Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: faillissement Cornévaniperen

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
    En bij deze een oproep aan de juristen, advocaten en rechters op bd: verlos ons uit ons lijden, zeg het ons, hoe zit het nu juist? Kan een handelaar je een proces aandoen wegens laster als je over een negatieve ervaring vertelt op een publiek forum, en kan de forumbeheerder zelf daarvoor aansprakelijk gesteld worden?
    Het is zoals op het zakje bij de beenhouwer... "Bent U tevreden, zeg het voort. Bent U niet tevreden, zeg het ons."

Geachte heer vanslycken,

Geen idee of u bij de beenhouwer komt, en/of u al eens een portie slecht vlees hebt gehad. Ik vraag me af wat je er mee gedaan hebt/zou hebben ?
    Ben je teruggegaan naar de beenhouwer en hem verteld dat je slecht vlees had ? En hoe heb je dat gedaan ? Terwijl er klanten in de winkel stonden, of privé, aan de telefoon ?
    In het voorkomend geval dat u het in aanwezigheid van de klanten verteld hebt, zou de beenhouwer u dus kunnen vervolgen voor lasterlijke aantijgingen. U berokkend zijn zaak een slechte naam. De beenhouwer zou ook anders kunnen reageren, en u gewoon, gratis een nieuwe portie vlees meegeven, want dat, is uiteindelijk uw doel, schadeloos gesteld te worden.
    De beenhouwer is verantwoordelijk voor zijn zaak. Bij welke manier van aanpakken denkt u dat hij het meeste klanten wint ?

Als ik morgen slechte ervaringen heb met een winkel, en iemand vraagt me, in vertrouwen, wat mijn ervaringen zijn met die winkel, en ik zeg hem dat ik er slechte ervaringen mee heb, ben ik dan een gevaarlijk crimineel, of ben ik iemand die mensen hun vragen eerlijk beantwoordt ? Of je dit antwoord nu geeft op een publiek forum, of persoonlijk, face to face, lijkt me niet veel aan de zaak te veranderen.

Geachte heer vanslycken, tot slot even meegeven... Het feit alleen dat u insinueert dat de RVB betrokken zouden zijn bij onrechtmatige praktijken, is eveneens een lasterlijke aantijging en dit zou kunnen aanzien worden als kwaadwillige ruchtbaarmaking. U riskeert voor deze aantijgingen vervolging, ZELFS als ze waar zouden zijn.

Ik ben natuurlijk geen advocaat, die weten zoiets allemaal nog veel beter.

Als absoluut einde van mijn reactie toch even meegeven, dat ik deze thread absolute bullsh*t vind geworden.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Het is zoals op het zakje bij de beenhouwer... "Bent U tevreden, zeg het voort. Bent U niet tevreden, zeg het ons."
      Maar in de realiteit is het eerder zoals ... "als men tevreden is zegt men het tegen de beenhouwer, als men ontevreden is zegt men ook het voort".
      En als reactie heb je ook van die beenhouwers die u geen proces aandoen, u geen nieuw vlees geven maar u gewoon antwoorden dat de reden bij verkeerd transport ligt en hij er niks kan aan doen.
      Last edited by VerSeg; 8 februari 2008, 00:03.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Begrijp ik niet

Als je toestel of je lens stuk gaat dan gaat die, in geval van Canon althans, naar een geautoriseerd reparatiecentrum (voor Canon is dat vb ETB), niet naar Canon zelf. Is het toestel nog onder waarborg dan wordt die gratis hersteld, anders tegen betaling. De dealer kan daar niets aan veranderen.
        Dan lees maar eens wat voorwaarden van veel leveranciers.
        vaak is het zo dat ze zelfs geen reparaties accepteren als men buiten een dealer om een toestel in stuurt. Let wel ik heb het hier over de normale particuliere consument. Niet de pro's.

alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Geachte heer vanslycken,

Geen idee of u bij de beenhouwer komt, en/of u al eens een portie slecht vlees hebt gehad. Ik vraag me af wat je er mee gedaan hebt/zou hebben ?
          Ben je teruggegaan naar de beenhouwer en hem verteld dat je slecht vlees had ? En hoe heb je dat gedaan ? Terwijl er klanten in de winkel stonden, of privé, aan de telefoon ?
          In het voorkomend geval dat u het in aanwezigheid van de klanten verteld hebt, zou de beenhouwer u dus kunnen vervolgen voor lasterlijke aantijgingen. U berokkend zijn zaak een slechte naam. De beenhouwer zou ook anders kunnen reageren, en u gewoon, gratis een nieuwe portie vlees meegeven, want dat, is uiteindelijk uw doel, schadeloos gesteld te worden.
          De beenhouwer is verantwoordelijk voor zijn zaak. Bij welke manier van aanpakken denkt u dat hij het meeste klanten wint ?

Als ik morgen slechte ervaringen heb met een winkel, en iemand vraagt me, in vertrouwen, wat mijn ervaringen zijn met die winkel, en ik zeg hem dat ik er slechte ervaringen mee heb, ben ik dan een gevaarlijk crimineel, of ben ik iemand die mensen hun vragen eerlijk beantwoordt ? Of je dit antwoord nu geeft op een publiek forum, of persoonlijk, face to face, lijkt me niet veel aan de zaak te veranderen.

Geachte heer vanslycken, tot slot even meegeven... Het feit alleen dat u insinueert dat de RVB betrokken zouden zijn bij onrechtmatige praktijken, is eveneens een lasterlijke aantijging en dit zou kunnen aanzien worden als kwaadwillige ruchtbaarmaking. U riskeert voor deze aantijgingen vervolging, ZELFS als ze waar zouden zijn.

Ik ben natuurlijk geen advocaat, die weten zoiets allemaal nog veel beter.

Als absoluut einde van mijn reactie toch even meegeven, dat ik deze thread absolute bullsh*t vind geworden.

Mvg
          Even de wet erbijgenomen :

Art. 449. Indien er op het ogenblik van het misdrijf een wettelijk bewijs van de ten laste gelegde feiten bestaat en het blijkt dat de beklaagde de tenlastelegging heeft gedaan zonder enige reden van openbaar of van privaat belang en enkel met het oogmerk om te schaden, wordt hij, als schuldig aan kwaadwillige ruchtbaarmaking, gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot vierhonderd frank of met een van die straffen alleen.

Volgens mij wil mr. Vanslycken net de gebruikers van BD waarschuwen dat de aanwezige berichten niet alles omvatten en dat dit kennelijk een bewuste keuze is. Ook bij Laster en Eerroof is het aspect kwaadwillig noodzakelijk.

PS. Bij slecht vlees zou ik advies vragen wat ik moet doen aan de eetwareninspectie, zij zijn immers experts in deze materie.

mvg

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht

Art. 449. Indien er op het ogenblik van het misdrijf een wettelijk bewijs van de ten laste gelegde feiten bestaat en het blijkt dat de beklaagde de tenlastelegging heeft gedaan zonder enige reden van openbaar of van privaat belang en enkel met het oogmerk om te schaden, wordt hij, als schuldig aan kwaadwillige ruchtbaarmaking, gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot vierhonderd frank of met een van die straffen alleen.

Volgens mij wil mr. Vanslycken net de gebruikers van BD waarschuwen dat de aanwezige berichten niet alles omvatten en dat dit kennelijk een bewuste keuze is. Ook bij Laster en Eerroof is het aspect kwaadwillig noodzakelijk.

mvg

Alain
            Indien dit artikel in concreto zou toegepast worden, dan zitten al onze Belgische politici morgen al in den bak.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht

PS. Bij slecht vlees zou ik advies vragen wat ik moet doen aan de eetwareninspectie, zij zijn immers experts in deze materie.

mvg

Alain
              Wat maakt vanslycken ruchtbaar ? Wat insinueert hij ? Wat zijn zijn intenties ?
              Ik ga niet alles terug herlezen... maar het komt er op neer dat hij stelt dat het bestuur van BD de gebruikers van dit forum bewust verkeerde of misleidende informatie geeft en in dat kader bewust bepaald topics gesloten werden. De reden waarom hij dit doet, laat ik in het midden. Hij heeft er zelf geen enkel belang bij, niemand heeft er nog belang bij, want Corné is in faling...

