Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Deze morgen bij FNAC stond iemand voor me met zijn defecte laptop Sony Vayo van 15 maand oud. Hij claimde zijn garantie van 2 jaar en kreeg volgend antwoord van de verkoper :
    "U hebt 1 jaar volledige garantie. Indien U het tweede jaar een defect hebt aan de laptop moet U kunnen bewijzen dat het om een verborgen gebrek gaat dat reeds van bij aankoop aanwezig was.
    De bewijslast ligt volledig bij U. Indien U geen bewijs hebt zal de herstelling niet onder garantie uitgevoerd worden".

    Hierop is de klant terug met zijn laptop vertrokken. Dit lijkt me een nogal dubieuze praktijk om de garantie te ontlopen.
    En dit is de mening van Konijn over het tweede jaar waarborg :

    .../...
    Het eerste jaar is wettelijke verplicht, het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn. Ik wil niet klantvriendelijk overkomen maar indien klanten hier niet mee akkoord gaan hebben ze zelf de keuze om elders aan te kopen.
    .../...

    Met vriendelijke groet,

    Foto Konijnenberg Bvba / **********
    Everdongenlaan 15 Unit 7 / 2300 Turnhout
    Telefoon: +32 (14) 40 82 10
    Fax verkoop: +32 (14) 40 82 19


    Bij mij is het duidelijk ... ik koop belangrijke zaken alleen in een winkel waar ze mij vanaf dag 1 garanderen dat ik mijn service zal genieten waar ik recht op heb.

    Ik heb zaterdag net een toestel binnen gebracht se, 2 dagen voor het einde van de 2 jaar ... zonder discussie staat er op het ontvangstbewijs dat het een herstelling onder waarborg betreft.
    Het groot verschil ligt hem niet bij de fabrikant of wetgeving maar aan de eerlijke service dat een verkoper u wil geven.

    Ik kan u garanderen dat als ik morgen naar de Fnac zou gaan en ze weigeren mijn tweede jaar garantie te aanvaarden dat die Fnac toch eens een beetje te klein zou kunnen zijn. Ik ga er gewoon niet buiten tot ze die garantie aanvaard hebben of ze er zelf de flikken bijgehaald hebben om mij buiten te zetten, zo kan direkt de klacht genoteerd worden.
    Last edited by VerSeg; 11 november 2007, 22:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

      Foto Rubens reageert heel wat klantvriendelijker.......

      Beste

      Als u bij ons een toestel koopt krijgt u daar een factuur van en dat aankoopbewijs geeft u 2 jaar garantie. Als u iets aan de hand heeft met het toestel, moet u dat ook wel terug in Belgie binnenbrengen. Waar u woont maakt voor de rest niets uit...

      Vriendelijke groeten
      Foto Rubens
      Caroline
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #48
        Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

        En wat als een Belg bij Konijn NL koopt ?
        Krijgt hij dan 2 jaar omdat hij een Belg is ?
        Of toch maar 1 jaar omdat hij in Nederland koopt ?

        Kan interessant zijn voor 0,00€ verplaatsers ... euh bedrijfswagens

        Comment


        • #49
          Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

          Als Belg dus gewoon 1 jaar als je in Nederland koopt..... nooit doen dus
          Ik kom voortaan wel naar België voor mijn aankopen!
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #50
            Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En dit is de mening van Konijn over het tweede jaar waarborg :

            .../...
            Het eerste jaar is wettelijke verplicht, het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn. Ik wil niet klantvriendelijk overkomen maar indien klanten hier niet mee akkoord gaan hebben ze zelf de keuze om elders aan te kopen.
            .../...

            Met vriendelijke groet,

            Foto Konijnenberg Bvba / **********
            Everdongenlaan 15 Unit 7 / 2300 Turnhout
            Telefoon: +32 (14) 40 82 10
            Fax verkoop: +32 (14) 40 82 19

            Ha ha ha, die Konijn... hij wil NIET KLANTVRIENDELIJK overkomen ! hij zal bedoelen, klantONvriendelijk.. haha
            Zo zie je maar wie er met zorg omgaat met zijn klanten en producten !
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment


            • #51
              Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

              wel eerlijk van ze dat ze nog wat verkopen begrijp ik alleen niet, zijn ook niet eens zo vreselijk goedkoop..... en geen volledige garantie aan hollanders
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #52
                Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                Niet foto-gerelateerd, maar wel van toepassing in deze discussie: ik kreeg vorige week een brief ivm mijn KBC Visa kaart: op elk elektronisch apparaat dat ik vanaf nu met Visa zou kopen, wordt twee jaar extra garantie betaald (reparaties) door KBC...

                Stond wel niks in over "buitenlandse" aankopen.
                Te mooi om waar te zijn?

                Comment


                • #53
                  Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  zijn ook niet eens zo vreselijk goedkoop..... en geen volledige garantie aan hollanders
                  Beetje off topic, maar wie is dan wel extreem goedkoop ?
                  Sta op het punt te kopen, dus alle "kostbare" info is welkom

                  Comment


                  • #54
                    Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Niet foto-gerelateerd, maar wel van toepassing in deze discussie: ik kreeg vorige week een brief ivm mijn KBC Visa kaart: op elk elektronisch apparaat dat ik vanaf nu met Visa zou kopen, wordt twee jaar extra garantie betaald (reparaties) door KBC...

                    Stond wel niks in over "buitenlandse" aankopen.
                    Te mooi om waar te zijn?
                    Mooi en waar denk ik



                    Artikel 2. Territorialiteit
                    De dekking geldt voor aankopen over heel de wereld. Voor de verlengde garantie (artikel 3.2) geldt als bijkomende voorwaarde dat de betrokken regelgeving in het land van aankoop een garantietermijn van minstens twee jaar opleggen.

                    Lijst van artikelen



                    Ze spreken wel niet over lenzen, wel DSLR

                    Digitale reflexcamera
                    Digitaal fototoestel
                    Digitale fotokader
                    Reflexcamera

                    Comment


                    • #55
                      Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door stone Bekijk bericht
                      Beetje off topic, maar wie is dan wel extreem goedkoop ?
                      Sta op het punt te kopen, dus alle "kostbare" info is welkom
                      check wat je zoekt op tweakers.net bijvoorbeeld.
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #56
                        Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                        ben aan het uitkijken voor een nikon 70/200 f2.8 lens en ik weet dat er in belgie 2jaar garantie is,bij geheugenkaart geven ze echter 3 jr op deze lens.
                        in duitsland 1 jr garantie v/d handelaar en 2jr v/d producent.
                        je koopt wel niet zulke lensen om de garantie maar wel om de kwaliteit.
                        maar is er zoveel verschil om dat een doorslag te laten geven?
                        en hoe is dat in europees verband of wereldwijd als je ergens bent en je hebt juist brokken?
                        zou graag meer ervaring teweten komen van mensen die er al gebruik van gemaakt heeft?
                        bedankt
                        marc

                        Comment

                        Working...
                        X