Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ergernis beginnersforum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ergernis beginnersforum

Er is een mooie spreuk die zegt: 'al doende leert men'
    Wat eigenlijk in 4 woorden zegt, wat velen moeten doen -> Oefenen.

Het heeft geen zin om 30 foto's te posten in enkele weken tijd, als er geen vooruitgang inzit, ik ging in het begin ook diezelfde weg op maar heb me herpakt.
    Ik ergerde me ook aan de weinige reacties, maar ben daar vanaf gestapt.

Post een foto, zie of er reactie komt (komt er geen, dan is het zo). En gebruik de tips die je al dan niet krijgt. Oefen en post dan na een tijdje nog eens iet. Print de commentaren af (ik heb een hele map met tips die hier op BD verschenen op allerlei foto's, niet enkel op foto's van mij), als ik dan iets niet weet kijk ik in die map, vind ik het niet direct probeer ik eerst zelf een oplossing te vinden en ten allerlaatste zal ik het vragen op BD, en meestal krijg je een antwoord op je vraag (dus een oplossing voor je probleem).

Ik kan er goed inkomen dat de ervaren rotten het beu geraken dat men telkens dezelfde basisvragen stelt (er bestaat ook zoiets als de zoekfunctie).
    Ik zou er niet in verschieten dat elk basisbegrip hier als ik verschenen met alle nodige uitleg.

Het enige waar ik mij nog steeds aan erger is het onderscheidt tussen beoordeling een showcase (dat is een discussie die men hier al voerde en waar ik dus ook niet op zal ingaan).

Ik kan maar 1 ding zeggen, zonder de hulp van velen (beginners en pro's) wist ik nu mss nog niet wat dof, f, shutterspeed en alle begrippen waren laat staan ze gebruiken.
    Mijn foto's zijn verre van af, maar ik werk er aan en met de hulp van velen kom ik er wel.

BEDANKT BD-leermeesters - meesteressen BEDANKT.
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
      Laten we deze gedachtewisseling opbouwend houden!
      Dus ... hvr_oosterzele & t'web, willen jullie a.u.b. je virtuele sabeltjes NU inleveren?!
      Dat is nu net de definitie van een forum...waar mensen van gedachten kunnen wisselen over een, bepaald onderwerp.Ideęen hoeven niet steeds dezelfde te zijn...als er maar over gepraat wordt...dit houdt de andere partij net scherp...weet je ?
      Op algemeen verzoek trek ik mij terug...
      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Beste allemaal ...,

Ik heb hier ook gelezen vanaf het begin en het lijkt me dat de ergernis van de topicstarter beetje bij beetje overgaat in inzicht van een forum en zijn gebruikers.

Wijze woorden waarbij deze dan misschien zelfs kan worden afgesloten...
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Misschien ...
          maar een discussie hoeft niet noodzakelijk gesloten te worden

Comment

OK. You're the boss.
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
              ps.wat meer lachwekkend is...haal photoshop uit de rekken en 3/4 van de BD-users kan geen foto meer vertonen....dat is pas lachen jong !
              Van een ***foto maak je met photoshop geen goede foto.

Photoshop/RAW-convertors is nu eenmaal nodig als je verder gaat dan JPG.
              Ontdek het eens...je zou versteld staan van de mogelijkheden

Stil blijven staan en de moderne technieken in het belachelijke trekken dat is pas lachen jong
              Mvg Tim

Comment

Met de kans geflamed/genegeerd/aanbeden te worden, riskeer ik me toch even aan een reactie.

Aan mijn registratie datum kan iedereen zien dat ik op dit forum nog een junior ben.
                Op gebied van fotografie is dit OOK het geval (na jaren stil liggen heb ik de pentax Z-10 vervangen door een Nikon D80), zeer veel dingen zijn dus (opnieuw) nieuw voor mij.

De registratie op het forum is er gekomen nadat ik reeds een tijdje diverse topics volg, waaronder de showcases (en dan macro in het bijzonder) en de meer technische vragen.
                Dit allemaal om bij te leren, en geloof me, dat kan gerust met enkel lezen en kijken.

Betreffende het posten van foto's zou ik me in eerste instantie beperken tot het plaatsen in de beginnershoek, en dit dan met een specifieke bijhorende vraag waarop dan geantwoord kan worden. Dit lijkt me een efficiëntere manier van werken: ik vraag uitleg omtrent een specifiek probleem, mensen met kennis ter zake kunnen gerichte uitleg geven.

Na voldoende tijd kan er dan misschien wel eens iets in een showcase terecht komen.

En dit is dan wat een groot deel van deze topic mij als indruk gegeven heeft: dat verschillende (junior) posters (te vroeg) in een showcase posten meer om een bevestiging te krijgen van 'kijk wat ik kan' dan om effectief iets bij te leren.
                Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk bericht
                  ...
                  Na voldoende tijd kan er dan misschien wel eens iets in een showcase terecht komen.

En dit is dan wat een groot deel van deze topic mij als indruk gegeven heeft: dat verschillende (junior) posters (te vroeg) in een showcase posten meer om een bevestiging te krijgen van 'kijk wat ik kan' dan om effectief iets bij te leren.
                  Dit is wat velen hier al langer proberen duidelijk maken. Eerst de basis leren. De rest volgt later. Mocht iedereen met deze ingesteldheid op dit forum komen, er zou veel minder frustratie zijn.

Ik heb vandaag hier nog volgende vraag gelezen van iemand:
                  "Hoe krijg je dat onderwerp zo scherp en toch de achtergrond onscherp."
                  Je zou erbij beginnen wenen.
                  Als je dan ziet hoeveel van dergelijke vragen dezelfde persoon al gepost had dan stel ik mij soms ook de vraag: Waarom vragen posten als je toch niet wil lezen...
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Soms heb ik de indruk dat mensen schrik hebben om 'clicks' te maken.
                    De sluiter moest eens stuk gaan .

Moest je weten hoeveel testshots ik heb gemaakt van de meest onnozele onderwerpen...mijn click-duim heeft een half jaar in kramp gestaan

En met testen/oefenen leer je veel.
                    Mvg Tim

Comment

• Re: ergernis beginnersforum

Dat tam konijn van VanOosterzele mag anders wel gezien worden....
                      Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Moest je weten hoeveel testshots ik heb gemaakt van de meest onnozele onderwerpen...mijn click-duim heeft een half jaar in kramp gestaan
                        Dus DAT is je geheim, jij drukt af met je duim?!?
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                          Dus DAT is je geheim, jij drukt af met je duim?!?
                          Ik zit er een vinger naast
                          Mvg Tim

Comment

Allé, kijk nu eens naar deze. Wat kan je daar nu zinnig op zeggen? Dat is toch om bij te huilen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Allé, kijk nu eens naar deze. Wat kan je daar nu zinnig op zeggen? Dat is toch om bij te huilen?
                              Jammer dat ie niet de moeite doet om, in een begeleidende tekst, te omschrijven wat er allemaal mis is met z'n foto.
                              Nú hebben wij er het raden naar.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Jammer dat ie niet de moeite doet om, in een begeleidende tekst, te omschrijven wat er allemaal mis is met z'n foto.
                                Nú hebben wij er het raden naar.
                                Had jezelf toch ook kunnen doen.
                                Met het naar elkaar wijzen schiet niemand iets op.
                                Ik heb gisterenavond al een reactie geplaatst zonder dat ik dit hier alles gelezen had.

mvg
                                Antoine
                                Last edited by antoine200; 12 juli 2008, 08:45.

Comment

Working...
                                X