Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Doe voor mijn part maar het hele topic weg als het jullie stoort, ik wou alleen maar andere gebruikers verwittigen maar blijkbaar mag hier niet veel verkeerd gezegd worden over KB (sponsor)
Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card
Ik hou nog van de oude methode en zie graag wat ik koop en wil het ook altijd eens vasthouden en uit testen. Tja, de oude stempel zeker of minder gemakzuchtig
Dat is wat ik er ook van denk, heb al redelijk wat gekocht bij KB, altijd zelf afgehaald in Turnhout, ik moet bijna een uur rijden (en nog eens een uur terug) maar op die manier heb ik geen enkel probleem om btw terug te vorderen en ik heb 2 jaar garantie.
Ik heb zo'n beetje een stelregel, als het meer dan 100 à 150 Euro kost wil ik het in mijn handen hebben voordat ik afscheid neem van mijn centjes , kan een beetje ouderwets klinken, maar tot nu toe werkt dit systeem prima voor mij.
Ik ga het altijd zelf afhalen bij KB, omdat ik een uurtje en een uurtje terug niet echt erg vind, want het gaat toch over veel geld meestal. Als je dat al te veel moeite vind... Als je BTW als 375€ is, dan hebben we het wel over een groot aankoopbedrag en dan is de afstand een probleem?
Voor de rest even de schermen van een website lezen en de mails die je ontvangt, 't gaat toch over een deftig bedrag hé :-)
Voor de rest: nooit problemen gehad, altijd heel goed geholpen, de verkopers doen de moeite om al je wensen te vervullen (samen met een verkoper toch een minuut of 20 aan het zoeken geweest in allerlei catalogussen om een oplossing te vinden voor mijn probleem) enzoverder.
Wel best niet op een zaterdag gaan als je veel uitleg wenst/nodig hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tecBekijk bericht
Doe voor mijn part maar het hele topic weg als het jullie stoort, ik wou alleen maar andere gebruikers verwittigen maar blijkbaar mag hier niet veel verkeerd gezegd worden over KB (sponsor)
Oh ja, vraagje:
'maar met de Nederlandse factuur kan ik BTW niet in mindering brengen' ??
Als je in een Nederlandse winkel iets aankoopt, wordt er zoiezo BTW aangerekend. Als je zulke kosten kan bezien als "beroepsmatige" kosten en je beschikt over een BTW nummer, kan je in principe BTW "recupereren", maar met een Nederlandse faktuur is dat in Belgie niet eenvoudig.
In principe dient een Nederlandse winkel die iets verstuurd naar Belgie dat onder het mom van een intracommunautaire regeling zonder BTW te doen, als de Belgische klant een geldig BTW nummer heeft opgegeven bij de bestelling. Dat is misschien nog niet eens gebeurd.
Daarbij, twee jaar garantie ipv een jaar is niet hetzelfde als tweemaal zoveel garantie.
Met een foutloze zin in een iets redelijker lettergrootte zou je meer effect hebben denk ik.
Het feit dat BD de topic open laat ondergraaft je "komplot" theorie al meteen.
Ik ga het altijd zelf afhalen bij KB, omdat ik een uurtje en een uurtje terug niet echt erg vind, want het gaat toch over veel geld meestal. Als je dat al te veel moeite vind... Als je BTW als 375€ is, dan hebben we het wel over een groot aankoopbedrag en dan is de afstand een probleem?
Ik koop meer dan fotomateriaal alleen via internet en heb met die BTW nog nooit problemen gehad. Het recupereren van de BTW heeft trouwens niets te maken met de verplaatsing. Het is niet omdat je BTW recupereert dat je het moet weggooien aan verplaatsing van 330 km. Ik ben geen 'groene' maar probeer toch de verplaatsingen te vermijden als ze niet strikt noodzakelijk zijn.
Voor de rest: nooit problemen gehad, altijd heel goed geholpen, de verkopers doen de moeite om al je wensen te vervullen (samen met een verkoper toch een minuut of 20 aan het zoeken geweest in allerlei catalogussen om een oplossing te vinden voor mijn probleem) enzoverder.
Wel best niet op een zaterdag gaan als je veel uitleg wenst/nodig hebt.
Blijkbaar is de service in de winkel idd heel goed maar heeft iemand al geprobeerd om Konijnenberg in Nederland telefonisch te bereiken ? Ik heb op verschillende dagen en tijdstippen geprobeerd en nog maar één keer in geslaagd om iemand vast te krijgen.
Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card
Dat is wat ik er ook van denk, heb al redelijk wat gekocht bij KB, altijd zelf afgehaald in Turnhout, ik moet bijna een uur rijden (en nog eens een uur terug) maar op die manier heb ik geen enkel probleem om btw terug te vorderen en ik heb 2 jaar garantie.
Had ik inderdaad ook gedaan als ik vooraf had geweten wat ik nu wist...
Het is me trouwens een raadsel of ik ooit de BTW nog zal kunnen terugvorderen. Toch ook al mooie som van 370 €... Een simpel vakje om aan te vinken dat je factuur zonder btw wil, samen met opgave van je btw nr zou deze problemen al uit de wereld kunnen helpen.
Je kan bij bestellingen online inderdaad geen BTW nummer ingeven. Als je wilt bestellen met intracommunautaire BTW regeling moet je per gewone mail bestellen waarna ze je gegevens controleren en dan een factuur sturen zonder BTW. Deze controle is er omdat er veel te veel gefoefeld wordt met valse BTW nummers. Dat is niet alleen bij Konijn zo.
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Je kan bij bestellingen online inderdaad geen BTW nummer ingeven. Als je wilt bestellen met intracommunautaire BTW regeling moet je per gewone mail bestellen waarna ze je gegevens controleren en dan een factuur sturen zonder BTW. Deze controle is er omdat er veel te veel gefoefeld wordt met valse BTW nummers. Dat is niet alleen bij Konijn zo.
Nochtans zijn BTW nummers makkelijk te controleren. Er is een Europese website beschikbaar waarop je BTW nummers kan opzoeken.
Comment