Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk vind jij een reactie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

    Ik vind dit helemaal geen rare vraag integendeel ; meermaals heb ik gepleit (om jullie cracks )in discussie jullie kennis te delen met de beginners waaronder ikzelf ;voor mezelf heb ik de bijl begraven ;voor de anderen dank ik oa elsan, renzowoef ,antoine 200,dyafani ,en deze die ik vergeten ben,die terug een inspanning doen om de beginners op het goede spoor te zetten .
    En wat mezelf betreft ik heb hier veel geleerd (ondanks alles)maar het niveau ligt hier voor mij te hoog ,dus tot later mss!
    Toch voor iedereen een fijne kerst & een voorspoedig 2008 gewenst.
    Galamus

    Comment


    • #32
      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

      Een reactie is in mijn ogen alleen maar belangrijk als ze gefundeerd is en dat mag zowel in positieve als in negatieve zin zijn.

      Gelukkig niet altijd maar wel héél dikwijls, lees ik hier reacties als : 'voor mij de tweede' of 'mijn voorkeur is 3-1-2'. Aan zo'n reactie heeft niemand iets als je er niet bij zegt waarom je deze voorkeur hebt.

      Comment


      • #33
        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

        Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
        Ik vind dit helemaal geen rare vraag integendeel ; meermaals heb ik gepleit (om jullie cracks )in discussie jullie kennis te delen met de beginners waaronder ikzelf ;voor mezelf heb ik de bijl begraven ;voor de anderen dank ik oa elsan, renzowoef ,antoine 200,dyafani ,en deze die ik vergeten ben,die terug een inspanning doen om de beginners op het goede spoor te zetten .
        En wat mezelf betreft ik heb hier veel geleerd (ondanks alles)maar het niveau ligt hier voor mij te hoog ,dus tot later mss!
        Toch voor iedereen een fijne kerst & een voorspoedig 2008 gewenst.
        Galamus
        Dit vind ik echt jammer.
        Ik zou toch ook even de nieuwe structuur van BD afwachten. Ik denk dat je als beginner daar veel meer mogelijkheden en aandacht gaat krijgen dan nu het geval is.
        Ik hoop dan ook dat ik je daar snel mag terug zien.

        mvgr
        antoine200

        Comment


        • #34
          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

          Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
          Een reactie is in mijn ogen alleen maar belangrijk als ze gefundeerd is en dat mag zowel in positieve als in negatieve zin zijn.

          Gelukkig niet altijd maar wel héél dikwijls, lees ik hier reacties als : 'voor mij de tweede' of 'mijn voorkeur is 3-1-2'. Aan zo'n reactie heeft niemand iets als je er niet bij zegt waarom je deze voorkeur hebt.
          wow.. leuke reacties allemaal
          't speelt toch wel hier en daar hoor ik al.

          Maar 1 2 of 3 is logisch als je in showcase plaatst.
          Daar hoef je niet echt commentaar te wachten. Echter gebeurt het daar meer dan in discussie en vandaar dat ik liever in showcase vertoef.

          Ook ik heb zat platen die eigenlijk in discussie thuis horen, maar dat clubje daar is redelijk klein (hulde voor diegenen die daar getrouw mensen helpen)
          Ik doe het ook wel eens als ik een paar dagen zin heb, maar het kost erg veel tijd om op div. fora je zegje te doen en ook je hobby te beoefenen en ook nog eens een huishouden te runnen.

          En ik besteed dan nog veel tijd aan het forum maar heb me beperkt tot BD en dutchheaven. Ik snap niet dat mensen 6 op veel fora actief zijn. Dat is niet bij te houden. Ik doe het liever hier goed, dan op 6 slecht.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #35
            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

            @Antoine 200 ,dank u ;ik wacht inderdaad af maar zonder commentaar op je posts ( goed of slecht) is het gewoon onzin nog de moeite te doen iets te zetten ,zoals ik eerder al zei brengt de nieuwe struktuur soelaas ? we zullen zien ,jou en nog enkele andere die wel de moeite namen blijf ik wel voor altijd dankbaar Groetjes Galamus.

