Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Kariboe je valt jammer genoeg wel een beetje in herhaling vrees ik..Heb je het vorige allemaal gelezen ? Straffe uitspraken daar die je doet..Maar die zijn we gewoon van sommige leden hier..
    Tja, de waarheid komt wel hard aan voor sommigen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Ik heb al lang geen zin meer om tussen de honderden banale, onverrassende en saaie prenten te zoeken naar de boeiende en schitterende foto's die er zeker nog zijn...

Maar neen, integendeel. Diezelfde groep reageert ook over-enthousiast op de andere grijze foto's. Zo kan je de laatste tijd in Showcase gewoon slechte foto's beladen zien met vele reactie's. Het is ongelooflijk soms...
      Grotendeels akkoord met wat je schrijft hoor, maar hoewel ik niet alle subfora op de voet volg heb ik toch de indruk dat veel comments toch vaak een indicatie zijn voor bekijkenswaardige foto's (ik weeg mijn woorden). Ofwel is er gewoon veel opheffing rond de inhoud van de foto maar die discussies zijn ook leuk om te volgen

Ik reageer misschien vaak enthousiast en positief, maar ik doe dat enkel bij foto's die ik oprecht mooi vind. Van mij moet het zeker geen kunst zijn. "Eyepleasing zijn" is voor mij de voorwaarde voor showcase.

Daarbij: de ene persoon zal ook wel een minder kritisch oog hebben dan de ander zeker? Het is een moeilijk te trekken grens hé.

Ik maak me toch de bedenking of een scoresysteem niet zou helpen. Een vorm van anonieme "waardering" van de foto, die niet publiek gemaakt wordt, maar misschien wel invloed heeft op hoe frequent je foto's kunt posten?
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        ... en zo had ik het ook willen schrijven, bedankt dus Koen.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Maak een apart domein voor de leden die al 2,3,4 of zelfs 5 jaar lid zijn waar zij hun foto's kunnen posten met de regel dat ze maar één foto kunnnen posten per dag of week.

In het begin poste ik hier foto's maar als ik zie hoe er soms kritiek of geen kritiek word gegeven...ik heb het gewoon opgegeven....
          er word hier idd veel aan 'rugkrabberij' gedaan in het bespreken van de foto's.
          Soms voelt dit forum aan als een eerstejaars academie maar dan zonder de docenten die kunnen modereren. veel goeie moeite, veel foto's maar weinig diepgang...

Dit is een publiek forum met mensen met verschillende achtergronden, vaak mensen die geen specifieke kunst/fotografie opleiding hebben gehad.
          En dus ook niet weten hoe je naar een foto kan/moet kijken, vaak ook omdat de mensen die hun foto's bespreken zich beperken tot aah of ohh.
          Heb je dan nog eens zoveel foto's per dag die worden getoond dan snap ik zelf dat je de moeite niet doet om overal iets nuttig bij te schrijven of je moet bouk heten (no pun intended)

Maar wat je nu wel krijgt is dat de de meer ervaren leden op hun honger blijven juist door die massa.
          Bij deze dacht ik om een aparte sectie aan de oudere leden te geven waar zij hun foto's kunnen tonen aan hun eigen specifieke regels.
          Je beperkt de instroom, je beperkt het aantal foto's die je wilt/moet zien en als er dan iemand tussen zit die echte non-foto's post kun je veel korter op de bal spelen.
          Je kunt er dan bijvoorbeeld wel voor zorgen dat de beginnende leden dit forum kunnen lezen maar niet kunnen posten. zo toon je het goede voorbeeld aan de nieuwe leden zonder ze te schofferen.
          En werk dan niet met 1000 verschillende secties maar gewoon een paar secties om het overzicht te bewaren.

En dit komt echt niet elitair over hoor, als je begint aan een unief of academie kun je ook niet verwachten dat een eerstejaars de maturiteit heeft van een laatstejaars.

Ofwel grijp je nu in ofwel word dit forum slachtoffer van zijn eigen succes.

Vergeef me als dit idee al eens gepost is of al eens voorgesteld op een vergadering maar ik kan ook niet alle posts lezen é

Comment

Allez my 50 cents :

Persoonlijk ben ik voorstander tot het beperken van de foto-posts per week maar dan voor iedereen en de limiet zou moeten gelden op het forum in zijn geheel, ongeacht of ze lid zijn of niet. Het betalen van het lidgeld mag volgens mij niet afhangen van de extra voorrechten die je hierdoor zou krijgen.

