Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Er is een groot verschil tussen betalen voor iets dat ze u "mogen" aanrekenen en iets dat ze normaal gezien "niet" mogen aanrekenen.
    De kost voor een BC-betaling lager dan een bepaald bedrag (vroeger was dit 500 BEF) is ook vastgelegd in de overeenkomst en is ooit zelfs het parlement gepasseerd.
    Dit is een toegestane kost en daar kan je inderdaad niets tegen doen.
    Het bedrag van de bijkomende kost is zelfs vastgelegd en mag dus niet lukraak gevraagd worden.
    Bij VISA is het net omgekeerd, daar staat in de overeenkomst dat ze het niet mogen aanrekenen.
    En toch is dat de gewoonte bij diverse zaken -met VISA- hier in m'n dorp. Ik schreef dat reeds.
    Bovendien als het parlement Banksys steunt wil dat eigenlijk niets zeggen, juist politieke -'ooit'- steun voor electronisch betalen.
    Last edited by Peekaa; 26 maart 2008, 13:46. Reden: visa stond in 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
      En toch is dat de gewoonte bij diverse zaken -met VISA- hier in m'n dorp.
      Dan bedriegen ze u allemaal.
      Dan maar klagen dat er meer en meer ontevreden klanten komen en dat ze er ook meer en meer verliezen.

Ik heb nog NOOIT 1 cent extra betaald voor een betaling met VISA, niet in België, niet in Frankrijk, niet in Amerika, niet in Luxemburg, Malta of Kreta.
      Als ik echter geld uit het automaat ga halen dan weet ik dat er een kost is maar die is dan ook aangeduid in de overeenkomst.
      Als een winkel mij kosten aanrekent dat ze niet mogen, dan zijn ze het niet waard dat ik er klant ben ... ik ga wel elders.

Ik ga u niet verbieden geld uit te geven dat eigenlijk niet zou moeten hé ... da's uw keuze.

Onlangs nog een online winkel gezien (kleding) ... betalingsvoorwaarden waren nog erger.
      Overschrijving : +5€
      Visa : + 3%
      Rembours : +10€
      Hier moet je dus sowizo bijbetalen om te "mogen" betalen.
      Last edited by VerSeg; 26 maart 2008, 14:16.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Dan maar klagen dat er meer en meer ontevreden klanten komen en dat ze er ook meer en meer verliezen.

Ik heb nog NOOIT 1 cent extra betaald voor een betaling met VISA, niet in België, niet in Frankrijk, niet in Amerika, niet in Luxemburg, Malta of Kreta.
        Als ik echter geld uit het automaat ga halen dan weet ik dat er een kost is maar die is dan ook aangeduid in de overeenkomst.
        Als een winkel mij kosten aanrekent dat ze niet mogen, dan zijn ze het niet waard dat ik er klant ben ... ik ga wel elders.

Ik ga u niet verbieden geld uit te geven dat eigenlijk niet zou moeten hé ... da's uw keuze.
        Ik woon in Belgie... (maar heb cash bij me in dat soort zaken )
        Inderdaad, het lijkt een lokaal fenomeen, ik heb er elders ook geen last van.

Comment

Je kunt het ook zo bekijken: Bij KB hangt het boven de toonbank dat ze 2% aanrekenen bij betaling met VISA. (Waarschijnlijk om de hoge kosten op te vangen).
          Andere zaken/websites vermelden het misschien niet op hun website/in hun winkel, maar wees gerust :-) Die kosten betaal je toch...
          Misschien is dat de reden waarom KB dikwijls net iets goedkoper is dan andere websites??
          www.YourConcertShots.com

Comment

En zo blijven we maar in een cirkelke draaien hee.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              En zo blijven we maar in een cirkelke draaien hee.
              Ja, er zitten hier duidelijk een aantal mensen die geen zaken doen.

Transportkosten, Visa kosten, rembourskosten, verpakkingskosten, ... dat kost allemaal geld en uiteindelijk zal de klant dit betalen. Ofwel zit het in de prijs ingerekend en betaalt iedereen er een deel van (uit een soort solidariteitsprincipe), ofwel betaalt die klant die er effectief gebruik van maakt. Wat verkies je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Ja, er zitten hier duidelijk een aantal mensen die geen zaken doen.

Transportkosten, Visa kosten, rembourskosten, verpakkingskosten, ... dat kost allemaal geld en uiteindelijk zal de klant dit betalen. Ofwel zit het in de prijs ingerekend en betaalt iedereen er een deel van (uit een soort solidariteitsprincipe), ofwel betaalt die klant die er effectief gebruik van maakt. Wat verkies je?
                Nee, nee en nog eens nee.

Als ze een contract aangegaan hebben waarmee ze zich akkoord verklaarden geen extra kosten aan de klant door te rekenen, wel dan moeten ze die dan ook niet doorrekenen.

Gaat 0,0 over zaken doen. Wel 100% over principes.

