Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's trouw

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto's trouw

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
    Als ik kon krzystof direct maar, gezondheid laat dat niet toe.
    Laad U niet uit het lood slaan door sommigen hun reactie hier ze weten niet beter.
    Veel geluk toegewenst en moge het de mooiste dag van uw leven zijn

Groetjes
    Johny K
    Ik ben blij dat er hier toch nog mensen zijn die er ook zo over denken
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vejito Bekijk bericht
      Proficiat! Ik verschiet er van dat mensen uberhaupt nog lid willen worden van dit forum!!!
      ......jij bent het toch wel al vanaf maart 2002 hé ?
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
        Welkom op dit forum. Als eerste post kan dit tellen

Zoek maar dekking...
        Hahaha; jaja.
        Maar ok, TS zegt ook niet dat het gratis moet gebeuren he.

Een prof-fotograaf is duur maar ja, daar "krijg" je wel wat voor terug.
        Een amateur zou foto's kunnen maken, die aan TS leveren en TS kon
        de rest doen op zijn pc.
        Opgelost.

Je doet dit of je doet het niet.

Natuurlijk moet ik ook even happen als ik die "over-eerlijke" vraag van TS lees.
        En nu moet ik stoppen want ik krijg veel teveel inspiratie
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Voor 200€ kom ik wel foto's nemen. (niet duur he)
          OP FACTUUR

Prijs van de foto's zelf bespreken we dan wel achteraf
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

in ieder geval alvast bedankt voor de veeeeeeeeeeeeeeeele possitieve reacties dewelke ik in mijn pm heb gekregen

Comment

Misschien eens nadenken hoeveel je zelf zou vragen om uit je zetel te komen en dan zien wat een deftige prijs is.

Een huwelijk dan denk ik ongeveer om 10u beginnen en rond 24u stoppen.

Dat zijn 14u werken, dan spreken we niet over locaties verkennen, nabewerking of onkosten.

Dus reken een 30€/u * 14 = 420€ tel daar nog wat onkosten bij (benzine, afschrijving materiaal...) en nog wat werkuren voor de nabewerking. Want iemand die een beetje respect heeft voor zijn vak zit daar toch nog wel een tijdje aan.
              Maar ja, profs zijn te duur. Dan liever nonkel jef die ook een kodakske heeft.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk bericht
                in ieder geval alvast bedankt voor de veeeeeeeeeeeeeeeele possitieve reacties dewelke ik in mijn pm heb gekregen

Jaja, de amateurs die snel wat in het zwart willen verdienen zullen wel staan springen. Sommige mensen moeten er van leven en die zijn er de dupe van. Maar dat besef je misschien tegen dat uw baas u vervangt door een Pool die hier aan 50% van uw loon wil komen werken.

Comment

ik zou wel willen maar trouw zelf ook op 08/08/08

wat betreft onze fotograaf, da's mijn oom die dat komt doen met mijne camera en mijn lenzen. Wij verwachten geen superafgelikte album en ik wil helemaal de pro-fotografen niet in diskrediet brengen want heb er op trouwbeurzen meer dan genoeg gezien en hun albums zijn echt wel top maar niet iedereen kan nu eenmaal van alles het beste hebben en 1400 - 2000 € aan een fotograaf besteden (album aldanniet inclusief) dus ik kan deze vraag maar al te goed begrijpen.

Ik ga echter NIET zeggen dat 1400 € veel is als je er je brood mee moet verdienen en massa tijd in moet steken qua nabewerking en zo maar sommige mensen hebben nu eenmaal een bepaald budget en moeten keuze's maken. Gezien de populariteit van digitale fotografie is daar vaak de pro-fotograaf de dupe van jammer genoeg...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Jaja, de amateurs die snel wat in het zwart willen verdienen zullen wel staan springen. Sommige mensen moeten er van leven en die zijn er de dupe van. Maar dat besef je misschien tegen dat uw baas u vervangt door een Pool die hier aan 50% van uw loon wil komen werken.
                    Volledig mee eens!

'k vond 't al erg dat iemand die totaal niet bezig is met fotografie zich registreert op een fotografieforum waar oa ook verschillende beroepsfotografen actief zijn, om vervolgens onder hun duiven te gaan schieten door amateurs het werk te laten afpakken, en vervolgens die beroepsfotografen nog eens een ferme natrap onder de gordel geven door er nog eens bij te zetten dat ze teveel geld vragen...

En uiteraard heb je dan een hele kudde die daarover niet verder denkt dan hun neus lang is en je meteen afschildert als nar...

Nu ja, zet de oogklepjes maar weer op, ooit ben je met je eigen job zelf het slachtoffer van dergelijke praktijken, maar dan ga je natuurlijk moord en brand schreeuwen...

En neen, ik ben zelf geen beroepsfotograaf...

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Ik wil gerust m'n steentje bijdragen door je enkele adressen van frituren te geven waar eventueel de maaltijd zou kunnen plaatsvinden, kwestie van te knippen in het budget voor jouw trouw...

Mvg,
                      Frederic

Wij hebben het over dit hierboven
                      Gij zijt zo rijk dat de zee diep is ofzo ?????
                      Dat ge een ander niks gunt.
                      Vragen staat nog steeds vrij.
                      En dan moet je niet met zoiets afkomen.

