Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

    Patrick,

    Als ze echt niet meer reageren kun je altijd is bij hen langsgaan. Toen ze mij een mailtje stuurden om te zeggen dat ik mijn fotoboek mocht terugsturen, ben ik het boek zelf gaan terug brengen ipv op te sturen. Als je er zelf naartoe gaat en is hard op tafel klopt lukt het misschien wel. Je ziet maar. Dit is het adres:

    Kordell & Kordell S.A.
    TicTacPhoto
    8 Rue des Lutins (ofwel Kaboutersstraat in het nederlands)
    1190 Brussels - Belgium
    VAT: BE 0464.058.094
    Fax +32 (0)2.791.91.96

    Groeten, Tom.

    Comment


    • #17
      Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

      Hoi,
      Ja ook wij hebben problemen met TicTac. Maar onze vorige boeken waren steeds subliem. Ons probleem is van andere aard. We zijn vorig jaar aan een album begonnen van ongeveer een duizendtal foto's. Omdat deze fotos beetje veel zijn werkte ik in stukken aan het album... Wel eind februari wou ik verder werken. Ik zou enkel de naamplaatsen en dagen en wat tekstjes moeten aanvullen, dus de fotos waren allen geplaatst met alle achtergronden ... Wel ik start het album op en krijg foutmelding. Na alles geprobeerd te hebben (norton) heb ik hun uiteindelijk gemaild. We hebben antwoord gekregen dat het onze fout was, we hadden maar een update eerst moeten doen. Dit tictacprogramma doet het dus automatisch... dus daar lag het ook niet aan, dan mijn norton, was afgezet dus volgende mail ... En uiteindelijk gaven ze toe wanneer er een update op het album is en je hebt eentje begonnen je elke keer terug opnieuw moet beginnen !!!! Duizend foto's? Komaan waar zijt ge dan mee bezig. Als je een pc of laptop koopt met bv Vista op, die werkt toch ook nog na een update. Er bestaat toch zoiets als converteren van programma of update. Ik ben geen IT ofzo dus alle termen zijn niet zo gekend. Heeft er iemand een oplossing voor ons? Hartelijk dank,

      Comment


      • #18
        Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

        Ik zou voor te beginnen geen album met 1000 foto's bij tictacphoto proberen te bestellen. Ik zoiezo al zonde van de tijd die je er in steekt. Ik zou echt myphotobook of albelli (albumprinter) eens proberen. Ik heb bij beide al besteld en was 2 keer zeer tevreden!!Bij albelli krijg je op het moment zelfs een 2de album gratis en bij myphotobook €7,5 korting. Zie http://www.photoprints.be
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

        Comment


        • #19
          Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

          Mijn eerste bestelling bij Tic Tac was min of meer ok. ( 3 dezelfde boeken)
          De zwarte achtergronden waren vol strepen en grijs/rood op sommige plaatsen.

          Toen ik hun mailde, vroegen ze om een voorbeeld.
          Ik kreeg mijn album zelfs 4 maal gratis herdrukt terug (ipv3).

          Het 2de album dat ik vorige week maakte, is veel beter.
          Ik mailde hun wel op voorhand om extra op de afdrukkwaliteit te letten, dus ik ben tevreden.
          Het was superspoed langs hun weg, op 2 dagen werd het netjes aan huis geleverd.

          Filip
          www.fluidr.com/photos/fotofilip3

          Comment


          • #20
            Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

            Hartelijk dank voor het advies en tips.
            Heb gaan kijken bij Photoprints. Ziet er idd ook heel goed uit maar de grootste album is slechts 30 op 30 cm. En dat is te klein, wel héél spijtig.
            Heb ondertussen nogmaals gemaild naar TicTac en blijkbaar ben ik echt de enige die dit probleem zou hebben. Maar hoe komt dat dan ? Wel hebben ze ondertussen een automatisch updatesysteem geinstalleerd, dat is dan toch al iets. Als jullie nog sites weten met grote albums hoor ik het graag. Onze volgende reis gaat er aan komen en zou dan ook graag onze foto's willen vereeuwigen in een mooi fotoboek. Dank je,
            Peggy

            Comment


            • #21
              Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

              Bij TicTac & Pixum heb ik goede ervaringen (ondanks lagere prijs), heb hier zopas een recente test gepost van een aantal bekende fotoservices:

              Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

              Comment


              • #22
                Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                Mypublisher.com is een betere mogelijkheid: niet het niveau van het schitterende Asukabook (enkel met BTW-nr), maar aanvaardbaar.

                Hopelijk heb je daar wat aan...
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #23
                  Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                  Hello,

                  Al drie jaar bestel ik bij TicTacPhoto. Al 3 keer teleurgesteld. Elk jaar hoop ik op verandering maar die komt er gewoon niet, ondanks zoveel uitgesproken ontevredenheid en klachten. Slechte printkwaliteit, roze schijn, vlekken, pagina's die verbleken, pagina's die scheuren, wachttijd veel te lang (tot 1 maand), fotos verwisseld, ...

