Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

faillissement Cornévaniperen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: faillissement Cornévaniperen

de ware oorzaak van het failisement zullen we nooit weten. En dat hoeft niet. Bij dergelijke zaken word er een advocaat aangesteld die het hele zaakje moet regelen. of de man in de fout is gegaan doet hier niet toe. Het feit is gewoon dat dit topic is gestart met dit bericht.

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
    Sedert kort is het faillissement van de heer Cornevaniperen bekend en is de site ook niet meer online.

Mensen die er nog bestelden maar hun materiaal niet hebben gekregen kunnen hier terecht.

Spijtig, ik heb er in het verleden veel gekocht maar op het laatst ook een tegenslag mee gehad.
    en dat sommige zich willen profileren om de man door het slijk te halen, terwijl daar geen reden toe is. Vandaar dat ik ook de mods hier gelijk geef om de negatieve kritiek te wissen. deze waren volgend mij Off topic.

Comment

Klopt, en dan nog meestal door de mannen die BD 'zogezegd' de rug toegekeerd hebben.
      Blijkbaar is het hier zo slecht nog niet als ze (denkelijk anoniem?) hier nog dagelijks passeren in (meestal) read-only modus.
      Sven
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
        Klopt, en dan nog meestal door de mannen die BD 'zogezegd' de rug toegekeerd hebben.
        Blijkbaar is het hier zo slecht nog niet als ze (denkelijk anoniem?) hier nog dagelijks passeren in (meestal) read-only modus.
        Sven
        He ja, ga nog een beetje olie op het vuur gooien.

Comment

'k werd per pm op de hoogte gebracht van dit topic, en van tijd tot tijd piep ik hier nog eens (niet voor de schoon foto's of de nieuwe structuur, enkel nog eens chit-chat (zolang het nog bestaat) en algemeen - je kan dat gerust verifiëren als je wil). En 'k vond het toch wel eens de moeite dat mensen aan het denken gaan over de manier waarop heel die stinkende affaire hier behandeld werd.
          (En over dat andere topic op digif: 't is op digif naar de "zagers only"-afdeling verhuisd op mijn eigen vraag, omdat ik inderdaad een beetje beschaamd was over die onnozelheid.)
          Er zijn mensen gedupeerd door de manier waarop bd omging met dit probleem, en dat heb ik van in heb begin gezegd.
          Post ik hier dan om mijn gelijk te halen, of omdat ik duidelijk wil maken dat een andere manier van omgaan met dit soort problemen beter is? Maak het voor jezelf uit. Ik denk, dat ik nog altijd nieuwsgierig ben naar het waarom van die manier van werken, want al die dooddoenertjes lossen voor mij niks op.

hvr, je vergelijkt weer appelen met peren. Je zegt: "Zou jij gelukkig zijn als er plots iemand kwaad begint te spreken over een bepaalde witloofteler uit Zonnegem " - hier ging het nièt over één persoon die over een handelaar sprak, maar over verschillende mensen (tien, twintig?) met een zelfde klacht, een handelaar die op de hoogte was van de klachten en zich kon verdedigen, en vooral: het feit dat over andere handelaars wèl kritiek mag gepost worden.

Corné ken ik niet persoonlijk, maar ik ben hier gebannen geweest en ik maak me sterk dat mijn topic over hem daar voor véél tussen zat. "de leden", enfin, toch 95% de aanwezigen op de AV, waren absoluut niet geïnteresseerd in de zaak. Het gaat dus niet over "een paar". Zij hadden er namelijk geen lenzen meer in bestelling denk ik.

Het is wel opvallend dat ik jullie dooddoenertjes - naar mijn mening toch - voldoende ontkracht en dat daar dan geen antwoord meer op komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
            Sven
            Ja jongen en je hebt nog gelijk ook ...
            Dat is zoals op Digif. Daar lopen er ook van die mannen als gast rond die niet willen geweten hebben van Digif maar er wel als spoken ronddolen en dit meer dan eens tot zelfs dagelijks. Hoge pieten en klein gasten en sommigen die dan daar eventueel onder naam ook nog eens komen zwanzen ... Dus, daar is het dan volgens je opmerking ook nog zo slecht niet .
            Als je A zegt, vind ik het recht hebben B te zeggen, zo zie je maar.
            Iets met ketels en potten en zwart zien
            zut, 'k zal ook wel weer de negativist zijn, de zagepiet ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
              hvr, je vergelijkt weer appelen met peren.
              Weer?