Moeilijke materie trouwens, laster, eerrroof, lasterlijke aantijgingen en kwaadwillige ruchtbaarmaking. Ik had de artikels gisterenavond ook nog eens op mijn scherm getoverd... Vooral het aantonen van het morele bestanddeel is inderdaad vaak het moeilijkst.

Hoe dan ook... het internet is DE BRON van willekeurige en subjectieve informatie. Om nog eens terug te komen op de vraag van vanslycken...
              Nog een voorbeeldje misschien : Via het internet worden bijvoorbeeld enorm veel reizen geboekt. Als ik een bepaalde bestemming op 't oog heb, dan ga ik zoveel mogelijk informatie over die bestemming opzoeken. Dan kom je op sites, waar mensen om een oordeel gevraagd wordt over een bepaald hotel of camping. Sommigen boren bepaalde zaken letterlijk in de grond op basis van hun slechte ervaringen. Toch blijven die sites en die commentaren staan en bestaan...
              Mij lijkt het duidelijk dat de handelaar aansprakelijk is voor de reklame die voor zijn zaak gemaakt wordt. Het delen van positieve en negatieve ervaringen, wat vroeger enkele mond aan mond gebeurde, gebeurt nu ook via het internet. Het internet is immers een medium dat door velen de enige vorm van communicatie geworden is.

Comment

Dit las ik vanmorgen op een Nederlandse site:

Geplaatst: Ma 04-02-2008 21:24 Onderwerp:

Dit is overigens het privenummer van Corne tel ****, waar ik hem zondagavond (3 februari !) om 23.00 (!)op aan de lijn kreeg.
                Ik wilde het nummer proberen....Goed gesprek gehad overigens, helaas allemaal onzin, waar hij nog eens zwaar
                zijn excuses voor gaat aanbieden. Ik ben principieel getriggerd om mijn voorschot terug te krijgen. . Trieste is
                nog dat zijn verhaal zo goed klonk dat ik bijna medelijden kreeg. Na mijn vraag of er problemen waren
                omdat ik al een maand aan het wachten was: 'ach er zijn zoveel goede transacties, daar hoor je nooit wat over...'
                'Even kijken, eehhh, woensdag staat ie geplanned, dan gaat je apparaat op de bus, je hebt mijn woord!' enne geloof
                niet alles wat je leest, mijn site is toch gewoon functioneel, onzin dus'.

Elf dagen na het faillissement dus gaat dat liegen/bedriegen gewoon door.
                Die vent moet niet voor de handelsrechtbank verschijnen want hij is niet toerekeningsvatbaar en moet dus eigenlijk onmiddellijk geïnterneerd.......
                20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
                Het fotoblog van Bertpix.

Comment

Wat maakt vanslycken ruchtbaar ? Wat insinueert hij ? Wat zijn zijn intenties ?
                  Ik ga niet alles terug herlezen...
                  "terug herlezen"... als je deze vragen stelt heb je 't volgens mij niet één keer gelezen.
                  Allez, om u nog wat gelees te besparen nog één keer... ze kunnen het bijna in de FAQ zetten.
                  - Wat maak ik ruchtbaar of insinueer ik? Dat RVB en/of mods de threads over Corné en de antwoorden van Otto ànders behandelen dan die over andere handelaars en van andere personen, dat zij zich wegsteken achter argumenten die geen steek houden, en vooral: dat daardoor leden benadeeld zijn. De enige leden die bevoordeeld werd door deze situatie zijn Corné en Otto.
                  - Wat zijn mijn intenties? Hopelijk eindelijk ofwel een woordje uitleg ofwel een verontschuldiging over deze manier van werken, en vooral: een duidelijk signaal van de RvB zelf, dat in de toekomst anders zal omgegaan worden met dergelijke problemen.

Maar zoals gezegd: het is stil, aan de overkant... het is stil... aan de overkant...

