Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pro of Contra?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pro of Contra?

    Contra; vind dat het de opname te veel beïnvloed, vooral zo,n pola ding.
    nou heb ik trouwens niet zo,n dure lens(17-40mmL), misschien bij een heeeel dure lens alleen een UVtje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: Pro of Contra?

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      pol, vind je dit nu niet ongelooflijk ongepast om een quote van dave
      uit een compleet ander topic hier neer te poten en te onderschrijven?

      mm
      Blij dat je dit opgemerkt hebt, ik dacht alweer dat er een post van Groovbird gewist was.

      Comment


      • #33
        Re: Pro of Contra?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Blij dat je dit opgemerkt hebt, ik dacht alweer dat er een post van Groovbird gewist was.
        Je hoeft maar op het verwijspijltje naast de naam te klikken.
        Last edited by pol parasol; 13 september 2007, 15:16.

        Comment


        • #34
          Re: Pro of Contra?

          Ik gebruik slechts op één lens constant een filter: m'n Tamron 90mm 2.8, omdat het voorste lenselement zo diep zit dat'k niet zou weten hoe het stof eruit te krijgen Heb ooit UV-filter gekocht voor m'n Sony 18-200, bij de eerste paar foto's zo'n slecht resultaat gehad dat'k nooit meer gebruikt heb.
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #35
            Re: Pro of Contra?

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Je hoeft maar op het verwijspijltje naast de naam te klikken.
            Rustig maar. Als je goed leest wat ik schrijf, dan zie je dat ik dacht dat er een post gewist was. En als ik denk dat die gewist is, dan ga ik nergens op klikken. Ik heb hier al vaak genoeg die pagina gezien die zegt dat ik niet voldoende rechten heb om de 'oorspronkelijke' pagina of post te zien.

            Het geeft alleen maar aan dat ik het niet voor mogelijk hield dat iemand zou doen wat jij hier gedaan hebt. Ik ben het met mm eens: totaal ongepast. Als je je gedraagt zoals jij hier de laatste tijd doet zou je ook wel een beetje beter tegen een stootje moeten kunnen en moeten kunnen aanvaarden dat meningen nu eenmaal niet altijd hetzelfde zijn. 't Zou anders ook wel erg saai worden hier.

            Comment


            • #36
              Re: Pro of Contra?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Als je je gedraagt zoals jij hier de laatste tijd doet zou je ook wel een beetje beter tegen een stootje moeten kunnen en moeten kunnen aanvaarden dat meningen nu eenmaal niet altijd hetzelfde zijn. 't Zou anders ook wel erg saai worden hier.
              Ik heb helemaal geen probleem met andere meningen.
              Ik heb alleen maar een probleem met mensen die telkens weer de kans grijpen om anderen belachelijk te maken. En ook met mensen die de minste taal-, splits- of redeningsfout aangrijpen om iemand op kleinerende wijze in z'n hemd te zetten voor het hele forum.

              Comment


              • #37
                Re: Pro of Contra?

                Discussie verplaatst naar geschikter forum . . . en ook weer graag even on topic . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #38
                  Re: Pro of Contra?

                  Ik gebruik filters op dure lenzen op een goedkope vind ik het niet nodig.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pro of Contra?

                    knap forum
                    Toffe mensen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Discussie verplaatst naar geschikter forum . . . en ook weer graag even on topic . . .
                    Toffe moderator

                    @pol
                    je hebt je naam perfect gekozen, ventje!
                    Laag tegen de grond wat je hier doet!


                    Nu tegen mezelf : Grant blijf hier toch weg, in die kindergarten, man!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Pro of Contra?

                      Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                      knap forum
                      Toffe mensen


                      Toffe moderator

                      @pol
                      je hebt je naam perfect gekozen, ventje!
                      Laag tegen de grond wat je hier doet!


                      Nu tegen mezelf : Grant blijf hier toch weg, in die kindergarten, man!

                      Dank u voor de veralgemening en tot ziens
                      Last edited by Ticor; 13 september 2007, 22:03.
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #41
                        Re: Pro of Contra?

                        Het is simpel ... al die nu "contra" zijn worden "pro" na de eerste kras in hun lens.

                        Ik ben liever nu al preventief "pro" dan uit "ervaring" "pro" te moeten worden.
                        Last edited by VerSeg; 13 september 2007, 21:46.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Pro of Contra?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Ik gebruik filters op dure lenzen op een goedkope vind ik het niet nodig.
                          Op een 5D is een goedkope lens toch al weggesmeten geld, waarom zou je ze dan beschermen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Pro of Contra?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Op een 5D is een goedkope lens toch al weggesmeten geld, waarom zou je ze dan beschermen?
                            Daar heb je wel een punt: op een plastic fantastic zou ik ook geen filter schroeven dat bijna even duur is als de lens zelf ...
                            Last edited by pol parasol; 13 september 2007, 22:02. Reden: nuanceke

                            Comment


                            • #44
                              Re: Pro of Contra?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Daar heb je wel een punt: op een plastic fantastic zou ik ook geen filter schroeven dat bijna even duur is als de lens zelf ...
                              Je kan ook andersom redeneren... Waarom veel geld uitgeven aan duur glas om de kwaliteit dan door een filter te compromitteren? Op een goedkoop objectief ga je dan weer 't verschil toch niet zien...

                              Allemaal relatief...

                              De filters die ik wel gebruik (een pola en een IR, maar enkel als ik ze nodig acht omwille van het effect) zijn allen met glas van topkwaliteit uitgerust.

                              Overigens, de meeste voorstanders van bescherming door filters hebben het altijd over skylight of UV filters. Als je dan toch je front element wil beschermen zou je beter in een kleurloze multicoated filter inversteren (bvb de Hoya Clear Pro 1 Digital Multi-Coated Glass Filter), die hebben tenminste minimale impact op de beeldkwaliteit. Als je je filter gebruikt ter bescherming, gebruik dan ten minste een filter die daarvoor dient!!

                              Nog een punt: gebruik van iedere filter voegt interne reflectie toe in je lensconstructie, waardoor de nood voor constant gebruik van een zonnekap nog toeneemt. 't Is dus zeker niet het één of het ander, zonnekap of filter... Een filter zonder zonnekap gebruiken is m.i. zo wat de beste manier om je beeld te degraderen...

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Pro of Contra?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Het is simpel ... al die nu "contra" zijn worden "pro" na de eerste kras in hun lens.

                                Ik ben liever nu al preventief "pro" dan uit "ervaring" "pro" te moeten worden.
                                De ervaring leert me dat een kras op het front element meestal minder effect heeft dan een slechte filter... De ergste krassen zijn die op het achter-element (door accidenten bij het wisselen van objectief), maar daar helpt een filter niet...

                                Wim
                                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                                Comment

                                Working...
                                X