                  Bij myphotobook.be ben ik twee keer blij geweest. Veel layout mogelijk. Print op cover. Ziet er meer uit als een boek dan een fotoalbum (heeft zijn voordeel en nadeel). Alleen heb ik ooit zwart wit fotos geprint en ze kwamen nogal grijs uit. Misschien ligt het aan mij: op mijn scherm was de foto in mooi zwart, maar die werd grijs in de boek. Voor de rest, OK.
                  Sport, action and outdoor photography

                  Comment


                  • #24
                    Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                    Hmm, die fotoalbums, dat is echt wel in tegenwoordig precies.
                    Noem mij ouderwets, maar ik doe niets liever dan mijn foto's laten afdrukken door een degelijke fotohandel (lees: goede kwaliteit zodat de foto er volledig opstaat in de juiste kleuren) en daarna lekker inplakken in een album. Zelf tekstjes erbij schrijven, souveniertjes erbij, ditjes datjes en frulletjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                      Toevallig kwam ik hier terecht omdat ik het rekeningnummer van Tictac was vergeten te noteren na mijn bestelling.
                      Nu krijg ik al schrik om mijn bestelling te valideren.
                      Zijn er ondertussen al betere resultaten behaald bij die firma?
                      Ik vond dat het heel ingewikkeld was om te beginnen (ben geen computerfreak) en dat het lang duurde.
                      Vorige albums heb ik altijd bij Extrafilm besteld en was daarover zeer tevreden.
                      Nu had ik echter een waardebon van een reisagentschap, daarom dus Tictac.
                      Wat raden jullie me aan?
                      Alvast bedankt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hilda Bekijk bericht
                        Toevallig kwam ik hier terecht omdat ik het rekeningnummer van Tictac was vergeten te noteren na mijn bestelling.
                        Nu krijg ik al schrik om mijn bestelling te valideren.
                        Zijn er ondertussen al betere resultaten behaald bij die firma?
                        Ik vond dat het heel ingewikkeld was om te beginnen (ben geen computerfreak) en dat het lang duurde.
                        Vorige albums heb ik altijd bij Extrafilm besteld en was daarover zeer tevreden.
                        Nu had ik echter een waardebon van een reisagentschap, daarom dus Tictac.
                        Wat raden jullie me aan?
                        Alvast bedankt.
                        Je moet er wel rekening mee houden dat hier veel reacties tussen staan van mensen die op semi- of professionele manier bezig zijn met fotografie. Mensen die veel geld betalen voor duur fotomateriaal, hebben ook graag de allerbeste kwaliteit van print.
                        Een gewone 'huis-tuin en keukenfotograaf' zal vaak niet eens het verschil merken tussen al deze bedrijven. Als je tevreden bent van extrafilm, zal tictac niet veel verschil geven.
                        Als je niet tevreden bent gewoon terugsturen, en herdruk vragen.
                        Myra fotografie

                        Comment


                        • #27
                          Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                          Ik heb een half jaartje terug een boek besteld bij Tictac. Ik zou zelf direct al niet voor deze firma hebben gekozen maar 't was een relatiegeschenk via m'n werk dus toch maar geprobeerd....

                          Wel, ik ben zeker niet te spreken over het resultaat. Het ging van begin af aan al niet goed doordat ze hun beloofde levertijd bij lange na niet nakomen. En de kwaliteit van de afdruk was ook al niet best. Kortom, 't was voor mij éénmaal maar nooit weer 't Was in mijn geval gelukkig nog gratis.....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                            Ik maak soms een fotoboek via Elkacolor en ben er zeer tevreden over,de bestelling wordt opgestuurd naar een winkel of fotograaf bij jou in de buurt die samen werkt met Elkacolor (mag zelf kiezen als er meer dan één zijn ) , betaling gebeurd bij afhaling en dat vind ik positief,trouwens prachtige kwaliteit en een goeie werkwijze om een boek samen te stellen , ook al een paar foto-posters laten maken en die zijn zeer goed
                            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                            Comment


                            • #29
                              Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                              Heb bij Tictac 2 fotoalbums laten maken. In beide gevallen lagen ze op tijd in de bus.
                              De kwaliteit vond ik goed te doen (is al van enkele jaren geleden).
                              Ik verneem wel dat je nu ook albums op fotopapier kan laten afdrukken, en dat zou toch betere resultaten opleveren.

                              Op de site van Tictac zie ik wel niet direct hoe ze het daar nu technisch afwerken...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Slechte ervaring gehad met TicTacPhoto, nog mensen ?

                                Wat een ellende lees ik hier.

                                Ik werk zelf met Blurb. Niet de allergoedkoopste maar zeker niet duur.
                                De kwaliteit - voor mij dan - is subliem dwz de afdrukkleuren komen prima overeen met de kleuren op mijn scherm.

                                Ook bij Blurb gaat wel eens iets mis (waar niet?).
                                Na invulling van het klachtenformulier (waarbij gaarne foto's van de mankementen) wordt binnen een paar uur gereageerd en vertellen ze dat je op hun kosten een reprint krijgt (die ook nog 'expresse' wordt uitgevoerd. De reprint in mijn gevallen is dan ook in orde. Er is een uitstekend client-contact waarbij ook over detailpunten vriendelijk kan worden gediscussieerd (steeds antwoord binnen 24 uur).

                                Ik heb geen behoefte wat anders uit te proberen.
                                De software is duidelijk en lopende projecten lijden niet onder een update van het programma.
                                Van waardering geniet ik.
                                Van kritiek leer ik.

                                Comment

                                Working...
                                X