Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: faillissement Cornévaniperen

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken
    2 maten en 2 gewichten, dat kan je niet ontkennen
    Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken
    ... mogen diegenen die het schoentje past het aantrekken en er - zoals ik, zagevent, vroeg - een consequente behandeling uitdenken voor dit soort problemen.....
    Het is verdomd moeilijk om consequent te zijn en te blijven in een forum als Belgiumdigital. Alles staat geschreven en blijft raadpleegbaar (en ja, zelfs van verdwenen topics zijn er ook steeds voldoende mensen die zich de inhoud herinneren, doch dit terzijde).

Het is daarentegen aanlokkelijk gemakkelijk om iemand van inconsequent gedrag te beschuldigen. Een beetje spelen met de zoekmachine is voldoende. Maar het draagt zelden iets bij tot de discussie.

Groetjes
    K@rel
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      vanslycken zegt het na alle discussies wel een beetje bot, maar een excuusje van overijverige mods had er misschien toch wel afgekund. Tenslotte was al sinds augustus 2006duidelijk dat er problemen waren.
      Helemaal mee eens!!

Comment

Wat een topic !

De zaak is in faling gegaan, da's jammer voor de handelaar maar nog erger voor de mensen die hun bestelling al betaald hebben en waarschijnlijk niets zullen ontvangen want er zullen wel grotere schuldeisers zijn die eerst komen.

Dit is DE reden waarom ik body en lenzen nooit op voorhand betaal en graag enkele 100'en km's rijd om de apparatuur in mijn handen te hebben voordat ik afscheid neem van mijn centjes.

ik weet dat dit niet altijd voor iedereen mogelijk is, maar ik heb een gouden regel, nooit meer dan 250 Euro via internet (Visa, Paypal, enz ...) te betalen voor goederen die worden opgestuurd, en dit geld zowel voor camera's, schaalmodellen, boeken ... etc.
        Als het enigzins mogelijk is ga ik het ophalen, punt uit, anders zoek ik wel een winkel waar ik misschien iets meer betaal maar het wel kan ophalen.

Ik weet dat dit voor de slachtoffers vijgen na pasen zijn, maar ik denk dat het tegenwoordig steeds gevaarlijker wordt om dure dingen op voorhand te betalen, je weet uiteindelijk niet echt met wie je maken krijgt aan de andere kant van het verkoopscontract.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          ik weet dat dit niet altijd voor iedereen mogelijk is, maar ik heb een gouden regel, nooit meer dan 250 Euro via internet Visa, te betalen voor goederen die worden opgestuurd, en dit geld zowel voor camera's, schaalmodellen, boeken ... etc.
          ik denk dat het tegenwoordig steeds gevaarlijker wordt om dure dingen op voorhand te betalen
          Met VISA betalen is nu uitzonderlijk wel het beste dat je kon doen in dit geval.
          Winkels mogen het geld niet afhouden zolang de goederen niet geleverd zijn, doen ze dit wel zijn ze in overtreding met de reglementen van VISA en kan jij bij VISA je geld terugvragen. Het is de verkoper dat dan moet bewijzen dat het wel geleverd is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Met VISA betalen is nu uitzonderlijk wel het beste dat je kon doen in dit geval.
            eBay & Paypal geven ook aankoopbescherming, zo heb ik ooit al eens mijn geld integraal teruggekregen van Paypal voor iets dat niet geleverd werd.

Comment

Na 4 mails naar CVI, 1 aangetekende brief, klacht bij de politie en een vordering die vandaag vertrekt sluit ik dit hoofdstuk af.
              Bedankt iedereen die mijn vrouw overtuigden dat ik geen dommerik ben maar met een studieboek moest werken waar enkele pagina's in ontbraken......
              Last edited by Bertpix; 7 februari 2008, 09:59.
              20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
              Het fotoblog van Bertpix.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Weer?

