Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
    maar ik denk door het grote aantal (bijkomende) leden dat er toch nog een stortvloed aan foto's zullen gepost worden, goede en/of slechte.
    Dan stel ik voor om er geen 1 bij op te tellen maar er desnoods van af te trekken...

Comment

Ik heb niet heel het topic doorlezen, het is een beetje veel maar misschien is er een compromis mogelijk:

Je mag nog altijd 3 foto's posten per topic maar de TS kiest op voorhand zelf de beste foto en die mag alleen geselecteerd worden voor de HOF?

een compromis naar mijn bescheiden mening

stanlie
      Cultures don't meet, People do
      Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
        Ik heb niet heel het topic doorlezen, het is een beetje veel maar misschien is er een compromis mogelijk:

Je mag nog altijd 3 foto's posten per topic maar de TS kiest op voorhand zelf de beste foto en die mag alleen geselecteerd worden voor de HOF?

een compromis naar mijn bescheiden mening

stanlie
        De HOF staat hier los van.

Dit lost het kernprobleem niet op.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          We raken zo wel verlost van de zoveelste bloederige netgeborene
          't is anders wel vreemd dat als zo'n topic opduikt in showcase er niemand negatief op reageert, hoe erbarmelijk de foto's ook zijn. Is het uit respect voor wat de ouders meemaken? Misschien wel. Maar omdat iets respect waardig is, is dat dan een reden dat regels aan de laars gelapt moeten worden? Is dat dan een reden dat moderatoren niet ingrijpen?

'k denk dan bij mezelf: dat hoort hier toch helemaal niet thuis? We zijn toch niet op het kraamkliniekforum?!?En toch blijft zo'n topic staan en wordt het niet verplaatst naar een ander subforum...

Mvg,
          Frederic

Comment

Het forum is inderdaad té groot geworden. De doodsteek was het nieuwe forum, met een pak meer onderverdelingen. En toch... toch waren er toen nog mensen die nog meer onderverdelingen wilden. Zo herinner ik me een gevraagd onderscheid te maken tussen modellen en straatfotografie, produktfotografie zou ook z'n eigen sub moeten krijgen... En zo waren er nog wel enkele.

Nu ja, 't forum mag zo groot en uitgebreid worden als het wil. Ik zal toch enkel de rubrieken bekijken die me écht interesseren, of die ik écht wil volgen. 't is net zoals de krant: een dikke pak lectuur, maar niemand die hem leest van de eerste tot de laatste letter.

Mvg,
            Frederic

Comment

Showcase zou gewoon weer moeten worden zoals het oorspronkelijk was. Enkel comments als mooi of niet mooi. Helemaal geen onderbouwing nodig. Als je onderbouwd comment wil dan post je in beginners of beoordeling. Mods kunnen daarop modereren. Vragen als " of " en "wat kan er beter" kunnen zonder meer naar beoordeling gezwierd worden. Slechte foto's zullen dan vanzelf geen comments krijgen of enkel negatieve reacties. Dan gaan mensen vanzelf in beoordeling posten en komen er minder postings in SC.

Maar ja, dit voorstel van mij heeft het op de modsmeetingen niet gehaald ....

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                Showcase zou gewoon weer moeten worden zoals het oorspronkelijk was. Enkel comments als mooi of niet mooi. Helemaal geen onderbouwing nodig. Als je onderbouwd comment wil dan post je in beginners of beoordeling. Mods kunnen daarop modereren. Vragen als " of " en "wat kan er beter" kunnen zonder meer naar beoordeling gezwierd worden. Slechte foto's zullen dan vanzelf geen comments krijgen of enkel negatieve reacties. Dan gaan mensen vanzelf in beoordeling posten en komen er minder postings in SC.

Gr. X.
                Jammer.
                mvg
                Antoine

Comment

Modsmeetingen? Zijn er dan modsmeetingen aan de gang daarover?
                  Last edited by hvr_oosterzele; 13 januari 2009, 21:36.

Comment

Gr. X.
                    Volledig mee eens!!

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Modsmeetingen? Zijn er dan modsmeetingen aan de gang daarover?
                      Ze bedoelt in de tijd dat Xarder nog mod was, waarschijnlijk. Maar wellicht staat het alweer op de agenda...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Ze bedoelt in de tijd dat Xarder nog mod was, waarschijnlijk. Maar wellicht staat het alweer op de agenda...
                        .........inderdaad
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Gr. X.
                          Ook niet perfect, maar mijns inziens beter dan hoe het nu gaat. Maar van de andere kant, het 'beoordelingsforum' zal dan waarschijnlijk ook wel weer overspoeld worden waardoor (zinnige) reacties waarschijnlijk ook weer uitblijven. Dus een posting-limiet lijkt me nog steeds zinvol.

