Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
ergernis beginnersforum
Collapse
X
-
-
Re: ergernis beginnersforum
Oorspronkelijk geplaatst door tricolortje Bekijk berichtWel ik zal eens een paar maanden goed oefenen en dan een knaller plaatsen goed gedacht?
Ik ben ruim 30 jaar bezig met fotografie en geloof mij die KNALLER zal er nooit komen, en dat mag ook niet, want dan is de drang om eens een knaller te maken weg.als je begrijpt wat ik bedoel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk berichtDat vind ik net niet
van een goede foto kan enkel gezegd worden mooi, prachtig enzo
maar van een minder goede foto kan je leren wat je fout doet.
En dit laatste is toch ook een onderdeel van het forum dacht ik
Ik post hier niet om mooie foto's te laten zien, daar heb ik een website voor.
of moet het hier een SUPERIEUR forum worden, dat dat meer op een fotogallerij gaat lijken, dan op een forum om mensen te helpen.
enkel de allerbeste foto's posten, wat heb je daaraan? leer je daar zelf veel van? denk dat dat heel bepekt is, is het een ego-boost? zeker en vast! mag dat? tuurlijk!
maar het meeste heb je zelf aan de foto's die naar jouw mening redelijk goed zijn maar waar je van vermoedt dat er nog wat werk aan is en je niet weet welke x-factor er ontbreekt.
veel "slechte" foto's posten? tja wat is slecht en wat niet? heel subjectief maar als je zelf een beetje kritisch bent kan je al vlug zeggen dat sommige dingen een post echt niet waard zijn.
ik geef toe dat als echte beginner een post niet posten heel moeilijk is. toen ik net toestemming had om op dit forum foto's te plaatsen ben ik als een gek heel mijn foto-album doorgebladerd en zowat alles gepost wat ik ook maar iets of wat leuk vond. bijgevolg en 6-tal topics op 1 dag met uiteraard de bijbehorende slotjes :-)
toen mijn postwoedde wat bevredigd was ben ik wat rond gaan neuzen op het forum en had ik al meteen spijt van mijn "misbaksels" die ik erop gegooid had.
nu ja heb daar ook al vlug mijn lesje uit geleerd en post enkel nog wat ik denk dat goed is.
heb trouwens weer een nieuwe geplaatst (ontluikende clematis in macro hoek) omdat ik die dan weer mooi vond en ging nog wachten op een knaller haha (dat zal ook wel weer een beginnersziekte zijn, wachten op iets wat je waarschijnlijk nooit zal bereiken)
nu ja, dan de discussie over de hoeveelheid topics die je post. ook weer zo moeilijk.
moet je er elke dag op uit gaan om een forum foto te maken? neen dat kan niet de bedoeling zijn maar als je nu toevallig 4dagen op de 7 een toffe foto maakt ja waarom die dan verstoppen in je afbeeldingenmap als je hem hier kan delen met de anderen?
hoeveelheden erop plakken lijkt mij onrealistisch.
en aan Galamus:
blijkbaar zal je topic toen niet "agressief" genoeg geweest zijn haha, soms moet het op die manier om de mensen uit hun schelp te lokken en hun gedacht te zeggen zonder natuurlijk kwetsend te worden :-)Last edited by tricolortje; 8 juli 2008, 19:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tricolortje Bekijk berichttja welke foto's mag men posten en welke niet? wie gaat daarop antwoorden?
...
Als iemand een dag later een foto post met dezelfde fouten als de post van de dag er voor en het is duidelijk dat die persoon niet eens de moeite heeft gedaan om de tips te gebruiken/uit te testen dan is het mijn inziens een foto die niet gepost zou mogen worden.
Doe iets met de tips die je krijgt en als het je uiteindelijk nog niet lukt, vraag dan opnieuw advies in bv. het onderdeel 'tips & trucs'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk berichtIk haalde het in mijn post al aan. Het was een lange post, dus ik weet niet of het wel werd gelezen.
Dit gebeurd ook met foto's die aan die aan de lopende band worden geplaatst.
mvg
Antoine
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk berichtIk haalde het in mijn post al aan. Het was een lange post, dus ik weet niet of het wel werd gelezen.