Comment

Volledig mee eens!

'k vond 't al erg dat iemand die totaal niet bezig is met fotografie zich registreert op een fotografieforum waar oa ook verschillende beroepsfotografen actief zijn, om vervolgens onder hun duiven te gaan schieten door amateurs het werk te laten afpakken, en vervolgens die beroepsfotografen nog eens een ferme natrap onder de gordel geven door er nog eens bij te zetten dat ze teveel geld vragen...

En uiteraard heb je dan een hele kudde die daarover niet verder denkt dan hun neus lang is en je meteen afschildert als nar...

Nu ja, zet de oogklepjes maar weer op, ooit ben je met je eigen job zelf het slachtoffer van dergelijke praktijken, maar dan ga je natuurlijk moord en brand schreeuwen...

En neen, ik ben zelf geen beroepsfotograaf...

Mvg,
                        Frederic
                        heeft toch niets te maken met oogkleppen? zoals gezegd heeft niet iedereen een groot budget om uit te geven aan een fotograaf. Punt. Ik dacht dat het nog altijd niet verplicht was om bij een huwelijk een professionele fotograaf in te schakelen?
                        Dat de foto's natuurlijk minder zullen zijn dan bij een pro neem je er dan gewoon bij (Btw, voor ons huwelijk was er wél een pro die fotografeerde, heeft ie heel goed gedaan).

En waarom zou iemand die zich niet met fotografie bezig houdt zich niet mogen registreren? Misschien wordt zijn nieuwgierigheid wel geprikkeld, en zit er wel ergens een professionele fotograaf in hem verscholen! NOG meer concurrentie!
                        Vriendelijke groeten, Sven
                        Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk bericht
                          Ik veronderstel dat jullie beter weten dan iemand anders wat een full professionele trouw fotograaf kost

Nee
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            Ik ga echter NIET zeggen dat 1400 € veel is als je er je brood mee moet verdienen en massa tijd in moet steken qua nabewerking en zo maar sommige mensen hebben nu eenmaal een bepaald budget en moeten keuze's maken. Gezien de populariteit van digitale fotografie is daar vaak de pro-fotograaf de dupe van jammer genoeg...
                            Ik denk eerlijk gezegd niet dat met de komst van de digitale fotografie er zich ineens meer tot "pseudo huwelijksfotografen" ontpoppen... Wij zijn in 2002 getrouwd, de tijd dat digitale fotografie nog niet echt ingeburgerd was en een D-SLR al helemaal niet betaalbaar was voor het "gewone publiek" zoals nu het geval is... En toch hebben wij ook aan een vriend gevraagd om onze reportage te maken. Op de traditionele manier, met filmrolletjes, welteverstaan!

...om onder hun duiven te gaan schieten door amateurs het werk te laten afpakken, en vervolgens die beroepsfotografen nog eens een ferme natrap onder de gordel geven door er nog eens bij te zetten dat ze teveel geld vragen...
                            ...Wat me wèl opvalt is dat er hier een aantal amateurfotografen denken dat ze zichzelf kunnen meten of vergelijken met een beroepsfotograaf en het nodig vinden om een rel te maken uit naam van de pro's... Laat die discussie over aan de beroepsmensen zelf.

Als wij, "amateurkes" er al geld voor zouden durven vragen (je weet nooit... misschien is er hier de één of ander niet genoeg geschrokken van de moraalridders ), is dit zeker niet om er rijk van te worden en broodroof te plegen op de professionals, maar misschien eerder om nieuw materiaal aan te kunnen kopen waar je zolang al voor aan het sparen bent?

'k vond 't al erg dat iemand die totaal niet bezig is met fotografie zich registreert op een fotografieforum
                            Ik vind het eerlijk gezegd een goeie zet van die jongen om hier eens te horen of iemand hem wil helpen. Ik zou waarschijnlijk in zijn geval net hetzelfde gedaan hebben

Sja... Hou zou dàt nu komen?
                            Last edited by Vejito; 16 mei 2008, 20:53.
                            An  a day keeps frustration away!
                            http://www.demey-deleus.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht

Misschien dat de standaard dorpsfotograaf wel klanten zal verliezen omdat die zijn foto's meestal ook redelijk standaard zijn. De huwelijksfotografen die ik ken hebben geen enkele angst om klanten te verliezen aan amateurs. Ze zijn dan ook extreem goed in wat ze doen en besteden ook goed hun tijd met marketing.

Voor sommige mensen zijn foto's minder belangrijk en ze willen dan ook enkel maar foto's als herinnering. Zulke mensen komen dan terecht bij een goedkope prof, een amateur, of een familielid.

Anderen daarentegen vinden foto's van het grootste belang en zullen dan ook veel tijd steken in het zoeken naar een goede fotograaf die dan ook wat mag kosten.
                              Zulke mensen zijn er nog steeds genoeg dus een goede prof zal nog steeds klanten vinden. DE grootste concurrentie voor hen komt niet van de kleine amateur maar van andere (en misschien betere) profs.
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vejito Bekijk bericht
                                Sja... Hou zou dàt nu komen?
                                Zoals ik al zei: omdat ze niet verder denken dan hun neus lang is

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...