            Comment


            • #36
              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

              Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
              Ik vind dit helemaal geen rare vraag integendeel ; meermaals heb ik gepleit (om jullie cracks )in discussie jullie kennis te delen met de beginners waaronder ikzelf ;voor mezelf heb ik de bijl begraven ;voor de anderen dank ik oa elsan, renzowoef ,antoine 200,dyafani ,en deze die ik vergeten ben,die terug een inspanning doen om de beginners op het goede spoor te zetten .
              En wat mezelf betreft ik heb hier veel geleerd (ondanks alles)maar het niveau ligt hier voor mij te hoog ,dus tot later mss!
              Toch voor iedereen een fijne kerst & een voorspoedig 2008 gewenst.
              Galamus
              Ik denk ook zo'n beetje Galamus maar ik ben al heel m'n leven gekend als iemand die regelmatig eens tegen schenen schopt en dus laat ik me niet snel wegwerken. Zoals ik al zei in mijn post hier, de beste stuurlui staan meestal aan wal. Zij die het meestal beter weten posten zelden zelf en als ze al posten is de exif uit de foto gehaald. Waarom eigelijk?
              Rome is niet op één dag gebouwd en ik zal nog een hele weg af te leggen hebben om half zo goed te worden als sommigen hier. Maar het is en blijft mijn 2de hobby.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #37
                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
                Zoals ik al zei in mijn post hier, de beste stuurlui staan meestal aan wal.
                Dit gezegde ben ik zo stilaan beu gehoord... Ik hoop dat je beseft met zulk een gezegdes veelvuldig aan te halen, er nog minder reacties op je foto's zullen komen. Ik kom graag op dit forum, maar niet om gemekker over stuurlui te aanhoren.
                Er zijn weinig reacties op foto's die niet goed gemeend zijn, ook al komen ze soms misschien ietwat cru over, of zijn ze ietwat onjuist. Dus of ze nu van een stuurman die aan wal staat komt, of van ééntje die de zeven wereldzeeën bevaren heeft, maakt in wezen weinig uit, ze zijn goed bedoeld. Als je daar niet mee kan leven, dan zij het zo, maar mekker er a.u.b. niet constant over.
                We zitten hier allemaal in onze vrije tijd. Niemand heeft verplichtingen.

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                  Er zouden meer anciens reackties moeten geven in fotodiscussie (extra), het zijn altijd dezelfden die je daar tegenkomt, en dat is jammer
                  Oohs en aaahs zetten in showcase kan iedereen...maar het is verdomd moeilijk om als beginneling (zoals ik) gefundamenteerd commentaar te geven op andere beginnelingen
                  Mvg. Renzowoef
                  Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Dit gezegde ben ik zo stilaan beu gehoord... Ik hoop dat je beseft met zulk een gezegdes veelvuldig aan te halen, er nog minder reacties op je foto's zullen komen. Ik kom graag op dit forum, maar niet om gemekker over stuurlui te aanhoren.
                    Er zijn weinig reacties op foto's die niet goed gemeend zijn, ook al komen ze soms misschien ietwat cru over, of zijn ze ietwat onjuist. Dus of ze nu van een stuurman die aan wal staat komt, of van ééntje die de zeven wereldzeeën bevaren heeft, maakt in wezen weinig uit, ze zijn goed bedoeld. Als je daar niet mee kan leven, dan zij het zo, maar mekker er a.u.b. niet constant over.
                    We zitten hier allemaal in onze vrije tijd. Niemand heeft verplichtingen.
                    Ik denk dat het een kwestie is van: 'wie de schoen past trekke hem aan.'

                    Ik krijg dat gevoel als ik die suffe reacties lees van: 'weer eens wat anders dan die gladgestreken barbiepoppen'
                    Daar kan ik me mateloos aan ergeren. Laat dan de leiding het woord 'modellen' uit het forumonderdeel weghalen als je alleen maar babies en karakterkoppen wilt zien.
                    Ik kan je verzekeren dat een modelshoot soms heel complex is en soms ook HEEL veel werk. Ben 's avonds altijd compleet uitgewoond als ik van een shoot thuis kom.

                    Ieder heeft hier zijn/haar eigen stijl.
                    Ik ken mensen die liever mannen schieten, en mensen die alleen bruiloften doen, of het merendeel kinderen.
                    Ik heb zelf een hekel aan statieportretten van familie schieten (en doe ik ook zelden of nooit) maar ben verslingerd aan barbies
                    Dus laat ieder in zijn/haar waarde met wat ze doen, maar loop daar niet over te mekkeren.

                    Maar goed.
                    We hadden het niet over welk forum onderdeel wie, wat of waar, maar of je een reactie belangrijk vindt

                    Ik dus wel en als ik hier de reacties lees, u ook

                    @Renzowoef: Ik heb een harde leerschool hier doorgemaakt met mijn eerste platen, en die stonden gewoon in showcase. Binnen een paar weken wist ik ongeveer wat ik verkeerd deed, en paste elke shoot de adviezen toe die ik kreeg.

                    De grootste fout die ik hier vaak zie (ook van mij zelf nog af en toe) is het compleet verkrachten van een foto door fotoshop.
                    Het is een perfect middel, maar indien slecht toegepast, kun je net zo goed een loodgieter aan een operatietafel zeten.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Ik krijg dat gevoel als ik die suffe reacties lees van: 'weer eens wat anders dan die gladgestreken barbiepoppen'
                      Daar kan ik me mateloos aan ergeren.
                      Wel, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar je geeft het zelf in je vorige post al aan, dat photoshop een foto kan verknallen, net zo zeer als dat het een foto kan maken.
                      Een model mag (moet zelfs) barbiepopgehalte hebben, en meestal maakt het de presentatie veel beter, maar sommigen zijn echt "plastiekerig" en doen me echt aan "barbie" denken, en dan is het er voor mij "over".