Als iemand een dag later een foto post met dezelfde fouten als de post van de dag er voor en het is duidelijk dat die persoon niet eens de moeite heeft gedaan om de tips te gebruiken/uit te testen dan is het mijn inziens een foto die niet gepost zou mogen worden.
Doe iets met de tips die je krijgt en als het je uiteindelijk nog niet lukt, vraag dan opnieuw advies in bv. het onderdeel 'tips & trucs'.
je kan de tips gevolgd hebben maar het nog steeds niet 100% juist doen zonder je het weet. en zolang niemand jou dat zegt, blijf jij in de waan dat je het wel goed doet natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk berichtDit gebeurd ook met foto's die aan die aan de lopende band worden geplaatst.
mvg
Antoine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tricolortje Bekijk berichtoke maar wat als dit nu bijvoorbeeld 5 (echt) goede foto's zijn? dan krijgen ze geen reactie en worden ze minder bekeken met als reden dat je er teveel plaatst na elkaar??? wat heeft het ene met het andere te maken?
Als je heel veel foto's achter elkaar plaatst zonder dat je rekening houdt met een goed advies dan zal veel mensen je topic gewoon overslaan.
Als je dan een keer een hele goede foto plaatst zullen ze deze dus ook nooit zien.
Er zijn hier veel mensen begonnen echt als leek en toch hebben zij zich snel het fotograferen eigen gemaakt. Jammer genoeg zijn er ook veel mensen afgehaakt doordat ze het gevoel hadden dat ze niet serieus werden genomen.
Met een aantal van hen heb ik nu per PM contact. Misschien wagen ze binnenkort nog eens een nieuwe poging.
mvg
Antoine
Comment
-
Ik ga je nog een tip geven, de mensen van wie je reacties verwacht vinden op hun beurt ook wel leuk om reacties te krijgen. Dus als je zo iemand ziet posten in showcase geef hem/haar dan wat commentaar, je zult er evenveel terug krijgen. Je kan het dan kliekjesvorming noemen maar zo werk het in praktijk : I'll scratch your back if you scratch mine". Ik durf eerlijk te bekennen dat ik ook niet geneigd ben om hulp te geven aan de "vragers" die nooit iets "geven".
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtIk ga je nog een tip geven, de mensen van wie je reacties verwacht vinden op hun beurt ook wel leuk om reacties te krijgen. Dus als je zo iemand ziet posten in showcase geef hem/haar dan wat commentaar, je zult er evenveel terug krijgen. Je kan het dan kliekjesvorming noemen maar zo werk het in praktijk : I'll scratch your back if you scratch mine". Ik durf eerlijk te bekennen dat ik ook niet geneigd ben om hulp te geven aan de "vragers" die nooit iets "geven".
maar hier ook weer opvallend, als iedereen het plaatje mooi vindt en jij niet dan wordt je gewoon genegeerd, dus moet je dan doen alsof en op alles zeggen dat het goed is om zelf ook een positieve reactie te willen krijgen?Last edited by tricolortje; 8 juli 2008, 22:03.
Comment
-
Tja, vroeger heb ik er ook duizenden getrokken en maar een paar 10-tallen gehouden.
Zelfde nu met digitale, trek er heel wat, maar hou er maar enkele, en die vindt ik dan vaak nog ondermaats.
Misschien liggen m'n normen wat hoog, maar diegene die ik hou, daar kan ik dan toch een beetje van genieten keer op keer.
Worden ze beter, ik weet het niet. Hangt een beetje van het moment af.
Maar ik heb wel vroeger de basics geleerd uit boeken. Dat is een beetje spijtig vandaag de dag, dat je de basics niet meer moet kennen en je toestel maar op automatisch zet en door ermee.
Comment
-
ja ik heb best wel de tijd en zin om mensen meer uitleg à la beginner te geven als ik zie dat ze best een fluttige foto gepost hebben.. maar hoe weet je dan eigelijk of ze die uitleg wel willen? Wat als het gEEn beginner is ? *oepsie*?Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk berichtja ik heb best wel de tijd en zin om mensen meer uitleg à la beginner te geven als ik zie dat ze best een fluttige foto gepost hebben.. maar hoe weet je dan eigelijk of ze die uitleg wel willen? Wat als het gEEn beginner is ? *oepsie*?
Comment
Comment