Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ergernis beginnersforum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: ergernis beginnersforum

De ergernissen in dit topic beginnen groter te worden dan de ergernis in 't beginnersforum.
    Als de volgende reply's niet meer 'on-topic' verlopen dan gaat er hier een slotje op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Tsss, de ware aard komt boven....
      Gewoon niet op reageren Hans, sommige weten niet beter.

Gr Kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Ik heb de laatste twee dagen eens hiervoor de tijd genomen en idd krijg ik ook de indruk dat er een aantal kliekjes zijn.
        Noem het plaatsen van een reactie maar gemakshalve stemgedrag. Welnu stemmen doen we alleen op mensen die we kennen en die ons aanspreken de rest slaan we over.

Het is jammer maar ik denk dat dit een menselijk trekje is.
        mvg
        Antoine
        Kliekjes vormen is inderdaad eigen aan de mens en aan forums.
        En dat is niet meer dan normaal.
        Ook hier op BD.
        Je leert mensen online beter kennen of je ontmoet er sommige irl.
        Ik ga vaak kijken bij mensen die ik ken en zal er bijna altijd een reactie achterlaten.

Het enige waar ik mee gestopt ben is commentaar geven bij mensen die hier af en toe een foto dumpen en weer weg zijn.
        Dan mag het nog een TOPshot zijn.
        Ze komen nog wel eens kijken wat de reacties zijn.

Wat ik ook wel merk is dat je sommige hier zelden iets ziet posten, maar als ze de kans hebben om iemand te 'pakken' dan staan ze er wel

In ieder geval, op BD lopen er genoeg mensen rond die altijd klaar staan om anderen te helpen.
        Alleen wil niet iedereen daarmee te koop lopen en gebeurt het vaak per PM.
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Gewoon niet op reageren Hans, sommige weten niet beter.

Gr Kees
          Vriendje van ?
          Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
            Vriendje van ?
            Jij draagt ook wel veel bij in dit topic
            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              mensen die hier af en toe een foto dumpen en weer weg zijn.
              Dan mag het nog een TOPshot zijn.
              Met alle respect ...
              Sommige mensen posten minder omdat ze van mening zijn dat de foto beter kan. Deze mensen zijn er wel nog. Kijken, lezen, zoeken hun legende binnen de fotografie. Ze zijn daarom niet minder dan andere BD'ers.
              Mezelf als voorbeeld. Ik kan BD vervuilen door het posten van massa's foto's. Dat doe ik niet, heb nood aan groei. Als ik dan een foto post waarvan ik vind dat dit een stap vooruit is, zou het een hulp zijn om daar verdere tips over te krijgen. Ik begrijp en respecteer jouw visie, Ticor. Maar op die manier mis ik feedback van iemand die een veel diepere kennis en visie op fotografie heeft ... zoals die visie van jou. (ik heb me nog nooit aan macro gewaagd maar sta vol bewondering voor belichting, compo en het in beeld brengen van deze mini-wereld )

Geloof me, velen hebben wellicht ook deze instelling.

Comment

@JurgenTn: Ik heb het niet over beginners en mensen die zich aan het verdiepen zijn in iets, maar over ervaren, sterke fotografen die hier eens om de zoveel maanden een foto afleveren en weer verdwijnen.
                Het type BD'er met bij wijze van spreken 30 gestarte topics en 60 berichten (het startbericht en nog een dankberichtje uit beleefdheid).
                Mvg Tim

Comment

SLOT EROP !!!
                  Dit is teveel ontaard en draagt absoluut niets meer bij op de TS boodschap.
                  Alles wat gezegd moest worden is volgens mij al meerdere keren gezegd.
                  Alleen jammer dat sommige mensen (vriendjes of niet) zich telkens weer laten opjutten.

Dit is jammer en overbodig.

Ik herhaal... Slot erop.
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                    SLOT EROP !!!
                    Dit is teveel ontaard en draagt absoluut niets meer bij op de TS boodschap.
                    Alles wat gezegd moest worden is volgens mij al meerdere keren gezegd.
                    Alleen jammer dat sommige mensen (vriendjes of niet) zich telkens weer laten opjutten.

Dit is jammer en overbodig.

Ik herhaal... Slot erop.
                    Waarom? dik 100 posts zijn wél ter zake en geven de TS (en ons) inzage in het reilen en zeilen van dit forum. Het geeft een beeld op de achterliggende gevoelens waarom mensen wel of nét niet reageren.

Comment

Ik ben ook al een tijdje BD lid, maar ik blijf enkel in de technische forums, gewoon omdat ik geen tijd heb om de andere forums te volgen. Als mensen dan oordelen dat ik één van de velen ben die niet verder dan de techniek kijkt, is dit maar zo... Who cares Ik krijg genoeg goede commentaren vanuit mijn directe omgeving die me sterken in de overtuiging dat ik niet slecht bezig ben. Er zal altijd wel anderen zijn die veel kunstzinniger aangelegd zijn Het blijft immers een vrijetijdsbesteding waarvan alleen IK en mijn vrouw bepalen hoeveel geld er aan uitgeven wordt. Ik hoef echt niemand verantwoording af te leggen over mijn materiaal.