                      Dit terzijde... Ik denk dat iedereen zo zijn ergernissen wel heeft. Zoals ik eerder al aangaf, reageer ik in showcase "gevoelsmatig" en... op sommige posters, helemaal niet meer. Dit omdat ze het toch niet appreciëren dat een binnenvaartschipper een wereldzeebevaarder beoordeelt, althans zo komt het bij mij over.
                      Waarom gevoelsmatig... simpel eigenlijk : Technisch ken ik er de ballen van, van studiofotografie. Zo probeer ik, om in de sfeer van de gezegdes te blijven, bij mijn leest te blijven .

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                        Denk dat je als binnenvaartschipper toch heel aardig presteert met je comments hoor.

                        Bouk schiet ook liever wolken maar weet (en ziet) verdomd veel bij mensen en modellen. Dus waarom moet je je als 'outsider' dan afwezig houden?
                        Echter zijn er uitzonderingen van mensen die alleen maar lopen te zeuren en zeiken over elk klein detail wat ze tegenkomen. Het is juist goed om ook eens een pluim te geven, vaak rekening houdend met het feit dat de fotograaf wel eens een beginner kan zijn (of een prof, maar ook die kunnen niet altijd topwerk leveren.)
                        Ik ben redelijk ervaren mag ik zeggen ( hoewel ik dit ook pas een jaar doe) maar experimenteer elke shoot wel eens, en ga dan ook vaak flink de mist in. Maar met vallen en opstaan leer je nog altijd lopen.. toch?
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                          Volgens mij is dit een populaire thread aan het worden . Me dunkt dat er de laatste tijd veel beweegt op BD, grotendeels te wijten aan de populariteit van het forum. Desalnietemin blijf ik blij met de reacties die ik krijg op mijn stuntelwerk, hoewel ik sommigen wel begrijp als hun foto veel te snel op de achtergrond verdwijnt en aldusdanig niet "voldoende" (naja, wat is voldoende?) commentaren krijgt. In Showcase zou ik tevreden zijn moet "ooh" en "aah", en als er iets aan is, laat het dan weten... Fotodiscussie (Extra) is er voor gemaakt om gefundeerde opmerkingen te krijgen (en daar zijn er soms te weinig lezers... ja ok ok, ik ook )

                          Langs de andere kant moet je gewoon blijven proberen...
                          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                          http://digital.raptor-tec.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Denk dat je als binnenvaartschipper toch heel aardig presteert met je comments hoor.

                            Bouk schiet ook liever wolken maar weet (en ziet) verdomd veel bij mensen en modellen. Dus waarom moet je je als 'outsider' dan afwezig houden?
                            Echter zijn er uitzonderingen van mensen die alleen maar lopen te zeuren en zeiken over elk klein detail wat ze tegenkomen. Het is juist goed om ook eens een pluim te geven, vaak rekening houdend met het feit dat de fotograaf wel eens een beginner kan zijn (of een prof, maar ook die kunnen niet altijd topwerk leveren.)
                            Ik ben redelijk ervaren mag ik zeggen ( hoewel ik dit ook pas een jaar doe) maar experimenteer elke shoot wel eens, en ga dan ook vaak flink de mist in. Maar met vallen en opstaan leer je nog altijd lopen.. toch?
                            Wijs gesproken.

                            @ FestinaLente, ik ben blij dat mijn gezegde eindelijk eens gelezen wordt en niet telkens 2 min na plaatsen wordt verwijderd. Als ik ergens wat verkeerd zeg, zoals onlangs bij een post van mietoe123 http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=192452 dan had ik ook graag geweten wat alvorens die post wordt verwijderd. snap niet wat er mis is aan te zeggen dat de foto wetten breekt maar dat zoiets mag en dat ik de foto wel zeer geslaagd vind.
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                              Off-topic voor El Grande

                              In de forumregels bij Fotodiscussie en Fotodiscussie Extra staat dat je je commentaar altijd moet onderbouwen. Commentaar dat niet onderbouwd is kan verwijderd worden. Als iemand per ongeluk of voor het eerst hier de mist mee ingaat vraagt de mod altijd of de reply onderbouwd kan worden. Indien dit regelmatig voorkomt en het aanspreken hierop helpt niet, dan worden dit soort replies gewoon verwijderd. Lees de forumregels er maar eens op na.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe belangrijk vind jij een reactie?

                                Hey juppekes

                                Als ik een fotoke plaats hoop ik altijd zoveel mogelijk reactie te krijgen, wie niet eigenlijk

                                Ik heb ook al goed bedoelde opbouwende commentaar gekregen die ik gewoon negeer omdat ik mijn eigen manier van plaatjes maken heb

                                Ik heb ook de indruk dat er veel zijn die een beetje zijn eigen manier van fotograferen hebben, die ik dan ten volle respecteer

                                Ik weet ook dat ik geen perfecte fotokes maak en ik zal ze blijven in showcase posten

                                Ik zal mijn manier van fotograferen niet veranderen omdat er soms negatieve commentaar gegeven wordt .

                                Zelden zal ik commentaar geven op een ander zijn foto omdat ik er de ballen van ken

                                En ik kijk al uit naar de volgende lente om weer insectjes en beestjes te klikken, en wees gerust er zullen weer krappe plaatjes tussen zitten met afgesneden poten

                                Ps : mijn smileys zullen er ook niet op verminderen, en mijn taalfouten ook niet
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X