Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: faillissement Cornévaniperen

Internet is uitgebreid he, we gaan er toch ni vanuit dat alleman die iets met fotografie te maken heeft alléén maar de treads leest op bd he
    En dan op de kap gaan zitten van de mods en de rvb

Comment

Je wil dus zeggen dat diegenen die BD lezen dat allemaal met een dikke korrel zout moeten nemen en ervan uitgaan dat de informatie hier verre van compleet is? Wel, ik ook.

Ik wil gewoon de mensen verwittigen, als ze lidgeld willen gaan betalen, weet dan dat je 't geeft aan lieden die het "ruzie-vrij houden van het forum" belangrijker vinden dan het informeren van de leden over louche handelaars (die toevallig hier en daar wat kennissen hebben op het forum).

En, francis, die "andere handelaar" die er "altijd bij betrokken wordt", die betrekt zichzelf erbij door die zogezegde privé-gegevens te posten. Bovendien is "die handelaar" voor jullie precies een soortement God, "hij wiens naam niet uitgesproken mag worden".

Allez, 't is duidelijk: de gedupeerden van corné hadden ófwel maar al langer bij bd moeten zijn, ofwel zijn het onnozelaars dat ze enkel op de kritieken binnen bd afgaan?

Waarom ben ik zo 'n zaag? Tegen oneerlijkheid en egoïsme, daar kan ik niet tegen. Stik erin.

Comment

Het zit diep hé.

Stefaan : je constante aanvallen op BD komen me de strot uit.
        Je haat tov BD maken je blind, doof en..... vooral oneerlijk.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          Waarom ben ik zo 'n zaag? Tegen oneerlijkheid en egoïsme, daar kan ik niet tegen. Stik erin.
          Dit lijkt hier wel een kleuterklas.
          Enfin ik weet totaal niets van het verleden af van BD, maar wat ik wel weet is dat op elk forum van welk onderwerp ook, dat daar altijd handelaren aanwezig zijn. Hoe groter het forum, hoe meer kans dat er een handelaar bij is. Alleen zijn ze niet welkom in de rubriek aangeboden.
          Als er leden zijn met een goede ervaring met een van hen, dan mag dit gezegd worden, en omgekeerd ook. Doe je in het dagelijkse leven ook.
          Maar dit moet met respect gebeuren.
          En over dat respect heb ik het nu moeilijk. Ik heb het idee dat u andere mensen op dit forum viseert met wat in het verleden is fout gelopen. So be it.
          Je moet daarvan toch geen cinema maken, en andere leden hierbij betrekken die wel goede ervaringen hebben met BD. ALs ik je een raad mag geven, dan zou ik zeggen hou je bezig met wat echt belangrijk is , ipv hier wat over aannemers en winkels te staan argumenteren.
          Ze zijn totaal off-topic. En wees eerlijk tegenover die andere leden

Deze post was in de eerste plaats bedoeld als zuiver informatief. En het zal niet de eerste of laatste zaak zijn die op de klippen loopt omwille van welke reden ook. Dit kan bij jou ook gebeuren. Ik denk dat iedereen nu wel weet dat cornivaniperen failliet is, en dat de gedupeerde zich moet wenden tot een curator.

Comment

Maar potverdomme skitch, bewijs me dan gewoon dat de threads over Corné en Hij-Wiens-Naam-Niet-Genoemd-Mag-Worden-Knap GEEN uitzonderingsbehandeling kregen!

De enige threads die hier in hun integraliteit gewist worden zijn die over Corné of diegene die kritisch zijn voor de RvB. Bij de rest wordt gewoon het "ruzie-gedeelte" gewist. Indien niet juist, graag een paar voorbeelden uit de recente geschiedenis.
            En die poll over dat topic over de verkoop van het huis van Corné, idem: wààr werd, in het recente verleden, een dergelijke poll voor geopend? Nergens!

Toeval, dat die uitzonderingen juist plaats hadden in verband met die handelaars?
            Enkel en alleen als je met voorbeelden kan aantonen dat er géén uitzonderingen gebeurd zijn voor de handelaars (dus als je kan aantonen dat er op die manier nóg topics behandeld zijn), en als je op mijn vragen kan antwoorden zonder rond de pot te draaien, zal ik tevreden zijn. Ofwel: als je toegeeft dat bepaalde handelaars wel degelijk door de rvb beschermd worden.