Wat de beginners betreft, deel ik de mening van anderen dat je weinig vordering maakt door direct een hoop foto's te posten, maar wel door veel te lezen over techniek en compositie en te kijken naar foto's van anderen. Ik krijg zo overigens nog regelmatig dat "hey, zit dat zo?" gevoel Veel zaken heb ik nog niet onder de knie, anderen dan weer wel, maar ik leg mezelf geen torenhoge druk op

Over BD: Dit forum is voor mij van onschatbare waarde omdat ik ondertussen veel gelijkgestemde mensen ontmoet tijdens SD's en AV's waar ik privé regelmatig contact mee heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Zonder alle commentaren te lezen in dit topic (zijn er een beetje veel) wil ik reageren op de openingspost.

Ik ben hier al 5 jaar, en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet even op kijk.
                        Dat doet iemand natuurlijk niet als de site niet educatief zou zijn.

In het begin was ik echt een leek qua fotografie. Dankzij BD ben ik de fotografie meer gaan waarderen en heb ik veel ervaring opgedaan.
                        Niet vanwege de comentaren op mijn werk zoals de TS het graag zou willen maar puur om diep in de site te graven.
                        Er staat een schat aan info verborgen onder de zoekknop, als je daarmee aan de slag gaat zul je merken dat je steeds meer gaat leren over fotografie.
                        Ik ken niet één forum (en ik ken er diverse) waar ze zo behulpzaam en geduldig zijn als hier. Wat ook belangrijk is, is dat het er bijna altijd vriendelijk aan toe gaat.

Mijn bescheiden mening.

Gr Kees
                        Ik ben hier nog maar twee jaar, maar ik kan me perfect in dit commentaar vinden...

Btw... ik ben net terug van vakantie en hier zijn we alweer

Mvg

Chris

Edit :
                        Inmiddels ben ik er achter dat ik technisch vrij veel bagage verkregen heb, voornamelijk dankzij BD. Dit maakt het me mogelijk technisch betere foto's te maken dan voorheen en ook een hoger percentage aan gelukte en scherpe foto's te hebben. Mede dankzij BD ben ik fotografie gaan appreciëren. Vroeger "trok" ik foto's, nu probeer ik foto's te maken (creëren). Een goede foto is niet iets vanzelfsprekend en wordt mettertijd minder en minder vanzelfsprekend omdat je voor jezelf meer en meer veeleisend wordt. Veel "leken" zeggen "whaw" over mijn foto's, terwijl ik ze zelf maar "zozo" vind. In de fotoclub ben ik terug anders gaan kijken naar fotografie. Ik besef dat als ik nog wil groeien ik nog heel veel zal moeten fotograferen. Veel oefenen, veel tijd nemen en mettertijd groeit men vanzelf. Groei betekent voor mij grenzen verleggen, beter worden.
                        Aan de beginners op dit forum geef ik toch nog twee dingetjes mee :
                        - Het is niet zozeer het posten van foto's waaruit je leert, maar het bekijken van foto's en het lezen van commentaren van foto's van andere. Iedereen wil een beoordeling van zijn eigen werk, maar het is niet zo belangrijk als dat je zelf denkt.
                        - Post toch maar die exif gegevens bij je plaatje. Techniek is niet alles, maar vaak kan men aan de hand van techniek verklaren wat er misgelopen is, of wat er beter kon.
                        Tot slot : Ik ben zelf een beginner die op een jaar tijd meer clicks deed dan sommigen op 10 jaar. Elke click is een stap in de leerfase, en ik heb nog veel te leren.
                        Last edited by FestinaLente; 13 juli 2008, 11:41.

Comment

Ik ben de laatste maanden niet actief op BD geweest. Leuk als ik het vinden om foto's van anderen, is het gewoon te VEEL geworden. Over de jaren zijn er steeds meer en meer forum onderdelen bij gekomen. Het wordt gewoon te veel om alles bij te houden. Met de komst van de dubbele verdeling van ieder forum onderdeel was bij mij de zin om door al die stapels door te ploegen gewoon weg. Het moet nog een hobby blijven.

Misschien is de oplossing om terug te gaan naar minder onderdelen met mogelijk ook een beperking in de aantal foto's die per week/maand gepost mag worden. Daardoor zal er hopelijk op de thuis front van tevoren iets meer gefilterd worden. Met minder posts bestaat er meer kans dat ervaren leden meer tijd kan vinden om opbouwend kritiek te geven aan de serieuze beginner.

Een ander verschijnsel dat ik over de jaren merk is dat de drempel om met fotografie te beginnen steeds lager wordt nu dat digitale toestellen steeds goedkoper worden. Naast de echte enthousiasts komen er steeds meer mensen bij die waarschijnlijk niet eens de verschil tussen een foto en een kiek door hebben. En dan maar lekker snel iets op een forum posten zonder om maar de tijd te nemen om eerst een beetje te kijken/lezen van tevoren. Waarschijnlijk is er niet veel hieraan te doen, maar het verziekt alles voor de beginner die wel vooruit wilt.
                          Last edited by Helen; 15 juli 2008, 20:40.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                            Misschien is de oplossing om terug te gaan naar minder onderdelen met mogelijk ook een beperking in de aantal foto's die per week/maand gepost mag worden. Daardoor zal er hopelijk op de thuis front van tevoren iets meer gefilterd worden. Met minder posts bestaat er meer kans dat ervaren leden meer tijd kan vinden om opbouwend kritiek te geven aan de serieuze beginner
                            Volledig mee eens wie maakt trouwens elke dag 3 schitterende foto's (zoals je in Showcase uiteindelijk mag)
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                            X