(Overigens blijft mijn idee toch wel dat je de mensen niet zelf meer moet laten kiezen tussen verschillende fora binnen BD.)
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                            Ze bedoelt in de tijd dat Xarder nog mod was, waarschijnlijk
                            Inderdaad.

Gr. X.
                            Last edited by Xarder; 13 januari 2009, 23:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Er is op de showcase van vandaag geen enkele plaats meer om bedenkingen bij een foto of opbouwende kritiek te geven. Indien je niet door te shockeren iemand wijst op de lamentabele foto's die hij plaatst .....zal hij door de dozijnen andere karakterloze reacties met een maximum aan hartjes en duimen omhoog denken dat hij/zij erg goed bezig is.....ongeacht de goede bedoelingen van diegenen die eerlijke kritiek gaven.Er is niemand die nog durft gewoon om een eerlijke mening te geven uit angst dat hij/zij door de meute als snob of wijsneus bestempeld wordt.
                              Spijkers met koppen...

Dit "fotografieforum" is weggegleden naar een "kiekjesforum. Ik heb al lang geen zin meer om tussen de honderden banale, onverrassende en saaie prenten te zoeken naar de boeiende en schitterende foto's die er zeker nog zijn...
                              Het forum wordt gewoon overspoeld door BD'ers (groene bol of geen groene bol) die er een erezaak van maken om zoveel als mogelijk het forum te vervuilen met een onverzorgde foto. Kwantiteit in plaats van kwaliteit...

Op zich zou dat niet erg moeten zijn. Als ze op een onderbouwde manier zouden teruggefloten worden, dan zou het probleem zich op bevredigende wijze oplossen. De (over-enthousiaste) topicstarter zou iets bijleren over zijn fotografie en het forum zou minder saai en grotesk worden...
                              Maar neen, integendeel. Diezelfde groep reageert ook over-enthousiast op de andere grijze foto's. Zo kan je de laatste tijd in Showcase gewoon slechte foto's beladen zien met vele reactie's. Het is ongelooflijk soms...
                              En als er dan eens iemand op een gegronde manier kritiek geeft, verdwijnt dit in de vele ongepaste "ooohs en aaahs".

Een rigoreuze beperking van het aantal foto's per week (wat mij betreft max 2 per week) kan misschien de veelposters aanzetten tot iets meer zelfkritiek, maar ik vrees dat het kalf verdronken is. Digitale fotografie trekt nu eenmaal veel mensen aan ; velen voelen zich geroepen, slechts weinigen hebben een kunstenaarshart...

Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                                Spijkers met koppen...

Dit "fotografieforum" is weggegleden naar een "kiekjesforum. Ik heb al lang geen zin meer om tussen de honderden banale, onverrassende en saaie prenten te zoeken naar de boeiende en schitterende foto's die er zeker nog zijn...
                                Het forum wordt gewoon overspoeld door BD'ers (groene bol of geen groene bol) die er een erezaak van maken om zoveel als mogelijk het forum te vervuilen met een onverzorgde foto. Kwantiteit in plaats van kwaliteit...

Op zich zou dat niet erg moeten zijn. Als ze op een onderbouwde manier zouden teruggefloten worden, dan zou het probleem zich op bevredigende wijze oplossen. De (over-enthousiaste) topicstarter zou iets bijleren over zijn fotografie en het forum zou minder saai en grotesk worden...
                                Maar neen, integendeel. Diezelfde groep reageert ook over-enthousiast op de andere grijze foto's. Zo kan je de laatste tijd in Showcase gewoon slechte foto's beladen zien met vele reactie's. Het is ongelooflijk soms...
                                En als er dan eens iemand op een gegronde manier kritiek geeft, verdwijnt dit in de vele ongepaste "ooohs en aaahs".

Een rigoreuze beperking van het aantal foto's per week (wat mij betreft max 2 per week) kan misschien de veelposters aanzetten tot iets meer zelfkritiek, maar ik vrees dat het kalf verdronken is. Digitale fotografie trekt nu eenmaal veel mensen aan ; velen voelen zich geroepen, slechts weinigen hebben een kunstenaarshart...

Greetz, Kariboe

Kariboe je valt jammer genoeg wel een beetje in herhaling vrees ik..Heb je het vorige allemaal gelezen ? Straffe uitspraken daar die je doet..Maar die zijn we gewoon van sommige leden hier..
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X