Het samenvoegen van fotobeoordeling en showcase vind ik ook een goed voorstel indien er geen beperking komt op de foto-posts, momenteel heb ik immers de indruk dat er zeer weinig verschil zit tussen beide subfora.

Voor wat betreft de opmerkingen die ik gezien heb in verband met de hoeveelheid posts die er gemaakt worden en dat het een dagtaak wordt om alle foto's te bekijken. Tja ikzelf kijk in eerste instantie maar naar een aantal onderdelen, nl. diegene waar ikzelf het meest mee bezig ben (Natuur, Dieren en Transport). Als er dan nog wat tijd over is surf ik ook door de andere lijsten heen. Ik besef heel goed dat ik door deze manier van werken ongetwijfeld prachtige foto's mis, maar is de HoF niet min of meer bedoeld om net deze foto's terug op de voorgrond te brengen ?

Ik zie zeker het nut voor een beperking van de foto's en vind het voorstel het overwegen waard, maar vind tegelijkertijd ook dat zo'n voorstel misschien beter via een poll zou kunnen behandeld worden om eindeloze discussies te vermijden (en ja ik weet dat ik hierdoor ook bijdraag aan deze discussie.)
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Dit topic wordt op het ogenblik door alle moderatoren en de RVB op de voet gevolgd, alle pistes die hier vernoemd worden komen op de agenda, alsook een paar andere die hier nog niet vernoemd zijn maar al wel voorgesteld zijn. Achter de schermen ( het moderator forum ) wordt er nu al stevig gedebatteerd om tot een constructieve oplossing te komen waar iedereen ( tenminste dat proberen we toch ) zich toch wat kan in vinden. Voor iedereen de perfecte oplossing vinden is, denk ik, een onmogelijke zaak maar is wel een doelstelling. Wat er ook wordt beslist, het zal toch enige tijd vragen om alles naar behoren te laten werken. . . . maar ik ben zeker dat we door de constructieve dialoog, die hier, maar ook op andere plaatsen bezig is, tot een gepaste oplossing kunnen komen. In ieder geval onze dank voor de medewerking en de aangebrachte ideeën..
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Ik reageer misschien vaak enthousiast en positief, maar ik doe dat enkel bij foto's die ik oprecht mooi vind. Van mij moet het zeker geen kunst zijn. "Eyepleasing zijn" is voor mij de voorwaarde voor showcase.
                Ho maar, ik volg je hoor. Enthousiasme en positivisme, daar is niets mis mee. Ikzelf kan ook heel enthousiast en lyrisch reageren op een beeld dat mij aanspreekt.
                Maar het probleem ligt elders : de grootste groep BD'ers (een groep die vooral de laatste 2 jaren is gegroeid) legt de lat nu eenmaal niet zo hoog. Dat is hun goed recht, maar dat heeft gevolgen...
                Soms is het echt wel frappant : ook beelden waar dus duidelijk echt wel wat aan scheelt (kleurzweem, onscherpte, fouten in de levels) krijgen tientallen positieve reactie's. De topicstarters worden aldus gesterkt in hun stoutmoedigheid en plakken de volgende dag opnieuw een grijze en oninteressante plaat tegen het forumscherm...
                Het lijkt wel ("lijkt wel" ? - het is gewoon zo !) alsof men gul met "duimpjes" strooit om er zelf veel binnen te halen. Menselijk, maar pijnlijk als je hobby daardoor het "banale" niet overschrijdt

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                ... en zo had ik het ook willen schrijven, bedankt dus Koen.
                Bedankt Jan, ik weet dat nog andere BD'ers de vervlakking van het forum jammer vinden...
                Even kritisch reageren - zelfs opbouwend - kost je op je minst een negeren van de grootste groep en met wat tegenslag krijg je er nog boze reactie's bovenop...

