Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ergernis beginnersforum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ergernis beginnersforum

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Ja kijk, zo zijn we hé. Dom en kortzichtig. Wat mij wééral sterkt in mijn overtuiging absoluut uit het beginnersforum weg te blijven .
    Vriendje van ?...kom toch eens op voor jouw eigen mening !
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
      Hallo
      Als nieuweling op dit forum (sinds begin 2008) heb ik deze discussie met veel belangstelling gelezen. En ze bevestigt mijn persoonlijk "dubbel" gevoel i.v.m. posten, reageren enz. Als ik bvb. de opmerking van hvr_oosterzele lees "Dus als je zo iemand ziet posten in showcase geef hem/haar dan wat commentaar, je zult er evenveel terug krijgen." dan kan ik dat zeer goed begrijpen. Alleen... als ik als nieuwkomer op dit forum, na lang aarzelen (is mijn foto wel goed genoeg?) een foto heb gepost en ik krijg daarop reactie van iemand naar wiens foto's ik alleen maar vol bewondering minutenlang kan kijken, wie ben ik dan om te reageren op zijn/haar foto's ? Dan wil ik wel graag zeggen hoe fantastisch ik het vind, maar durf het eigenlijk niet. Dus voorlopig kijk ik veel naar jullie mooie foto's hier, probeer eruit te leren en beperk me tot het posten van wat ik zelf uitvergroot in mijn living zou durven hangen (de muren van mijn living zijn nog aardig leeg...). En dan is er voor mij nog de vraag : waar zet ik dat in ? Ongeacht de rubriek, Beoordeling of Showcase ? Tot hiertoe waag ik me niet aan showcase (da's volgens mij voorbehouden voor de hele goeie) en post dus in beoordeling. Daar lees ik dan : dit mag in sc Het valt me wel op dat showcase-foto's doorgaans meer reactie krijgen dan exemplaren in beoordeling, en daar plaats je ze nu net om te weten wat er de volgende keer beter of anders kan. En da's volgens mij ook zo'n beetje het gevoel van beginnershoekje. Zoals ik in het begin al zei : voor mij een beetje dubbel dus.
      En misschien durf ik het volgende keer als ik iets moois zie, wel aan om het ook te zeggen aan de maker ervan; dat doen we trouwens overal veel te weinig.

groetjes
      Marleen
      ja ik heb ook gezien dat foto's eigenlijk vooral en bijna alleen beoordeeld worden in de showcase én dan zie je heel vreemd dat er eigenlijk een heel deel foto's niet in thuis horen maar toch krijgen ze super veel bijval.
      als ik als nieuwkomer en ongekende diezelfde foto zou posten zou ik gegarandeerd massa's kritiek krijgen. ik begrijp dat echt niet hoor

Comment

haal photoshop uit de rekken en 3/4 van de BD-users kan geen foto meer vertonen
        3/4 weet ik niet, maar het zullen er toch wel veel zijn. Een foto moet om te beginnen zo goed mogelijk uit de camera komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          3/4 weet ik niet, maar het zullen er toch wel veel zijn. Een foto moet om te beginnen zo goed mogelijk uit de camera komen.
          Zo is dat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
            Vriendje van ?...kom toch eens op voor jouw eigen mening !
            Pardon

Comment

Pardon
              Eigen mening=niet iemand naar de mond praten

Comment

Jammer genoeg steken sommige nieuwelingen zich juist weg achter zogenaamde creativiteit om hun mislukte foto's goed te praten. Ik herinner me zo nog een foto van een konijn... .
                Ik kan me de foto van de TS niet herinneren ... maar om nu te zeggen "ZO trek je dus een tam konijn" ... vond ik toch ook wel een "beetje" dictatoriaal!
                Ik herinner me nog een "gedachtewisseling" omtrent vuilnisbakken aan de statie van Leuven. Dat de uitwerking van die foto slecht was, daar was iedereen het toen over eens ... maar dat sommigen de TS toen onderuit haalden omwille van het gekozen onderwerp was voor mij een brug te ver. (Dat bedoelde ik dus met de creativiteit de nek omwringen!)

