Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi tekentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aldi tekentablet

    gebruikt iemand deze tablet onder Vista?

    Comment


    • #17
      Re: Aldi tekentablet

      Ja, ik, zonder probleem
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: Aldi tekentablet

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Ja, ik, zonder probleem
        goed om te weten, dank u

        Comment


        • #19
          Re: Aldi tekentablet

          rare vraag mss , maar weet iemand hoe lang die usb-kabel is?
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • #20
            Re: Aldi tekentablet

            Kabel van een metertje gok ik? Ik heb ze vorig jaar gekocht in de Aldi.
            Echt héél handig bij fotoshop!
            Toch iets op aan te merken.
            Ik gebruik de tablet nogal veel, en nu is mijn pentip afgesleten.
            Nu blijft mijn pen af en toe toch schrijven als ik ze ophef.
            Dit is wel enorm vervelend als je precies aan het werken bent.
            Als je serieuzer met het tablet wilt werken kun je beter wat meer betalen voor de Bamboo.
            Groetjes,
            lennert

            Comment


            • #21
              Re: Aldi tekentablet

              ik ben er zeker van dat een duurdere veel beter zal zijn (oa ook gomfunctie) maar dit is de goedkoopste manier om er eens kennis mee te maken :-p, bevalt het me niet zijn er geen grote gaten geslaan.
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #22
                Re: Aldi tekentablet

                dus als ik het goed begrijp, kan je zo'n schrijftablet eigenlijk als muis gebruiken?
                Al dan niet in een fotobewerkingsprogramma...?

                ben niet echt bekend met zulke schrijftabletten dus ik weet eerlijk gezegd niet wat ze juist doen
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Aldi tekentablet

                  Je kan zo'n tekentablet zeker als muis gebruiken.
                  K geen muis meer in huis liggen
                  De Wacomtablet is ideaal om te starten

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aldi tekentablet

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebski Bekijk bericht
                    Je kan zo'n tekentablet zeker als muis gebruiken.
                    K geen muis meer in huis liggen
                    De Wacomtablet is ideaal om te starten
                    dan denk ik dat ik mij er eentje ga halen de woensdag. heb mij al veek zitten ergeren aan het onhandige gebruik van de muis als ik mn foto's in Lightroom bewerk. Met zo'n tablet zou het beter gaan dus?
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aldi tekentablet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      dan denk ik dat ik mij er eentje ga halen de woensdag. heb mij al veek zitten ergeren aan het onhandige gebruik van de muis als ik mn foto's in Lightroom bewerk. Met zo'n tablet zou het beter gaan dus?
                      Heeeeeeeeeeel zeker veel beter

                      Ik heb er zelf nog geen, maar zit toch al een lange tijd met een vraag. Heb er nog geen topic over geopend omdat het de moeite niet is, maar aangezien ze hier toch over tekentabletten bezig zijn ga ik ze stellen.

                      Bij de goedkopere tablets zit het volgens mij zo dat je die niet kan schalen naar je schermresolutie. Maw stel er ligt hier een goedkope tablet voor mijn neus en heb een scherm van 1680x1050. Wanneer ik nu op de tablet met de pen helemaal links boven in de hoek druk, dan komt de muis niet helemaal in de linker bovenhoek terecht op mijn scherm door de eenvoudige reden dat de resolutie op mijn tablet niet overeen komt met de resolutie van mijn scherm. Maw met een tablet dat je niet kan schalen kan je bijvoorbeel maar werken op een gebied van 1280x800 op je scherm.

                      Ik denk dat het zoiets is, maar ik ben lang niet zeker. Kan iemand meer uitleg geven? Iemand

                      Bij de duurdere kan je wel schalen denk ik en het heeft iets te maken met de resolutie. Ik geraak er niet echt uit hoe het nou werkelijk in elkaar zit. Iemand?
                      Nikon D50

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aldi tekentablet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                        Heeeeeeeeeeel zeker veel beter

                        Ik heb er zelf nog geen, maar zit toch al een lange tijd met een vraag. Heb er nog geen topic over geopend omdat het de moeite niet is, maar aangezien ze hier toch over tekentabletten bezig zijn ga ik ze stellen.

