Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ergernis beginnersforum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: ergernis beginnersforum

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
    ik volg tricolortje vroeger toen ik hier pas was, kreeg je makkelijke hulp als beginner, sinds een tijdje zijn er vele kliekjes gevormd heb ik de indruk, daarom dat ik ook een lange tijd hier niet meer geweest was
    Ik heb de laatste twee dagen eens hiervoor de tijd genomen en idd krijg ik ook de indruk dat er een aantal kliekjes zijn.
    Noem het plaatsen van een reactie maar gemakshalve stemgedrag. Welnu stemmen doen we alleen op mensen die we kennen en die ons aanspreken de rest slaan we over.

Het is jammer maar ik denk dat dit een menselijk trekje is.
    mvg
    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Allé, kijk nu eens naar deze. Wat kan je daar nu zinnig op zeggen? Dat is toch om bij te huilen?
      "Wat kan je daar nu zinnig op zeggen? Dat is toch om bij te huilen?" ... jou reactie of de foto?
      Gelukkig kreeg de TS een reactie van antoine200 en niet van jou! Het had anders wellicht zijn eerste en meteen ook laatste post op dit forum geweest.
      Last edited by Carola; 12 juli 2008, 09:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        "Wat kan je daar nu zinnig op zeggen? Dat is toch om bij te huilen?" ... jou reactie of de foto?
        Gelukkig kreeg de TS een reactie van antoine200 en niet van jou! Het had anders wellicht zijn eerste en meteen ook laatste post op dit forum geweest.
        Dat is de reden waarom ik niets meer post van foto of Start Topic. Als je soms de reacties leest zegt het boekdelen...
        Heb zo ook gelezen dat "we" beter eens een een goed boek zouden kopen over compo en belichtingen... klopt. Maar er is een maar...

Je maakt van een ordinaire metser zonder praktische in real time begeleiding ook geen top kok (om maar een vergelijking te geven).
        Last edited by Blue Point; 12 juli 2008, 10:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Dat is de reden waarom ik niets meer post van foto of Start Topic. Als je soms de reacties leest zegt het boekdelen...
          Heb zo ook gelezen dat "we" beter eens een een goed boek zouden kopen over compo en belichtingen... klopt. Maar er is een maar...

Je maakt van een ordinaire metser zonder praktische in real time begeleiding ook geen top kok (om maar een vergelijking te geven).
          jammer, je was net zo lekker bezig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zonder alle commentaren te lezen in dit topic (zijn er een beetje veel) wil ik reageren op de openingspost.

Ik ben hier al 5 jaar, en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet even op kijk.
            Dat doet iemand natuurlijk niet als de site niet educatief zou zijn.

In het begin was ik echt een leek qua fotografie. Dankzij BD ben ik de fotografie meer gaan waarderen en heb ik veel ervaring opgedaan.
            Niet vanwege de comentaren op mijn werk zoals de TS het graag zou willen maar puur om diep in de site te graven.
            Er staat een schat aan info verborgen onder de zoekknop, als je daarmee aan de slag gaat zul je merken dat je steeds meer gaat leren over fotografie.
            Ik ken niet één forum (en ik ken er diverse) waar ze zo behulpzaam en geduldig zijn als hier. Wat ook belangrijk is, is dat het er bijna altijd vriendelijk aan toe gaat.

Mijn bescheiden mening.

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb de laatste twee dagen eens hiervoor de tijd genomen en idd krijg ik ook de indruk dat er een aantal kliekjes zijn.
              dat had ik ook al in de mot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                Van jouw reacties in al die jaren zullen ze anders OOK niet veel opgestoken hebben hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Noem het plaatsen van een reactie maar gemakshalve stemgedrag. Welnu stemmen doen we alleen op mensen die we kennen en die ons aanspreken de rest slaan we over.

