Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Zo gaat het meestal/dikwijls tegenwoordig bij bestellingen binnen Europa:
    - je geeft je BTW nummer
    - de buitenlandse firma controleert dit
    - dan heb je wat mailtjes op en neer omdat het nummer niet zou kloppen... sinds begin dit jaar is ons BTW nummer verlengd met een nummertje of een voorafgaande 0
    - je krijgt een faktuur met 0% BTW
    - de goederen worden dan naar het adres van je maatschappelijke zetel gestuurd en niet naar eender welk gevraagd verzendadres.

Deze procedure ben ik al een paar keer tegen gekomen bij Duitse fotomateriaalwinkels de laatste weken.
    www.YourConcertShots.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Je kan bij bestellingen online inderdaad geen BTW nummer ingeven. Als je wilt bestellen met intracommunautaire BTW regeling moet je per gewone mail bestellen waarna ze je gegevens controleren en dan een factuur sturen zonder BTW. Deze controle is er omdat er veel te veel gefoefeld wordt met valse BTW nummers. Dat is niet alleen bij Konijn zo.

Ik had er mij geen vragen bij gesteld omdat ik overtuigd was dat ik op Belgische site bestelde, had nog contactgegevens geraadpleegd waar duidelijk Foto Konijnenberg bvba staat met belgisch btw nr en dus kon ik probleemloos in onze boekhouding opnemen.

Intussen nog steeds geen antwoord per mail of telefoon hoe het zit met de nog te leveren lens en de btw.
      Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
        Ik had er mij geen vragen bij gesteld omdat ik overtuigd was dat ik op Belgische site bestelde, had nog contactgegevens geraadpleegd waar duidelijk Foto Konijnenberg bvba staat met belgisch btw nr en dus kon ik probleemloos in onze boekhouding opnemen.

Intussen nog steeds geen antwoord per mail of telefoon hoe het zit met de nog te leveren lens en de btw.
        Als er op de faktuur 21% wordt aangerekend, en je eigen BTW nummer wordt vermeld en je hebt het Belgische BTW nummer van Konijn, welke fiscus gaat daar dan een probleem van maken?

Dave
        pixelpusher

Comment

Dat is net het probleem. De factuur is opgemaakt door Konijnenberg BV met Nederlands BTW nr en ze rekenen 21 % btw.

Ik ben geen boekhouder maar naar mijn gedacht moeten ze ofwel :
          - Nederlands BTW nr KB met 19 % btw
          - Belgisch BTW nr KB met 21 % btw
          - Nederlands BTW nr KB met 0 % btw als klant btw nr opgeeft

Ik kan mij niet voorstellen dat KB vrijwillig 2 % extra belasting gaat doorstorten aan Nederlandse belastingsdiensten...
          Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Nochtans zijn BTW nummers makkelijk te controleren. Er is een Europese website beschikbaar waarop je BTW nummers kan opzoeken.

Dave
            Vandaar, is manueel werk. Gaat moeilijk via een online formulier.

Comment

Kunnen ze toch doen bij de verwerking van het order ???

Een beetje moeite bij bestelling van meer dan 2000 € kan toch wel zeker ?

Comment

Kunnen ze toch doen bij de verwerking van het order ???

Dan geldt dan wel voor beide partijen. En je geeft hier zelf ergens aan dat je pas toen er problemen waren bij nazicht hebt gezien dat je correspondeerde met de Nederlandse vestiging.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Vandaar, is manueel werk. Gaat moeilijk via een online formulier.
                  Euh, neen, da valt wel te scripten hoor. Er zijn ook buitenlandse websites die dat doen. Laatst PartitionMagic gekocht online bij Symantec, en die deden dat, bvb.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Als jij iets koopt op Belgische site, zeg maar iets dreamland.be, verwacht je dan dat je factuur uit Nederland krijgt ?

Zit er hier trouwens geen boekhouder die me kan verklaren hoe een Nederlandse firma 21 % btw kan rekenen terwijl het tarief in Nederland 19 % is ?

Comment

Ik heb er ook net een bestelling geplaatst en het geld overschreven naar de belgische bankrekening...

Had de FAQ niet gelezen maar idd, wie verwacht er nu wanneer je op een belgische website bestelt, alles via de nederlandse afdeling verloopt.