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Dit topic wordt op het ogenblik door alle moderatoren en de RVB op de voet gevolgd, alle pistes die hier vernoemd worden komen op de agenda, alsook een paar andere die hier nog niet vernoemd zijn maar al wel voorgesteld zijn. Achter de schermen ( het moderator forum ) wordt er nu al stevig gedebatteerd om tot een constructieve oplossing te komen waar iedereen ( tenminste dat proberen we toch ) zich toch wat kan in vinden. Voor iedereen de perfecte oplossing vinden is, denk ik, een onmogelijke zaak maar is wel een doelstelling. Wat er ook wordt beslist, het zal toch enige tijd vragen om alles naar behoren te laten werken. . . . maar ik ben zeker dat we door de constructieve dialoog, die hier, maar ook op andere plaatsen bezig is, tot een gepaste oplossing kunnen komen. In ieder geval onze dank voor de medewerking en de aangebrachte ideeën..
                Ik bewonder de mensen die hier onbaatzuchtig hun schouders onder het forum steken mateloos. Alleen daarom blijf ik mijn bijdrage betalen.
                Het zal niet gemakkelijk zijn (vele mensen, evenvele meningen ), maar ik duim ervoor !!!
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Laat ons er maar over ophouden nu met dat gedoe hier want ik wordt hier echt misselijk van.......
                  Last edited by Jacobs Pascal; 14 januari 2009, 14:51.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Laat ons er maar over ophouden nu met dat gedoe hier want ik wordt hier echt misselijk van.......
                    Jouw reply in #195 was dan ook maar een flauwe. Alsof een reeds 7 jaar gerespecteerd lid als Kariboe hier zijn mening niet mag geven en jij amper 2 maand oud nieuwkomertje wel. Dit is nu net typerend voor wat op gans BD aan 't gebeuren is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Ho maar, ik volg je hoor. Enthousiasme en positivisme, daar is niets mis mee. Ikzelf kan ook heel enthousiast en lyrisch reageren op een beeld dat mij aanspreekt.
                      Maar het probleem ligt elders : de grootste groep BD'ers (een groep die vooral de laatste 2 jaren is gegroeid) legt de lat nu eenmaal niet zo hoog. Dat is hun goed recht, maar dat heeft gevolgen...
                      Soms is het echt wel frappant : ook beelden waar dus duidelijk echt wel wat aan scheelt (kleurzweem, onscherpte, fouten in de levels) krijgen tientallen positieve reactie's. De topicstarters worden aldus gesterkt in hun stoutmoedigheid en plakken de volgende dag opnieuw een grijze en oninteressante plaat tegen het forumscherm...
                      Het lijkt wel ("lijkt wel" ? - het is gewoon zo !) alsof men gul met "duimpjes" strooit om er zelf veel binnen te halen. Menselijk, maar pijnlijk als je hobby daardoor het "banale" niet overschrijdt

Bedankt Jan, ik weet dat nog andere BD'ers de vervlakking van het forum jammer vinden...
                      Even kritisch reageren - zelfs opbouwend - kost je op je minst een negeren van de grootste groep en met wat tegenslag krijg je er nog boze reactie's bovenop...

Ik bewonder de mensen die hier onbaatzuchtig hun schouders onder het forum steken mateloos. Alleen daarom blijf ik mijn bijdrage betalen.
                      Het zal niet gemakkelijk zijn (vele mensen, evenvele meningen ), maar ik duim ervoor !!!
                      Greetz, Kariboe