Is dat zo? Ik heb het niet bijgehouden. Zelf moest ik nooit op voorhand betalen bij Corné. Ik kreeg de goederen opgestuurd en betaalde nadien pas per overschrijving. Misschien is hij daaraan wel failliet gegaan, teveel vertrouwen dat zijn klanten gingen betalen??
                Opgelost!
                Hans heeft zijn gerief niet betaald en daaraan is CVI failliet gegaan

Soit, ik denk dat ik uit deze topic iets interessants geleerd heb (een illusie minder). Dit forum heeft niet de minste geloofwaardigheid als het gaat over informatie over handelaars. Als je alle uitspraken die hierboven staan even kritisch naast elkaar legt, kan je tot geen ander besluit komen. 't Ja, dat is dus spijtig, maar ik ben nu op de hoogte. De honderden nieuwe forum-deelnemers die hier in de komende maanden hun licht komen opsteken zijn niet op de hoogte en kunnen op een dag dus weer met de gebakken peren zitten.
                Ik vind dat bedroevend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Soit, ik denk dat ik uit deze topic iets interessants geleerd heb (een illusie minder). Dit forum heeft niet de minste geloofwaardigheid als het gaat over informatie over handelaars. Als je alle uitspraken die hierboven staan even kritisch naast elkaar legt, kan je tot geen ander besluit komen. 't Ja, dat is dus spijtig, maar ik ben nu op de hoogte. De honderden nieuwe forum-deelnemers die hier in de komende maanden hun licht komen opsteken zijn niet op de hoogte en kunnen op een dag dus weer met de gebakken peren zitten.
                  Da's nu de beste conclusie die men hier kan maken.
                  Mag een sticky van gemaakt worden mijn gedacht.
                  +1

Comment

Nu raak ik het spoor een beetje kwijt hoor..... CVI mag niet kritisch over gesproken worden en een fotokar mag nog steeds bijna dagelijks afgebrand worden?
                    Gaat het om de boodschap of om wie de boodschap brengt op BD?

Ik volg Yowan-Kenobi:
                    +1 = +2

Ed
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

• Re: faillissement Cornévaniperen

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Mag een sticky van gemaakt worden mijn gedacht.
                      Dat bestaat al meer dan 6 maand : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=172536.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Opgelost!
                        Hans heeft zijn gerief niet betaald en daaraan is CVI failliet gegaan

Ik vind dat bedroevend.
                        Mja, op een ander forum dat ik af en toe bezoek, is er een zelfde discussie aan de gang.

Wat er daar wordt gezegd is oa dit: " Zolang details niet geverifieerd kunnen worden bij de bron of officiële instanties kunnen alle uitspraken van leden als laster of smaad worden gezien waarbij internet fora aansprakelijk worden gesteld."

Ik weet niet of bovenstaande quote klopt.
                        Mvg Tim

Comment

Jammere zaak... Meermaals besteld daar, en nooit troubles gehad.
                          www.festivalnoise.be
                          http://www.timmyhaubrechts.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Mja, op een ander forum dat ik af en toe bezoek, is er een zelfde discussie aan de gang.

Wat er daar wordt gezegd is oa dit: " Zolang details niet geverifieerd kunnen worden bij de bron of officiële instanties kunnen alle uitspraken van leden als laster of smaad worden gezien waarbij internet fora aansprakelijk worden gesteld."
                            Voila, dat is wat ik hierboven ook al gezegd heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              " Zolang details niet geverifieerd kunnen worden bij de bron of officiële instanties kunnen alle uitspraken van leden als laster of smaad worden gezien waarbij internet fora aansprakelijk worden gesteld."

Ik weet niet of bovenstaande quote klopt.
                              Ik vermoed dat het lid dan aansprakelijk kan worden gesteld, maar toch niet het forum. Forum kan toch niet verantwoordelijk worden gesteld voor alles wat er gepost wordt?

Comment

Bij registratie op het forum dit bericht:

"Hoewel de beheerders en de moderatoren van het Belgiumdigital forum - Digitale fotografie zullen proberen om alle laakbare berichten uit dit forum te weren, is het voor ons onmogelijk om alle berichten te bekijken. Alle berichten komen voor rekening van de auteurs ervan, en geen van de eigenaren van het Belgiumdigital forum - Digitale fotografie, noch Jelsoft Enterprises Ltd. (ontwikkelaars van vBulletin) kunnen voor de inhoud van berichten verantwoordelijk worden gehouden."
                                Mijn foto's en fractals
                                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Working...
                                X