Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    Hoi,

    Hoe bedoel je mijn leven is te kort, letterlijk of figuurlijk?
    Ik wil niet vervelend doen maar zonder rijbewijs stap je ook niet in een raceauto en doe je mee aan de Paasraces op Zandvoort. Maw als je beginner bent en je wilt modelfotografie gaan doen lijkt het me verstandig dat je eerst een basiscursus volgt. Cursussen die via Internet gegeven worden zoals bij FotoForce kun je in je eigen tempo doen en de opdrachten uitvoeren op een tijdstip dat het jou schikt

    Gr. X.

    Comment


    • #92
      Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      Geen nood, mijn leven is figuurlijk te kort.
      Ik weet dat ik niet zonder rijbewijs in een racekar moet springen, maar laat ons zeggen dat ik met een 2pk overweg kan

      Door het tijdsgebrek dat ik heb dacht ik dat workshops mss een goed alternatief konden zijn, waar er bvb geholpen wordt met de "finetuning" van een toestel, hoe in welke omstandigheden. Ik kan der wel een beetje mee weg en weet wat wat diafragma en witbalans etc zijn, maar ga zeker niet verkondigen dat ik een fotograaf ben.

      Modelfotografie is gewoon hetgene dat mij persoonlijk het meeste aanspreekt (en zeker niet omdat ik de rest niet wil doen), en dan vooral het artistieke er aan, en het feit dat je een beeld dat in je hoofd zit kan verwezenlijken.

      Kga zeker eens op je site gaan kijken voor een basiscursus!

      Comment


      • #93
        Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Xarder,

        De cursus via fotoforce lijkt me heel interessant. Ik heb ook de website al eens bekeken. Ik veronderstel dat je begint met de cursus DFA? Om nadien verder te gaan met de vervolgcursussen. Zijn er veel mensen die zo'n online cursus volgen?

        Groetjes
        GO ON...BE A TIGER!!!

        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

        Comment


        • #94
          Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Ik begin vanavond aan het cvo waas en durme in Lokeren aan een fotografie opleiding.

          De opleiding bestaat uit volgende modules:
          A1 Basis fotografie 1 semester
          A2 Initiatie zwart/wit 1 semester
          A3 Initiatie kleur 1 semester
          A4 Initiatie digitale beeldverwerking 1 semester

          B1 Stromingen in de fotografie 1 semester
          B2 Aanvulling zwart/wit 1 semester
          B3 Afwerkingstechnieken 1 semester
          B4 Aanvulling digitale beeldverwerking 1 semester

          C1 Portretfotografie
          C2 Reportagefotografie
          C1+C2 vormen samen 1 jaar, niet apart te nemen

          C3 Object- en materiefotografie
          C4 Architectuur en interieur
          C3+C4 vormen samen 1 jaar, niet apart te nemen
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #95
            Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            ik ben ook een beginner en op zoek naar een basis cursus in antwerpen. Ik heb alle aanbieders eens goed bekeken en eigenlijk is de nijverheidsschool volgens mij het interessantste. Alleen starten die maar per september met een opleiding en ik ben net iets enthousiaster om vroeger te beginnen

            Fotoforce lijkt me interessant om in tussentijd wat meer ervaring op te doen. Heeft er iemand al ervaring mee?

            Verder ben ik nog op de website van de schoonheidsschool gekomen (weird i know) en die bieden ook fotografie cursussen aan. Alleen ziet die website er hetzelfde uit als die van thuisstudie en wil ik niet dezelfde negatieve ervaring meemaken dan hierboven wordt beschreven. Het betreft hier wel klassikale opleiding, dus niet van thuis uit. Iemand hier ook ervaring mee?

            Thx!!!

            Comment


            • #96
              Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Hoi fcr-boy,

              Ja je begint met DFA, de vervolgcursus is DFB. Deze is nog niet helemaal gereed maar zal dat binnenkort wel zijn. Daarna is HBM nog een cursus die gevolgd kan worden als je dieper in wilt gaan op zoals de cursus zegt 'het beeld maken'. En of er veel mensen zijn die online een cursus volgen? Ja .

              Gr. X.

              Comment


              • #97
                Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                Hoi fcr-boy,

                Ja je begint met DFA, de vervolgcursus is DFB. Deze is nog niet helemaal gereed maar zal dat binnenkort wel zijn. Daarna is HBM nog een cursus die gevolgd kan worden als je dieper in wilt gaan op zoals de cursus zegt 'het beeld maken'. En of er veel mensen zijn die online een cursus volgen? Ja .

                Gr. X.
                Ken jij mensen van hier op BD die de cursus(sen) al gevolgd hebben? Ik zou best wel graag willen weten wat hun ervaringen zijn.
                GO ON...BE A TIGER!!!

                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                Comment


                • #98
                  Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  Iedereen schrijft zich natuurlijk in onder zijn of haar eigen naam en Erik zal niet naar de nick op BD vragen dus wie van de cursisten ook BD-er is ... geen idee eerlijk gezegd.
                  Daarbij al zou ik het weten, ik zou niet zomaar die namen vrij geven ivm privacy. Wat je wel zou kunnen doen is een topic openen en vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met FotoForce. Dan kunnen ze zich zelf melden.

                  Gr. X

                  Comment


                  • #99
                    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                    Iedereen schrijft zich natuurlijk in onder zijn of haar eigen naam en Erik zal niet naar de nick op BD vragen dus wie van de cursisten ook BD-er is ... geen idee eerlijk gezegd.
                    Daarbij al zou ik het weten, ik zou niet zomaar die namen vrij geven ivm privacy. Wat je wel zou kunnen doen is een topic openen en vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met FotoForce. Dan kunnen ze zich zelf melden.