Verbeter mij als ik ongelijk heb,maar zit er niet een fundamentele denkfout in het hele "showcase" concept? Alsof daar , dag na dag , een trits wereldvermaarde topfotografen zitten te wachten op foto's , met trillerige zweethandjes binnengebracht door lageren in rang.Dat is dus niet zo hé , een hond met een hoed op kan zich hier inschrijven en wat op de showcase gaan rondhangen .En daar dingen doen die hij thuis of op het werk niet durft , beetje slijmen hier , beetje trappen daar.
                      En natuurlijk zitten er daar knappe fotografen tussen,ik sta paf van wat ik allemaal zie in de HOF.Maar dan nog ,van die knappe fotografen is het weer maar een heel klein deel gegeven op objectieve manier te reageren op foto's, zonder bias,en met inachtname van een minimum aan beleefdheid.WANT:iemand heeft daar zijn best op gedaan,werk van gemaakt,op server gezet,geresized,tekstje bij enz. "Strenge kritiek geven" mag dus geen vrijbrief zijn voor het uiten van beledigende taal of het volvoeren van persoonlijke afrekeningen.
                      Bovendien,bovendien zijn er verschillende genres in de fotografie ; in de medische fotografie moet je niet teveel gaan HDR-en,dat spreekt
                      Sommige vormen van modellenfotografie zijn ook aan zeer strikte technische vereisten te koppelen.Architectuur al heel wat minder,tenzij het gaat om het aanleggen van documentatie over architectuurstijlen bv.
                      Macro:hangt van foto tot foto af,ik hier al beklijvende mierenfoto's gezien bv.die het helemaal moesten hebben van de sfeer,en als er sfeer bij komt kijken,wordt het heel wat moeilijker objectieve beoordelingen te geven.Landschap zit nog sterker in die hoek.
                      Om maar te zeggen: de "kritieken" geven hoogstens een persoonlijke visie weer,en kunnen niet beschouwd worden als een oordeel van Meden en Perzen.Om die reden alleen al,is het onderscheid tussen Showcase en beoordeling op zijn zachtst gezegd nogal kunstmatig.
                      Een idee zou kunnen zijn dat je vakjes kunt aankruisen per in de SC geposte foto,waarop je aanvinkt hoe je compo en algehele uitstraling van de getoonde foto vindt.Beperk dan maar meteen al het aantal SC foto's per poster tot één per maand
                      Een beperking via het aanleggen van een betaaldrempel zie ik veel minder zitten:dat gaat effectief héél goed werken,daar niet van,maar dat druist in tegen het democratische karakter van Bd .Een beetje het gevoel van het Herrenvolk op de Olympos en het plebs in de favelas.
                      Wat mij meteen bij het volgende puntje brengt:is BD ziek?Moet er veel veranderen?Jazeker,maar niet alleen ter hoogte van de SC fora.Iemand heeft het hier al wel eens ooit gezegd:Netiquette.
                      Enkele voorbeelden uit het leven gegrepen:
                      iemand vraagt om Photomatix settings.Het is de TS te doen om effectjes,en dat zegt hij ook met zoveel woorden.Verwensingen en beledigingen,maar geen antwoord.
                      iemand vraagt naar het verschil tussen een D300 en een D700:idem,maar hier kwam de forumleiding,hulde,tussenbeide.
                      Iemand vraagt hoe hij de lettertjes van stockfoto's eraf kan krijgen:verdachtmakingen,beledigingen.Hulde aan de persoon die tusenbeide kwam en erop wees dat de TS duidelijk te goeder trouw was en duidelijk in de war gebracht door de onduidelijke webpage.Ook dan gaat het gehoon nog verder,een hele pagina.Leuk hoor,als dat een van je eerste postjes is.
                      Iemand koopt of krijgt een D3 een stelt daarover een wat beginnelingachtige vraag:die man heeft zelfst giftige PM's toegestuurd gekregen!
                      Enkele vooraanstaanden maken zich regelmatig vrolijk over het gestuntel van beginnelingen in de beginnelingenhoek.Moeten we daar hoogstaand technisch advies onder verstaan of is het een ontgroeningsritueel?Zal alleszins ook helpen het aantal leden te beperken
                      En zo kan ik nog effe doorgaan,het is te zeggen,tot overmorgen.
                      Zeker het forumonderdeel Cameras,zowat het voorportaal van BD,moet toch gezuiverd blijven van zulke toestanden?Als we cameras beschouwen als de lobby van BD,is het hier dan Fawlty Towers?
                      Agressie wekt agressie op,en eenieder die onverhoeds aangevallen wordt doet en zegt dingen waarvan hij later versteld staat,en jawel ik steek de hand in eigen boezem
                      Dus:het moet voor iedereen duidelijk zijn dat het ventileren van onlustgevoelens NIET kan op BD,en ik pleit voor een echte mentaliteitswijziging.

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Enkele vooraanstaanden maken zich regelmatig vrolijk over het gestuntel van beginnelingen in de beginnelingenhoek.
                        Onaanvaardbaar haantjesgedrag. Vandaag weer overigens...

edit: 't was gisteren.
                        Last edited by pol parasol; 14 januari 2009, 17:08.