Vanwaar mijn "oorlog"? Ik heb het ------ aan hypocrisie en bedriegerij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
              Misschien een zinvolle oefening voor een aantal van jullie:

Lees deze discussie eens veronderstellende dat je bij de faling enkele duizenden euro's verloren hebt en dat je eerst op BD gezocht hebt om te zien hoe betrouwbaar deze zaak (Cornévaniperen dus) was/is.

met dank,

Alain
              Een zinvolle oefening zou misschien kunnen zijn, i.p.v. te proberen gelijk te halen, gewoon de stopjes uit de oren te nemen (of misschien die donkere bril af te zetten, gezien het hier geschreven teksten betreft).
              Zinvol zou misschien ook zijn, i.p.v. proberen gelijk te halen, misschien toch een beetje geneigd zijn om elkaar ietwat te geloven en daardoor naar elkaar toe te groeien.

Ik heb het met niet zoveel woorden willen zeggen, maar de "wrok" druipt uit dit topic uit. Jullie geloven toch niet dat nog één zinnig mens, die de weggemaakte topics niet kent, gelooft als er staat...
              Wat zijn mijn intenties? Hopelijk eindelijk ofwel een woordje uitleg ofwel een verontschuldiging over deze manier van werken, en vooral: een duidelijk signaal van de RvB zelf, dat in de toekomst anders zal omgegaan worden met dergelijke problemen.
              dat dit de bedoeling is.

Ik heb het gisteren met niet zoveel woorden willen zeggen, maar Ticor vat goed samen wat mijn idee is...
              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Dit lijkt me meer op een oorlogje uit te draaien tussen oud-leden, die hun gram proberen te halen, en de forumleiding dan op een topic over het faillissement van Corné.

Zou het niet beter zijn om een bijdrage te leveren op dit forum ipv enkel nog hier te komen als men zijn kans schoon ziet om wat te stoken
              Het constructieve van deze thread gaat hoe dan ook mijn pet te boven. Sommigen menen hier te moeten ageren in naam van anderen, die blijkbaar monddood zijn. Dat zij die menen door BD benadeeld te zijn, zich eens laten horen ? Merkwaardig genoeg komen deze mensen niet in deze thread voor, alleen zij die menen hun spreekbuis te moeten zijn, en in hun naam "verontschuldigingen" eisen. Sorry, maar hier detecteer ik een "rot" geurtje.
              Ik geloof in recht en rechtvaardigheid, maar dit heeft er niets meer mee te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Als er leden zijn met een goede ervaring met een van hen, dan mag dit gezegd worden, en omgekeerd ook.
                Neen, omgekeerd NIET, toch niet over Corné of Otto, en daar knelt het schoentje.

en dat de gedupeerde zich moet wenden tot een curator.
                Een aantal gedupeerden was niet gedupeerd geweest als men hier wat eerlijker was. Voor jou maakt dat geen fluit uit, voor hèn wel!

Comment

Een levenslange ban van sommige op BD zou veel gezever vermijden

Comment

Neen, omgekeerd NIET, toch niet over Corné of Otto, en daar knelt het schoentje.
                    laten we dan jou boekje eens opendoen, en zien wat er over jou verteld kan worden.

Een aantal gedupeerden was niet gedupeerd geweest als men hier wat eerlijker was. Voor jou maakt dat geen fluit uit, voor hèn wel!
                    Wat denken die gedupeerde hier dan over ? Ben jij helderziende ?

Comment

het kopen via internet is altijd met meer risico's dan dat je bij de lokale fotohandelaar iets koopt. Maar ja, de prijs............

Maar als je dan nog vooruit betaald, dan vraag je toch eigenlijk om problemen.

Ik heb ook al zaken gekocht via geheugenkaart.be, maar dan ga ik ze zelf ter plaatse afhalen en betaal cash. Ik betaal NIETS dat ik niet in handen heb. Sorry, ik ben misschien nog van de oude stempel, maar ik kan niet begrijpen dat je (zoals ik hier lees) duizenden euros op voorhand betaald, en dan maar afwachten wanneer de goederen geleverd worden.