                    Gr. X
                    Ik denk dat ik dat eens ga doen ja. Buiten de website zelf vind ik niet zo heel veel info of reviews over deze cursus. En voor je aan zoiets begint moet je toch min of meer zeker zijn dat het de moeite loont om eraan te beginnen.
                    GO ON...BE A TIGER!!!

                    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                    Comment


                    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Is heel goed dat je dat doet . Ik weet dat de cursussen de moeite waard zijn. Ze zijn geschreven door Erik Mansvelders. Over hem kun je ook info vinden op internet.

                      Gr. X.

                      Comment


                      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door s_naesen Bekijk bericht
                        Door het tijdsgebrek dat ik heb dacht ik dat workshops mss een goed alternatief konden zijn, waar er bvb geholpen wordt met de "finetuning" van een toestel, hoe in welke omstandigheden.
                        *advocaat-van-de-duivel-modus-AAN*
                        Als je al geen tijd hebt om een cursus te volgen, hoe denk je dan tijd te kunnen maken voor modelfotografie? Een model fotograferen is niet zomaar in een wip gebeurd hoor. *advocaat-van-de-duivel-modus-AF*

                        Online cursus is allemaal goed en wel, maar ik denk dat praktische oefening (wat je met die avondcursussen ook meer hebt dan online vermoed ik) de beste leermeester is en dat vraagt... jawel... tijd....
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Er zijn inderdaad altijd situaties waarin het handiger is om informatie te krijgen op het moment dat je bezig bent met foto's maken maar dat heb je ook niet tijdens een avondcursus. Bij een online cursus krijg je vaak al dezelfde of de volgende dag antwoord als je een vraag hebt. Tenminste, bij Fotoforce is dat zo. Je hoeft dan niet te wachten tot de volgende les. Verder organiseert FotoForce ook praktijkdagen welke toegesneden zijn op een bepaalde dicipline in de fotografie zoals architectuur of natuur.
                          Dus mocht je behoefte hebben aan les in de praktijk behoort dat ook tot de mogelijkheden. Modelfotografie zit er echter voorlopig niet in wegens gebrek aan geschikte studioruimte.

                          Overigens, hoezo geen praktische oefening met online cursussen???????????? 85% van de oefeningen van de cursussen van FotoForce zijn praktische oefeningen. Je krijgt theorie aangeboden en aan de hand van die aangeboden theorie krijg je praktische oefeningen die beoordeeld en besproken worden. Over andere cursussen kan ik geen oordeel vellen .

                          Gr. X.

                          Comment


                          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            *advocaat-van-de-duivel-modus-AAN*
                            Als je al geen tijd hebt om een cursus te volgen, hoe denk je dan tijd te kunnen maken voor modelfotografie? Een model fotograferen is niet zomaar in een wip gebeurd hoor. *advocaat-van-de-duivel-modus-AF*

                            Online cursus is allemaal goed en wel, maar ik denk dat praktische oefening (wat je met die avondcursussen ook meer hebt dan online vermoed ik) de beste leermeester is en dat vraagt... jawel... tijd....


                            Alweer geef ik jullie gelijk... Het ding is dat die cursussen vaak 's avonds vallen, en dan mis ik sowieso 1 les op 2. Modelfotografie is idd niet in een wip gebeurt, maar dan kan ik min of meer een planning opstellen. "zucht" misschien moet ik alles gewoon uitstellen tot mijn volgend leven :s

                            Comment


                            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Het voordeel van online cursussen is dus dat je ze in je eigen tempo kunt volgen. Heb je even wat minder tijd lever je je opdracht wat later in, heb je wat meer tijd lever je hem eerder in. Het enige dat je niet hebt met een online cursus is dat je geen rechtstreekse discussie hebt met medeleerlingen over jouw foto, daarentegen hoef je ook niet te wachten als andere leerlingen minder snel blijken te gaan dan jij of dat je het niet bij kunt benen omdat blijkt dan de anderen allemaal sneller leren dan jij.

                              Ik heb mijn fotocursus ook online gedaan bij FotoForce. Nog voordat ik Erik persoonlijk leerde kennen. Nu gaan we vaak samen op pad. Ik heb geen commerciele binding met FotoForce verder maar ik sta gewoon volledig achter zijn kennis en kunde op het gebied van fotografie en manier van doceren.

                              Gr. X.

                              Comment


                              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                [QUOTE=Xarder;2547989]Het voordeel van online cursussen is dus dat je ze in je eigen tempo kunt volgen. Heb je even wat minder tijd lever je je opdracht wat later in, heb je wat meer tijd lever je hem eerder in. Het enige dat je niet hebt met een online cursus is dat je geen rechtstreekse discussie hebt met medeleerlingen over jouw foto, daarentegen hoef je ook niet te wachten als andere leerlingen minder snel blijken te gaan dan jij of dat je het niet bij kunt benen omdat blijkt dan de anderen allemaal sneller leren dan jij.

                                Ik heb mijn fotocursus ook online gedaan bij FotoForce. Nog voordat ik Erik persoonlijk leerde kennen. Nu gaan we vaak samen op pad. Ik heb geen commerciele binding met FotoForce verder maar ik sta gewoon volledig achter zijn kennis en kunde op het gebied van fotografie en manier van doceren.

                                Gr. X.[/QUOTE
                                reactie verwijderd
                                Last edited by kempen2002; 2 februari 2010, 21:33.

                                Comment

                                Working...
                                X