Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: faillissement Cornévaniperen

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
    Hoe weet jij in godsnaam dat niemand hier advocaat is? Stop eens met jouw oorlog en met je veralgemeende uitdrukkingen.
    Er is nog niemand die hier gezegd heeft hoe het wettelijk nu werkelijk zit. Met "hier" bedoel ik: in dit topic, of op dit forum, of tegen de RvB, of tegen mij.
    Als je wil moeilijk doen herformuleer ik: niemand heeft tot nu toe in dit topic onderbouwd gezegd hoe een en ander juist wettelijk in elkaar zit, men heeft enkel gegist en gegokt en daaruit dan conclusies getrokken.

En bij deze een oproep aan de juristen, advocaten en rechters op bd: verlos ons uit ons lijden, zeg het ons, hoe zit het nu juist? Kan een handelaar je een proces aandoen wegens laster als je over een negatieve ervaring vertelt op een publiek forum, en kan de forumbeheerder zelf daarvoor aansprakelijk gesteld worden?

En kan het nu terug over de vragen gaan die ik stelde? Skitch? Of vind je nog steeds dat je antwoorden toch voldoende waren?

En wat je "welkom terug"-post betreft, dat was hartverwarmend, om na een onterechte ban zo in de armen gesloten te worden, dank.
    Voor diegenen die niet weten waarover het ging: wegens mijn "provocaties" (over Corné?) werd ik zonder enige verwittiging door de RvB zomaar 3 maand gebannen. Daarna kreeg ik een mailtje dat de RvB beslist had dat het iets minder werd. Ik wacht nog steeds op die lijst van "al" mijn provocaties. Ik veronderstel dat het Corné-topic er voor het meeste tussen gezeten heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Daar heb je je dealer nooit voor nodig. Alleen je aankoopfactuur en het adres van ETB .
      Maar mijn dealer zorgt in geval van garantie (en zelfs daarbuiten) dat mijn toestel gratis bij ETB komt, als je dat zelf doet draai je voor de moeite of de kosten op.

Je staat er mooi met een gratis herstelling als je bijvoorbeeld 100€ transportkosten hebt.
      Last edited by VerSeg; 7 februari 2008, 21:51.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Moest het zo zijn dan vind ik de houding van "niet iedereen" ook niet proper
        Allé ... iemand gaat wat grijs verkopen en een ander zou gratis voor de service moeten opdraaien? Zo happy zijn ze daar allemaal niet mee hoor. Ik zeg niet dat niemand u zal helpen maar velen zullen u wandelen sturen.
        En wat als zoiets in België gebeurt? Fabrikant geeft bijvoorbeeld 1 jaar fabriekswaarborg (sommigen) en jij hebt als consument recht op 2 jaar. De wet voorziet dat de verkoper u die 2 jaar moet garanderen maar die bestaat niet meer. Jij kunt je tweede jaar steken waar je het denkt hoor.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar mijn dealer zorgt in geval van garantie (en zelfs daarbuiten) dat mijn toestel gratis bij ETB komt, als je dat zelf doet draai je voor de moeite of de kosten op.

Je staat er mooi met een gratis herstelling als je bijvoorbeeld 100€ transportkosten hebt.
          En stel nu dat Corné NIET failliet was, hoe ging je toestel dan bij Corné geraken? Kwam hij die ook gratis halen?

Denk je trouwens écht dat je dealer je toestel gratis gaat opsturen, laat staan buiten de garantieperiode? Dream on! Vroeger stuurde ik mijn herstellingen naar Etbass via mijn locale fotohandelaar in Aalst tot Etbass per ongeluk de factuur naar mij mailde ipv naar die fotoboer. Grote rel natuurlijk want nu wist ik hoeveel mijn brave fotoboer feitelijk verdiende aan die herstelling. Argument van de fotohandelaar "jamaar, weet je hoeveel tijd & telefoons wij in de opvolging moeten steken?" Sindsdien stuur ik mijn herstellingen dus zélf op .