                        Bij de goedkopere tablets zit het volgens mij zo dat je die niet kan schalen naar je schermresolutie. Maw stel er ligt hier een goedkope tablet voor mijn neus en heb een scherm van 1680x1050. Wanneer ik nu op de tablet met de pen helemaal links boven in de hoek druk, dan komt de muis niet helemaal in de linker bovenhoek terecht op mijn scherm door de eenvoudige reden dat de resolutie op mijn tablet niet overeen komt met de resolutie van mijn scherm. Maw met een tablet dat je niet kan schalen kan je bijvoorbeel maar werken op een gebied van 1280x800 op je scherm.

                        Ik denk dat het zoiets is, maar ik ben lang niet zeker. Kan iemand meer uitleg geven? Iemand

                        Bij de duurdere kan je wel schalen denk ik en het heeft iets te maken met de resolutie. Ik geraak er niet echt uit hoe het nou werkelijk in elkaar zit. Iemand?
                        Misschien maakt dit het een beetje duidelijker?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aldi tekentablet

                          Ik heb er hier zo een ALdi-fenomeen van indertijd en ik bestrijk het gehele scherm. Je kan trouwens heel wat parametrizeren ....
                          Het werkgebied is volgens sommigen klein (A6) maar ik ben daar uiterst tevreden mee.
                          In de bijgeleverde software is er een optie om het tekentabletje te configureren wat werkgebied betreft...
                          ZO kan je ook de tablet zo parametrizeren dat het tekenoppervalk gelijk is aan het scherm. Als je dan je pen linksboven zet op de tablet, zit je linksboven op je scherm ...
                          Zet je die in echte muis-modus, dan moet je zoals met een muis slepen, ... om naar een plaats te gaan. Bij mij staat ze in modus één.
                          Last edited by Wim.Vanmaele; 19 januari 2008, 06:13.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aldi tekentablet

                            Ik heb een Wacom CTF-420, en dat was zeker geen duur tablet, en ik gebruik dat op een 22" wide flatscreen in maximale resolutie (1680 x 1050); het werkt perfect en blijkbaar is het dan toch automatisch geschaald; ik heb er tenminste niets voor moeten doen (je kan het overigens in "mouse-mode" of "tablet-mode gebruiken).

                            Om te testen heb ik nu net de resolutie van mijn scherm aangepast, zonder herstarten of wat dan ook, en terug naar de oorspronkelijke resolutie; het blijft correct werken, eender in welke resolutie.

                            Ik vind een tablet zeker geen vervanger voor een muis, maar het werkt heel goed samen; bij mij zijn ze elk gewoon aan een USB-poort aangesloten. Het gebeurt soms wel dat de pen "contact" heeft met het tablet (als ze er op heeft) en dat dan schijnbaar de muis "niet werkt" omdat het tablet voorrang heeft.

                            Stefan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                            Heeeeeeeeeeel zeker veel beter

                            Ik heb er zelf nog geen, maar zit toch al een lange tijd met een vraag. Heb er nog geen topic over geopend omdat het de moeite niet is, maar aangezien ze hier toch over tekentabletten bezig zijn ga ik ze stellen.

                            Bij de goedkopere tablets zit het volgens mij zo dat je die niet kan schalen naar je schermresolutie. Maw stel er ligt hier een goedkope tablet voor mijn neus en heb een scherm van 1680x1050. Wanneer ik nu op de tablet met de pen helemaal links boven in de hoek druk, dan komt de muis niet helemaal in de linker bovenhoek terecht op mijn scherm door de eenvoudige reden dat de resolutie op mijn tablet niet overeen komt met de resolutie van mijn scherm. Maw met een tablet dat je niet kan schalen kan je bijvoorbeel maar werken op een gebied van 1280x800 op je scherm.

                            Ik denk dat het zoiets is, maar ik ben lang niet zeker. Kan iemand meer uitleg geven? Iemand

                            Bij de duurdere kan je wel schalen denk ik en het heeft iets te maken met de resolutie. Ik geraak er niet echt uit hoe het nou werkelijk in elkaar zit. Iemand?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aldi tekentablet

                              Nog even een stamp geven zodat iedereen die het wil het heeft gezien want tis vo morgen :-p
                              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aldi tekentablet

                                Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                                Nog even een stamp geven zodat iedereen die het wil het heeft gezien want tis vo morgen :-p
                                Zwijgen potverdekke , anders moet ik daar morgen om 9u al staan aanschuiven

                                Comment

                                Working...
                                X