Hopelijk brengen ze dit snel in orde.

Comment

Als het over een body-aankoop gaat, vind ik Keunenberg nochtans heel handig...

1. Ga naar de website, maak een gesimuleerde bestelling en doe een print-out.
                        2. Ga met je print-out naar de dichtstbijzijnde Vandenborre-winkel.
                        3. Bestel daar je body aan dezelfde prijs van Konijnenberg.
                        4. Wacht op een telefoontje met de melding dat je body binnen is en ga erachter.

Even lage prijs, géén honderden kilometers af te leggen & ook 2 jaar waarborg.
                        Alles klaar en duidelijk, geen gesjoemel...

En bij de Canon 5D hoef je dat zelfs niet meer te doen, want die staat er reeds aan dezelfde prijs van K-berg...

Comment

Vergeet niet dat ze daar misschien 20 of 50 euro aan vedienen, kwestie dat je niet elders gaat wegens te duur......
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik moet 165 km heen en terug naar Turnhout, noem mij dan maar gerust gemakzuchtig...

Als je idd in de FAQ gaat gaan zoeken vind je idd de antwoorden op de vragen, maar toch vind ik het een beetje boerenbedrog zoals wij dat noemen : je gaat via Belgische site in de overtuiging dat je in België koopt maar achteraf blijkt dat je in Nederland koopt met als gevolg dat je maar half zoveel garantie hebt... De vragen komen meestal maar achteraf natuurlijk, waardoor je pas na je aankoop op FAQ uitkomt...

Als ik nu achteraf de mails terug zoek merk ik idd dat de bevestiging van de registratie vanuit Nederland gebeurt.

Het is me trouwens een raadsel of ik ooit de BTW nog zal kunnen terugvorderen. Toch ook al mooie som van 370 €... Een simpel vakje om aan te vinken dat je factuur zonder btw wil, samen met opgave van je btw nr zou deze problemen al uit de wereld kunnen helpen.

Trouwens jammer dat ik alles al uit verpakking heb gehaald, anders had ik het boeltje terug gestuurd en opgehaald in Turnhout om van mijn volle garantie te genieten.

Conclusie is vrij simpel :
                            Ga naar de winkel van KB en NIET via de site als niet de helft van je waarborg wil kwijt spelen...
                            Binnen 8 dagen heb je het recht om zonder opgaaf van redenen uw internet aankopen terug te sturen. Ook als de spullen uit de verpakking zijn gehaald. Niet wanneer er gebruikssporen op zitten.
                            Last edited by zunoel; 18 maart 2008, 12:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door primetime Bekijk bericht
                              Ik heb er ook net een bestelling geplaatst en het geld overschreven naar de belgische bankrekening...

Had de FAQ niet gelezen maar idd, wie verwacht er nu wanneer je op een belgische website bestelt, alles via de nederlandse afdeling verloopt.

Hopelijk brengen ze dit snel in orde.
                              Wanneer je in België via een Belgische
                              website bij een Belgische Webwinkel een bestelling plaatst dan gelden daar de Belgische consumentenrechten. Konijenberg is zowel een Belgische als een Nederlandse Webwinkel met in beide landen een vestiging. Uit welk land zij de spullen naar u verstuurd doet er niet toe, al is het uit Polen.

Comment

Wanneer je als btw plichtige, met een geldig btw nummer, koopt in een EU land, mag de verkoper geen btw heffen.

Dit is steeds een IC factuur.

Het is quasi onbegonnen werk om als Belg btw te recupereren van de Nederlandse fiscus.

Het is echter zo, dat een aantal Nederlandse firma's deze regelgeving aan hun laars lappen, omdat ze zelf voor de btw moeten opdraaien als het opgegeven btw nummer ongeldig zou blijken.

Uiteraard is dit via een elektronische manier te controleren, doch dat vergt een beetje moeite.

Het is echter volstrekt idioot dat een Nederlands bedrijf de Belgische btw gaat heffen.

De eenvoudigste manier zal zijn om je factuur te laten crediteren en een juiste IC factuur te laten opmaken.
                                BD0808BE

Comment

Working...
                                X