Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
    Bingo........Bouk zegt altijd zijn mening, wat ik respecteer. Dat wil ook niet zeggen dat ik vind dat hij het aan het juiste eind heeft.
    daar heb je wel gelijk in allé, we zullen het er dan maar af en toe eens op wagen zeker?
    www.designed4u.be

    Comment


    • #92
      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

      Wel, goed onderbouwde reacties met aanwijzingen en tips zijn zeer
      interessant, zowel om te krijgen als om te geven.
      Zoals reeds gezegd je leert telkens wat bij.
      Er bestaan natuurlijk verschillende smaken en dit kan wel tot botsende
      beoordelingen leiden; wat op zich ook heel normaal is.

      Wat nu echter belangrijker is:
      Er wordt zéér veel gepost op BD, alles gaat zo vlug, dat een post dikwijls
      na een paar uur reeds op de tweede bladzijde staat. ( de vergeetput )
      Ik weet niet of de vernieuwde site hier soelaas zal brengen.
      Toch is dit het grootste euvel op BD.
      Volgens mij zal er nog meer in subcategoriën moeten verdeeld worden.
      Trouwens voor wanneer is de nieuwe site?
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #93
        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

        niet mee eens dat een bladzijde verder de (vergeetput) is.
        bekijk zelf alle nieuwe inzendingen, ook al staan ze op de derde bladzijde, gewoon een kwestie van belangstelling
        weet dat het soms snel gaat als er veel inzendingen zijn, dus moet je af en toe even terug bladeren hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #94
          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Bingo........Bouk zegt altijd zijn mening, wat ik respecteer. Dat wil ook niet zeggen dat ik vind dat hij het aan het juiste eind heeft.

          @Mad max: Ben je al een in een krantewinkel binnen gestapt en beginnen kijken naar de covers? Ik krijg er in elk geval de kriebels van. Deze week had ik nog een royaltyblad in mijn handen. Ik dacht te beginnen wenen maar dat zou geen gezicht geweest zijn.
          yea.. ik knipper ook wel eens met mijn ogen, maar ja.. die jongens zijn toch al binnen bij de bladen.. en dat is al heel wat.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #95
            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

            Ik denk dat iedereen die hier een foto post wel een reactie verwacht ...

            Ik heb hier al redelijk wat foto's geplaatst en ofwel krijg je helemaal geen reactie en als je er wel eentje krijgt dan zijn ze dikwijls brute commentaar of commentaar die helemaal op niets trekt ...


            iedereen verdient hier het nodige respect.
            FF Photography.be

            Mijn Flickr account ...

            Comment


            • #96
              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

              Oorspronkelijk geplaatst door The photographer Bekijk bericht


              iedereen verdient hier het nodige respect.
              Amen
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #97
                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                Ik denk dat het toch de bedoeling van een forum is om een soort dialoog te creëren tussen de verschillende leden.

                Het is dan ook vaak jammer om posts te zien met 500 hits en geen een reactie.

                Reacties zijn altijd leuk, zolang ze binnen de perken van het aanvaardbare zijn. Een scheld tirade over een foto omdat het niet jouw ding is, is zinloos.

                Ik probeer zelf zoveel mogelijk te reageren.
                http://frederikherregods.be

                Comment


                • #98
                  Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                  Reacties krijgen op een geposte foto is voor mij belangrijk als toetssteen versus de mening van anderen en ook wel een beetje voor de, naar ik denk, gewoon menselijke behoefte naar bevestiging. Ik denk dat dat wel voor iedereen zo'n beetje het geval is, waarom zouden we anders uberhaupt de moeite doen om hier foto's te plaatsen.
                  In die zin is het streven naar een foto in de HOF, een natuurlijke verlenging.
                  Immers dit is uiteindelijk de ultieme bevestiging dat je goed bezig bent in de ogen van het "kritische" publiek.
                  In die zin is een korte vermelding dat iemand mijn foto mooi vind, in dank aanvaard. Indien hij er ook nog bij vermeld waarom hij hem goed vind, dan is dat voor mij een extra meerwaarde. Indien iemand mijn foto minder goed of slecht vind, dan is dit eveneens geaprecieerd. Nog meer als hij er bij vermeld waarom en de max als hij ook nog de moeite doet om uit te leggen hoe dat ik het beter zou kunnen doen. Ga ik de eventueel gegeven adviezen dan blindelings toepassen...natuurlijk niet. Maar ze zullen gegarandeerd gewikt en gewogen worden en heel vaak uitgeprobeerd om te zien of ik ze uberhaupt kan toepassen op mijn soort fotografie en stijl.
                  Wie graag ontvangt, moet zorgen ook te kunnen geven, dus probeer ik ook mijn steentje bij te dragen in het reageren op andermans foto's. Aangezien ik echter alleen wat natuurfotografie betreft (en aanverwante macro) enige kennis van zaken heb, zullen mijn reacties dus ook hoofzakelijk zijn terug te vinden in het forum DIEREN en dan nog vnl. alleen indien het over natuurfoto's gaat. Ik heb helaas ook niet de tijd om gans dit forum te volgen, dus ook de algemene onderwerpen lees ik slechts sporadisch en selectief. (Deze reactie is eigenlijk een uitzondering ). Ik heb deze draad wel helemaal gelezen en ben daardoor tot het besef gekomen dat ik FD en FD+ eigenlijk wat meer aandacht had moeten schenken. Mede ook door enkele recentelijk ontvangen PB's over hoe ik bepaalde beelden heb gerealiseerd, ben ik tot het besef gekomen dat reacties op postings in deze fora, voor de posters nog veel belangrijker zijn en indien ik iemand kan helpen, althans waar het natuurfotografie betreft, dit met graagte zal doen. Dit is dan ook gelijk mijn goede voornemen voor 2008
                  Tot slot van dit lange epistel, nog even over de manier van kritiek geven. Ik probeer zelf zoveel mogelijk de motivatie bij door mij gegeven opmerkingen te vermelden (hoewel dit in showcase niet echt verplicht is) indien ik denk dat dit een meerwaarde kan betekenen. Wanneer het positieve kritiek is, dan is dit gemakkelijk. Wanneer ik de foto minder goed vind, dan is dit laatste niet altijd het geval. Ik besef tenvolle dat je met de beperkingen van het geschreven woord op een publiek forum, gemakkelijk mensen kunt kwetsen, dus ben ik extra voorzichtig met wat en hoe ik dingen zeg en probeer zo veel mogelijk toch nog een positiefs iets in de foto te vinden (is soms niet gemakkelijk) dat ik kan vermelden. Beetje om de bittere pil te vergulden als het ware. Of dit de goede manier is...of dat het beter is om ronduit en onverbloemd (in beschaafde taal uiteraard) je mening te geven...?
                  Wat vinden jullie hiervan?

