Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

    't is ook jammer dat er zo'n paar tussen zitten waaronder fotodan, pvphoto en nog een paar anderen..
    die zelf mooie foto's maken,
    daar ook wel eens mee in 't hof staan,
    regelmatig foto's posten,

    maar NOOIT comments geven op andermans foto's...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #77
      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ...maar NOOIT comments geven op andermans foto's...
      Jammer inderdaad, net zo jammer als die mensen die vinden dat bepaalde mensen beter geen commentaar zouden geven... "de beste stuurlui staan aan wal", hoort men dan.
      Last edited by FestinaLente; 22 december 2007, 08:45.

      Comment


      • #78
        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

        @d_oracle: idd jammer want dat zijn toppers.

        wie weet in de toekomst joh
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #79
          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

          Ik krijg ook graag reacties op mijn foto's want dat is uiteindelijk de reden waarom ik ze hier post.

          Maar soms heb ik er meer voldoening van als er één iemand reageert waar ik zelf bewondering voor heb (waar ik van vind dat ze heel mooie foto's trekken) dan dat er paar reageren die ik eigenlijk nog niet ken.
          I put the sexy in dyslexia

          Comment


          • #80
            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

            Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
            Ik krijg ook graag reacties op mijn foto's want dat is uiteindelijk de reden waarom ik ze hier post.

            Maar soms heb ik er meer voldoening van als er één iemand reageert waar ik zelf bewondering voor heb (waar ik van vind dat ze heel mooie foto's trekken) dan dat er paar reageren die ik eigenlijk nog niet ken.
            dit is te begrijpen, maar langs de andere kant ook weer niet. Je weet nooit wie die onbekende is en wie weet kent hij/zij er wel veel van?
            www.designed4u.be

            Comment


            • #81
              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

              Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
              dit is te begrijpen, maar langs de andere kant ook weer niet. Je weet nooit wie die onbekende is en wie weet kent hij/zij er wel veel van?
              Daarom is het leuk om eens naar het werk van elke persoon die goede of slechte kritiek heeft, te kunnen bekijken. Er zijn er die beweren dat het niet nodig is om zelf te posten vooraleer commentaar te geven, wat waar is maar je kan toch al veel opmaken van hoe je commentaar moet interpreteren als je werk hebt gezien van de kritiekgever.
              Groetjes Steco

              Comment


              • #82
                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                van commentaar geven leer je zelf heel veel.
                tijdens het fotograferen zitten die comments die je zelf geeft toch in je achterhoofd en spelen mee als je zelf een opname maakt.
                mijn eerste opname hier op BD, plaatste ik pas na dat ik zelf mee dan 1000 comments had gegeven.
                vandaar mijn openingszin.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #83
                  Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                  Uiteraard krijg ik ook graag comments op mijn foto's, en ik geef ook geregeld comments op anderen.

                  Ik weet dit vooral te apprecieren omdat ik als fotograaf soms details over het hoofd zie. Bouk en Jörgen hebben daar echt wel een scherp oog voor .

                  Wat me soms verveeld zijn de opmerkingen over de "barbydoll" huid.

                  Wat veel mensen uit het oog verliezen, is dat het uiteindelijke doel van de foto voor mij de afdruk is op papier.

                  Vaak gaat het om behoorlijk grote bestanden die dan geresized worden naar 900 pix op de langste zijde op 72 Dpi. Helaas gaat daardoor een pak detail verloren.

                  Na de tiende opmerking daarover heb ik echt wel gehoord, maar voor de rest ... laat die kritieken maar komen.
                  Last edited by *wim*; 22 december 2007, 20:06.
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                    Het maakt mij totaal niet uit wie er reageert. Echter wel de manier waarop. Soms zijn kritieken heel gegrond en goed onderbouwd. Soms klinken er tonen van jaloezie in door, en soms is het een ooe of ahh, en soms slaat het werkelijk nergens op.

                    Maar als er minder leuke reacties komen is het soms slikken.
                    Ik heb (en velen van ons) een behoorlijk brede rug gekregen door alle verschillende comments. Vaak moet je ook een comment laten bezinken als je zelf denkt dat je de winnende plaat van het jaar hebt gemaakt. Als je dezelfde plaat dan nog eens bekijkt de volgende dag, kun je zelf ook wel eens tot de conclusie komen dat ze best wel eens gelijk hebben. Ik heb daardoor geleerd.

                    In de loop der tijd heb ik me vastgehouden aan mensen waar ik tegenop keek, hun advies gevraagd en mijn eigen weg gevolgd. Maar waar ik erg veel door geleerd heb, is het sturen van mijn platen naar I-stock.
                    Daar zijn ze ZOOOO verdomde lastig als het gaat om overshoppen, detail, ruis, oversharpening, geen detail in schaduw en enz enz.. dat ik op gegeven moment het bijltje er bij neer wilde gooien.

                    Ze werken daar met een upload percentage voor 'geslaagde plaatjes'. Ik zat ergens op 50%. Dus 5 van de 10 werden afgekeurd. Dat klinkt laag maar er zijn zelfs mensen die de 25% niet halen.

