Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

Basiscursus fotografie in Hoorn, West-Friesland, Nederland

16 april 2011 begint er een basiscursus fotografie bij studio Vliet in Hoorn.
    Ik heb me daar voor aangemeld, maar er zijn nog niet voldoende cursisten dus is het niet zeker dat de cursus door zal gaan.
    Dus als je geinteresseerd bent: neem even een kijkje http://www.studiovliet.nl/Default.aspx
    en meldt je aan.
    Ans, Nederland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
      Ik zou graag een cursus lightroom volgen in der buurt van Hasselt of Diest.
      Iemand een idee?
      ben die gaan volgen in CVO Zolder-Heusden
      Jos
      Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
        ben die gaan volgen in CVO Zolder-Heusden
        Heeft iemand enig idee wanneer er dit jaar opendeurdagen in het CVO Zolder zijn?
        Op de website vind ik voorlopig niks, maar misschien hebben cursisten daar al sneller weet van??
        Volgens wat ik op het internet vind, zijn die de vorige jaren toch altijd in mei geweest.

Comment

Ik ben al enkele jaren bezig met fotografie toch ben ik niet de beste autodidact. Dus eind dit jaar wil ik graag avondschool aanvatten op het academie in Antwerpen. Iemand daar ervaring mee heeft?
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Vrijdag 20 mei · 16:00 - 21:00
            Opendeurdag CVO Heusden-Zolder
            (Molenstraat 12, 3550 Heusden-Zolder)
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

iemand ervaringen met de cursussen in Lokeren ?
              Ik heb er één in PCVO gevonden en één leerstad
              Het eerste is meer fotografie denk ik. Het tweede is in combinatie met photoshop.

Graag jullie ervaringen

Comment

Hallo,

Ik ben op zoek naar een fotografiecursus in de buurt van Mechelen,
                ik heb al gehoord over Syntra en IKA, maar dat lijken mij meer professionele opleidingen,
                fotografie is voor mij gewoon een hobby waar ik meer wil over te weten komen.

Ik zoek dus een simpele cursus. Maar dan is er nog een probleem.. Ik ben maar 16 jaar en ik weet niet of er veel cursussen zijn voor de jeugd.. Geen een van mijn vrienden doet ook aan fotografie dus ik moet zowieso alleen een cursus volgen..

Groetjes

Comment

Ik ga samen met een vriend eind dit jaar een avondcursus fotokunst op het academie in Antwerpen volgen. Nu, ik sta voor de mogelijkheid om te beginnen in een nieuwe job (eindelijk) bij een callcenter. Dit betekend ook dat je dus soms tot 20u moet werken. In hoeverre is er flexibiliteit? En die vriend had gebeld naar het academie en dat zouden 3 avonden per week zijn. Klopt dit? Lijkt me toch veel. Op de site zie ik het niet duidelijk.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Ik ben op zoek naar een cursus fotografie waarmee ik 't nodige diploma kan behalen om binnen mijn statuut als zelfstandige de activiteit als fotograaf kan uitvoeren.
                    Volstaat een opleiding vanuit KISP daarvoor of moet ik elders zoeken? Zou wel in Oost-Vlaanderen moeten zijn (liefst regio Gent-Aalst).

Comment

Vanaf volgend schooljaar (september 2011) zal er in de Kunstacademie van Maasmechelen ook Fotokunst gegeven worden op maandag overdag. Dus vanaf nu 2 klassen:

- maandag voor- en namiddag (8u30 > 16u00)
                      - dinsdag- en woensdagavond (18u30 > 22u00)

Website Academie

Het is een opleiding van 5 jaren, voor volwassenen, en je krijgt telkens 2 blokken van 4 uren per week les, dus 8 uren in totaal.

Opendeurdagen vinden plaats op zaterdag en zondag tussen 13u en 17u, tijdens de laatste weekends van juni.
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                        Vanaf volgend schooljaar (september 2011) zal er in de Kunstacademie van Maasmechelen ook Fotokunst gegeven worden op maandag overdag. Dus vanaf nu 2 klassen:

- maandag voor- en namiddag (8u30 > 16u00)
                        - dinsdag- en woensdagavond (18u30 > 22u00)

Website Academie

Het is een opleiding van 5 jaren, voor volwassenen, en je krijgt telkens 2 blokken van 4 uren per week les, dus 8 uren in totaal.

Opendeurdagen vinden plaats op zaterdag en zondag tussen 13u en 17u, tijdens de laatste weekends van juni.
                        Even checken of ik het juist begrepen heb in de brochure: in Maasmechelen geven ze in die fotokunst geen analoge cameratechnieken en donkere kamertechnieken. Alles is daar digitaal?

(Ik zoek nl een opleiding analoge fotografie en vooral donkere kamertechnieken zoals op de academie in Hasselt gegeven wordt...maar dan overdag.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                          Even checken of ik het juist begrepen heb in de brochure: in Maasmechelen geven ze in die fotokunst geen analoge cameratechnieken en donkere kamertechnieken. Alles is daar digitaal?

(Ik zoek nl een opleiding analoge fotografie en vooral donkere kamertechnieken zoals op de academie in Hasselt gegeven wordt...maar dan overdag.)
                          Maasmechelen is inderdaad volledig digitaal. Misschien dat ik of de andere leerkracht wel eens een "workshop-achtige" les doka zouden geven, maar dat is dan ook alles. Toen de opleiding in Maasmechelen 3 jaar geleden werd opgestart, had de directeur beslist om alles digitaal te doen, vandaar.
                          www.focusfotografie.be
                          www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                            Maasmechelen is inderdaad volledig digitaal. Misschien dat ik of de andere leerkracht wel eens een "workshop-achtige" les doka zouden geven, maar dat is dan ook alles. Toen de opleiding in Maasmechelen 3 jaar geleden werd opgestart, had de directeur beslist om alles digitaal te doen, vandaar.
                            Bedankt voor de info.
                            Ik ben meer op zoek naar een doorgedreven cursus donkere kamer technieken. Maar vermits ik nogal een moeilijke ben qua uren besef ik wel dat de kans klein is (en er wordt nu eenmaal nog op weinig plaatsen ook analoog gewerkt).
                            Bovenstaande uren zouden ideaal geweest zijn, dus ik wilde even heel zeker zijn.

Comment

Hallo,

Graag had ik geweten indien er iemand ervaring of info heeft over de fotocursussen bij:
                              -SCVO Nijverheidsschool - Antwerpen (Berchem)
                              -Syntra Antwerpen

(behalve dan de info die terug te vinden is op de website)
                              Dank alvast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
                                Hallo,

Graag had ik geweten indien er iemand ervaring of info heeft over de fotocursussen bij:
                                -SCVO Nijverheidsschool - Antwerpen (Berchem)
                                -Syntra Antwerpen

(behalve dan de info die terug te vinden is op de website)
                                Dank alvast
                                Idem en CVO LBC Mortsel mag voor mij aan het lijstje toegevoegd worden (maar is mss onbekender) .

Wat ik alvast heb gelezen is dat de Nijverheidsschool blijkbaar wel goed is, van Syntra lees ik niet veel goeds maar ondertussen is dit misschien wel verbeterd?
                                LBC lijkt me misschien te oppervlakkig...

Comment

Working...
                                X