Ik heb ook medeleven met de gedupeerde personen die hier iets gekocht hebben, maar als ik het op een voorzichtige manier mag uitleggen, hebben ze het toch wel een beetje gezocht.

Deze discussie is misschien een ode aan de lokale fotoboeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Wat denken die gedupeerde hier dan over ? Ben jij helderziende ?
                        Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Misschien kun je gewoon eens deze thread doorlezen.

Comment

Ik vind de toonzetting van Stefaan niet altijd handig maar intussen is aangetoond dat Corne een groot vertrouwen genoot, waardoor enkele goedbedoelende bders en moderatoren op het verkeerde been zijn gezet.
                          Ook weet ik van andere leden van het forum dat Corne in het verleden soms uitermate coulant is geweest, waardoor dat vertrouwen ook best gebaseerd kan zijn op zeer goede ervaringen en niet op kwade trouw.
                          Helaas was alles zeker achteraf gezien voor een aantal gedupeerden beter afgelopen als bepaalde topics gewoon waren blijven staan. Tenslotte is in een topic met kritiek het ook aan iedereen toegestaan om goede ervaringen te melden. Vaak kan dan de lezer beter zijn eigen conclusie trekken.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            Dat misten we nog in deze draad: "Het probleem der groene bollen".
                            Lees dan liefst wat daarvoor staat !
                            Het was en is een repliek op uitspraken die verkeerd zijn. Waar zelfs jij niet kan zeggen of ze juist of fout waren daar je er niet was op de AV.
                            Ik was er en ik meld als antwoord dat Stefaan daar NOOIT gezegd heeft niet meer op BD te vertoeven, alleen werd hem de vraag gesteld of hij nog zou betalen en daar antwoorde hij NEEN op. ...
                            Gezien je het verslag voor gelezen en goedgekeurd hebt, zou je dat toch moeten weten.
                            Nu, ter topic, de slachtoffers zijn slachtoffers en in feite hadden ze wel voldoende informatie kunnen vinden mits wat zoekwerk ...
                            Nu of het niet-wissen van die topics een zeker meerwaarde zou hebben betekend trek ik erg in twijfel. Spijtig dat in BD-medelingen alleen een topic staat over de onbereikbaarheid van CVI, misschien had daar iets meer duidelijkheid mogen gegeven. Maar gezien het opzoeken van oudere topics bij velen niet aan de orde is ...
                            Een beetje zoals in deze thread ... Velen hebben het gezien van ene die het gehoord heeft van iemand die meende het gezien te hebben van iemand die meende het gehoord te hebben. Het zijn dan ook vaak die eerst opgenoemden die conclusies trekken
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Misschien kun je gewoon eens deze thread doorlezen.
                              #11 wil je bedoelen.

Comment

Zucht, ik dacht dat die zagevent hier weg was...
                                Hopelijk eindelijk ofwel een woordje uitleg ofwel een verontschuldiging over deze manier van werken
                                OK ! Dan doe ik het :
                                "Beste Heer Vanslycken,
                                Als BD-lid van het eerste uur, bied ik je in naam van de vereniging mijn oprechte verontschuldigingen aan voor het onrecht je aangedaan. Je ellenlange kruistocht heeft mij de ogen geopend, je koppige gedrevenheid siert je !
                                Ga dan nu vooral heen als morele overwinnaar en geniet, geniet - want je hebt je verloren waardigheid herwonnen.
                                Gegroet,
                                Kariboe"

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                                Als men op BD ooit de grootste pathologische zagevent zou verkiezen, dan weet ik al wie deze wedstrijd zou winnen. Met daar bovenop de prijs van het publiek voor het winnen van de discipline " Langst doormelken over eenzelfde onbenullig onderwerp".
                                Jan, hoe durf je

Hehe, 't is weer eens wat anders om mijn avond op te fleuren. Ik vind het beter dan "Buren", "Thuis" of "Home and away" (met de nadruk op 'away'). De amusementswaarde is behoorlijk hoger, het cultureel niveau minstens even hoog. Ik wacht vol spanning op de scène waar ze beginnen vechten...

Jeetje, wa ne mens allemaal nie moe doen om zijn gelijk te halen...
                                Allez, de grote Kariboe heeft het weer eens opgelost
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                                X