...hier ging het nièt over één persoon die over een handelaar sprak, maar over verschillende mensen (tien, twintig?)...
              Is dat zo? Ik heb het niet bijgehouden. Zelf moest ik nooit op voorhand betalen bij Corné. Ik kreeg de goederen opgestuurd en betaalde nadien pas per overschrijving. Misschien is hij daaraan wel failliet gegaan, teveel vertrouwen dat zijn klanten gingen betalen??
              Last edited by hvr_oosterzele; 6 februari 2008, 22:48.

Comment

Kom kom hvr, je kan een beetje tè veel van "krommenaas" gebaren ook hoor.
                Francis heeft de topics nog, misschien kan hij uitsluitsel geven over hoeveel mensen er gepost hebben dat ze in een gelijkaardige situatie zaten? Aangezien ik me minstens 4 topics herinner zijn het er toch al minstens 4.

En de rest van mijn bericht, waar je je niet zo gemakkelijk vanaf maakt, geef je daar ook nog even antwoord op?

Die "weer", dat sloeg op die andere post (over mods die een proces gingen krijgen), een ander argument dat ook niet echt hout sneed.

Kijk, ik ken Corné niet persoonlijk, ik kan best aannemen dat het een geschikte vent is, anders zouden er niet zoveel mensen hier zijn die het voor 'm opnemen. Maar geeft dat hem het recht mensen te beliegen en uiteindelijk te bestelen? Je hoeft niet te speculeren over de reden van zijn faillissement, dan blijven we bezig met "als" en "dan". Ik kan enkel dit zeggen: wat heeft een faillissement te maken met loze beloftes over leveringstermijn, niet reageren op vragen, en enkel nog geld binnenhalen?

Luister hé, ik zeg het zoals het is: mijn vader had een zelfstandige zaak, hij overleed plots toen ik 18 was en studerende, en ik heb mijn studies nog 2 jaar met die zaak gecombineerd, ik had verdorie nog niet eens een rijbewijs toen en toch hebben we doorgewerkt zo goed als we konden. Op geen enkel moment hebben wij tegen onze klanten gelogen, hebben wij geld achtergehouden, of loze beloftes gedaan. Dat kàn dus, en ondertussen draait de zaak erg goed.
                Misschien is dàt de reden dat ik het op mijn heupen krijg van die vergoelijking van 's mans leugens en omgang met zijn klanten.

En iets anders wat me op mijn heupen werkt is het feit dat ik altijd afgeschilderd word als die lastige zagepee die niks goeds voorheeft met het forum... Ik nodig je uit om eens een paar maanden terug te kijken. Je mag eens gaan zoeken waar het misgegaan is, ik weet het zelf niet meer. Moet ik dan ècht mijn eigen loftrompet steken vooraleer iemand zich herinnert dat ik ooit aan een goed bd heb willen meewerken?
                Last edited by vanslycken; 6 februari 2008, 23:13.

Comment

En de rest van mijn bericht, waar je je niet zo gemakkelijk vanaf maakt, geef je daar ook nog even antwoord op?
                  Uw algemene toon bevalt me niet, uw insinuaties nog veel minder. Wie denk u te zijn dat u kunt beweren dat ik té veel van "krommenaas" gebaar? Vecht uw oorlog ergens anders uit.

Comment

Blijkbaar moeten alle mods, leden en rvb'ers eens langs bij de optieker, ze hebben last van kortzichtigheid. Het loont wel degelijk om op voorhand eens na te denken over de consequenties van je handelen. Je kan er natuurlijk wel hoofdpijn van krijgen, van denken...
                    Maar goed, ik moet nuanceren, ik had moeten zeggen "bijna" alle leden.
                    Hier moet ik toch eens mee lachen hoor...oordelen over de mensen is toch iets wat jij goed kan he.