Het is jammer maar ik denk dat dit een menselijk trekje is.
                  mvg
                  Antoine
                  Van zolang ik hier ronddwaal (en dat is toch wel even), heb ik kliekjes gezien. Wat jij zegt "stemmen doen we alleen op mensen die we kennen en die ons aanspreken de rest slaan we over" is inderdaad een zeer menselijk trekje ... maar heb je ook gemerkt dat dit hier op het forum vaak uitmond in een "Upperclass" mentaliteit!?
                  Een beginner met een beperkt budget die raad vraagt bij de aankoop van een fototoestel, krijgt te horen dat ge enkel fatsoenlijke foto's kan maken met een reflex + bijhorende lenzen ... al de rest is kinderspeelgoed. Kitlenzen ... wie werkt er nu met zo'n brol?
                  Diezelfde leden zeggen dan doodleuk tegen zo'n een beginner "kom maar eens af op één van onze Shooting Day's, dan kunnen we mekaar leren kennen en eens laten zien met welk materiaal WIJ werken". Je moet de actiefoto's van een aantal SD's een nader bekijken ... het lijkt wel een wedstrijdje "om ter grootste toeter". De gevolgen laten zich raden: soms over het paard getild ... "hier mijn allereerste foto's met een reflexcamera": een 40D + Bigma! Of soms lachwekkend ... met die "toeters" (50-500) worden dan garagepoorten of standbeeldjes gefotografeerd. (ik verzin het niet, het staat hier allemaal ergens op het forum ).

Ondanks dat mijn professioneel werk voor een gedeelte uit fotograferen bestaat (ik wordt daar nog voor betaald ook!) werkt deze soepkip "slechts" met een bridge camera (FinePix S100FS en een S9600), da's vanuit mijn werkomstandigheden een bewuste keuze ... voor veel BD'ers een onbegrijpelijke en minderwaardige keuze! (Wat moet ik dan in hemelsnaam op zo'n SD gaan doen?)
                  Ik heb het ook al lang opgegeven om foto's te posten. Omdat ik beroepshalve netjes en perfecte opnames moet afleveren, wil ik in mijn vrije tijd wel eens wat anders ... en dat "botst" hier dan!

Slechts een beperkt aantal BD's slagen erin om verder te kijken dan techniek!
                  Last edited by Carola; 12 juli 2008, 11:26.

Comment

Slechts een beperkt aantal BD's slagen erin om verder te kijken dan techniek!
                    het mag eens gezegd worden.

Comment

Wat mij nu pas opvalt is dat in de beginnershoek staat vermeld:

Beginnershoek Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden. Gelieve het aantal geplaatste foto’s per gebruiker te beperken tot één topic per dag!

De meeste foto's die daar geplaatst worden voldoen dus aan dit criterium.

Dus een reactie plaatsen als " Is een vakantiekiekje of Dit een een snapshot",
                      is eigenlijk onjuist. Hij voldoet namelijk aan de gestelde forumregels.

Als wij dit anders willen moeten we het bestuur hierover aanspreken.

mvg
                      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        ...welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden....
                        Zeg dat dan meteen, dan was héél die ergernis over geen beoordelingen krijgen niet nodig geweest .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Zeg dat dan meteen, dan was héél die ergernis over geen beoordelingen krijgen niet nodig geweest .
                          Overbodig niet...nu weten we tenminste wat een zeiker jij wel bent.
                          Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                            Overbodig niet...nu weten we tenminste wat een zeiker jij wel bent.
                            Tsss, de ware aard komt boven....

Comment

Ik vind het jammer dat een topic als deze weer moet ontaarden in een woordenwisseling die nergens toe bijdraagt.

Je kunt merken dat velen gewend zijn te schrijven of ze aan het chatten zijn.

Het is toch in belang van ons allemaal dat we een goed forum hebben, of zie ik dit verkeerd.

mvg
                              Antoine
                              Last edited by antoine200; 12 juli 2008, 12:20. Reden: Laatste zin toegevoegd

Comment

Ik vind het altijd jammer dat mensen persoonlijke aanvallen lanceren, het gaat hier toch over foto's en fotografie, niet?

Comment

Working...
                                X