Comment

Eigen mening=niet iemand naar de mond praten
                  Wijsneus, IK ben al een tijdje in dit draadje aan 't meepraten en IK was diegene die over dat konijn begonnen ben en ik praat niemand naar de mond, daar ben ik al te oud voor. Ik dacht eerder dat JIJ een vriendje was van de poster van dat konijn omdat JIJ blijkbaar plots op je teen getrapt was zodat je in dit draadje moest invallen, maar ik was zo beleefd dat niet te zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                    Ik kan me de foto van de TS niet herinneren ... maar om nu te zeggen "ZO trek je dus een tam konijn" ... vond ik toch ook wel een "beetje" dictatoriaal!
                    Zoals ik toen ook zei, dat was een voorbeeld hoe het wél goed is ipv van het oeverloze gezwam dat bezig was. Didactisch materiaal heet zoiets . Dat bewijst echter weer eens dat je beter geen commentaar en al zeker geen voorbeelden geeft. Soit, ik laat voortaan Eenoog koning zijn in het land der blinden .

Comment

... daar ben ik al te oud voor...
                      Dat komt zo wel niet over.
                      Een draadje naar boven halen of fouten oprakelen ....uit 't verleden zijn altijd mis.

Comment

Dat komt zo wel niet over.
                        Een draadje naar boven halen of fouten oprakelen ....uit 't verleden zijn altijd mis.
                        Blablabla, moraalridder. Mensen dom en kortzichtig noemen niet dan?

Comment

Oude koeien uit de gracht halen is meer een eigenschap van domheid en kortzichtigheid...

ps.wat meer lachwekkend is...haal photoshop uit de rekken en 3/4 van de BD-users kan geen foto meer vertonen....dat is pas lachen jong !
                          Qua kortzichtigheid kan die laatste uitspraak anders ook wel tellen.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Blablabla, moraalridder. Mensen dom en kortzichtig noemen niet dan?
                            Ik geef enkel een repliek op een gedane uitspraak...niets meer !

Comment

Laten we deze gedachtewisseling opbouwend houden!
                              Dus ... hvr_oosterzele & t'web, willen jullie a.u.b. je virtuele sabeltjes NU inleveren?!

Comment

Beste allemaal ...,

Ik heb hier ook gelezen vanaf het begin en het lijkt me dat de ergernis van de topicstarter beetje bij beetje overgaat in inzicht van een forum en zijn gebruikers. Na x-aantal reply's krijgt de discussie precies een andere wending waar de TS zeker niet om gevraagd heeft. Laat de oude koeien maar waar ze zijn en probeer aan een prettige toekomst voor elke hobby-fotograaf te werken.

Persoonlijk wou ik nog het volgende kwijt:
                                Begin 2004 leerde ik dit forum kennen.
                                27 feb. 2004 heb ik me geregistreerd.
                                10 april 2004 plaatste ik mijn eerste post.
                                Ik heb dus ruim mijn tijd genomen om het forum te leren kennen vooraleer ik het ging gebruiken. In al die tijd heb ik kunnen leren van de fouten en voorbeelden van een ander. En dat gebeurt nu in 2008 nog steeds zo.

In 2005 was ik 3 weken met vakantie. Ik was toen al moderator en bij thuiskomst zag ik 487 nieuwe topics (in 3 weken). Dat aantal halen we nu met gemak elke dag. Een goede lezer kan hier meerdere conclusies uit trekken.

Mijn advies in deze topic
                                @ de nieuwkomers :
                                • nieuwkomers neem wat meer tijd om te observeren
                                • post met mate
                                • aanvaard kritiek (of filter voor jezelf als je er niet mee kan leven)
                                • stel gerichte vragen als je een probleem hebt, laat merken dat je zelf ook al wat moeite gedaan hebt.
                                • lees aandachtig de forumregels, anders begint het al met negatieve commentaar.
                                • begin in het testforum als je de vaardigheden om te posten nog niet bezit

@ de ervaren BD-ers:
                                Probeer geregeld enkele foto's in 'beginnersforum' of in 'fotobeoordeling ...' te voorzien van commentaar.

Hou het prettig en leerijk voor iedereen.

Comment

Working...
                                X