                  Oef, nu ik dit even nalees hoop ik dat mijn proza toch nog ietofwat verteerbaar is, maar besluit om hem toch ongewijzigd te posten omdat hij aansluit bij talloze vorige postings

                  Mvg
                  http://www.filipmineur.be/

                  Comment


                  • #99
                    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                    Geweldig onderwerp, maar ik ga niet alles lezen wegens geen tijd.
                    Het is volgens mij belangrijker reactie te krijgen dan wat voor soort reactie.
                    Zelfs als het een negatieve reactie is, je foto is dan toch bekeken nietwaar?
                    Het is allemaal zeer moeilijk. Ik ging weg van een forum omdat er te weinig gepost werd, te weinig reacties waren. Ik kwam terecht op een forum waar op een halve dag 300 nieuwe posts waren en daar verzoop ik.
                    Ik doe niet eens moeite om hier foto's te posten, ik verdien mijn brood met fotografie, ik zit niet stil dus zal ik wel goed zijn. Toch maak ik fouten en bekijk ik achteraf soms foto's met ongelovige ogen, wat?? zo slecht??
                    Goh ja, ik leer nog steeds bij, gelukkig maar, want was is er nog leuk aan perfect zijn?
                    Een bakker die het meest geweldige brood maakt, maar geen interesse heeft om na 20 jaar eens gebakjes te gaan doen omdat hij bang is dat zijn gebakjes gaan mislukken, is een watje.
                    Fotografie is in beweging, altijd geweest en zal het altijd zijn. In fotografie heb je modetendenzen zoals in alles.
                    Ik geloof niet in slechte foto's. Een foto is slecht als ze totaal onscherp is, totaal foute compo en niets wil zeggen. Maar verder zijn er weinig slechte foto's. Een foto kan voor mij waardevol zijn, ook al mist ze iets van scherpte of staat er een stuk poot niet op.
                    Sommige mensen zijn echt muggenzifters, hebben altijd wel wat aan te merken. Geloof niet dat zij perfect zijn, integendeel.
                    Een foto is kunst, iedereen ervaart dat op zijn manier, ik vind de schilderijen van Rubens afschuwelijk, moet ik ze mooi vinden omdat duizende mensen ze mooi vinden?

                    Comment


                    • Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                      @Noa en Xander

                      Dank voor jullie bijdrage. Een lap teks maar wel plezant om te lezen

                      En ook jullie hebben gelijk

                      @Xander: zal daar meteen even een nieuwe topic over aanmaken, HOF en mijn vragen en bedenkingen.
                      Als we dan toch aan het kletsen zijn
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                        Als alle bezoekers bij dit topic hun tijd hadden besteed om eens een reactie te geven bij geplaatste foto's dan was dit topic overbodig.
                        mvgr
                        antoine200

                        Comment


                        • Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                          Zelfde gedacht, maar elders geschreven. (Laatste alinea )

                          Comment


                          • Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Als alle bezoekers bij dit topic hun tijd hadden besteed om eens een reactie te geven bij geplaatste foto's dan was dit topic overbodig.
                            mvgr
                            antoine200
                            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Zelfde gedacht, maar elders geschreven. (Laatste alinea )
                            Zijn jullie nu niet aan 't zondigen tegen jullie eigen principes.

                            Sorry, maar het moet niet altijd foto's kijken zijn. Het mag ook al eens "zeveren" over foto's kijken zijn.
                            Ongetwijfeld zijn jullie bij de mensen die hier 't meeste foto's bekijken. Ik probeer er her en der ook al eens één te bekijken, maar soms is het een beetje ontmoedigend.
                            Ik snap iedere beginner in fotodiscussie dat hij ZIJN eigen plaatjes wil beoordeeld zien, maar heel vaak zie je dan een ganse resem dezelfde plaatjes, waar je enkel en alleen dezelfde comments op kan geven. Je krijgt een overload aan foto's met vaak hetzelfde probleem en op diezelfde manier krijg je reacties van mensen die zeggen dat ze weinig reacties krijgen...
                            Eigenlijk zitten we hier een beetje in een vicieuze cirkel. Het éne brengt het andere mee.

                            Comment

                            Working...
                            X