Comment

Stil aan de overkant? Ik heb duidelijk uitgelegd waar het over gaat maar omdat het antwoord niet is wat jij zou willen ( want daar is het om te doen ) blijf je toch maar verder discuteren. Alleen als de RVB doet wat jij eist zal je tevreden zijn . . .

Aangezien Vanslycken maar steeds hetzelfde blijft herhalen zal ik het ook maar eens doen :

Iedereen denkt altijd dat Corné werd beschermd door BD, wel, eigenlijk kunnen jullie er niet verder naast zitten. Zolang je on topic blijft en geen andere handelaars ( eender wie ) er bij haalt, is er geen enkele reden om dit te sluiten. Ondertussen heb ik de verwijderde topics nog eens herlezen en daar werden keer op keer andere personen bij betrokken die niets met Corné te maken hadden, DAT is de enige reden waarom ze gesloten of verwijderd werden. Wacht, ik vergeet nog een reden, sommige topics werden echte scheldpartijen, dit was toen ook één van de redenen waarom er al eens een topic werd verwijderd, voor- en tegenstanders die mekaar in de haren vlogen, dikwijlks op een zeer onbeschofte manier.

Addendum : Corné is op geen enkele manier beschermd door BD, dat beschermen is een fantasie van jou, Vanslycken, BD had GEEn enkel voordeel om Corne te beschermen, integendeel, ikzelf heb emails naar hem gestuurd met de vraag op antwoord in het forum, ook Otto heb ik al persoonlijk op de vingers getikt over zijn berichten. Maar dat gebeurt allemaal achter de schermen en niet in het openbaar, maar dat begrijp jij blijkbaar dus niet.

En nog iets, het gaat hier over Corne . . . en jij sleurt er weer een andere naam bij . . . wat in het verleden aanleiding gaf tot sluiten of verwijderen van een topic . . . nee, dat laatste neem ik terug . . . ik hou het bij sluiten in het vervolg, goed zo? Dan kan iedereen nog lezen wat de inhoud is.... want daar komt jou betoog toch op neer, de inhoud was niet zichtbaar meer?
                    Last edited by Franciskine; 8 februari 2008, 15:16.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      - Wat zijn mijn intenties? Hopelijk eindelijk ofwel een woordje uitleg ofwel een verontschuldiging over deze manier van werken, en vooral: een duidelijk signaal van de RvB zelf, dat in de toekomst anders zal omgegaan worden met dergelijke problemen.
                      Ik zie geen probleem. Het is niet aan jou of mij om bepaalde mensen tot bepaalde handelingen aan te zetten. Als iemand meent nadeel ondervonden te hebben van bepaalde acties van de RVB van dit forum, dan is het aan hem om daarover te klagen en repliek te vragen. Als hij meent dat daarbij de wet overtreden werd, en dit ook kan aantonen, dan is het aan de benadeelde om daar een klacht voor in te dienen. Het is toch niet aan ons om het proces van de RVB te maken, wat niet wil zeggen dat we geen aanmerkingen mogen maken.

Ik meen dat hier al genoeg duiding gegeven is over de kwestie. Als de wederzijdse argumentatie echter op dovemansoren stuit, lijkt het me totaal onnuttig verder te discussiëren. Welles nietes spelletjes verlagen dergelijke discussies tot het niveau van de peutertuin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Wij geven levenslange waarborg op onze producten
                        Zo'n garantie had ik vroeger ook eens op goedkope cassette bandjes, na het overlijden van alle bandje binnen 3 maanden was het antwoord: garantie is over want ze leven niet meer......
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor geen antwoord Francis. Ik heb andere vragen gesteld dan diegene waar jij op antwoordt. Maar 't is allemaal "geen waar" wat ik vertel.

De mensen moeten dan zelf maar oordelen. Zelfs de anciens willen precies niet toegeven dat het verwijderen van heelder topics uitzonderlijk is, dat het openen van een poll over het al dan niet laten staan van een topic een éénmalige gebeurtenis was, en dat deze rare regelingen "toevallig" allemaal betrekking hadden op 2 handelaars.