Comment

Verbeter mij als ik ongelijk heb,maar zit er niet een fundamentele denkfout in het hele "showcase" concept? Alsof daar , dag na dag , een trits wereldvermaarde topfotografen zitten te wachten op foto's , met trillerige zweethandjes binnengebracht door lageren in rang.Dat is dus niet zo hé , een hond met een hoed op kan zich hier inschrijven en wat op de showcase gaan rondhangen .En daar dingen doen die hij thuis of op het werk niet durft , beetje slijmen hier , beetje trappen daar.
                          En natuurlijk zitten er daar knappe fotografen tussen,ik sta paf van wat ik allemaal zie in de HOF.Maar dan nog ,van die knappe fotografen is het weer maar een heel klein deel gegeven op objectieve manier te reageren op foto's, zonder bias,en met inachtname van een minimum aan beleefdheid.WANT:iemand heeft daar zijn best op gedaan,werk van gemaakt,op server gezet,geresized,tekstje bij enz. "Strenge kritiek geven" mag dus geen vrijbrief zijn voor het uiten van beledigende taal of het volvoeren van persoonlijke afrekeningen.
                          Bovendien,bovendien zijn er verschillende genres in de fotografie ; in de medische fotografie moet je niet teveel gaan HDR-en,dat spreekt
                          Sommige vormen van modellenfotografie zijn ook aan zeer strikte technische vereisten te koppelen.Architectuur al heel wat minder,tenzij het gaat om het aanleggen van documentatie over architectuurstijlen bv.
                          Macro:hangt van foto tot foto af,ik hier al beklijvende mierenfoto's gezien bv.die het helemaal moesten hebben van de sfeer,en als er sfeer bij komt kijken,wordt het heel wat moeilijker objectieve beoordelingen te geven.Landschap zit nog sterker in die hoek.
                          Om maar te zeggen: de "kritieken" geven hoogstens een persoonlijke visie weer,en kunnen niet beschouwd worden als een oordeel van Meden en Perzen.Om die reden alleen al,is het onderscheid tussen Showcase en beoordeling op zijn zachtst gezegd nogal kunstmatig.
                          Een idee zou kunnen zijn dat je vakjes kunt aankruisen per in de SC geposte foto,waarop je aanvinkt hoe je compo en algehele uitstraling van de getoonde foto vindt.Beperk dan maar meteen al het aantal SC foto's per poster tot één per maand
                          Een beperking via het aanleggen van een betaaldrempel zie ik veel minder zitten:dat gaat effectief héél goed werken,daar niet van,maar dat druist in tegen het democratische karakter van Bd .Een beetje het gevoel van het Herrenvolk op de Olympos en het plebs in de favelas.
                          Wat mij meteen bij het volgende puntje brengt:is BD ziek?Moet er veel veranderen?Jazeker,maar niet alleen ter hoogte van de SC fora.Iemand heeft het hier al wel eens ooit gezegd:Netiquette.
                          iemand vraagt om Photomatix settings.Het is de TS te doen om effectjes,en dat zegt hij ook met zoveel woorden.Verwensingen en beledigingen,maar geen antwoord.
                          iemand vraagt naar het verschil tussen een D300 en een D700:idem,maar hier kwam de forumleiding,hulde,tussenbeide.
                          Iemand vraagt hoe hij de lettertjes van stockfoto's eraf kan krijgen:verdachtmakingen,beledigingen.Hulde aan de persoon die tusenbeide kwam en erop wees dat de TS duidelijk te goeder trouw was en duidelijk in de war gebracht door de onduidelijke webpage.Ook dan gaat het gehoon nog verder,een hele pagina.Leuk hoor,als dat een van je eerste postjes is.
                          Iemand koopt of krijgt een D3 een stelt daarover een wat beginnelingachtige vraag:die man heeft zelfst giftige PM's toegestuurd gekregen!
                          Enkele vooraanstaanden maken zich regelmatig vrolijk over het gestuntel van beginnelingen in de beginnelingenhoek.Moeten we daar hoogstaand technisch advies onder verstaan of is het een ontgroeningsritueel?Zal alleszins ook helpen het aantal leden te beperken
                          Zeker het forumonderdeel Cameras,zowat het voorportaal van BD,moet toch gezuiverd blijven van zulke toestanden?Als we cameras beschouwen als de lobby van BD,is het hier dan Fawlty Towers?
                          Agressie wekt agressie op,en eenieder die onverhoeds aangevallen wordt doet en zegt dingen waarvan hij later versteld staat,en jawel ik steek de hand in eigen boezem
                          Dus:het moet voor iedereen duidelijk zijn dat het ventileren van onlustgevoelens NIET kan op BD,en ik pleit voor een echte mentaliteitswijziging.

Walter

Heb je daar een link van?

Netiquette is inderdaad een belangrijk gegeven, maar met Netiquette alleen geraak je er niet, me dunkt.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Alleen politiekers hebben woordvoerders....

Mooie en interessante uitspraak.... Om vervolgens het woord te gaan voeren voor KARIBOE, terwijl hij dit w.s meer dan genoeg zelf kan.. Of sta je hier nu en ´plein public´ in iemands zakken te p*****....? Je praat over respect, terwijl je hier wel iemand voor 'groentje' uitmaakt....

Comment

Hou de discussie aub constructief
                              en verval niet in de fouten die je van een ander ook niet verdraagt.

Comment

Walter

kan alleen maar bijtreden... als ik sommige reacties zie met sarcastische opmerkingen op iemands eerste post, dan kan ik me voorstellen dat iemand na 1 post al de biezen neemt...

Comment

Working...
                                X