ,wie zijn dat? Dat onderscheid is wat vaagjes vind ik.Vanaf wanneer behoor je tot die speciale elite?Komt daar een speciale vakjury aan te pas om je tot Meester Fotograaf te slaan?En moeten die mensen dan niet een speciaal kenteken krijgen toebedeeld door BD,zodat de gewone sterveling kan zien of er zo'n leraar in hun midden toeft?

Om maar te zeggen,ook dat onderscheid is verre van messcherp te trekken en duidt op de structurele gedachtenfout in het Showcase concept.

Walter

Walter
                            Last edited by Phororhacos; 14 januari 2009, 20:51.
                            D850

Comment

Gezapige topic alweer...

Zat er aan te komen.
                              Vooral in N & L was het de laatste weken 'bandwerk' en 'kwantiteit' wat de toon zette.

Aantal topics per week ofzo limiteren lijkt me op het eerste zicht een goede oplossing.
                              Dan wordt iedereen wat strenger voor zijn eigen werk.
                              Dat kunnen we allemaal gebruiken, de één wat meer als de ander.

Enige probleem is dat sommigen misschien niets meer gaan durven posten omdat de lat wat hoger komt te liggen.
                              Maar dat gaat fotodiscussie,showcase en gans BD ten goede komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                                Hou de discussie aub constructief
                                en verval niet in de fouten die je van een ander ook niet verdraagt.
                                prima!! zolang dat dat dan maar voor iedereen geldt, beginner, junior, of senior member, zonder aansziens des persoons...of het aantal jaartjes op Bd...
                                Last edited by Sjinouck; 14 januari 2009, 21:07. Reden: wat vergeten.

Comment

Working...
                                X