Ik zal wel spoken zien.

En voor alle duidelijkheid: diegenen die hier kwamen zeggen dat de RvB zijn "fout" wel zou ingezien hebben en het volgende keer wel anders zou aanpakken: het antwoord van Franciskine zegt voldoende: er IS GEEN FOUT gemaakt.

Voilà. Dat staat hier zwart op wit. Volgende keer terug hetzelfde.
                          Dat is alles wat ik wou weten, en jullie weten het nu ook.

Comment

Als men op BD ooit de grootste pathologische zagevent zou verkiezen, dan weet ik al wie deze wedstrijd zou winnen. Met daar bovenop de prijs van het publiek voor het winnen van de discipline " Langst doormelken over eenzelfde onbenullig onderwerp".
                            Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Stil aan de overkant? Ik heb duidelijk uitgelegd waar het over gaat maar omdat het antwoord niet is wat jij zou willen ( want daar is het om te doen ) blijf je toch maar verder discuteren. Alleen als de RVB doet wat jij eist zal je tevreden zijn . . .

Aangezien Vanslycken maar steeds hetzelfde blijft herhalen zal ik het ook maar eens doen :

Iedereen denkt altijd dat Corné werd beschermd door BD, wel, eigenlijk kunnen jullie er niet verder naast zitten. Zolang je on topic blijft en geen andere handelaars ( eender wie ) er bij haalt, is er geen enkele reden om dit te sluiten. Ondertussen heb ik de verwijderde topics nog eens herlezen en daar werden keer op keer andere personen bij betrokken die niets met Corné te maken hadden, DAT is de enige reden waarom ze gesloten of verwijderd werden. Wacht, ik vergeet nog een reden, sommige topics werden echte scheldpartijen, dit was toen ook één van de redenen waarom er al eens een topic werd verwijderd, voor- en tegenstanders die mekaar in de haren vlogen, dikwijlks op een zeer onbeschofte manier.

Addendum : Corné is op geen enkele manier beschermd door BD, dat beschermen is een fantasie van jou, Vanslycken, BD had GEEn enkel voordeel om Corne te beschermen, integendeel, ikzelf heb emails naar hem gestuurd met de vraag op antwoord in het forum, ook Otto heb ik al persoonlijk op de vingers getikt over zijn berichten. Maar dat gebeurt allemaal achter de schermen en niet in het openbaar, maar dat begrijp jij blijkbaar dus niet.

En nog iets, het gaat hier over Corne . . . en jij sleurt er weer een andere naam bij . . . wat in het verleden aanleiding gaf tot sluiten of verwijderen van een topic . . . nee, dat laatste neem ik terug . . . ik hou het bij sluiten in het vervolg, goed zo? Dan kan iedereen nog lezen wat de inhoud is.... want daar komt jou betoog toch op neer, de inhoud was niet zichtbaar meer?
                              Beste

Ik kan volgen dat er berichten worden aangepast (en hier is het de vervelende gewoonte die volledig te verwijderen) waar iemand anders bij betrokken wordt of waar gescholden wordt. Vorige zomer zijn echter volledige discussies verwijderd waar het eerste bericht enkel over Corné ging. Dat is veel verregaander dan wat jij stelt. Het volledig verwijderen van deze discussies heeft ook de problemen gegeven voor een aantal gedupeerden van Corné. Bij zoekacties naar Corné werden de recente aangehaalde problemen niet gevonden, enkel oude -positieve- berichten.

Ik hoop dat jullie daar lessen uit trekken naar de toekomst, er zullen jammer genoeg nog andere fotohandeleren in zware problemen komen.

mvg

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                                Als men op BD ooit de grootste pathologische zagevent zou verkiezen, dan weet ik al wie deze wedstrijd zou winnen. Met daar bovenop de prijs van het publiek voor het winnen van de discipline " Langst doormelken over eenzelfde onbenullig onderwerp".
                                En hij had op 13.10.2007 in Ieper nochtans beloofd niet meer op BD te zullen komen...
                                BD0910BE

Comment

Working...
                                X