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    zut, 'k zal ook wel weer de negativist zijn, de zagepiet ?
                    Die vraag stel je toch vaak he...
                    Mvg Tim

Comment

Mensen, mensen mensen, wat kunnen jullie toch ruzie maken. Ik heb hier vijf kinderen thuis en die kunnen dat ook.
                      Deze post is eigenlijk bedoeld voor de mensen die daar nog een bestelling lopen hebben en niet om een schuldige aan te duiden wie er in de tijd die topics heeft gesloten. Als jullie zo verder doen zal ook deze post weer gesloten of verwijderd worden en dan zijn de gedupeerden weer de dupe.
                      Ik dacht dat hier volwassener mensen zaten hoor

Ik heb indertijd ook een post gestart om de problemen met een bestelling bij Corné aan te kaarten. Deze werd ook, zonder een woordje uitleg, verwijderd. Ik was ook verbaasd dat ze dit deden. Degene die indertijd beslist heeft die posts te verwijderen zal nu ook wel in eigen boezem kijken, niet echt nodig om zo met modder te gooien. Daardoor worden die gedupeerden niet geholpen, en ik denk dat er in het vervolg wel twee keer zal nagedacht worden vooraleer er posts worden verwijderd.
                      Groetjes DD
                      Fronstages

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Weer?

Is dat zo? Ik heb het niet bijgehouden. Zelf moest ik nooit op voorhand betalen bij Corné. Ik kreeg de goederen opgestuurd en betaalde nadien pas per overschrijving. Misschien is hij daaraan wel failliet gegaan, teveel vertrouwen dat zijn klanten gingen betalen??

Dat is een goei.....
                        20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
                        Het fotoblog van Bertpix.

Comment

vanslycken zegt het na alle discussies wel een beetje bot, maar een excuusje van overijverige mods had er misschien toch wel afgekund. Tenslotte was al sinds augustus 2006duidelijk dat er problemen waren.
                          Overigens is de BV kennelijk failliet, niet de persoon?
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

hvr, ik wil gewoon zeggen: volgens mij, als je die topics gelezen hebt indertijd, zelfs al is het maar diagonaal, dan weet je toch dat het niet één enkeling was die meer dan één topic gestart had waarin enkel híj over Corné's handelswijze sprak? Maar nu doe je net alsof je niet eens meer wist dat er meer dan één persoon was die er iets over had gezegd.
                            Enfin, kan zijn hoor, maar als je 't je slecht herinnert moet je 't niet als argument gebruiken.
                            Als ik zo 'n toon aansla dan is dat omdat mensen met halfslachtige maar logisch klinkende argumenten willen aantonen dat er hélemaal niks aan de hand is en dat er niemand iets verweten moet worden.

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
                            en ik denk dat er in het vervolg wel twee keer zal nagedacht worden vooraleer er posts worden verwijderd.
                            Dàt is het enige wat ik, zwart op wit, vraag. Maar het is stil aan de overkant...

Comment

En iets anders wat me op mijn heupen werkt is het feit dat ik altijd afgeschilderd word als die lastige zagepee die niks goeds voorheeft met het forum... Ik nodig je uit om eens een paar maanden terug te kijken. Je mag eens gaan zoeken waar het misgegaan is, ik weet het zelf niet meer. ....................[knip].............
                              Hoe kleiner de kennis , hoe vlotter de pen (Herman De Ley)

.....[knip].............

Een uitleg is een uitleg, maar als je wat serieus genomen wil worden moet je wel zorgen dat je telkens hetzelfde verhaal vertelt, en dat het klopt ook. Sorry hoor.
                              Schrijf dan zelf niet te veel dat je een zagevent bent of we gaan het nog geloven ook.

.................................................. .....
                              Als ik zo 'n toon aansla dan is dat omdat mensen met halfslachtige maar logisch klinkende argumenten willen aantonen dat er hélemaal niks aan de hand is en dat er niemand iets verweten moet worden.........
                              Het omgekeerde kan ook hé :

Als ik zo 'n toon aansla dan is dat omdat "mensen" met halfslachtige maar logisch klinkende argumenten willen aantonen dat er wel iets aan de hand is en dat er iemand iets verweten moet worden.

Groetjes
                              Skitch
                              Last edited by Skitch; 6 februari 2008, 23:52.
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                                Da's nieuw en lijkt mij zeer speculatief. Ik zou verbaasd zijn mocht BD zo eenvoudig manipuleerbaar zijn.
                                Je leest meer dan ik schreef ...
                                Ik heb niet geschreven dat BD berechten verwijderd heeft op verzoek van BD leden maar dat BD leden de mensen van BD aanspoorden om berichten te verwijderen. Er zijn topics genoeg waarin staat "Sluit dit topic, verwijder dit, ...".
                                Ik verwijt BD niets.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X