Comment

Denk je trouwens écht dat je dealer je toestel gratis gaat opsturen, laat staan buiten de garantieperiode?
            Tijdens de garantieperiode is dat in België bij wet verplicht gratis!
            Als je online in Nederland koopt kan je natuurlijk niet inroepen dat het een Belgische winkel is.
            En Corné had ook klanten die bij hem kwamen afhalen hé, niet iedereen werkte via UPS.
            Mits ik alleen in België koop zal ik dus wel altijd op de Belgische wet kunnen terugvallen.

§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze
            vervanging van het goed te verlangen
            behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of
            vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een
            redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
            De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming
            te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.
            Last edited by VerSeg; 7 februari 2008, 22:12.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Tijdens de garantieperiode is dat in België bij wet verplicht gratis!
              Waarschijnlijk is het zelfs zo dat ETBass tijdens de garantieperiode moet opdraaien voor de transportkosten. Niemand kan verplicht worden om via een dealer te werken om garantie te claimen. Noemt zoiets niet een RMA?

Comment

so... when are BD going to close this one?

Comment

Waarschijnlijk is het zelfs zo dat ETBass tijdens de garantieperiode moet opdraaien voor de transportkosten. Niemand kan verplicht worden om via een dealer te werken om garantie te claimen. Noemt zoiets niet een RMA?
                  De wet zegt enkel dat de "professionele eindverkoper" de twee jaar waarborg moet bieden aan de klant. Wat daar achter zit is niet het probleem van de klant.
                  Maar als uw dealer niet meer bestaat sta je daar dus zelf naar een oplossing te zoeken. Een failliete dealer kan dus wel kopzorgen bezorgen want een andere dealer is volgens dezelfde wet niet uw "eindverkoper".
                  Voor de rest hang je af van de goedwil van de fabrikant of deze zelf de twee jaar waarborg wil geven. Nog goed dat Canon en zo niet echt van de slechtste is op dat gebied.

Jij was toch zelfstandige in België? Ken jij de wet dan niet of verkoop jij geen materiaal?
                  Last edited by VerSeg; 7 februari 2008, 22:21.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                    so... when are BD going to close this one?
                    Why? If not interested => don't read it!
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      En bij deze een oproep aan de juristen, advocaten en rechters op bd: verlos ons uit ons lijden, zeg het ons, hoe zit het nu juist?
                      Lees dat nu nog eens opnieuw een paar dagen na vandaag. Man man man, wie heeft jou gebeten?

PS De rechters die oordelen over het faillissement van Corné Van Iperen zullen heus niet op BD hun ding komen vertellen. Of wat had je gedacht?
                      DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                        PS De rechters die oordelen over het faillissement van Corné Van Iperen zullen heus niet op BD hun ding komen vertellen. Of wat had je gedacht?
                        Lees dat nu nog eens opnieuw een paar dagen na vandaag. Ik geloof niet dat dat de vraag was.

Comment

Jij was toch zelfstandige in België? Ken jij de wet dan niet of verkoop jij geen materiaal?

Wij geven levenslange waarborg op onze producten & we doen alle herstellingen zelf, ik moet nooit iets opsturen naar een fabrikant. Ferme dingen hé .

(ik wil niet spammen maar je vraagt het zelf hé)

Comment

Wij geven levenslange waarborg op onze producten & we doen alle herstellingen zelf, ik moet nooit iets opsturen naar een fabrikant. Ferme dingen hé
                            Levenslang ... mag ook weer niet in België hé.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Levenslang ... mag ook weer niet in België hé.
                              Tja, je wilt dan eens goed doen en 't mag dan weer niet . Trouwens, wie gaat mij tegenhouden? Ik heb nog niemand horen klagen .

Comment

Tja, je wilt dan eens goed doen en 't mag dan weer niet . Wie gaat mij tegenhouden?
                                Wat is eigenlijk de bedoeling van levenslang? De levensduur van het materiaal, de levensduur van de klant of die van u?

Als het de levensduur is van de klant, dan zou ik alles laten factureren op naam van "De heer xyz, kinderen en kleinkinderen" of "familie xyz" ... zo leeft de klant zekers lang genoeg.
                                En dan moogt gij niet sterven of ik klaag u aan wegens contractbreuk.
                                Last edited by VerSeg; 7 februari 2008, 23:50.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X