En zo blijven we aanmodderen in deze discussie natuurlijk. Elk zijn gedacht, elk zijn principes...mij goed hoor.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Als ze een contract aangegaan hebben waarmee ze zich akkoord verklaarden geen extra kosten aan de klant door te rekenen, wel dan moeten ze die dan ook niet doorrekenen.
                  Wie zegt dat ze dat gedaan hebben? Ze stipuleren duidelijk het omgekeerde op hun website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                    Je kunt het ook zo bekijken: Bij KB hangt het boven de toonbank dat ze 2% aanrekenen bij betaling met VISA. (Waarschijnlijk om de hoge kosten op te vangen).
                    Andere zaken/websites vermelden het misschien niet op hun website/in hun winkel, maar wees gerust :-) Die kosten betaal je toch...
                    Misschien is dat de reden waarom KB dikwijls net iets goedkoper is dan andere websites??
                    Net iets goedkoper ? Er zijn er nog die hard genoeg roepen dat ze de goedkoopste zijn (Mediamarkt). Ze rekenen erop dat dat geroep genoeg is om de mensen niet meer de prijzen te doen vergelijken.
                    Ik zit volop prijzen te vergelijken voor Canon, Pentax, Nikon en Canon DSLR's, en ik kom tot de verrassende vaststelling dat Foto Rubens vrijwel altijd een stukje goedkoper is dan KB. Zo zie je maar.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Wie zegt dat ze dat gedaan hebben?
                      Had het niet over Konijn specifiek maar de handelaars in het algemeen in België.

Allen die een contract hebben met BCC hebben zo'n contract aangegaan (dit heb ik uit eerste bron).
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Onlangs nog een online winkel gezien (kleding) ... betalingsvoorwaarden waren nog erger.
                        Overschrijving : +5€
                        Visa : + 3%
                        Rembours : +10€
                        Hier moet je dus sowizo bijbetalen om te "mogen" betalen.
                        Als je A zegt moet je ook B zeggen.
                        Sinds je "onzalige" aanvaring met je vorige bank met de gratis zichtrekening, betaal jij nu, denk ik, altijd om te mogen betalen, of ben ik mis ? (10 euro voor een bancontact kaart, 20 euro voor een visa kaart, X euro voor online bankieren....).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Als je A zegt moet je ook B zeggen.
                          Sinds je "onzalige" aanvaring met je vorige bank met de gratis zichtrekening, betaal jij nu, denk ik, altijd om te mogen betalen, of ben ik mis ? (10 euro voor een bancontact kaart, 20 euro voor een visa kaart, X euro voor online bankieren....).
                          Weet je wat: je kunt er ook je voordeel mee halen. Je koopt iets voor een zeker bedrag, het gemekker begint soms als je met VISA wilt betalen en ze rekenen er iets bij. Ok, zeg je dan, ik betaal cash maar ik wil korting (2-5%). Dat lukt soms aardig. M'n record is 10% op een bedrag van 6000€, product vaste prijs.

Karel

Comment

Net iets goedkoper ? Er zijn er nog die hard genoeg roepen dat ze de goedkoopste zijn (Mediamarkt). Ze rekenen erop dat dat geroep genoeg is om de mensen niet meer de prijzen te doen vergelijken.
                            Ik zit volop prijzen te vergelijken voor Canon, Pentax, Nikon en Canon DSLR's, en ik kom tot de verrassende vaststelling dat Foto Rubens vrijwel altijd een stukje goedkoper is dan KB. Zo zie je maar.
                            meestal, niet voor alles (heb de duurdere lenzen zitten vergelijken voor Canon ).
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Weet je wat: je kunt er ook je voordeel mee halen. Je koopt iets voor een zeker bedrag, het gemekker begint soms als je met VISA wilt betalen en ze rekenen er iets bij. Ok, zeg je dan, ik betaal cash maar ik wil korting (2-5%). Dat lukt soms aardig. M'n record is 10% op een bedrag van 6000€, product vaste prijs.
                              Da's een hele goede ook. Als iedereen dat zou doen hé... ze zouden geen extra's meer durven vragen omwille van de kortingen die ze "moeten" toestaan. Want als jij cash betaalt, geef je hen ook een voordeel.
                              Trouwens, ik zie de invoerprijzen en de transportkosten en ik zie ook de winkelprijzen. En daar zit de groothandel nog eens tussen met zijn marge, ja. Maar geloof nu niet dat zelfs de klagende computerboeren niet verdienen hé. Waarom zouden er anders nog zo veel zijn. Je hebt idd. kosten, ok. Maar je hebt ook een multiplicator, factor of hoe je het wilt noemen. Lens van 1000 € in de winkel, die komt - schat ik effe snel - binnen aan 300 € of zo (en daarna: plus grossistenmarge, invoerrechten, transport, winstmarge, BTW,...). En de zelfstandigen /zaakvoerders hier kunnen maar beter weten waarover ik het nu heb...
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                En de zelfstandigen /zaakvoerders hier kunnen maar beter weten waarover ik het nu heb...
                                Gaan we dien toer op?
                                Eérst doen zou ik zeggen, dan spreken .

Comment

Working...
                                X