                    Intussen zit ik op 76%, en de laatste zending werden alle 19 platen van de 19goedgekeurd. Dus ik hoop mijn oude percentage nog hoger te krijgen echter duurt dat nog even. Dit betekent dat de kwaliteit voor magazines, posters, billboards enz enz dus goed genoeg is.

                    En als er dan iemand hier op het forum nog durft te roepen dat de huid of het zwart is dichtgelopen bij een 800pix plaatje, krijg ik een kleine glimlach op mijn gezicht. (dit even los van vrij werk en experimenteren in photoshop, maar dat vermeld ik er meestal bij.)

                    Toch ben ik altijd blij met JUIST deze kleine details, want vaak zie je ze zelf over het hoofd. Dus gewoon lekker verder mieren******
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #85
                      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                      ... maar je kan toch al veel opmaken van hoe je commentaar moet interpreteren als je werk hebt gezien van de kritiekgever.
                      Oeioei, dan ziet het er voor mij níét goed uit!

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ... mijn eerste opname hier op BD, plaatste ik pas na dat ik zelf meer dan 1000 comments had gegeven. ...
                      OEF!! 't Zou tóch nog goed kunnen komen met mij!

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      ... Ze werken daar met een upload percentage voor 'geslaagde plaatjes'. Ik zat ergens op 50%. Dus 5 van de 10 werden afgekeurd. ...
                      Je had het anders moeten schrijven (en bekijken) MadMax. Het leest veel positiever als je geschreven had: "50% werd GOEDgekeurd"!
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #86
                        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Intussen zit ik op 76%, en de laatste zending werden alle 19 platen van de 19goedgekeurd. Dus ik hoop mijn oude percentage nog hoger te krijgen echter duurt dat nog even. Dit betekent dat de kwaliteit voor magazines, posters, billboards enz enz dus goed genoeg is.
                        Naar mijn mening, en ik spreek hier over tijdschrift magazines in het algemeen, ben jij al lang over de kwaliteit van wat in de meeste gepubliceerd wordt. Beroepshalve zie ik er honderd verschillende per dag en kan je verzekeren dat het overgrote deel niet kan tippen aan wat jij hier post.
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • #87
                          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                          Naar mijn mening, en ik spreek hier over tijdschrift magazines in het algemeen, ben jij al lang over de kwaliteit van wat in de meeste gepubliceerd wordt. Beroepshalve zie ik er honderd verschillende per dag en kan je verzekeren dat het overgrote deel niet kan tippen aan wat jij hier post.
                          oeh.. die veer in mijn achterste kriebelt wel heel erg
                          Hoezo stimulans Krijg er nu nog meer zin in. KUn je niet een paar van mijn platen gebruiken hahahah

                          Maar ik zie het toch anders. Die bladen willen een bepaalde stijl, vooral als het gaat om fashion, en daar kan ik nog lang niet aan tippen. (nu gaat het dus niet om de kwaliteit van de foto, maar om het inhoudelijke.) Mja.. die gasten hebben dan ook wel ff meer budget dan 25 euro per sjoet LOL.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #88
                            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            ... Mja.. die gasten hebben dan ook wel ff meer budget dan 25 euro per sjoet LOL.
                            Met zo'n pré-historische prijzen kom je natuurlijk nooit aan de bak.

                            Ik ken er hier eentje die duurder is.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #89
                              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              van commentaar geven leer je zelf heel veel.
                              tijdens het fotograferen zitten die comments die je zelf geeft toch in je achterhoofd en spelen mee als je zelf een opname maakt.
                              mijn eerste opname hier op BD, plaatste ik pas na dat ik zelf mee dan 1000 comments had gegeven.
                              vandaar mijn openingszin.
                              grt,bouk.
                              het is inderdaad zo dat wanneer ik foto's bekijk bv in fotodiscussie ik met bepaalde gevoelens zit, maar dit wil toch niet zeggen dat je het dan juist hebt? of vind je dat je gewoon alles moet zeggen wat in je opkomt? op het gevoel dus?
                              www.designed4u.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                                het is inderdaad zo dat wanneer ik foto's bekijk bv in fotodiscussie ik met bepaalde gevoelens zit, maar dit wil toch niet zeggen dat je het dan juist hebt? of vind je dat je gewoon alles moet zeggen wat in je opkomt? op het gevoel dus?
                                Bingo........Bouk zegt altijd zijn mening, wat ik respecteer. Dat wil ook niet zeggen dat ik vind dat hij het aan het juiste eind heeft.

                                @Mad max: Ben je al een in een krantewinkel binnen gestapt en beginnen kijken naar de covers? Ik krijg er in elk geval de kriebels van. Deze week had ik nog een royaltyblad in mijn handen. Ik dacht te beginnen wenen maar dat zou geen gezicht geweest zijn.
                                Groetjes Steco

                                Comment

                                Working...
                                X